Paluu maasturikantaan: W164 vai W166?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Timpsula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 22.03.2011 10:38
Paikkakunta: Nälkämaa

Paluu maasturikantaan: W164 vai W166?

Viesti Kirjoittaja Timpsula »

Haaveilen paluusta Mersun ML-kantaan ajeltuani pari vuotta muulla merkillä W163:n jälkeen. W166:ssa minua kiehtoisi tuo 250 cdi arvioni mukaan pienempien ylläpitokulujen vuoksi, mutta autot ovat vielä melko hinnakkaita. Mitä huomioita nostaisitte esiin valinnassa, jos tekisitte sen W164 ja W166:n välillä? Viimeisimmällä tekniikalla ja bling blingillä ei ole minulle ratkaisevaa merkitystä, kaipaan vain luotettavaa ja kohtuullisilla kilometreillä olevaa arkiajoon ja satunnaiseen veturin tehtävään. Budjetti on sellainen, että W166:ssa pitäisi tyytyä 300 tkm ajettuun, W164:ssa saisi varmaan 200 tkm rullatun ajoneuvon.
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Paluu maasturikantaan: W164 vai W166?

Viesti Kirjoittaja Maastis »

No äkkiseltään tuosta 250cdi:stä joka kaiketi OM651, että 300tkm ajettuna riskialtis...? Vai meneekö niin päin että jos on jo tuon kestäny niin ei sitte enää hajoakaan :). Se jakopään ketju/ketjutyyppi heikkopaikka. Jos ilma-alusta niin W164 on varmaan vähä edullisemmat osat ja enempi vaihtoehtoja.

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Paluu maasturikantaan: W164 vai W166?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Liian pieni konen kumpaakin möhkäleesen,















.
Mökkillä
'
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1210
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Paluu maasturikantaan: W164 vai W166?

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Itse olin joku aika sitten samassa tilanteessa.
w163 ollut aiemmin, ja ML vaikutti loogiselta valinnalta.

Kuitenkin, minusta ML muuttui 163->164 välissä selkeästi käyttömaasturista enemmän "premiumimpaan" suuntaan;
163 oli hiukan krouvi, mutta perustekniikka varmaa.
164 on minun makuun liikaa varusteita ja hienouksia, ei erillisrunkoa, ei sovi enää luokkaan "varmatoiminen hyvä vetoauto".

Ostin LAnd Cruiserin (120 korimalli), eikä kaduta yhtään.
Enempi 163:n tyylinen, mutta hiukan modernimpi.
Äärimmäisen luotettava ja maastokelpoinen, ilman turhia hienouksia.
Perusvarustelu kuitenkin parempi kuin henkilö-tojotissa.

Jos pitää olla paras mahdollinen maantieajettavuus, varustelu ja mukavuus, sitten 164/166 toki, ei kahta sanaa.
Jos päädyt 250-koneiseen, katso erityisen tarkkaan että on huollettu. Jakopään tarkastaisin, vaikka ei olisi mitään oireita.
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 904
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: Paluu maasturikantaan: W164 vai W166?

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

FinlandMerceds kirjoitti:Liian pieni konen kumpaakin möhkäleesen
Samaa mieltä, liian pieni tuohon malmikasaan. Ei 320:kaan vakiona mikään tehopeli ole. Itse en haluaisi minkään mallisarjan ensimmäisiä tuotoksia, eli tässä saattaisi kallistua 164 suuntaan, 166:ssa sitten tulee kusiruutat sun muu saastejuttu enempi mukaan.

Sitten jos oikein perinteistä äijämallia haluaa ilman liikoja hienouksia, niin vanhempi perusmallin G. :lol:
Timpsula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 22.03.2011 10:38
Paikkakunta: Nälkämaa

Re: Paluu maasturikantaan: W164 vai W166?

Viesti Kirjoittaja Timpsula »

Kiitokset kommenteista. Samoja ajatuksia pitkälti kaikkien kanssa, eli liikaa ajettu on hieman huono lähtökohta jo valmiiksi ja koneen koko hieman kysymysmerkki. Land Cruiser on ollut itsellänikin yksi vaihtoehto sen luotettavuuden, toimivan nelivedon ja vetokyvyn vuoksi, mutta tässä tapauksessa (perheessä vain yksi auto) myös matkustusmukavuutta ja kätevää käsiteltävyyttä täytyy miettiä. Saisiko kaiken samaan pakettiin? ;)
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1210
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Paluu maasturikantaan: W164 vai W166?

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Kuulostaa siltä, että huollettua ja vähänajettua (ei halvinta) w164 dieseliä etsimään!

Jos näihin päädyt, katso erityisesti ainakin;
- moottorin ja ohjausvaihteen öljyvuodot
- laatikon ehdottoman sujuva toiminta, ei töksäyttelyä
- huoltohistoria kunnossa
- ruostetta onko pyöränkaarissa/ oven reunoissa
Star one
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 04.08.2020 22:56

Re: Paluu maasturikantaan: W164 vai W166?

Viesti Kirjoittaja Star one »

Itellä w164 ja hyvä peli. Sopii mielestäni niin maastoon ku kärrin vetoon, ei tietysty mihkään Off roadiin:) Näilläki ikää jo sen verran että aina jotain löytyy, mutta itellä on kaikki varusteet pelannu koko aika eikä ole ikinä tielle jättänyt. Tosta 7g töksäyttelystä niin se nyt tuntuu olevan enemmän ominaisuus, toiset ei edes huomaa ku toisia häiritsee enemmän. Kaverilla työkäytössä w164 ja kovin tyytyväinen kans ollu. Kärry peräs usein ja maastoajoa aika paljo ku metsäkone hommis. Hyvin on päässy vaikka pohja välillä kolahtelee kiviin, että pohjapanssari on hyvä jos paljo maastos ajelee. Kummatkin rautajousilla niin ei pussi remontteja ole tarvinnu. Ilma alusta taas hyvä ku pystyy korottaan.
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Paluu maasturikantaan: W164 vai W166?

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Ja molempia w164 ja w166 saa myös off-road paketilla jossa tulee samat lukot kuin GL:ssä. Muuttuu se etenemiskyky huomattavasti.

Olen ajanut molemmilla, 166 on ottanut taas pienen askeleen lähemmäs henkilöautoa. Eli hiljaisempi ja mukavampi. Molempia lähtisin etsimään v-6 koneella. Eivät silläkään ole mitään ruutitynnyreitä. Öljyvuoto, jakoketju, jakolaatikon ketju. Siinä vikoja...
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
vumart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Su 18.10.2015 20:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: Paluu maasturikantaan: W164 vai W166?

Viesti Kirjoittaja vumart »

No innostumpa määki, W163 oli varma menijä, ite tykkäsin, nyt kaksi vuotta W164n ilma alustalle ajanut 100tuhatta, vaihdettu kaikki ilmajouset, takaiskarit, jos otat kahtele rautajousinen vaikka ilmajouset on hienot kun pelaa. Itse haeskelen rautajousista kun vaan sopiva tulee vastaan.
Vastaa Viestiin