722.9 ja Comma öljy
-
- Mersumies
- Viestit: 2741
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: 722.9 ja Comma öljy
Kyllähän myyjä myymästään tuotteesta vastuussa on. Oma hankaluutensa vain on saada oikeudessa pitävä näyttö siitä, että juuri ko. öljy on vaihteisto-ongelmat aiheuttanut.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 106
- Liittynyt: To 01.10.2020 08:36
Re: 722.9 ja Comma öljy
Tuotevastuuvahingot kuuluu osoittaa valmistajalle, tai maahantuojalle. Luulis, että Comma on suurinpiirtein sitä ainetta, mitä purkin kyljessä lukee. Motonetistähän saa ottaa vapaavalintaisesti erilaisia purkkeja suoraan hyllystä.
Oikeasti olen sitä mieltä, että autom- laatikon öljyt kannattaa vaihdattaa merkkiliikkeessä, se tulee lopulta halvemmaksi ja eihän niitä öljyjä kovin usein tarvitse vaihtaa ..kait?
Mulla tämä on ensimmäinen MB, kun olen aina ajellut Volvoilla. Niissä laatikon öljyt voi vaihtaa n. 100.000km:n välein jos muistaa ja maksaa n. 350 euroa per vaihto. En toki osaa sanoa, onko uusimmissa Volvoissa samat laatikot kuin MB:ssä ( 7G ja 9G) . taitaa olla.
Oikeasti olen sitä mieltä, että autom- laatikon öljyt kannattaa vaihdattaa merkkiliikkeessä, se tulee lopulta halvemmaksi ja eihän niitä öljyjä kovin usein tarvitse vaihtaa ..kait?
Mulla tämä on ensimmäinen MB, kun olen aina ajellut Volvoilla. Niissä laatikon öljyt voi vaihtaa n. 100.000km:n välein jos muistaa ja maksaa n. 350 euroa per vaihto. En toki osaa sanoa, onko uusimmissa Volvoissa samat laatikot kuin MB:ssä ( 7G ja 9G) . taitaa olla.
Re: 722.9 ja Comma öljy
Ei varmasti ole mersun laatikoita Volvossa.
Volvo on perinteisesti käyttänyt Japanilaisen Aisinin laatikoita (omia Volvolla ei ole ikinä ollut), en tiedä mitä uusimmissa on, mutta Mersua ne ei ole.
350e öljynvaihdossa vaihdetaan vain öljypohjan sisältö, ei lähellekään kaikkea.
Riittävän usein tehtynä kai sekin voi olla ok.
Volvo on perinteisesti käyttänyt Japanilaisen Aisinin laatikoita (omia Volvolla ei ole ikinä ollut), en tiedä mitä uusimmissa on, mutta Mersua ne ei ole.
350e öljynvaihdossa vaihdetaan vain öljypohjan sisältö, ei lähellekään kaikkea.
Riittävän usein tehtynä kai sekin voi olla ok.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 106
- Liittynyt: To 01.10.2020 08:36
Re: 722.9 ja Comma öljy
Itselläkin ollut sellainen auto ( GM), jossa autom-laatikon öljyt vaihdetaan laskemalla vain öljyt pois ja uutta tilalle. Sekin, että kait se riittää, että valmistajan ohjeita noudatetaan.
Toivottavasti tämä mun W205 -koppanen 274-koneinen pysyisi kasassa seuraavat 10-vuotta. Volvot on toimineet aina hyvin ja nytkin on 18-vuotias V70:n tuolla tallissa kesäautona. Olisin pärjännyt silläkin vielä monta vuotta. Tuli tämä W205 hankittua, vaikka ei se nyt (ainakaan vielä) Volvon laatuiselta tunnukaan.
Toivottavasti tämä mun W205 -koppanen 274-koneinen pysyisi kasassa seuraavat 10-vuotta. Volvot on toimineet aina hyvin ja nytkin on 18-vuotias V70:n tuolla tallissa kesäautona. Olisin pärjännyt silläkin vielä monta vuotta. Tuli tämä W205 hankittua, vaikka ei se nyt (ainakaan vielä) Volvon laatuiselta tunnukaan.
