722.9 ja Comma öljy

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Volvomania
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: To 01.10.2020 08:36

Re: 722.9 ja Comma öljy

Viesti Kirjoittaja Volvomania »

Sen verran liittyy "Comma" -öljyihin, että vaihdelaatikön öljyt kannattaisi ehkä vaihdatuttaa merkkiliikkeessä ja vaikka 100tkm:n välein.

Viesteihin vastaaminen ja niiden lukeminen on käsittääkseni vapaaehtoista. Vanhojen autojen kohdalla tarvetta lienee enempikin vertaistuelle, eikä turhat viestit siihen piinaan tuone helpotusta.
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3679
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 722.9 ja Comma öljy

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Vaihdelaatikko öljyt kannatta vaihtaa huolto ohjelman mukaan
missä se on alle 100tkm miksi venyttä huolto väliä :roll:
















. .
Mökkillä
'
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1473
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: 722.9 ja Comma öljy

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Volvomania kirjoitti:Sen verran liittyy "Comma" -öljyihin, että vaihdelaatikön öljyt kannattaisi ehkä vaihdatuttaa merkkiliikkeessä ja vaikka 100tkm:n välein.

Viesteihin vastaaminen ja niiden lukeminen on käsittääkseni vapaaehtoista. Vanhojen autojen kohdalla tarvetta lienee enempikin vertaistuelle, eikä turhat viestit siihen piinaan tuone helpotusta.
Kyllä, suosittelen sinulle merkkiliikkeen huoltopalveluja. Vanhoista autoista puheenollen aloitit muuten itse puhumisen vanhasta Volvosta.

Comma-vaihteistoöljyyn liittyen kokemus on erittäin huono koska laatikon toiminta muuttui epämääräiseksi ja tarkemmin tutkittuna Comma ilmoittaa sopivuuden sellaisille luokituksille mille auton valmistajalla on aivan erityyppinen öljy.
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1563
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: 722.9 ja Comma öljy

Viesti Kirjoittaja sompio »

Miten h***etissä tämä saitti siirtyi jorisemaan Volvoista ja niitten oletusta hyvyydestä?
Johan aikojen alussa Volvolla oli maine Euroopan nopeimpana traktorina.
Tämänhän piti aloittajan mukaan olla keskustelua Comma öljystä.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 280 TE 4-Matic -98 Meni pojalle
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2644
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: 722.9 ja Comma öljy

Viesti Kirjoittaja AK47 »

sompio kirjoitti:Miten h***etissä tämä saitti siirtyi jorisemaan Volvoista ja niitten oletusta hyvyydestä?
Johan aikojen alussa Volvolla oli maine Euroopan nopeimpana traktorina.
Tämänhän piti aloittajan mukaan olla keskustelua Comma öljystä.
Oisko se vähän niinkuin sama asia volvo ja comma? Volvon kirjaimet pistetty laitteeseen jossa osia renaultista, fordista, mitsubishistä jne. Ja comma öljypurkkiin pistetty mb229.xx teksti. Näin ostaja luulee saavansa "hyvän" auton tai hyvää öljyä.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Volvomania
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: To 01.10.2020 08:36

Re: 722.9 ja Comma öljy

Viesti Kirjoittaja Volvomania »

Volvot käytetään huolloissa ja siellä vaihdetaan tarvittaessa myös vaihteistoöljyt. Se on mietitty juttu, jää aikaa muuhunkin kuin autojen rassailuun. Eikä ole Volvot enää traktoreita, jos ei ole uudemmat mersutkaan maatalouskoneita, vaikka siltä näyttävätkin. Kannattaa päivittää elämä 2000-luvulle ja onhan sitäkin kulunut jo parikymmentä vuotta.
Kannattaa unohtaa ne Commat ja pysytellä niissä nesteissä, mitkä autoon kuuluu. MB on siitä hyvä merkki, että kertovat ihan suoraan, mitä nesteitä autoihinsa voi laittaa.
Hankin tämän ensimmäisen MB:n pari viikkoa sitten ja kestänee aikansa, kunnes saan sen kelpuutettua liikkumavälineeksi. Positiivista oli se, että käyttömaksu on vain €175 vuodessa.
Katsotaan, miten asia etenee, mutta toistaiseksi auto saa seistä tallissa. Volvo on käyttöautona ja on talvikin tulossa.
Eetyzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 364
Liittynyt: Ti 15.04.2008 16:16

Viesti Kirjoittaja Eetyzk »

-
Viimeksi muokannut Eetyzk, Ke 14.10.2020 00:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3679
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 722.9 ja Comma öljy

