W211 ahdin rupesi vinkumaan

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
joni84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 454
Liittynyt: La 13.04.2013 17:43

W211 ahdin rupesi vinkumaan

Viesti Kirjoittaja joni84 »

Tässä tutkailin kun ahdin rupesi viheltämään välystä löytyy osaako kukaan sanoa käykö tämä siihen.https://m.autodoc.fi/ridex-reman/15766940" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut joni84, Su 11.10.2020 19:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
joni84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 454
Liittynyt: La 13.04.2013 17:43

Re: W211 ahdin rupesi vinkunaam

Viesti Kirjoittaja joni84 »

Ostin nyt tuonturbon mutta onko iso remontti vaihdella tuota??
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 ahdin rupesi vinkunaam

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hyvin helppo on vaihtaa, kun ei sössi itse mitään. Mielenkiintoista kuulla, vislaako kiinanosista kasattu ahdin enemmän vai vähemmän kuin alkuperäinen joka alkanut ääntämään.
oulaistenliikenne.fi
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2307
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 ahdin rupesi vinkunaam

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

dealer kirjoitti:Hyvin helppo on vaihtaa, kun ei sössi itse mitään. Mielenkiintoista kuulla, vislaako kiinanosista kasattu ahdin enemmän vai vähemmän kuin alkuperäinen joka alkanut ääntämään.
Olen suhteutunut suurella epäluulolla halpis-kiinakopiohin mutta ostin kuitenkin Kiina-Garretin joka maksoi rahteineen noin 280€.

Epäilen edelleen mutta takana on nyt yli 70 000km moitteetonta toimintaa.
joni84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 454
Liittynyt: La 13.04.2013 17:43

Re: W211 ahdin rupesi vinkunaam

Viesti Kirjoittaja joni84 »

Kaipa noi kiinakopiot kestää kunhan ei kokoajan kiihdyttele kaasu pohjassa. Osaako kukaan sanoa kuinka pitkään tuossa vaihdossa menee aikaa.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 ahdin rupesi vinkunaam

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kesällä vaihdettiin pojan 270:iin ahdin ja siinä meni aikaa noin 3 tuntia. Kiirettä ei pidetty, ja hommahan onnistuu lähes kokonaan yläkautta.
Ahtimen ja pakosarjan välisiin ruuveihin pitää olla hyvä lenkkiavain, ruuvit on joko 13mm kannalla tai torxeja (12).
oulaistenliikenne.fi
joni84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 454
Liittynyt: La 13.04.2013 17:43

Re: W211 ahdin rupesi vinkunaam

Viesti Kirjoittaja joni84 »

Luulis et tällaiselle kellä työkalut pysyy kädessä ja ekaa kertaa tekee niin päivässä vaihtuu.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 ahdin rupesi vinkunaam

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Vaihtuu varmasti, kunhan tosiaan ahtimen pultit lähtee auki. Jos ei avain sovi hae sopiva, älä edes yritä väkisin jos ei avain ole kunnolla pohjassa.
Ilmanputsari pois letkut irti, lämpökilpi poikkeen ja kikkare on näkyvillä.
Öljylinjan pultti irti ja linja pois, joku tulppa päälle, pakoputki irti ja ahtimen pultit poikkeen, asia on kädessä.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2307
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 ahdin rupesi vinkunaam

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

MJPfin kirjoitti:Vaihtuu varmasti, kunhan tosiaan ahtimen pultit lähtee auki. Jos ei avain sovi hae sopiva, älä edes yritä väkisin jos ei avain ole kunnolla pohjassa.
Ilmanputsari pois letkut irti, lämpökilpi poikkeen ja kikkare on näkyvillä.
Öljylinjan pultti irti ja linja pois, joku tulppa päälle, pakoputki irti ja ahtimen pultit poikkeen, asia on kädessä.
Ennen asennusta, jos mahdollista, on hyvä täyttää ahtimen öljylinjaan öljyä jolloin kuivakäynti jää pois.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 ahdin rupesi vinkunaam

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Hyvä huomio, itselle se on niin automaattista että en edes huomannut sitä mainita.
joni84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 454
Liittynyt: La 13.04.2013 17:43

Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan

Viesti Kirjoittaja joni84 »

Onkohan toikin kiina turbo?. Liekköhän tolla turbolla tekee mitään.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan

Viesti Kirjoittaja MiHe »