-
- Mersumies
- Viestit: 2741
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: 722.9 ja Comma öljy
Kyllä ne vaatimukset osoitetaan ihan sille myyjälle.Volvomania kirjoitti:Tuotevastuuvahingot kuuluu osoittaa valmistajalle, tai maahantuojalle. Luulis, että Comma on suurinpiirtein sitä ainetta, mitä purkin kyljessä lukee. Motonetistähän saa ottaa vapaavalintaisesti erilaisia purkkeja suoraan hyllystä.
Oikeasti olen sitä mieltä, että autom- laatikon öljyt kannattaa vaihdattaa merkkiliikkeessä, se tulee lopulta halvemmaksi ja eihän niitä öljyjä kovin usein tarvitse vaihtaa ..kait?
Mulla tämä on ensimmäinen MB, kun olen aina ajellut Volvoilla. Niissä laatikon öljyt voi vaihtaa n. 100.000km:n välein jos muistaa ja maksaa n. 350 euroa per vaihto. En toki osaa sanoa, onko uusimmissa Volvoissa samat laatikot kuin MB:ssä ( 7G ja 9G) . taitaa olla.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 722.9 ja Comma öljy
Eikös se volvo ole nykisn muutenkin jokuitämainen kuandong vai mikä se oli ?Risto113 kirjoitti:Ei varmasti ole mersun laatikoita Volvossa.
Volvo on perinteisesti käyttänyt Japanilaisen Aisinin laatikoita (omia Volvolla ei ole ikinä ollut), en tiedä mitä uusimmissa on, mutta Mersua ne ei ole.
350e öljynvaihdossa vaihdetaan vain öljypohjan sisältö, ei lähellekään kaikkea.
Riittävän usein tehtynä kai sekin voi olla ok.
asinin laatiko on hiukan erilainen toutukseltankin kuin Autossa
. .
Mökkillä
'
'
Re: 722.9 ja Comma öljy
OT:ta..Volvomania kirjoitti:Itselläkin ollut sellainen auto ( GM), jossa autom-laatikon öljyt vaihdetaan laskemalla vain öljyt pois ja uutta tilalle. Sekin, että kait se riittää, että valmistajan ohjeita noudatetaan.
Toivottavasti tämä mun W205 -koppanen 274-koneinen pysyisi kasassa seuraavat 10-vuotta. Volvot on toimineet aina hyvin ja nytkin on 18-vuotias V70:n tuolla tallissa kesäautona. Olisin pärjännyt silläkin vielä monta vuotta. Tuli tämä W205 hankittua, vaikka ei se nyt (ainakaan vielä) Volvon laatuiselta tunnukaan.
Volvoissa niku mersuissakin on kestäviä henkilökuljettimia. 24x sarjalaiset ja 940 on muutamia jotka kestää tyyliin isältä pojalle kun ei vaan mee isosti mitään muuttelemaan ja huoltaa ne. Täsmälleen sama juttu 124:ssa. Niistäkin jotkin kestävät ajaa aivan älyttömiä metrejä kun vaan muistaa huoltaa eikä me isosti niitä muuttelemaan. Yhteistä nuille on se että ovat selvästi ennen 2000 lukua tehtyjä. Kertooko tämä laadusta? Toisten mielestä kyllä toisten ei ja kummallekin mielipiteelle löytyy ihan järkevät perustelut.
Jos autolla ajaa tyyliin 100t km ja vaihtaa sen sit taas uuteen ni mitä merkitystä on sillä että auto kestäisi järkevillä huoltokuluilla vielä seuraavat tyyliin 900t km? Jotku sit tosiaan aikookin ajaa useita satoja tuhansia. Laatu tuossa kohtaa merkitsee nuille kahdelle tyypille lähes täysin erilailla painotettuja asioita.
Toiselle tyypille ehkä merkitsee ajettavus, lämmitys, penkit, lasien puhtaanapysyminen ajettaessa, hiljaisuus, rengasäänet jne laatua kun taas toiselle merkitsee se ettei autoa tartte ropata pitkilläkään metreillä ja jos tartteekin niin sen osaa ittekin tehdä. Esimerkiksi noin ja se "laatu" voi olla/merkitä/tarkoittaa aivan jotain muutakin?
Sit on nämä uudemmat joissa molemmissa merkeissä on ne omat "väiveensä" mallista riippuen jos siis tekniikan kestävys laatua merkitsee joka siis mielestäni läheskään aina noin ei ole. Mielestäni "laatu" loppupeleissä onkin aika subjektiivinen käsite.
Kyllä ne uudemmatkin kestää enempikin kuin 10v kun vaan muistaa huoltaa. Siihen kuitenkin kannattaa varautua että vaativat enemän huomiota ja siis enemmän rahallista panostusta kuin nuo vanhemmat sama sitte kummallako merkillä matkustaa. Tuo lie on luonnollistakin koskapa tekniikkaa on nykyautoihin ympätty tyyliin monikymmenkertaisesti enemmän ja mahdollisia rikkoutumiskohteita myös on samassa suhteessa enemmän. Sit kun uudemmista autoista katsastuksessakin väijytään tiettyjä juttuja paljon tarkemmin esim. nyt vikakoodit niin niitä kohteita on aivan pakkokin kojata. Tuollaisia murheita vanhemmissa ei yksinkertaisesti ole.
Silti ittekin ajelisin uusilla autoilla jos lompsasa olis pullollaan rahaa
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 106
- Liittynyt: To 01.10.2020 08:36
Re: 722.9 ja Comma öljy
Itsellä oli ensin Volvo V60 D3 27tkm ajettu ja kyllä se oli hyvä peli. Huomasin, että sitä oli maalattu ja vähän muutakin huomauttamista löytyi. Purkivat kaupan, kun olen ollut aiemmin niiden vakuutuskuvioiden kanssa tekemisissä.
Sitten sotkeuduin tähän MB W205 farkkuun. Auto on käytänössä uusi, kahden vuoden takuulla, eikä siinä ole mitään huomauttamista. Varustelu on tosin aika aneemista, vaikka on "Premium Business" -malli. Perus- lisävarusteetkin pitää ruksata erikseen, vaikka Volvossa ne oli jo peruspaketissa + paljon muutakin.
MB:n kestävyydestä tuli heti lunta tupaan, kun luin, että M271 - moottoreilla pääsee jopa 60tkm, ennen kuin nokkaketju ja rattaat on loppu. Moottoria mainittiin "sysipaskaksi"
Autobild koeajoi MB:n. Ensin 200tkm ja sitten taidettiin ajaa vielä 100tkm. Auto oli kuulemma kestävä ja luotettava. En muista enää, millä moottorilla auto oli, mutta luotettavuus oli siinä kohdallaan. Muistaako kukaan, millä koneella tuo koeajo tehtin ?
Ostan nykyään autoja aika harvoin, koska ajan vähän. Johtuu siitä, että olen eläkkeellä. Ajattelin, että hankin yhden lähes uuden ja hävitän vanhat pois ruostumasta. Niin kait tein. Jostakin syystä en ole tyytyväinen. Ehkä siksi, että tämä MB on perusauto, mutta siltä puuttuu luonnetta ja käyttötarkoitus. Myin pois 4x4 auton, jossa oli tilaa ja korkeutta ja mm. täysnahkapenkit. Sellainen olisi käynyt mulle, mutta hinta olisi karanut käsistä ja kysymys on vain autosta.
Kymmenen vuotta ei ole auton iässä vielä mitään, mutta jos se on "sysipaska", niin asia selviää ja muutamassa vuodessa. Silloin auto vaihtuu ja ja merkki myös.
Sitten sotkeuduin tähän MB W205 farkkuun. Auto on käytänössä uusi, kahden vuoden takuulla, eikä siinä ole mitään huomauttamista. Varustelu on tosin aika aneemista, vaikka on "Premium Business" -malli. Perus- lisävarusteetkin pitää ruksata erikseen, vaikka Volvossa ne oli jo peruspaketissa + paljon muutakin.
MB:n kestävyydestä tuli heti lunta tupaan, kun luin, että M271 - moottoreilla pääsee jopa 60tkm, ennen kuin nokkaketju ja rattaat on loppu. Moottoria mainittiin "sysipaskaksi"
Autobild koeajoi MB:n. Ensin 200tkm ja sitten taidettiin ajaa vielä 100tkm. Auto oli kuulemma kestävä ja luotettava. En muista enää, millä moottorilla auto oli, mutta luotettavuus oli siinä kohdallaan. Muistaako kukaan, millä koneella tuo koeajo tehtin ?
Ostan nykyään autoja aika harvoin, koska ajan vähän. Johtuu siitä, että olen eläkkeellä. Ajattelin, että hankin yhden lähes uuden ja hävitän vanhat pois ruostumasta. Niin kait tein. Jostakin syystä en ole tyytyväinen. Ehkä siksi, että tämä MB on perusauto, mutta siltä puuttuu luonnetta ja käyttötarkoitus. Myin pois 4x4 auton, jossa oli tilaa ja korkeutta ja mm. täysnahkapenkit. Sellainen olisi käynyt mulle, mutta hinta olisi karanut käsistä ja kysymys on vain autosta.
Kymmenen vuotta ei ole auton iässä vielä mitään, mutta jos se on "sysipaska", niin asia selviää ja muutamassa vuodessa. Silloin auto vaihtuu ja ja merkki myös.
Re: 722.9 ja Comma öljy
Ei liity kyllä enää ollenkaan otsikkoon mutta eihän M271 moottoria ole enää W205 mallissaVolvomania kirjoitti:Itsellä oli ensin Volvo V60 D3 27tkm ajettu ja kyllä se oli hyvä peli. Huomasin, että sitä oli maalattu ja vähän muutakin huomauttamista löytyi. Purkivat kaupan, kun olen ollut aiemmin niiden vakuutuskuvioiden kanssa tekemisissä.
Sitten sotkeuduin tähän MB W205 farkkuun. Auto on käytänössä uusi, kahden vuoden takuulla, eikä siinä ole mitään huomauttamista. Varustelu on tosin aika aneemista, vaikka on "Premium Business" -malli. Perus- lisävarusteetkin pitää ruksata erikseen, vaikka Volvossa ne oli jo peruspaketissa + paljon muutakin.
MB:n kestävyydestä tuli heti lunta tupaan, kun luin, että M271 - moottoreilla pääsee jopa 60tkm, ennen kuin nokkaketju ja rattaat on loppu. Moottoria mainittiin "sysipaskaksi"
230 C 1978
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 106
- Liittynyt: To 01.10.2020 08:36
Re: 722.9 ja Comma öljy
Nykyinen moottorisarja on M274 ja sen kestävyydestä ei liene ollut huomattamista. Olisi kuitenkin kiva tietää, paljonko niillä on ajeltu ja miten ovat toimineet?.
M271 siis mainittu "sysipaskaksi" jakopään osalta, mutta M274:stä ei toetoa.
Koppa on kaikissa kuitenkin "sama", joten jos ajettu 400tkm ( niin kait se Autobildin testi oli?) niin kyllä sekin jo jotakin kestävyydestä kertoo. Tosin, lienee ajettu nämä kilometrit enempikin matka-ajoa...
M271 siis mainittu "sysipaskaksi" jakopään osalta, mutta M274:stä ei toetoa.
Koppa on kaikissa kuitenkin "sama", joten jos ajettu 400tkm ( niin kait se Autobildin testi oli?) niin kyllä sekin jo jotakin kestävyydestä kertoo. Tosin, lienee ajettu nämä kilometrit enempikin matka-ajoa...
Re: 722.9 ja Comma öljy
Ilmeisesti "haistelin" jo äsken oikein sen että olet pettynyt ostokseesi tai "sotkeutumiseesi"? "Sotkeentumiseen" voi olla useita syitä eikä ne välttämättä aina ole niin itsestäkään kiinni tai omia ehdottomasti haluttuja valintoja tai edes suunniteltuja sellaisia?Volvomania kirjoitti:Itsellä oli ensin Volvo V60 D3 27tkm ajettu ja kyllä se oli hyvä peli. Huomasin, että sitä oli maalattu ja vähän muutakin huomauttamista löytyi. Purkivat kaupan, kun olen ollut aiemmin niiden vakuutuskuvioiden kanssa tekemisissä.
Sitten sotkeuduin tähän MB W205 farkkuun. Auto on käytänössä uusi, kahden vuoden takuulla, eikä siinä ole mitään huomauttamista. Varustelu on tosin aika aneemista, vaikka on "Premium Business" -malli. Perus- lisävarusteetkin pitää ruksata erikseen, vaikka Volvossa ne oli jo peruspaketissa + paljon muutakin.
MB:n kestävyydestä tuli heti lunta tupaan, kun luin, että M271 - moottoreilla pääsee jopa 60tkm, ennen kuin nokkaketju ja rattaat on loppu. Moottoria mainittiin "sysipaskaksi"
Autobild koeajoi MB:n. Ensin 200tkm ja sitten taidettiin ajaa vielä 100tkm. Auto oli kuulemma kestävä ja luotettava. En muista enää, millä moottorilla auto oli, mutta luotettavuus oli siinä kohdallaan. Muistaako kukaan, millä koneella tuo koeajo tehtin ?
Ostan nykyään autoja aika harvoin, koska ajan vähän. Johtuu siitä, että olen eläkkeellä. Ajattelin, että hankin yhden lähes uuden ja hävitän vanhat pois ruostumasta. Niin kait tein. Jostakin syystä en ole tyytyväinen. Ehkä siksi, että tämä MB on perusauto, mutta siltä puuttuu luonnetta ja käyttötarkoitus. Myin pois 4x4 auton, jossa oli tilaa ja korkeutta ja mm. täysnahkapenkit. Sellainen olisi käynyt mulle, mutta hinta olisi karanut käsistä ja kysymys on vain autosta.
Kymmenen vuotta ei ole auton iässä vielä mitään, mutta jos se on "sysipaska", niin asia selviää ja muutamassa vuodessa. Silloin auto vaihtuu ja ja merkki myös.
En missään tapauksessa ala saarnaamaan ja ehdottomasti autetaan se mitä voidaan jos ongelmia ilmenee. Ei kuitenkaan varmaankaan ole järkevää alkaa pettymystään foorumilla kauheasti "viskelemään" oli sotkeentumisen syy mikä tahansa. Kaikilla merkeillä kyllä löytyy useimpien makuun soppeleita kulkineita. On vaan sit niitä "muita tekijöitä" jonka perusteella automerkki valitaan uusina tai sitten enempi tai vähempi käytettyinä tai "tulee väkiste pihaan".
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 106
- Liittynyt: To 01.10.2020 08:36
Re: 722.9 ja Comma öljy
Niin... otsikkohan oli Comma-öljyistä. Nehän on rankattu täysin sopimattomiksi MB:n laatikkoon.
Re: 722.9 ja Comma öljy
Juurikin näin
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 106
- Liittynyt: To 01.10.2020 08:36
Re: 722.9 ja Comma öljy
Meni vähän päällekkäin nuo viimeiset vastaukset. Ei ollut tarkoitus vastata "Jari Ke" :lle mitään "näsäviisasta" Comma-öljyistä. En ole pettynyt tähän MB:hen sen enempää, kuin siihen pari viikkoa olleeseen V60:een. MB oli 5th euroa halvempi, kuin Volvo ja se raha kompensoi hyvin puuttuvia varusteita.
Olen ehkä vähän pettynyt siihen, että luovuin siitä maasturista ja vaihdoin sen pois ja menetin samalla auton, jolla oli luonnetta ja käyttöäkin.