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Eetyzk kirjoitti:
x_ismo kirjoitti:...onneksi itsellä on OM651 (pitää toivoa että nokkaketju kestää).
Pisti itellä silmään. Toivottavasti kestää myös alakerran laakerit ja muuttuvageometrinen öljypumppu.
Nimimerkillä: "Alakerran laakerit päällekkäin 185tkm:ssa ja n.6000€ remontti. :crazy: "

Tosin joskus puoles välis 2012 -> öljypumppu pitääs olla paranneltua mallia.
Mitenkäs nämä litttyy otsikoon? :roll:
muuta kuin niin että cooma öljyä käytäessä voi luottaa saman mitä 651 olessa koneena
että jotain ei toivottua tapahtuu enen aikaisesti















. .
Mökkillä
'
Marjaleena
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 15.03.2020 15:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 722.9 ja Comma öljy

Viesti Kirjoittaja Marjaleena »

Täällä suositellaan nyt kovasti öljyn vaihtoa ammattilaisella. Ei tuo nyt mailman suurinta tiedettä ole, vaikka pitääkin uudet oljyt alakautta lootaan tunkea. Pitää vaan näköjään ymmärtää käyttää oikeita aineita.

Projekti on nyt siinä pisteessä, että tallin lattialla on nyt kaksi lootaa. Varaosa ja alkuperäinen. Pitäisi tuosta vanhasta saada se looran kyljessä oleva, mikä lie vaihtajapoksi irti ja uuteen kiinni. Uudessa lootikossa näkyy siihen poksiin tuleva pooriakseli. Ei ole kovin ihmeellinen. Mutta poksi ei suostu lähtemään vanhasta suosiolla irti. Pelkään, että kohta joku muovin myötöraja ylittyy. Pitääkö sitä vaan kylmästi kammeta enemmän ulospäin vai mikä ihme sitä pitää kiinni?

Auto alkoi antamaan vikakoodia P2510. Liittynee turpiinin lukitukseen? Huonosti löytyy internetistä tietoa tuosta koodista ja pääasiassa kaikelaista turboon liittyvää. Joku saitti (http://www.jltechno.com/en/dtc-lookup/M ... P2510.html" onclick="window.open(this.href);return false;) antoi selityksen The torque converter lock-up clutch causes impermissible closing. Sopis jotenkin kuvaan, kun auto alkoi lopuksi nykimään ja tehot katos. (meni kai johonkin ontumismoodiin). Tääläkin https://www.benzworld.org/threads/p2510 ... i.2919538/" onclick="window.open(this.href);return false; koodista oli juttua.

Reklamaatio on siinä vaiheessa, että myymälä haluaa öljynäytteen sinne. Onneksi laitoin 5 litraa kuravelliä talteen.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1304
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: 722.9 ja Comma öljy

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

TCU boksiako tarkoitata vai jotakin muuta? Tcu on noissa lootan sisällä ja pitää ottaa tosiaan vanhasta että suostuu toimimaan ajoneston kanssa.
Kuva helpottaisi hieman käsittämään mistä on kyse.
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3679
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 722.9 ja Comma öljy

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Marjaleena kirjoitti:Täällä suositellaan nyt kovasti öljyn vaihtoa ammattilaisella. Ei tuo nyt mailman suurinta tiedettä ole, vaikka pitääkin uudet oljyt alakautta lootaan tunkea. Pitää vaan näköjään ymmärtää käyttää oikeita aineita.

Projekti on nyt siinä pisteessä, että tallin lattialla on nyt kaksi lootaa. Varaosa ja alkuperäinen. Pitäisi tuosta vanhasta saada se looran kyljessä oleva, mikä lie vaihtajapoksi irti ja uuteen kiinni. Uudessa lootikossa näkyy siihen poksiin tuleva pooriakseli. Ei ole kovin ihmeellinen. Mutta poksi ei suostu lähtemään vanhasta suosiolla irti. Pelkään, että kohta joku muovin myötöraja ylittyy. Pitääkö sitä vaan kylmästi kammeta enemmän ulospäin vai mikä ihme sitä pitää kiinni?

Auto alkoi antamaan vikakoodia P2510. Liittynee turpiinin lukitukseen? Huonosti löytyy internetistä tietoa tuosta koodista ja pääasiassa kaikelaista turboon liittyvää. Joku saitti (http://www.jltechno.com/en/dtc-lookup/M ... P2510.html" onclick="window.open(this.href);return false;) antoi selityksen The torque converter lock-up clutch causes impermissible closing. Sopis jotenkin kuvaan, kun auto alkoi lopuksi nykimään ja tehot katos. (meni kai johonkin ontumismoodiin). Tääläkin https://www.benzworld.org/threads/p2510 ... i.2919538/" onclick="window.open(this.href);return false; koodista oli juttua.

Reklamaatio on siinä vaiheessa, että myymälä haluaa öljynäytteen sinne. Onneksi laitoin 5 litraa kuravelliä talteen.

