W219 SRS vikavalo palaa, vaikka asensin emulaattorin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Mr.Mercedes
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 05.09.2020 18:24

W219 SRS vikavalo palaa, vaikka asensin emulaattorin

Viesti Kirjoittaja Mr.Mercedes »

Osaisko joku tekniikan ihmemies kertoa mistä vois johtua, kun aiemmin palo kolme vikakoodia ja asennuksen jälkeen jäljelle jäi yksi vikakoodi 90A4 nimellä. Välillä jos auton käytti kiinni koodi näytti historic, mutta kun koitti pyyhkiä niin se tuli samanlain takaisin, http://kimsu.nettix.vilkas.fi/epages/sh ... ducts/MB74" onclick="window.open(this.href);return false; tämä oli itse emulaattori josta yhdistin punaisen johdon pinkkiin/siniseen, valkoisen johdon valkoiseen/siniseen ja ruskean ruskeaan, onko mahdollisesti johot väärin vai missä kenties vika?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6266
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W219 SRS vikavalo palaa, vaikka asensin emulaattorin

Viesti Kirjoittaja MiHe »

No eikö se siinä kerro että SRS moduli väärin kodattu (sisältää varmaan piuhavirheetkin) tai sitten tosiaan se sun kiinanihmeemulaattori ei oo sopiva... miks (&/%&%¤&/(/) niitä halutaan laittaa kun voi sitten rehellisesti koodata istuntunnistimet poiskin jos tarvii... tietty pitää olla kunnon laite eikä karbokseja, mutta foorumin starkäyttäjät noita (osa pitkin hampain?) tekee halvemmalla kun mita tuo makso (kun et varsinaissuomeen vie...)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W219 SRS vikavalo palaa, vaikka asensin emulaattorin

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Ei kai siinä mitään pitkin hampain ole joku kooda tai sitten ei

ei mitenkään harvinaista että noiden purkien kanssa on jotain ongelmia









. .
Mökkillä
'
Mr.Mercedes
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 05.09.2020 18:24

Re: W219 SRS vikavalo palaa, vaikka asensin emulaattorin

Viesti Kirjoittaja Mr.Mercedes »

MiHe kirjoitti:No eikö se siinä kerro että SRS moduli väärin kodattu (sisältää varmaan piuhavirheetkin) tai sitten tosiaan se sun kiinanihmeemulaattori ei oo sopiva... miks (&/%&%¤&/(/) niitä halutaan laittaa kun voi sitten rehellisesti koodata istuntunnistimet poiskin jos tarvii... tietty pitää olla kunnon laite eikä karbokseja, mutta foorumin starkäyttäjät noita (osa pitkin hampain?) tekee halvemmalla kun mita tuo makso (kun et varsinaissuomeen vie...)
Pitääpä katsoa mikäli löytys joku pohjois-pohjanmaa alueelta kellä olis tuo star laite, hirveän turhauttavaa hommaa.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6266
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W219 SRS vikavalo palaa, vaikka asensin emulaattorin

Viesti Kirjoittaja MiHe »

No en mä sitä ihan pienellä usutuksella tee... korjaaminen on se paras
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 904
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: W219 SRS vikavalo palaa, vaikka asensin emulaattorin

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Jos oikein olen ymmärtänyt, niin eikös se sitten mene niin, että keulamällin tullessa molemmat etutyynyt laukeaa, istui siinä vänkärin paikalla joku tai ei? Siitä huolimatta lapsenistuimen ollessa paikalla jää kuljettajan vastuulle kytkeä etutyyny pois. Automaattista tunnistusta ei sitten ole.

Toki se on turvaominaisuus, mutta en itse tunne kovin suuria omantunnontuskia omastani sen pois koodatessa. Vanhassa lintassa niin teinkin.
Mr.Mercedes
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 05.09.2020 18:24

Re: W219 SRS vikavalo palaa, vaikka asensin emulaattorin

Viesti Kirjoittaja Mr.Mercedes »

MiHe kirjoitti:No en mä sitä ihan pienellä usutuksella tee... korjaaminen on se paras
Kieltämättä korjaaminen oli mullakin ykkösehtona ihan siihen asti, että wetterillä olisivat 700 euroa pyytäneet tuosta korjaamisesta niin mielummin hoitasin vähän halvemmalla nyt että saisi leiman ja kattosin tuon korjaamista hieman myöhemmin.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W219 SRS vikavalo palaa, vaikka asensin emulaattorin

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

TPLtre kirjoitti:Jos oikein olen ymmärtänyt, niin eikös se sitten mene niin, että keulamällin tullessa molemmat etutyynyt laukeaa, istui siinä vänkärin paikalla joku tai ei? Siitä huolimatta lapsenistuimen ollessa paikalla jää kuljettajan vastuulle kytkeä etutyyny pois. Automaattista tunnistusta ei sitten ole.

Toki se on turvaominaisuus, mutta en itse tunne kovin suuria omantunnontuskia omastani sen pois koodatessa. Vanhassa lintassa niin teinkin.
Niin se sitten toimii kun tunnistin on pois käytöstä
ja kun "yhtälöön" lisätään vielä että
suurin osa muksupenkeistä mitä siinä etupenkillä näkee semoisia missä ei sitä
pois kytkevää ominaisuttaa ole eikä bägiä ole mitenkään muutenkaan kytketty pois




. .
Mökkillä
'
Vastaa Viestiin