Olisi vielä yksi kysymys MB:n blue-tooth - yhteyksistä, mutta kysyn siitä eri otsikolla. Muuten jään jumiin tänne "Comma"- osastolle ja saan täydellisen hölmön maineen...
Olen ehkä vähän pettynyt siihen, että luovuin siitä maasturista ja vaihdoin sen pois ja menetin samalla auton, jolla oli luonnetta ja käyttöäkin.
Olisi vielä yksi kysymys MB:n blue-tooth - yhteyksistä, mutta kysyn siitä eri otsikolla. Muuten jään jumiin tänne "Comma"- osastolle ja saan täydellisen hölmön maineen...
Re: 722.9 ja Comma öljy
Tuo M274 on käsittääkseni näissä autoissa : https://mbworld.org/forums/c-class-w205 ... miles.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pikkaisen alkaa mennä usko noihin bensakoneisiin. onneksi itsellä on OM651 (pitää toivoa että nokkaketju kestää).
Pikkaisen alkaa mennä usko noihin bensakoneisiin. onneksi itsellä on OM651 (pitää toivoa että nokkaketju kestää).
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Re: 722.9 ja Comma öljy
Tein pikakatsauksen autotalli.comin tarjontaan. Asetin ainoaksi kriteeriksi ajokilsat min. 500 tkm. Mersuja löytyy 34 kpl ja Volvoja 13 kpl. Molemmissa on pitkiä metrejä, mutta luulenpa ettei commalla.
Re: 722.9 ja Comma öljy
Laitetaan nyt vielä pieni katsaus muihin merkkeihin kun tuli tarkistettua valikoima. Samat kriteerit, Audi 2, BMW 3, Ford 10, Kia 0, Nissan 1, Opel 0, Skoda 1, Toyota 17 ja VW 19.
Tässä ne maantien nielijät yhdestä lähteestä.
Tässä ne maantien nielijät yhdestä lähteestä.
Re: 722.9 ja Comma öljy
Tai sitte niitä muita vaan ei ole vieltä 500tkm jälkeenkään tarve myydä
Alkuperäinen ketjun alootus Comma tiedon jakamisesta hyvä. Paras pitää näpit erossa kaikista ko firman litkuista...
TJ
Alkuperäinen ketjun alootus Comma tiedon jakamisesta hyvä. Paras pitää näpit erossa kaikista ko firman litkuista...
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: 722.9 ja Comma öljy
Hyvä pointti, ehkä joku haluaa edelleen pitää Opelinsa.
Re: 722.9 ja Comma öljy
Ei liity aloitusketjuun, mutta pakko sanoa että jos on ajanut (oletettavasti) melkein 17 vuotta V70:llä, niin ei pidä samana päivänäkään verrata C-koppasta ja V70:stä. Kumpaakaan moittimatta, mutta jos tasapuolisen vertailun haluaa ni se on C->V40 tai E->V70. Ja mitä noihin tän päivän pieniin bensakoneisiin tulee ni turhahan sitä on ihmetellä miks esim. jakoketjut venyy, kun huoltovälit on 30-40tkm, sit asiakas ajaa ne vielä yli, plus että jakoketjut on ohkasempia kuin eukon Jopossa...
616cdi
ML320
ML320
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 106
- Liittynyt: To 01.10.2020 08:36
Re: 722.9 ja Comma öljy
No itse ajellut aina (ennen) Volvoilla. 1 x S40, V70MK1, V70MK2, S60, V70 MK3 ja V60 uusin malli. Tuo V70 MK2 on vieläkin tallissa ja ollut mulla 18vuotta. Pari autoista oli ex-vaimon, mutta sain niillä ajella, ennen kuin lusikat meni jakoon.
Kyllä W205 C (S ?) on saman oloinen kuin Volvo V60, joka oli paljon paremmin varustelu ja D3 koneella. Jos olisi kaksi uutta autoa vierekkäin, niin Volvo lähtisi matkaan,ilman muuta.