No mikä muu, Ei tuolla hinnalla uutta Garrettia saa... käytetytkin on siellä kahdensadan molemmin puolin. Reman tuossa lukee joten oisko kiinalainen korjattu vehjes.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Halvimmalla pääset kun ostat Melett keskiön eli chra siihen nykyiseen. Tai vaihtoehtoisesti ehjän käytetyn.
Kiina ahtimien kanssa on rulettia saatko hyvän, huonon vai hyvin huonon.
Keskiön vaihto ei ole mikään ihmeellinen homma.
joni84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 454
Liittynyt: La 13.04.2013 17:43

Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan

Viesti Kirjoittaja joni84 »

No tuo on jo tilattu ja ostettu. Tuokaan halvin ole 305.59€ +97.20 pantti.
joni84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 454
Liittynyt: La 13.04.2013 17:43

Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan

Viesti Kirjoittaja joni84 »

Tässä katsellut niin ainakin moni kehunut noita kiinan puhaltimia.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joo, varmaan ne kehuvat joilla on sattunut kestämään. Turhaa kai tuota enempäänsä pohtii, jos siinä nykyisessä ahtimessa oikeasti jotain vikaa on niin ruuvaa tuon tilalle ja ajelee menemään.
oulaistenliikenne.fi
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

joni84 kirjoitti:Tässä katsellut niin ainakin moni kehunut noita kiinan puhaltimia.
Kehuttu siis missä ?
ehkä hintaa tuskin muuta
no mitäpä siitä johan sen ostit
niin sitten näkee millainen on kun aja vaikka alkuun sen 500tkm minkä
alkuperäien helposti toimii
Mökkillä
'
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Melett keskiöitä on pari tullut laitettua ja ne on ollut ihan ok laatuisen oloisia.
Kiinan turboja ei ole tullut katsottua muuten. Mutta onhan se tietty paljon rahaa kun uuden garrettin laittaa, tosin sitä ei laita kuin kerran. Tuo 300€ voi joutua pari kertaa ostamaan ennen kuin auto on loppu.
Mitäpä siitä, ahdin tulee niin kiinni ja kovaa ajoa, sillä ne heikkoudet löytyy jos on löytyäkseen.
Puhtaus on sitten hyvä pitää mielessä, ensin pesulla hiekat ja pölyt mäkeen ennen kuin purat sen vanhan pois. Uuteen puhdasta öljyä esim uudella injektioruiskulla, ei vanhasta tippakannusta.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2307
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

MJPfin kirjoitti:Melett keskiöitä on pari tullut laitettua ja ne on ollut ihan ok laatuisen oloisia.
Kiinan turboja ei ole tullut katsottua muuten. Mutta onhan se tietty paljon rahaa kun uuden garrettin laittaa, tosin sitä ei laita kuin kerran. Tuo 300€ voi joutua pari kertaa ostamaan ennen kuin auto on loppu.
Mitäpä siitä, ahdin tulee niin kiinni ja kovaa ajoa, sillä ne heikkoudet löytyy jos on löytyäkseen.
Puhtaus on sitten hyvä pitää mielessä, ensin pesulla hiekat ja pölyt mäkeen ennen kuin purat sen vanhan pois. Uuteen puhdasta öljyä esim uudella injektioruiskulla, ei vanhasta tippakannusta.
Missä se uusi Garrett on tehty? Ja miksi se Garrett laitetaan nyt jo toisen kerran jos se on niin hyvä (sehän laitetaan rikki menneen tilalle)..?

Ettei vaan Kiinassa jossa monet muutkin Mercedes-Benzin ja muiden eurooppalaisten automerkkien osat ovat valmistettu...?
Minulla on Mersussa alkuperäisosia Kiinasta, Etelä-Afrikasta, Espanjasta, Puolasta, Ranskasta, Unkarista ja jopa Saksasta.
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 901
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Romaniassa on ne Garretit tehty mitä mä olen nähnyt.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Niin onhan se paska se garrett kun kestää vain 300-500tkm. Eipä niitä kannata ostaa.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

E200kompressor kirjoitti:
MJPfin kirjoitti:Melett keskiöitä on pari tullut laitettua ja ne on ollut ihan ok laatuisen oloisia.
Kiinan turboja ei ole tullut katsottua muuten. Mutta onhan se tietty paljon rahaa kun uuden garrettin laittaa, tosin sitä ei laita kuin kerran. Tuo 300€ voi joutua pari kertaa ostamaan ennen kuin auto on loppu.
Mitäpä siitä, ahdin tulee niin kiinni ja kovaa ajoa, sillä ne heikkoudet löytyy jos on löytyäkseen.
Puhtaus on sitten hyvä pitää mielessä, ensin pesulla hiekat ja pölyt mäkeen ennen kuin purat sen vanhan pois. Uuteen puhdasta öljyä esim uudella injektioruiskulla, ei vanhasta tippakannusta.
Missä se uusi Garrett on tehty? Ja miksi se Garrett laitetaan nyt jo toisen kerran jos se on niin hyvä (sehän laitetaan rikki menneen tilalle)..?

Ettei vaan Kiinassa jossa monet muutkin Mercedes-Benzin ja muiden eurooppalaisten automerkkien osat ovat valmistettu...?
Minulla on Mersussa alkuperäisosia Kiinasta, Etelä-Afrikasta, Espanjasta, Puolasta, Ranskasta, Unkarista ja jopa Saksasta.
Monessa 800tkm ajetussa mersussa on vielä alkuperäien ahdin paikasaan
Niin yleensähän se ylimääräistä vinkuva ahdin
vinkuu siksi että sille on syötetty jotain muuta kuin pitäis eli ilman seassa on ollut jotakin mikä sitten muokaa imusiiven leikaavan reunan uutten muotton mistä ääni,
toinen yleinen syy on laakeri vika mikä sekin tulee siitä että öljyn sijaaan laakeria voidelllaan muula kuin öljyllä mistä sitten väljistyy ja siipi ottakiinni jonnekin,

kiinassa tehdään paljon kaikenlaista usein ero on laadun varmistuksessa,

muissa laiteissa törmännyt kiinna ahtimin mitkä näytää samalta,
mutta tarkempi tutkiminen paljastaa että kopio on ja vielpä huono selainen esim jos imu otto pitäisi olla 70mm niin onkin vain 65mm ja semoinekin on nähty missä koot täsmäsi ilmoitettun ja alkuperäiseen niin virtus oli vain ~80% merkki osaan verratuna oma lukunsa ovat sitten ne pahemat viat mitkä käy moottorin keston päälle eli pakopainetta/lämpöä nostavat lähinnä tulppan toimivat pakopesät(miten ihmeesä saavatkin tehty reiästä semoisen että kaasu ei sieltä poistu :roll: )

laadunvarmistus lopputuoteesa ja materialeissa on "kiinan kopoiosissa" verratuna kiinassa tehtyihin merkki osiin se juttu




. .
Mökkillä
'
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2307
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

FinlandMerceds kirjoitti:
E200kompressor kirjoitti:
MJPfin kirjoitti:Melett keskiöitä on pari tullut laitettua ja ne on ollut ihan ok laatuisen oloisia.
Kiinan turboja ei ole tullut katsottua muuten. Mutta onhan se tietty paljon rahaa kun uuden garrettin laittaa, tosin sitä ei laita kuin kerran. Tuo 300€ voi joutua pari kertaa ostamaan ennen kuin auto on loppu.
Mitäpä siitä, ahdin tulee niin kiinni ja kovaa ajoa, sillä ne heikkoudet löytyy jos on löytyäkseen.
Puhtaus on sitten hyvä pitää mielessä, ensin pesulla hiekat ja pölyt mäkeen ennen kuin purat sen vanhan pois. Uuteen puhdasta öljyä esim uudella injektioruiskulla, ei vanhasta tippakannusta.
Missä se uusi Garrett on tehty? Ja miksi se Garrett laitetaan nyt jo toisen kerran jos se on niin hyvä (sehän laitetaan rikki menneen tilalle)..?

Ettei vaan Kiinassa jossa monet muutkin Mercedes-Benzin ja muiden eurooppalaisten automerkkien osat ovat valmistettu...?
Minulla on Mersussa alkuperäisosia Kiinasta, Etelä-Afrikasta, Espanjasta, Puolasta, Ranskasta, Unkarista ja jopa Saksasta.
Monessa 800tkm ajetussa mersussa on vielä alkuperäien ahdin paikasaan
Niin yleensähän se ylimääräistä vinkuva ahdin
vinkuu siksi että sille on syötetty jotain muuta kuin pitäis eli ilman seassa on ollut jotakin mikä sitten muokaa imusiiven leikaavan reunan uutten muotton mistä ääni,
toinen yleinen syy on laakeri vika mikä sekin tulee siitä että öljyn sijaaan laakeria voidelllaan muula kuin öljyllä mistä sitten väljistyy ja siipi ottakiinni jonnekin,

