Laatikko pitää surisevaa ääntä kierroksien mukaan. Niin ajaessa kuin vapaalla. Ajettu 320000km. Laatikko lähtee pian irti ja tarkastan öljypumpun. Saattaa olla laakerihela loppu. Muuten toimii loistavasti, ei vuoda eikä luista. Turpiini toimii hyvin, en tiedä kuinka ääntelisi, jos olisi rikki.
Kannattaako muuten toimivaa siis ruveta korjaamaan laajemmalti varmuuden vuoksi? Auto -300 CE12- on kesäkäytössä, eikä kilometrejä kerry hirveästi.
Laatikkospesialisteilta otetaan mielipiteitä kiitollisena vastaan.
722.358 laatikko ääntelee
722.358 laatikko ääntelee
MB 300CE12 -90
MB GL 320 CDI -08
MB 500SE-92
MB 500S -02
MB 600SL -93
MB GL 320 CDI -08
MB 500SE-92
MB 500S -02
MB 600SL -93
Re: 722.358 laatikko ääntelee
Moi
En nyt tituleeraa itseäni miksikään laatikkospecialistiksi, mutta yhden tällaisen tehnyt omaan käyttöön. Ehkä kun sen nyt autosta irroittaa ja avaamaan alkaa niin kannattais sitte purkaa ihan atomeiksi ja vaihtaa kaikki tiivisteet kertaheitolla. Kuitenkin sen verran iäkäs laitos jotta mikä tahansa tiiviste voi pettää koska tahansa... tiivistesarja ei mahdottoman hintainen ole ja samalla sais tarkasteltua muidenkin osien kunnon ja uusittua tarvittaessa. Mutta onhan siinä hommaa... ja pieni riski, että korjaa tarpeetonta käyttöön nähden. Yksi paikka mihin voi tulla vuoto ja ei ole ihan normihaalauksessa edes esillä on pakan mäntien pesien tiivistys rummun pohjiin. Pesät niitattu rumpuihin ja tiivisteenä O-rengas. Saa vaihdettua avaamalla niittauksen ja laittaa sitte vaikka ruuveilla. Kun oman laatikon tein niin noista lueskelin jenkkifoorumilta jossa oli esillä että noi voi ratketa omia aikojaan. No mulla ne meni muutenkin uusiksi kun tein kokonaan uudet isommat männät ja pesät... sitten yks hankalampi paikka on pantojen männöt. Jos alumiinikuoreen koneistettu pesä on kulunu... omas laatikonkuores oli ihan "muodottomat". Mutta nekin päästettiin ylikokoon...
TJ
En nyt tituleeraa itseäni miksikään laatikkospecialistiksi, mutta yhden tällaisen tehnyt omaan käyttöön. Ehkä kun sen nyt autosta irroittaa ja avaamaan alkaa niin kannattais sitte purkaa ihan atomeiksi ja vaihtaa kaikki tiivisteet kertaheitolla. Kuitenkin sen verran iäkäs laitos jotta mikä tahansa tiiviste voi pettää koska tahansa... tiivistesarja ei mahdottoman hintainen ole ja samalla sais tarkasteltua muidenkin osien kunnon ja uusittua tarvittaessa. Mutta onhan siinä hommaa... ja pieni riski, että korjaa tarpeetonta käyttöön nähden. Yksi paikka mihin voi tulla vuoto ja ei ole ihan normihaalauksessa edes esillä on pakan mäntien pesien tiivistys rummun pohjiin. Pesät niitattu rumpuihin ja tiivisteenä O-rengas. Saa vaihdettua avaamalla niittauksen ja laittaa sitte vaikka ruuveilla. Kun oman laatikon tein niin noista lueskelin jenkkifoorumilta jossa oli esillä että noi voi ratketa omia aikojaan. No mulla ne meni muutenkin uusiksi kun tein kokonaan uudet isommat männät ja pesät... sitten yks hankalampi paikka on pantojen männöt. Jos alumiinikuoreen koneistettu pesä on kulunu... omas laatikonkuores oli ihan "muodottomat". Mutta nekin päästettiin ylikokoon...
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: 722.358 laatikko ääntelee
Kiitän vastauksesta ja toimin ehdottamallasi tavalla. Saa jonkunlaisen mielenrauhan sitten, kun auto on muuten hyvässä kunnossa.
Purkuhommissa ei taida tarvita mitään sen kummempia erikoistyökaluja, ainoastaan huolellisuutta?
Purkuhommissa ei taida tarvita mitään sen kummempia erikoistyökaluja, ainoastaan huolellisuutta?
MB 300CE12 -90
MB GL 320 CDI -08
MB 500SE-92
MB 500S -02
MB 600SL -93
MB GL 320 CDI -08
MB 500SE-92
MB 500S -02
MB 600SL -93
Re: 722.358 laatikko ääntelee
Joo, saa sitten ainakin sen mielenrauhan
Joku manuaali/opas kannattaa ettiä. Esim ATSG jonka löytänee googlaamalla. Saa välykset ja järjestykset niin purkuun kun kasaukseenkin. Aika perusvehkeillä ruuvaamises pärjäsi. Pylväsporakonetta käytin apuna (prässinä) ja jonku painimen tein esim pakin pakkaa avatessa. Huolellisuutta ja puhdasta laskutilaa
TJ
Joku manuaali/opas kannattaa ettiä. Esim ATSG jonka löytänee googlaamalla. Saa välykset ja järjestykset niin purkuun kun kasaukseenkin. Aika perusvehkeillä ruuvaamises pärjäsi. Pylväsporakonetta käytin apuna (prässinä) ja jonku painimen tein esim pakin pakkaa avatessa. Huolellisuutta ja puhdasta laskutilaa
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex