W210 1998 käynnistys onglema ja muuta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Talonpoika
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 11.10.2020 10:09

W210 1998 käynnistys onglema ja muuta

Viesti Kirjoittaja Talonpoika »

Tere.
Ensimmäistä kertaa mercedes pihassa (E220, 1998 CDI, Automaatti) ja ajattelin täältä kysellä tietoutta.
Isoin ongelma on et auto ei halua joka kertaa startata avainta kääntäessä. Tähän auttaa avaimen ottaminen virtalukosta ja kolmannella tai neljännellä kerralla sitten pyörittää starttia ja lähtee hyvin käyntiin.
Tässä ei myöskään tällä hetkellä toimi sisätilan kattovalot kun oven aukaisee, mutta alkaa toimimaan jos käyttää akun kenkää muutaman minuutin irti ja sitten toimiikin pitkän tovin. Kattovalot pelaa kyllä katon katkaisimesta.
Tuulilasinpyyhkijässä on myös todella iso välys siis koko pyyhkijän varsi joka tulee moottorista heiluu ainakin 5cm. Onkos tuolta jokin tiiviste mennyt vai minkäslainen systeemi tämä yhden pyyhkijän rakenne on ?
Eilettäin putsasin sisätilat niin löysin akun vierestä vihreän johdon joka ei minusta ole alkuperäinen. Onko teillä tietoa mikä tämä voisi olla?
Myös vararenkaan vieressä menee johtonippu josta yks valkoinen on laitettu maihin runkoon ja sininen johto oli katkaistu. Onko nämä alkuperäisiä johtoja ?
Kuvat johdoista tässä:
https://aijaa.com/HARacM" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/aePNm9" onclick="window.open(this.href);return false;
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W210 1998 käynnistys onglema ja muuta

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Talonpoika kirjoitti: Su 11.10.2020 10:29 Tere.
Ensimmäistä kertaa mercedes pihassa (E220, 1998 CDI, Automaatti) ja ajattelin täältä kysellä tietoutta.
Isoin ongelma on et auto ei halua joka kertaa startata avainta kääntäessä. Tähän auttaa avaimen ottaminen virtalukosta ja kolmannella tai neljännellä kerralla sitten pyörittää starttia ja lähtee hyvin käyntiin.
Tässä ei myöskään tällä hetkellä toimi sisätilan kattovalot kun oven aukaisee, mutta alkaa toimimaan jos käyttää akun kenkää muutaman minuutin irti ja sitten toimiikin pitkän tovin. Kattovalot pelaa kyllä katon katkaisimesta.
Tuulilasinpyyhkijässä on myös todella iso välys siis koko pyyhkijän varsi joka tulee moottorista heiluu ainakin 5cm. Onkos tuolta jokin tiiviste mennyt vai minkäslainen systeemi tämä yhden pyyhkijän rakenne on ?
Eilettäin putsasin sisätilat niin löysin akun vierestä vihreän johdon joka ei minusta ole alkuperäinen. Onko teillä tietoa mikä tämä voisi olla?
Myös vararenkaan vieressä menee johtonippu josta yks valkoinen on laitettu maihin runkoon ja sininen johto oli katkaistu. Onko nämä alkuperäisiä johtoja ?
Kuvat johdoista tässä:
https://aijaa.com/HARacM" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/aePNm9" onclick="window.open(this.href);return false;
Alkuun varoituksen sana Älä irootaa akun johtoa se ei korjaa mitään vikoja kun on niin ja sitä iroitelee niin lopulta sitten niitä vikoja on ja ovat pahempi,

onko vaiva sama kumalakin avaimella jos ei niin pura avain ja tarkista että osat sen sisällä on kiinni
(haulla löytyy tietoa)
tarkista myös tcun öljyn määrä
joskus teke tuolaista jos se on väärä










. .
Mökkillä
'
Talonpoika
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 11.10.2020 10:09

Re: W210 1998 käynnistys onglema ja muuta

Viesti Kirjoittaja Talonpoika »

FinlandMerceds kirjoitti: La 17.10.2020 21:27 Alkuun varoituksen sana Älä irootaa akun johtoa se ei korjaa mitään vikoja kun on niin ja sitä iroitelee niin lopulta sitten niitä vikoja on ja ovat pahempi,

onko vaiva sama kumalakin avaimella jos ei niin pura avain ja tarkista että osat sen sisällä on kiinni
(haulla löytyy tietoa)
tarkista myös tcun öljyn määrä
joskus teke tuolaista jos se on väärä
Kiitos vastauksesta !
Sain purettua tuulilasinpyyhkijän mekanismin ja sieltä oli yks nivel ihan väljä ja myös vastakappaleena toimiva metallinen pallopää mennyt ihan kantikaaksi. Sain tuohon väliaikais ratkaisun tehtyä ja nyt ei ole välystä enää, mutta hyvä tuo olis saada kunnolla kuntoon. Pari kuvaa laitan hommasta.
Mistäs tuohon saisi tarvittavia osia ?
http://aijaa.com/xFu2e6
http://aijaa.com/zU4CSi
http://aijaa.com/nvuW26
http://aijaa.com/dwRNOw