Mulla ei ole oikein käyttöä isommalle autolle kuin tämä MB farkku on. Myin pois työkäytöstä jääneen 2.2D neliveto maasturin ja sen jälkeen kaikki pikkuautot vaikuttaa rimpuloilta. Varsinkin näin talven kynyksellä. Minkäs teet, kun se maasturi seisoi kesät pihassa ja oli ajossa n. 4kk vuodessa. Päätin sen myydä, kun ei enää ole tarvetta lähteä aamulla minnekään.
En ole kait koskaan ajellut samoilla öljyillä juuri enempää kuin 10tkm ja vaihtanut öljyt kerran vuoteen. Itse vaihdettuna homma on käynyt kätevästi.
Kyllä W205 C (S ?) on saman oloinen kuin Volvo V60, joka oli paljon paremmin varustelu ja D3 koneella. Jos olisi kaksi uutta autoa vierekkäin, niin Volvo lähtisi matkaan,ilman muuta.
Mulla ei ole oikein käyttöä isommalle autolle kuin tämä MB farkku on. Myin pois työkäytöstä jääneen 2.2D neliveto maasturin ja sen jälkeen kaikki pikkuautot vaikuttaa rimpuloilta. Varsinkin näin talven kynyksellä. Minkäs teet, kun se maasturi seisoi kesät pihassa ja oli ajossa n. 4kk vuodessa. Päätin sen myydä, kun ei enää ole tarvetta lähteä aamulla minnekään.
En ole kait koskaan ajellut samoilla öljyillä juuri enempää kuin 10tkm ja vaihtanut öljyt kerran vuoteen. Itse vaihdettuna homma on käynyt kätevästi.
-
- Mersumies
- Viestit: 2741
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: 722.9 ja Comma öljy
Tallinaapuri toi taannoin 4 litran tölkkiä jotain cooman hydrauliikkaöljyä. Sanoi, että saat, kun jäi itseltä yli. Kiitin kauniisti ja kun herra häipyi, kaadoin suoraan jäteöljyastiaan. Ainoa paikka mihin ko. öljy sopii varmasti.Maastis kirjoitti:Tai sitte niitä muita vaan ei ole vieltä 500tkm jälkeenkään tarve myydä
Alkuperäinen ketjun alootus Comma tiedon jakamisesta hyvä. Paras pitää näpit erossa kaikista ko firman litkuista...
TJ
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: 722.9 ja Comma öljy
Edit; juuei
Viimeksi muokannut dealer, La 10.10.2020 20:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
oulaistenliikenne.fi
Re: 722.9 ja Comma öljy
Itselläni ei ole ollut enää vuosiin minkäänlaista luottoa siihen, että yhdelläkään automerkillä selviäisi 100% varmuudella ilman kalliita moottori- ja/tai vaihteisto-ongelmia edes suht. pienillä ajokilometreillä. Sen verran on kaikessa mahdollisessa pihistelty voittojen maksimointi sekä päästöjen ja polttoaineen kulutuksen minimointi mielessä. Kun takuu päättyy, alkaa nopan heitto.
Asialle voi tehdä itse edes jotain huoltamalla autoaan säntillisesti ja käyttämällä soveliaita osia ja liemiä.
Asialle voi tehdä itse edes jotain huoltamalla autoaan säntillisesti ja käyttämällä soveliaita osia ja liemiä.
C200 (S205) 2017
-
- Mersumies
- Viestit: 2323
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: 722.9 ja Comma öljy
Olen pyrkinyt välttämään ongelmia vaihtamalla yhä vanhempiin autoihin. Tällä hetkellä diesel on alipainetoimisella ahtimen säädöllä ja Euro3 -luokituksella.MetalT kirjoitti:Itselläni ei ole ollut enää vuosiin minkäänlaista luottoa siihen, että yhdelläkään automerkillä selviäisi 100% varmuudella ilman kalliita moottori- ja/tai vaihteisto-ongelmia edes suht. pienillä ajokilometreillä. Sen verran on kaikessa mahdollisessa pihistelty voittojen maksimointi sekä päästöjen ja polttoaineen kulutuksen minimointi mielessä. Kun takuu päättyy, alkaa nopan heitto.