Onko siitä ISM:ästä kaikki pultit irti ?

jotain sitä piti käännellä

https://f01.justanswer.com/73bbchevy/00 ... module.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Tehojen katoaminen viittaa moottoriin

tuosta remontistahan jäänee yli se vaihtolaatikon TCU sieltä laatikon sisältä ?
Mökkillä
'
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2008
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: 722.9 ja Comma öljy

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Marjaleena kirjoitti:Täällä suositellaan nyt kovasti öljyn vaihtoa ammattilaisella. Ei tuo nyt mailman suurinta tiedettä ole, vaikka pitääkin uudet oljyt alakautta lootaan tunkea. Pitää vaan näköjään ymmärtää käyttää oikeita aineita.

Projekti on nyt siinä pisteessä, että tallin lattialla on nyt kaksi lootaa. Varaosa ja alkuperäinen. Pitäisi tuosta vanhasta saada se looran kyljessä oleva, mikä lie vaihtajapoksi irti ja uuteen kiinni. Uudessa lootikossa näkyy siihen poksiin tuleva pooriakseli. Ei ole kovin ihmeellinen. Mutta poksi ei suostu lähtemään vanhasta suosiolla irti. Pelkään, että kohta joku muovin myötöraja ylittyy. Pitääkö sitä vaan kylmästi kammeta enemmän ulospäin vai mikä ihme sitä pitää kiinni?

Auto alkoi antamaan vikakoodia P2510. Liittynee turpiinin lukitukseen? Huonosti löytyy internetistä tietoa tuosta koodista ja pääasiassa kaikelaista turboon liittyvää. Joku saitti (http://www.jltechno.com/en/dtc-lookup/M ... P2510.html" onclick="window.open(this.href);return false;) antoi selityksen The torque converter lock-up clutch causes impermissible closing. Sopis jotenkin kuvaan, kun auto alkoi lopuksi nykimään ja tehot katos. (meni kai johonkin ontumismoodiin). Tääläkin https://www.benzworld.org/threads/p2510 ... i.2919538/" onclick="window.open(this.href);return false; koodista oli juttua.

Reklamaatio on siinä vaiheessa, että myymälä haluaa öljynäytteen sinne. Onneksi laitoin 5 litraa kuravelliä talteen.
Jätä sitä öljyä silti vielä itsellekin jemmaan, vaikka näytteen lähetätkin.
Perheessä:
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 2O4 C 350 CDI -09
C 126 500 SEC-89
ex
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3679
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 722.9 ja Comma öljy

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

tahtoomersun kirjoitti:
Marjaleena kirjoitti:Täällä suositellaan nyt kovasti öljyn vaihtoa ammattilaisella. Ei tuo nyt mailman suurinta tiedettä ole, vaikka pitääkin uudet oljyt alakautta lootaan tunkea. Pitää vaan näköjään ymmärtää käyttää oikeita aineita.

Projekti on nyt siinä pisteessä, että tallin lattialla on nyt kaksi lootaa. Varaosa ja alkuperäinen. Pitäisi tuosta vanhasta saada se looran kyljessä oleva, mikä lie vaihtajapoksi irti ja uuteen kiinni. Uudessa lootikossa näkyy siihen poksiin tuleva pooriakseli. Ei ole kovin ihmeellinen. Mutta poksi ei suostu lähtemään vanhasta suosiolla irti. Pelkään, että kohta joku muovin myötöraja ylittyy. Pitääkö sitä vaan kylmästi kammeta enemmän ulospäin vai mikä ihme sitä pitää kiinni?

Auto alkoi antamaan vikakoodia P2510. Liittynee turpiinin lukitukseen? Huonosti löytyy internetistä tietoa tuosta koodista ja pääasiassa kaikelaista turboon liittyvää. Joku saitti (http://www.jltechno.com/en/dtc-lookup/M ... P2510.html" onclick="window.open(this.href);return false;) antoi selityksen The torque converter lock-up clutch causes impermissible closing. Sopis jotenkin kuvaan, kun auto alkoi lopuksi nykimään ja tehot katos. (meni kai johonkin ontumismoodiin). Tääläkin https://www.benzworld.org/threads/p2510 ... i.2919538/" onclick="window.open(this.href);return false; koodista oli juttua.