Näissä on ilmeisti tyyppivikana vaihelaatikon takana oleva pistokeliiti mikä alkaa vuotamaan ja ajan kanssa öljy nousee konehuoneeseen johtoja pitkin johonkin boxille. Tarkistin tämän ja kappas, sehän oli ihan öljyssä.
Tuon boxin voi ilmeisesti avata ja puhdistaa rikkomatta sitä ?
Onko teillä vinkkejä operaation suorittamiseksi ?
Tietenkin pitäisi vaihtaa tuo vaihdelaatikon päässä oleva liitin niin puhdistamisen jälkeen enään boxi ui öljyssä.
Pari kuvaa boxista:
http://aijaa.com/vbsXJw
http://aijaa.com/B8pK4A
http://aijaa.com/RqlM2a
http://aijaa.com/r97pMt

Vielä tuohon sisävalo ongelmaan sen verran et takapään kattovalosta oli liittimet irti ja alkoi pelaamaan sekin valo.
Nyt ainoastaan tuo keski kattovalo menee päälle, kun ovia aukoo ja sammuu normaalisti hetken päästä ovien mentyä kiinni.
Etupään kattovalot taas toimivat ainoastaan katossa olevista kytkimistä eli etupään kattovalot eivät jostain syystä syty kun ovet aukaisee.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W210 1998 käynnistys onglema ja muuta

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Jep on tyyppi vika että se öljy kulkeuttu sinne vaihteiston ohjusa boxsiin tcu/egs
(liitin tosin on eneminkin laatikon etupäässä jos jossain päässä,
laatikon öljyn pohjan hantinpuolen kulmassa)
se riittää syyskis avaimen temppuilluun(jo sekin voi sen tehdä jos siellä laatikoon tulevassa töpselissä on öljyä)
boxsin kuivaus tapahtuu juurikin niin että avaus, sisus tulee sieltä vetämällä kun molemilta pitkiltä varovasti raotta samalla,
sitten vaikka crc jarru kliinerillä pesee sen ja antaa kuivua, johdon liitimet myös






. .
Mökkillä
'
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1158
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Re: W210 1998 käynnistys onglema ja muuta

Viesti Kirjoittaja Ari »

Oho.Vai voi liitin aiheuttaa käynnistysoireita.Ässä teki kesän-syksyn aikana ehkä neljä kertaa niin,että avaimen kääntö ekakerralla ei aiheuttanut yhtään mitään.Tokalla sitten ok.Vaihdoin hiljattain sähköliittimen,eikä tätä ole enää esiintynyt.Tosin varhaista sanoa vielä mitään,kun niin harvoin tuota esiintyi.KL:stä ostettu 9e osa oli ok,merkkiä en huomannut katsoa.Vaihdoin rasian myös W210:een;Motonetista ostettu Topran oli susi.KL:sta sitten originaali.Suosittelen kaikille,orkkisosakin vain 19e.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Talonpoika
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 11.10.2020 10:09

Re: W210 1998 käynnistys onglema ja muuta

Viesti Kirjoittaja Talonpoika »

Ari kirjoitti: Ma 26.10.2020 17:20 Oho.Vai voi liitin aiheuttaa käynnistysoireita.Ässä teki kesän-syksyn aikana ehkä neljä kertaa niin,että avaimen kääntö ekakerralla ei aiheuttanut yhtään mitään.Tokalla sitten ok.Vaihdoin hiljattain sähköliittimen,eikä tätä ole enää esiintynyt.Tosin varhaista sanoa vielä mitään,kun niin harvoin tuota esiintyi.KL:stä ostettu 9e osa oli ok,merkkiä en huomannut katsoa.Vaihdoin rasian myös W210:een;Motonetista ostettu Topran oli susi.KL:sta sitten originaali.Suosittelen kaikille,orkkisosakin vain 19e.
Ei välttämättä haittaa itse liitintä et vuotaa, mutta jollain ihmeen tavalla nousee vaihdelaatikonöljy johtoja pitkin konehuoneeseen missä ne johdot menee jollekkin boxille. Se boxi on totta kai silleesti tuolla et jää sinne boxin pohjalle kaikki öljyt olemaan niin se varmaan tekee tätä ongelmaa.
Tilasin tosiaan orkkis liittimen ja siin samalla sitt vaihdelaatikkoon suodattimen, pohjantiivisteen sekä jonkun elektroniikka levyn kaiken varalta.

