W210 200cdi vikatila
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Su 21.07.2019 00:27
W210 200cdi vikatila
Tänään tuli tuttu ominaisuus takaisin kahden vuoden jälkeen eli mese menee vikatilaan, viimeksi oli painesäädin polttiaine puolella.
Luin vikakoodit ja anto seuraavat:
P1470
P1189
Ajattelin huomenna puhdistaa EGR venttiilin ja testata molemmat painesäätöventtiilit, onko kellään tietoa miten moiset testataan? Mitataanko niistä resistanssi ja jos joo niin kuinka paljon ohmeja pitäisi näkyä?
Muita testattavia asioita mitä voisin suorittaa?
Luin vikakoodit ja anto seuraavat:
P1470
P1189
Ajattelin huomenna puhdistaa EGR venttiilin ja testata molemmat painesäätöventtiilit, onko kellään tietoa miten moiset testataan? Mitataanko niistä resistanssi ja jos joo niin kuinka paljon ohmeja pitäisi näkyä?
Muita testattavia asioita mitä voisin suorittaa?
Re: W210 200cdi vikatila
Mitä nuo koodit ovat suomeksi?
Anturi, johon koodi viittaa mahtaa kaivata huomiota.
Ahtopaine- ja polttoainepuolen vuodot?
Anturi, johon koodi viittaa mahtaa kaivata huomiota.
Ahtopaine- ja polttoainepuolen vuodot?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W210 200cdi vikatila
Testerillä testaan,Väyrysenpoika kirjoitti:Tänään tuli tuttu ominaisuus takaisin kahden vuoden jälkeen eli mese menee vikatilaan, viimeksi oli painesäädin polttiaine puolella.
Luin vikakoodit ja anto seuraavat:
P1470
P1189
Ajattelin huomenna puhdistaa EGR venttiilin ja testata molemmat painesäätöventtiilit, onko kellään tietoa miten moiset testataan? Mitataanko niistä resistanssi ja jos joo niin kuinka paljon ohmeja pitäisi näkyä?
Muita testattavia asioita mitä voisin suorittaa?
siellä on niille ohjattu tarkistus
pelkkä vastusten mittaus ei riittä niisä voi olla myös muita vikoja
. .
Mökkillä
'
'
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Su 21.07.2019 00:27
Re: W210 200cdi vikatila
Korjaukset vähän viivästyi, mutta tänään pääsin tutkimaan. Mulla oli vanhasta purkuautosta 2 venttiiliä tallella. Yksi näytti noin 15 ohm ja toinen 15ohm, pikaisella googlauksella löysin että 15ohm on mitä pitääkin näyttää. Otin autosta molemmat pois ja yksi oli ohmiton ja toinen 27ohm iskin vanhat toimivat tilalle. Vielä en oo päässyt kokeilemaan poistuiko vika, sillä huomasin, että pumpun ja polttoaineputken liitoksesta roiskii polttoainetta kun kone pyörii. Täytyy maanantaina hakea uudet tiivisteet.
Helposti löytyy noita mustia O-renkaita putkeen, mutta onko jollain tiedossa mistä saisi noita leveitä valkoisia jotka jäävät siis pumpusta ulkopuolella. Googlettelin varmaan 30 min enkä löytänyt.