kiinassa tehdään paljon kaikenlaista usein ero on laadun varmistuksessa,

muissa laiteissa törmännyt kiinna ahtimin mitkä näytää samalta,
mutta tarkempi tutkiminen paljastaa että kopio on ja vielpä huono selainen esim jos imu otto pitäisi olla 70mm niin onkin vain 65mm ja semoinekin on nähty missä koot täsmäsi ilmoitettun ja alkuperäiseen niin virtus oli vain ~80% merkki osaan verratuna oma lukunsa ovat sitten ne pahemat viat mitkä käy moottorin keston päälle eli pakopainetta/lämpöä nostavat lähinnä tulppan toimivat pakopesät(miten ihmeesä saavatkin tehty reiästä semoisen että kaasu ei sieltä poistu :roll: )

laadunvarmistus lopputuoteesa ja materialeissa on "kiinan kopoiosissa" verratuna kiinassa tehtyihin merkki osiin se juttu




. .

Jep, ymmärrän hyvin mitä tarkoitat ja laadunvalvonta on asia joka ratkaisee. Olen vaihtanut yhden Garrettin km-lukemassa noin 160tkm ja autolla oli täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja mutta vaihteiston päädyssä ja öljypohjassa oli merkkejä osumisesta maakiveen tms. jonka seurauksena oli todennäköisesti pakosarjakatin mureneminen ja josta puolestaan pakopaineen nousu josta edelleen ahtimen hajoaminen.

Kiinasta tulee paljon tavaraa ja osa tosiaankin ns. laatumerkkien osia uusissa autoissa.
joni84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 454
Liittynyt: La 13.04.2013 17:43

Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan

Viesti Kirjoittaja joni84 »

Eli pitäisikö minun sitten palauttaa tämä ahdin ja ostaa 600-800€ merkki ahdin ??
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Se on ihan oman harkinnan mukaan mitä teet, onhan tuolla varmaan jonkinlainen takuu?
Ja joutuuko vanhan laittamaan vaihdossa runko panttia vastaan?
Kyllähän se kirpaisee kun orkkiksen ostaa, vaihtoehto tietysti alkup. käytetty, niitäkin on maailma täys. Mihinkäs moottoriin ahdin on tulossa?
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

joni84 kirjoitti:Eli pitäisikö minun sitten palauttaa tämä ahdin ja ostaa 600-800€ merkki ahdin ??
jos se kerran on jo maksettu/tulossa niin mitä sitä mietimään(toivot että on hyvän päivän kopio)
sen ja jos jotain outoa ilmenee niin pidät vain haussa mielessä että silää on semmoinen




. .
Mökkillä
'
joni84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 454
Liittynyt: La 13.04.2013 17:43

Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan

Viesti Kirjoittaja joni84 »

MJPfin kirjoitti:Se on ihan oman harkinnan mukaan mitä teet, onhan tuolla varmaan jonkinlainen takuu?
Ja joutuuko vanhan laittamaan vaihdossa runko panttia vastaan?
Kyllähän se kirpaisee kun orkkiksen ostaa, vaihtoehto tietysti alkup. käytetty, niitäkin on maailma täys. Mihinkäs moottoriin ahdin on tulossa?
Ahdin on tulossa 2.7l CDI koneeseen.Moottorikoodi:OM647.961
joni84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 454
Liittynyt: La 13.04.2013 17:43

Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan

Viesti Kirjoittaja joni84 »

Nyt on raidexin turbo kiinni ja hyvin ainakin 40km toimi.
joni84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 454
Liittynyt: La 13.04.2013 17:43

Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan

Viesti Kirjoittaja joni84 »

Yli parisataa menty kiina-ahtimmella ja hyvin toimii.
joni84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 454
Liittynyt: La 13.04.2013 17:43

Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan

Viesti Kirjoittaja joni84 »

Rupesin ihmetteleemään ,ku turbo pitää enemmän ääntä no vilkaisin niin imuilmanvaimennin ei pysy turbossa kiinni vaan pullahtaa huulille. Asentaja oli rikkonut kiinnikkeet jotka tulee kiinni laituriin. Kone menee limppiin pitkällä kiihdytylsellä voiko johtua tuosta??.
Vastaa Viestiin