Pikkuinen välikyssäri vielä tuosta w210 jalkatilan tuuletuksesta. Eli tällä hetkellä jalkatiloihin ei tule mitään ilmaa, ei kylmää eikä lämmintä.
Tuota en ennen ollut huomannut mut nyt sään kylmetessä jalat meinaa olla välillä hitusen jäässä.
Onkos näissä vaijeri vai milläs tuon jalkatilan tuuletusta ohjataan?
Keskikonsoli on omassa autossa tämän näköinen:
Kuva
Talonpoika
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 11.10.2020 10:09

Re: W210 1998 käynnistys onglema ja muuta

Viesti Kirjoittaja Talonpoika »

FinlandMerceds kirjoitti: Su 25.10.2020 20:44 Jep on tyyppi vika että se öljy kulkeuttu sinne vaihteiston ohjusa boxsiin tcu/egs
(liitin tosin on eneminkin laatikon etupäässä jos jossain päässä,
laatikon öljyn pohjan hantinpuolen kulmassa)
se riittää syyskis avaimen temppuilluun(jo sekin voi sen tehdä jos siellä laatikoon tulevassa töpselissä on öljyä)
boxsin kuivaus tapahtuu juurikin niin että avaus, sisus tulee sieltä vetämällä kun molemilta pitkiltä varovasti raotta samalla,
sitten vaikka crc jarru kliinerillä pesee sen ja antaa kuivua, johdon liitimet myös
Näin itsekkin ajattelin tuon puhistamisen yrittää suorittaa boxille.
Ei kehtaa nyt viikolla tehdä et pääsee aamusta varmasti autolla liikkeelle, mutt viikonloppuna kokeilen miten meitsin käy boxin kanssa.
Kiitän vastauksesta !
Talonpoika
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 11.10.2020 10:09

Re: W210 1998 käynnistys onglema ja muuta

Viesti Kirjoittaja Talonpoika »

Laitetaas tänne tilanne päivitystä.
Automaattivaihelaatikon pistoke tuli vaihdettua ja sen jälkeen putsasin tuon ohjausboxin mikä oli täynnä öljyä sisältä.
Tämä operaatio ei auttanut satunnaiseen starttaus ongelmaan, mutta ongelmaan löytyi todella helppo ratkaisu: AVAIN.
Tässä on kaksi avainta joista toinen on ilmeisesti alkuperäinen vanhempaa mallia (sisällä kaksi patteria päällekkäin) ja toinen uudempaa mallia (sisällä yksi patteri). Vanhempaa avainta en ole käyttänyt aijemmin, koska lukituspainiketta sai painaa todella lujaa jotta se toimi. Vaihoin siihen uuden kytkimen sisälle niin nyt alkuperäis avain toimii hyvin ja lähtee joka kerta käyntiin, kun avainta kääntää.
Ilmeisesti uuden mallin avain joka on yhdellä patterilla antaa liian heikon signaalin ? Ainakin tämmöiseen johtopäätökseen pääsin.
Kuva
Kuva
Kuva
Tiisselimersu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 15.09.2016 22:21

Re: W210 1998 käynnistys onglema ja muuta

Viesti Kirjoittaja Tiisselimersu »

Talonpoika kirjoitti: Su 29.11.2020 16:43 Tässä on kaksi avainta joista toinen on ilmeisesti alkuperäinen vanhempaa mallia (sisällä kaksi patteria päällekkäin) ja toinen uudempaa mallia (sisällä yksi patteri)
Linkku, pitkä muovinen ja lyhyt muovinen, kaikki mulla ollut kyllä kahdella paristolla, mutta ei sen silti starttiin pitäisi vaikuttaa? Ainakaan jos ovet olleet auki ennen starttaamista.

Hyvä silti jos kuntoon tuli.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W210 1998 käynnistys onglema ja muuta

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Tiisselimersu kirjoitti: Ke 02.12.2020 05:24
Talonpoika kirjoitti: Su 29.11.2020 16:43 Tässä on kaksi avainta joista toinen on ilmeisesti alkuperäinen vanhempaa mallia (sisällä kaksi patteria päällekkäin) ja toinen uudempaa mallia (sisällä yksi patteri)
Linkku, pitkä muovinen ja lyhyt muovinen, kaikki mulla ollut kyllä kahdella paristolla, mutta ei sen silti starttiin pitäisi vaikuttaa? Ainakaan jos ovet olleet auki ennen starttaamista.

Hyvä silti jos kuntoon tuli.
Cdi koneiset ei tarvitse avaimen patteria mihinkään muuhn kuin
ovien avaamiseen,
jos se vaikutta auton käynistymiseen niin jotain vikaa on mikä sitten sattaa
yllättä ikävästi niin että jossain keskellä korpea ei sittten enään tapahdu mitään
vaikka kuinka patteria vaihtelisi
eli kannataa pitää taksi rahat valmiina, luuri ladattuna, eikä poistua kuuluvuus alueelta

se uusden näköinen avain on toden näköisesti joku kiina/tms
jos antaa huonoa singnalia tai sitten rikki

. .
Mökkillä
'
Vastaa Viestiin