Reklamaatio on siinä vaiheessa, että myymälä haluaa öljynäytteen sinne. Onneksi laitoin 5 litraa kuravelliä talteen.
Jätä sitä öljyä silti vielä itsellekin jemmaan, vaikka näytteen lähetätkin.
ja jos vielä satuu olemaan käytämätontön prkin pohjalla niin se myös talteen
Mökkillä
'
Marjaleena
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 15.03.2020 15:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 722.9 ja Comma öljy

Viesti Kirjoittaja Marjaleena »

FinlandMerceds kirjoitti:
Onko siitä ISM:ästä kaikki pultit irti ?

jotain sitä piti käännellä

https://f01.justanswer.com/73bbchevy/00 ... module.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Tehojen katoaminen viittaa moottoriin

tuosta remontistahan jäänee yli se vaihtolaatikon TCU sieltä laatikon sisältä ?
Joo, tuo ISMo se oli. Ja kaikki 4 ruuvia irti. Siinä se klapaji, mutta ei irronnut. Oli lopulta pakko ottaa lootikon sisältä se aksila irti.

Projektinjohtaja alkaa kohta ottamaan kierroksia kun auto ei.
Tähän samaan kasaan tuli juuri ennen laatikon vaihtoa mm. koodi P0404 ja P0244 ja ne kummittelevat edelleen. Ekan koeajon jälkeen myös P2510 oli tallella ja myös P2511. P2510:sta kuitenkin taidettiin päästä eroon pienen ajelun jälkeen. Nämä hukkaportin solenoidit ja EGR:ään viittaavat koodit ihmetyttää. Pitikö niiden tulla just ny sotkemaan tuota laatikkoremppaa. Turpon siipien kääntömoottori kääntyilee kun auton käynnistää, eli ei ole täysin kuallu. Noita vikoja ei saa ainakaan aina kuitattua mun BT lukijalla. Auto saattaa lähteä täydellä teholla liikkeelle, mutta sitten nykii ja alkaa limppaamaan. Ajattelin, että siellä tekee joku turpiinin lukko omiaan tai muuten vaan vaihteet sekoilee. Mutta vika taitaa olla nyt muualla. Tai oli se laatikossakin, rautajauhoa oli magneeteissa entiseen malliin. Saakeli kun nämö vikakoodit olis yksiselitteisiä. Niinku ny tuo P0244 Turbo/Super Charger Wastegate Regulating Solenoid/Valve A Range/Performance. Onko tuo nyt joku VNT servo vai oikeasti joku hukkaportin solenoidi?

Niin, olisi hyvä kun näissä keskusteluissa pysyttäisiin asiassa. Jos vaikka joku painii myöhemmin samojen ongelmien kanssa, niin ei tarttisi lueskella jotain juttuja traktoreista ilman nostovarsia.
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3679
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 722.9 ja Comma öljy

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Marjaleena kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
Onko siitä ISM:ästä kaikki pultit irti ?

jotain sitä piti käännellä

https://f01.justanswer.com/73bbchevy/00 ... module.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Tehojen katoaminen viittaa moottoriin

tuosta remontistahan jäänee yli se vaihtolaatikon TCU sieltä laatikon sisältä ?
Joo, tuo ISMo se oli. Ja kaikki 4 ruuvia irti. Siinä se klapaji, mutta ei irronnut. Oli lopulta pakko ottaa lootikon sisältä se aksila irti.

Projektinjohtaja alkaa kohta ottamaan kierroksia kun auto ei.
Tähän samaan kasaan tuli juuri ennen laatikon vaihtoa mm. koodi P0404 ja P0244 ja ne kummittelevat edelleen. Ekan koeajon jälkeen myös P2510 oli tallella ja myös P2511. P2510:sta kuitenkin taidettiin päästä eroon pienen ajelun jälkeen. Nämä hukkaportin solenoidit ja EGR:ään viittaavat koodit ihmetyttää. Pitikö niiden tulla just ny sotkemaan tuota laatikkoremppaa. Turpon siipien kääntömoottori kääntyilee kun auton käynnistää, eli ei ole täysin kuallu. Noita vikoja ei saa ainakaan aina kuitattua mun BT lukijalla. Auto saattaa lähteä täydellä teholla liikkeelle, mutta sitten nykii ja alkaa limppaamaan. Ajattelin, että siellä tekee joku turpiinin lukko omiaan tai muuten vaan vaihteet sekoilee. Mutta vika taitaa olla nyt muualla. Tai oli se laatikossakin, rautajauhoa oli magneeteissa entiseen malliin. Saakeli kun nämö vikakoodit olis yksiselitteisiä. Niinku ny tuo P0244 Turbo/Super Charger Wastegate Regulating Solenoid/Valve A Range/Performance. Onko tuo nyt joku VNT servo vai oikeasti joku hukkaportin solenoidi?

Niin, olisi hyvä kun näissä keskusteluissa pysyttäisiin asiassa. Jos vaikka joku painii myöhemmin samojen ongelmien kanssa, niin ei tarttisi lueskella jotain juttuja traktoreista ilman nostovarsia.
Siis ei lähteynt tuolla pdf ohjella?

ei siellä mitään hukkaportejja ole on vain se vnt servo






. .
Mökkillä
'
Vastaa Viestiin