W251 R350CDI Moottoriöljyvuoto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
EscMk3
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Pe 12.12.2008 22:00
Paikkakunta: Kajaani

W251 R350CDI Moottoriöljyvuoto

Viesti Kirjoittaja EscMk3 »

2009 Vuosimallin W251 R350CDI 4MATIC vuotaa moottoriöljyä. Vuoto tulee moottorin takaosasta. Pesin konehuoneen, siellä oli suhteellisen lahjakas sotku ympäriinsä. Käyttelin autoa nosturilla, ja eipä se silloin ihan valumalla valunut. Vaikuttaisi kuitenkin että vuoto tulee kytkinkopan alueelta, kumisesta pohjatulpasta tippasee öljyä ja siitä sisään kurkittuna koko koppakin on kevyesti öljyinen mutta pahin sotku on ulkopuolella. Kopan sisällä oleva öljyhän viittaisi kampuran takastefaan mutta rajusti oli kyllä öljyä ulkopuolellakin. Onko tuo kampuran stefa kovinkin yleinen vaiva näissä 350CDI koneissa, vai onko näissä mitään muita tyypillisiä vuotopaikkoja josta öljy voisi valua esimerkiksi ylempää tuohon kytkinkopan tienoolle? Vähän huonosti tuonne ylemmäs näkee. Päältäpäin katsottuna moottori on kuiva. Olikos näissä niitä öljynlauhduttimen/tiivisteiden vuotoja ja menikö sieltä joku juorureikä juuri tuonne kytkinkopan alueelle? :D

Onkohan tuon vaihteiston irroitus minkälainen savotta? 2-pilarinosturi ja vaihteistonostin löytyy, vaatiiko tuo mitään erikoisempia työkaluja?

Perus takaveto CDI Ceemelin ja Eemelin askeja on kyllä tullut nypittyä irti, mutta tämä on vähän vieraampi kapine niin ajattelin kysyä ennenkuin lupaudun hommaan, ja turhaanpa tuota askia repii irti jos todennäköisempi vuotopaikka on muualla. :D
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W251 R350CDI Moottoriöljyvuoto

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

EscMk3 kirjoitti:2009 Vuosimallin W251 R350CDI 4MATIC vuotaa moottoriöljyä. Vuoto tulee moottorin takaosasta. Pesin konehuoneen, siellä oli suhteellisen lahjakas sotku ympäriinsä. Käyttelin autoa nosturilla, ja eipä se silloin ihan valumalla valunut. Vaikuttaisi kuitenkin että vuoto tulee kytkinkopan alueelta, kumisesta pohjatulpasta tippasee öljyä ja siitä sisään kurkittuna koko koppakin on kevyesti öljyinen mutta pahin sotku on ulkopuolella. Kopan sisällä oleva öljyhän viittaisi kampuran takastefaan mutta rajusti oli kyllä öljyä ulkopuolellakin. Onko tuo kampuran stefa kovinkin yleinen vaiva näissä 350CDI koneissa, vai onko näissä mitään muita tyypillisiä vuotopaikkoja josta öljy voisi valua esimerkiksi ylempää tuohon kytkinkopan tienoolle? Vähän huonosti tuonne ylemmäs näkee. Päältäpäin katsottuna moottori on kuiva. Olikos näissä niitä öljynlauhduttimen/tiivisteiden vuotoja ja menikö sieltä joku juorureikä juuri tuonne kytkinkopan alueelle? :D

Onkohan tuon vaihteiston irroitus minkälainen savotta? 2-pilarinosturi ja vaihteistonostin löytyy, vaatiiko tuo mitään erikoisempia työkaluja?

Perus takaveto CDI Ceemelin ja Eemelin askeja on kyllä tullut nypittyä irti, mutta tämä on vähän vieraampi kapine niin ajattelin kysyä ennenkuin lupaudun hommaan, ja turhaanpa tuota askia repii irti jos todennäköisempi vuotopaikka on muualla. :D

V6 cdi niin
Ns silmälasi tiiviste se siellä ilmoitelle että on aika vaihtaa uusi,
halpa tiiviste mutta iso töinen vaihtaa turbo sun muut kaiveltava irti






. .
Mökkillä
'
Nurmituomas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 494
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38

Re: W251 R350CDI Moottoriöljyvuoto

Viesti Kirjoittaja Nurmituomas »

ekana voi tarkistaa ettei se turbon inlet vuoda öljyä tai huohotinletku ole irti, mutta jos se ei vuoda, niin v haarasta vuotaa. eli about tonnin maksaa jossain non veho mersuhuoltamossa. Itse pidän sitä korjaamoa ihan hyvänä vaihtoehtona, koska imusarjojen välissä on o renkaita ja paljon tavaraa ja tiivistettä, joten kokemuksesta on apua. ja tietysti työlle vähän takuuta jos jää vuotamaan vettä tms.
W212 E350cdi
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 904
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: W251 R350CDI Moottoriöljyvuoto

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Kaikki nämä OM642:t puskee öljyä turbon imupuolelta. Se tiiviste siinä Y-haaran ja turbon välissä kannattaa tarkistaa ensin. Eikä se muuten sekään tunnu auttavan, vaikka kaikki siellä uusii huohotinta ja sen kulmaa myöten, kunnes laittaa siihen ehjän letkun tilalle. Se kalliimpi vaihtoehto on sitten se silmälasitiiviste. Tai siis, eihän se tiiviste, tai ne tiivisteet (2), juuri mitään maksa, mutta se työ.
Vastaa Viestiin