Asialle voi tehdä itse edes jotain huoltamalla autoaan säntillisesti ja käyttämällä soveliaita osia ja liemiä.
Mitä uudempi, sitä paskempaa tekniikkaa jota ei voi oikein korjata ja kaikki tyyppiviat ovat muissakin jolloin b-osia ei löydy ehjinä mistään. Lisäksi uudehkot hajoavat paikoista joita ei voi oikein ennakkoidakaan.
Toinen, jopa tärkein kriteeri on välttää paljon ajettuja autoja, max. 150tkm -200tkm. Merkistä riippumatta. Puoli miljoonaa ajetut lintat voi hyvillä mielin jättää jonkun toisen murheeksi.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 106
- Liittynyt: To 01.10.2020 08:36
Re: 722.9 ja Comma öljy
Perheessä ollut Honda Accord 2.0 B vm 2010 kesti leikiten 250tkm. Ei korjattu mitään.
Veljenpojalla on Skoda 1.6D vm 2016 ja sillä on nyt ajettu 190tkm. Ei siinäkään ole tietääkseni ollut mitään korjattavaa.
Itsellä Volvo V70 2.4 B vm 2002 ajettu 265tkm. Ei oikeastaan mitään isompaa ole korjattu. Jarruletkut ja yksi vetoakseli vaihdettu.
Huolloiksi lasken jarrulevyjen ja palojen vaihdot, alustan nivelet ja puslat. Yhdestäkään ei ole vaidettu iskareita, latureita tai startteja.
Nyt autona W205 ja kesto on vielä arvoitus, mutta 19tkm on jo takana.
Veljenpojalla on Skoda 1.6D vm 2016 ja sillä on nyt ajettu 190tkm. Ei siinäkään ole tietääkseni ollut mitään korjattavaa.
Itsellä Volvo V70 2.4 B vm 2002 ajettu 265tkm. Ei oikeastaan mitään isompaa ole korjattu. Jarruletkut ja yksi vetoakseli vaihdettu.
Huolloiksi lasken jarrulevyjen ja palojen vaihdot, alustan nivelet ja puslat. Yhdestäkään ei ole vaidettu iskareita, latureita tai startteja.
Nyt autona W205 ja kesto on vielä arvoitus, mutta 19tkm on jo takana.
-
- Mersumies
- Viestit: 2741
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: 722.9 ja Comma öljy
Nyt ei oikein valkene miten tämä Commaan ja mersun vaihteistoon liittyy?Volvomania kirjoitti:Perheessä ollut Honda Accord 2.0 B vm 2010 kesti leikiten 250tkm. Ei korjattu mitään.
Veljenpojalla on Skoda 1.6D vm 2016 ja sillä on nyt ajettu 190tkm. Ei siinäkään ole tietääkseni ollut mitään korjattavaa.
Itsellä Volvo V70 2.4 B vm 2002 ajettu 265tkm. Ei oikeastaan mitään isompaa ole korjattu. Jarruletkut ja yksi vetoakseli vaihdettu.
Huolloiksi lasken jarrulevyjen ja palojen vaihdot, alustan nivelet ja puslat. Yhdestäkään ei ole vaidettu iskareita, latureita tai startteja.
Nyt autona W205 ja kesto on vielä arvoitus, mutta 19tkm on jo takana.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: 722.9 ja Comma öljy
..
Viimeksi muokannut 3AHG, Pe 28.01.2022 11:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 722.9 ja Comma öljy
Volvot menivät kyllä pilalle kun siirtyivät etuvetoon, uudet on kyllä komeita, varsinkin V60 mutta kiskoo väärästä päästä
230 C 1978
Re: 722.9 ja Comma öljy
Ei kannata huomioida tuon käyttäjän viestejä tämän enempää.tahtoomersun kirjoitti:Nyt ei oikein valkene miten tämä Commaan ja mersun vaihteistoon liittyy?Volvomania kirjoitti:plaaplaaplaa
oulaistenliikenne.fi