Helposti löytyy noita mustia O-renkaita putkeen, mutta onko jollain tiedossa mistä saisi noita leveitä valkoisia jotka jäävät siis pumpusta ulkopuolella. Googlettelin varmaan 30 min enkä löytänyt.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Su 21.07.2019 00:27
Re: W210 200cdi vikatila
Unohtui vielä yksi asia. Ovatko nämä venttiilit keskenään vaihtokelpoisia, niissä on ainakin eri osanumero. Se joka on EGR:n tais olla 0427 loppunen ja turbolla: 0527 loppunen
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W210 200cdi vikatila
Egr ja turbon ?Väyrysenpoika kirjoitti:Unohtui vielä yksi asia. Ovatko nämä venttiilit keskenään vaihtokelpoisia, niissä on ainakin eri osanumero. Se joka on EGR:n tais olla 0427 loppunen ja turbolla: 0527 loppunen
Molemmat saman kokoisia mustia ja päällä 2 erikokoista letkun paikka sekä pohjassa 1
jos niin, on
Mökkillä
'
'
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Su 21.07.2019 00:27
Re: W210 200cdi vikatila
Käytin pumpun irti, kun vuoto paljastuikin olevan yhden kannen välistä. En ollut aikaisemmin purkanut ja jotenkin oletin siellä olevan tiiviste välissä, ei ollut eli metalli/metallia vasten. Otin vähän hiomapaperilla likaa pois ja kansi takaisin. Näyttää vuotavan kylmällä koneella, heti kun on lämmennyt vuoto loppuu. Heitin 10km testilenkin eikä mennyt kertaakaan vikatilaan, näköjään noiden mustien alipaineen säätöventtiilien vaihto tepsi.
Onko kellään hyviä vinkkejä miten tuon korkeapainepumpun ja kannen välin saa tiiviiksi vai täytyiskö ottaa uudestaan auki ja käydä vielä kerran kevyesti hiomapaperilla?
Onko kellään hyviä vinkkejä miten tuon korkeapainepumpun ja kannen välin saa tiiviiksi vai täytyiskö ottaa uudestaan auki ja käydä vielä kerran kevyesti hiomapaperilla?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W210 200cdi vikatila
Siis semoisen kannen mitä siinä siinä on 3 ?Väyrysenpoika kirjoitti:Käytin pumpun irti, kun vuoto paljastuikin olevan yhden kannen välistä. En ollut aikaisemmin purkanut ja jotenkin oletin siellä olevan tiiviste välissä, ei ollut eli metalli/metallia vasten. Otin vähän hiomapaperilla likaa pois ja kansi takaisin. Näyttää vuotavan kylmällä koneella, heti kun on lämmennyt vuoto loppuu. Heitin 10km testilenkin eikä mennyt kertaakaan vikatilaan, näköjään noiden mustien alipaineen säätöventtiilien vaihto tepsi.
Onko kellään hyviä vinkkejä miten tuon korkeapainepumpun ja kannen välin saa tiiviiksi vai täytyiskö ottaa uudestaan auki ja käydä vielä kerran kevyesti hiomapaperilla?
jos niin sinne kuuluu kyllä tiviste väliin
. .
Mökkillä
'
'
Re: W210 200cdi vikatila
foorumilla kuvia pumpun sisuskaluista.... se hento metallirinkula taisi olla ainakin tuossa välissä, pitää olla lisäks oikein päin...
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=108601" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=108601" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Su 21.07.2019 00:27
Re: W210 200cdi vikatila
Moi kaikille,
Avasin pumpun uudestaan ja joo olihan siellä tiiviste kannessa, tiviiste näytti ehjältä otin hienolla hiomapaperilla kannesta vielä likaa pois, tämä pieni metallirinkula oli vaikeaa saada kohdilleen mutta kait se oikein siihen istui. Nyt kun laittaa käyntiin ei näytä vuotavan edes kylmänä, mutta seurataan tilannetta jos alkaa taas vuotamaan täytyy ostaa tiivistesarja.
Nyt 200 km ajon jälkeen ei kertaakaan vikatilaa eli selkeästi nämä mustat painesäätimet olivat viallisia vastuksen mittaaminen sen jo todistikin.
Avasin pumpun uudestaan ja joo olihan siellä tiiviste kannessa, tiviiste näytti ehjältä otin hienolla hiomapaperilla kannesta vielä likaa pois, tämä pieni metallirinkula oli vaikeaa saada kohdilleen mutta kait se oikein siihen istui. Nyt kun laittaa käyntiin ei näytä vuotavan edes kylmänä, mutta seurataan tilannetta jos alkaa taas vuotamaan täytyy ostaa tiivistesarja.
Nyt 200 km ajon jälkeen ei kertaakaan vikatilaa eli selkeästi nämä mustat painesäätimet olivat viallisia vastuksen mittaaminen sen jo todistikin.