S211 seisontajarru

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Valski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: La 28.09.2013 18:51
Paikkakunta: Jämsänkoski

S211 seisontajarru

Viesti Kirjoittaja Valski »

Vaijerit tykkää hyppiä pois linkuista kardaanin päältä, mikäs tässä nyt mättää? Onko vaan vaijerit venähtäny liikaa vai mikä.
- S211 2004 -
- W201 2.3 JM -
- W201 1989 -
- VAZ 2015 -
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1520
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: S211 seisontajarru

Viesti Kirjoittaja illinois »

Venyminen tietysti vaihtoehdo mutta hyvin epätodennäköinen,että venyisi noin paljon.
Melkein väittäisin että vika on siinä 1-vaijerissa joka polkimelta tulee kardaanin yläpuolelle siihen keskilinkkuun.
Sillä oletuksella että käsijarru toimii ja ottaa kiinni tasaisesti molemmin puolin. Jos tehty remonttia ja laitettu väärän mittaiset vaijerit tai vääristä paikoista pujoteltu niin sitten...
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Mehumies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ma 02.11.2015 17:05

Re: S211 seisontajarru

Viesti Kirjoittaja Mehumies »

Vai jumittaako perän vaijerit linkun jälkeen.
Vaikkuttaisi, että vaijeri löystyy nopeammin kuin jouset vetää löysän pois.
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1520
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: S211 seisontajarru

Viesti Kirjoittaja illinois »

Jostain syystä W211 linkut ruostuu selvästi herkemmin kun esim. W124 vaikka rakenne sama. Liekö materiaali vaihtunut linkussa. Eli on toki ensin selvitettävä jumittaako se linkku siellä vaijerin takanavan päässä.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Valski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: La 28.09.2013 18:51
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: S211 seisontajarru

Viesti Kirjoittaja Valski »

jarru toimi moitteettomasti, kirrasin leimalle vaan toisen puolen kenkiä lähemmäks kun vuosi sitten ero oli 72 pinnaa että saa toiseltakin puolelta jotain, tän jälkeen toimi hienosti vähän aikaa ja sit ruvennut vaijerit hyppiin linkuista pois aina vapauttaessa..
- S211 2004 -
- W201 2.3 JM -
- W201 1989 -
- VAZ 2015 -
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1520
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: S211 seisontajarru

Viesti Kirjoittaja illinois »

Ainakin W211 FL:ssa on sellainen alumiinikehikko siellä kardaanin yläpuolella mistä lähtee jako 1->1+1.
Eli sulla hyppää nimenomaa ne taaemmat vaijerit irti ? Voisiko se kiristäjä olla hajalla. Muistaakseni rakenne oli sellainen että
jos kiristäjä kunnossa niin siinä sai hiukan taiteilla että sai edes uudet takavaijerit laitettua eli ei kovin helpolla pitäisi hypätä pois vaikka
olisivat venynytkin. En nyt muista pystyikö sitä kiristäjää asemoimaan uudelleen, kun siinähän oli se ovaali ura mutta taisi olla vain liikerataa varten (käsijarrun kiristys ja vapautus).
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Vastaa Viestiin