w211 om646 aliahto ongelma/limp mode
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ma 28.09.2020 12:08
w211 om646 aliahto ongelma/limp mode
Terve!
Vika on hetken aikaa vaivannut ja alkaa tulla mitta täyteen ongelman kanssa. Auto käytetty starin nokassa ja omasta takaa löytyy myös delphin lukija. Herjaa aliahtoa . Nyt on kokeiltu mm. vaihtaa ahtopainetunnistin, (3erilaista),siihen tuleva letku,ilmanputsari yms. autolla menty 508tkm ja se on ohjelmoitu ja eqr on deaktivoitu. Toisilla ahtotunnistimilla herjaa ilmanpaine korreliaatiota ja nyt viimeisimpänä marmorilta haettu,jolla herjaa aliahtoa. Kaupunki ajo sujuu ilman vikatilaa ja kohtalaisen hyvin.(alakierroksilla tuntuu laiskalle) Välillä kaasua painaessa auto saattaa n. 2000kierroksen kohdilla "lopettaa vedon sekunniksi,kunnes alkaa uudestaan vetämään". Ongelma tulee pääsääntöisesti,kun siirrytään moottoritie nopeuksiin. Motarilla huomaa "tehon/ahtojen häviävän ja auto nytkähtää ja tulee limp mode päälle. Ahtopaineet delphin livedatan mukaan tyhjäkäynnillä 1035hPa ja vedättäessä menee n.2000Hpa:han saakka. Toisilla ahtopaineen tunnistimilla 1400Hpa tyhjäkäynnillä, kunnes lyö limpin päälle,koska (korreliaatio) ja sitten ne on 800hPa. Vakkari päällä ajaessa kanssa hiemaan tuntuu "nykivän". Oisko se nyt kuitenkin,niin että turbo olisi tiensä päässä vai mitä tässä kannattaa vielä kokeilla? ahtimen Siivet jumissa?
Onko e200 ja e220 cdissä samat turbot? ebaystä näyttäisi saavan n.230eurolla kunnostetun vehkeen. Starilla ei valitettavasti päästy toistaiseksi koittamaan mitä arvoja livedatassa pyydetään.
Vika on hetken aikaa vaivannut ja alkaa tulla mitta täyteen ongelman kanssa. Auto käytetty starin nokassa ja omasta takaa löytyy myös delphin lukija. Herjaa aliahtoa . Nyt on kokeiltu mm. vaihtaa ahtopainetunnistin, (3erilaista),siihen tuleva letku,ilmanputsari yms. autolla menty 508tkm ja se on ohjelmoitu ja eqr on deaktivoitu. Toisilla ahtotunnistimilla herjaa ilmanpaine korreliaatiota ja nyt viimeisimpänä marmorilta haettu,jolla herjaa aliahtoa. Kaupunki ajo sujuu ilman vikatilaa ja kohtalaisen hyvin.(alakierroksilla tuntuu laiskalle) Välillä kaasua painaessa auto saattaa n. 2000kierroksen kohdilla "lopettaa vedon sekunniksi,kunnes alkaa uudestaan vetämään". Ongelma tulee pääsääntöisesti,kun siirrytään moottoritie nopeuksiin. Motarilla huomaa "tehon/ahtojen häviävän ja auto nytkähtää ja tulee limp mode päälle. Ahtopaineet delphin livedatan mukaan tyhjäkäynnillä 1035hPa ja vedättäessä menee n.2000Hpa:han saakka. Toisilla ahtopaineen tunnistimilla 1400Hpa tyhjäkäynnillä, kunnes lyö limpin päälle,koska (korreliaatio) ja sitten ne on 800hPa. Vakkari päällä ajaessa kanssa hiemaan tuntuu "nykivän". Oisko se nyt kuitenkin,niin että turbo olisi tiensä päässä vai mitä tässä kannattaa vielä kokeilla? ahtimen Siivet jumissa?
Onko e200 ja e220 cdissä samat turbot? ebaystä näyttäisi saavan n.230eurolla kunnostetun vehkeen. Starilla ei valitettavasti päästy toistaiseksi koittamaan mitä arvoja livedatassa pyydetään.
