W220 / OM628 imusarja + EGR

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
wolwerine
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: La 18.02.2012 21:07

W220 / OM628 imusarja + EGR

Viesti Kirjoittaja wolwerine »

Olis tarkoitus raapaista CDI veekasista imusarjat irti ja vaihtaa uusi EGR jäähdytin, kun on epäilys että se hukkaa jäähdytinnestettä.
Samalla lienee syytä irrottaa myös se imusarjan laippa missä on läppäventtiilit, kun varmaan voi vuotaa senkin alta?
Onko jotain erikoista tuossa, mitä huomioida tai rassata samalla kun palikat on irti?
tuikku
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4395
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: W220 / OM628 imusarja + EGR

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Anna läppien olla.
Egr,ää ei saa tulpata sieltä venttiilien läheltä, takaa, vaan se pitää tehdä moottorin etupuolelta, siitä kohden, mistä pakokaasu tulee ahtoputkeen.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia
p: 0503444005 tai sp: tuikku (miukumauku) tutka.net
wolwerine
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: La 18.02.2012 21:07

Re: W220 / OM628 imusarja + EGR

Viesti Kirjoittaja wolwerine »

Meininki olis pitää kaikki palikat toiminnassa, eli ei poistaa tai tulpata mitään.
Tarkoitin siis sitä, että eikös tuon imulaipan alla ole potentiaalinen nesteen vuotokohta imulaipan ja sylinterin välissä?
Aika tavalla siinä näyttää olevan purettavaa ennen kuin pääsee käsiksi tuohon jäähdyttimeen. Paras lienee aloittaa purkaminen kaasuläpän rungon vierestä ja edetä siitä imusarjalle?

Epäilyttää toki sekin, että mahtaako läppävivustot olla kuinka kuluneet/rikki, mutta senpä näkee sitten kun avaa. Jostain lueskelin, että tuon moottorimallin EGR:ää ei kannattaisi poistaa käytöstä.
wolwerine
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: La 18.02.2012 21:07

Re: W220 / OM628 imusarja + EGR

Viesti Kirjoittaja wolwerine »

Joo, siellähän se glykolirapakko oli egr putkessa ja välijäähyn yläpäässä...
Jonnii verran on tekemistä on ton purkamisessa, mutta diagnoosi oli ainakin oikea, uusi syyläri sinne niin loppuu nesteen hukkaaminen. Saattaapa konekin käydä paremmin...
wolwerine
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: La 18.02.2012 21:07

Re: W220 / OM628 imusarja + EGR

Viesti Kirjoittaja wolwerine »

Tiivisteitä odotellessa hieman väliraporttia...
Otin myös imusarjan laipat irti, joissa on sisällä läppien akseli (fiksumpi systeemi kuin sellaiset ulkopuoliset irtovivut). Aivan paskassahan ne oli kaikki imukoppia myöten, kun sinne on sitä glykoliakin mennyt jonkin aikaa. Samaten läppäakselit jumissa ja toinen alipainerasia rikki.
Noh, palikat osiksi ja ultrapesuriin, tuli puhdasta. Huomenna pitäis olla kaikki tarpeet kasassa, niin pääsee läjäämään.
Yleisesti, käsittämättömän hyvässä kunnossa kaikki paikat, mistään ei vuoda ja kaikki lähtee irti kun vaan ottaa. Letkut ja putket myös hyvässä kunnossa, tuo alipainerasian kalvo lienee porsinut kun läppäakseli on jumittanut.
wolwerine
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: La 18.02.2012 21:07

Re: W220 / OM628 imusarja + EGR

Viesti Kirjoittaja wolwerine »

Puolet sain jo kasattua, semisti kettumainen laittaa toi egr paikalleen...
Rikkonainen jäähdytin on siis tuo pitkulainen kikkare (10)
https://partsouq.com/tesseract//assets/ ... 050920.gif
Originaalina maksaa vähän rapiat tonnin (!), mutta internetin ihmeellisestä maailmasta löytyy täsmälleen saman valmistajan osa uutena hintaan rontti satanen. :clap:
wolwerine
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: La 18.02.2012 21:07

Re: W220 / OM628 imusarja + EGR

Viesti Kirjoittaja wolwerine »

Jesh, nyt se taas käy ja kukkuu. Mielenkiintoista nähdä, miten se alkaa pelata nyt kunhan pääsee peltihommilta ajelemaan.
Vastaa Viestiin