Re: w211 om646 aliahto ongelma/limp mode
Ne 230 euron "kunnostetut" ahtimet on kyllä jokseenkin p*skoja kiinalaisine osineen.
Ahtopaineensäädin ehkä vialla ?
Miksi monenlaista tunnistinta kokeiltu, eikö koskaa toiminut oikein sillä mikä oli alunperin paikallaan ?
Kauanko vika on vaivannut, ettei olisi vaan ahtovuoto...
Ahtopaineensäädin ehkä vialla ?
Miksi monenlaista tunnistinta kokeiltu, eikö koskaa toiminut oikein sillä mikä oli alunperin paikallaan ?
Kauanko vika on vaivannut, ettei olisi vaan ahtovuoto...
oulaistenliikenne.fi
Re: w211 om646 aliahto ongelma/limp mode
Kovasti vaikuttaisi ahtovuodolta tai siipien jumittamiselta.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ma 28.09.2020 12:08
Re: w211 om646 aliahto ongelma/limp mode
Vika ollut n.1,5kk. Siksi kokeiltu montaa eri säädintä,koska ensiksi tuli tilattua väärällä numerolla,toinen oli motonetin "eikä ajanut asiaansa" ,nyt taas mersun omalla. toimii ja "toimii". Se alkuperäinen meni tikusta katki (mikä oli kiinni vian alkaessa). Onko dealerilla kokemusta noista kunnostetuista ahtimista? Ainakin ebayssa saanut hyvät arvostelut. Kyseessä kuitenkin puoli miljoonaa rullattu Eemeli,kunhan sillä pari satkua pääsisi vielä.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ma 28.09.2020 12:08
Re: w211 om646 aliahto ongelma/limp mode
MJPfin kirjoitti:Kovasti vaikuttaisi ahtovuodolta tai siipien jumittamiselta.
Mistähän sitä lähtis ahtovuotoa ehtimään?
Re: w211 om646 aliahto ongelma/limp mode
Sen verran on kokemusta, että erään ceen omistaja kaipaili 200cdi halpaa ahdinta ja pyysi apua tilaamiseen, no Ebaysta hommattiin 300 euron paikkeille ja myyjällä hyvä palaute mutta aika karkean oloinen osa tuli mitä sitä itse vilkaisin. Ei kauaa sitten mennyt kun alkoi ääntää, myi auton pois muutenkin niin en tiedä miten pitkään meni.
No, saa sen huonon ahtimen Suomestakin ostettua, työpaikalla tapeltiin aikoinaan asian kanssa pari kolme kertaa ennenkuin uskottiin ettei tule kuin kaikille paha mieli kun halpaa ahdinta asentaa. Sen kun pitäisi toimiakin, mielellään ainakin takuuajan verran.
Vaan onpa ne voineet muuttua paremmiksi, kukapa tietää On tästä pari vuotta kun kaverin autoon em. ahdin tilattiin.
No, saa sen huonon ahtimen Suomestakin ostettua, työpaikalla tapeltiin aikoinaan asian kanssa pari kolme kertaa ennenkuin uskottiin ettei tule kuin kaikille paha mieli kun halpaa ahdinta asentaa. Sen kun pitäisi toimiakin, mielellään ainakin takuuajan verran.
Vaan onpa ne voineet muuttua paremmiksi, kukapa tietää On tästä pari vuotta kun kaverin autoon em. ahdin tilattiin.
oulaistenliikenne.fi
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ma 28.09.2020 12:08
Re: w211 om646 aliahto ongelma/limp mode
Coolerilta tulevassa putkessa reikä. Tulipa oppirahat maksettua tällä kertaa. Turbostakin löyty pieni välys mutta hyvin tuntuu liikkuvan,kun sai putken korjattua
Re: w211 om646 aliahto ongelma/limp mode
Hieno homma että tuli kuntoon. Noi on välillä hankalia diagnosoida jos sopivasti reikä niin että ei heti näe.