S211 seisontajarru
S211 seisontajarru
Vaijerit tykkää hyppiä pois linkuista kardaanin päältä, mikäs tässä nyt mättää? Onko vaan vaijerit venähtäny liikaa vai mikä.
- S211 2004 -
- W201 2.3 JM -
- W201 1989 -
- VAZ 2015 -
- W201 2.3 JM -
- W201 1989 -
- VAZ 2015 -
Re: S211 seisontajarru
Venyminen tietysti vaihtoehdo mutta hyvin epätodennäköinen,että venyisi noin paljon.
Melkein väittäisin että vika on siinä 1-vaijerissa joka polkimelta tulee kardaanin yläpuolelle siihen keskilinkkuun.
Sillä oletuksella että käsijarru toimii ja ottaa kiinni tasaisesti molemmin puolin. Jos tehty remonttia ja laitettu väärän mittaiset vaijerit tai vääristä paikoista pujoteltu niin sitten...
Melkein väittäisin että vika on siinä 1-vaijerissa joka polkimelta tulee kardaanin yläpuolelle siihen keskilinkkuun.
Sillä oletuksella että käsijarru toimii ja ottaa kiinni tasaisesti molemmin puolin. Jos tehty remonttia ja laitettu väärän mittaiset vaijerit tai vääristä paikoista pujoteltu niin sitten...
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: S211 seisontajarru
Vai jumittaako perän vaijerit linkun jälkeen.
Vaikkuttaisi, että vaijeri löystyy nopeammin kuin jouset vetää löysän pois.
Vaikkuttaisi, että vaijeri löystyy nopeammin kuin jouset vetää löysän pois.
Re: S211 seisontajarru
Jostain syystä W211 linkut ruostuu selvästi herkemmin kun esim. W124 vaikka rakenne sama. Liekö materiaali vaihtunut linkussa. Eli on toki ensin selvitettävä jumittaako se linkku siellä vaijerin takanavan päässä.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: S211 seisontajarru
jarru toimi moitteettomasti, kirrasin leimalle vaan toisen puolen kenkiä lähemmäks kun vuosi sitten ero oli 72 pinnaa että saa toiseltakin puolelta jotain, tän jälkeen toimi hienosti vähän aikaa ja sit ruvennut vaijerit hyppiin linkuista pois aina vapauttaessa..
- S211 2004 -
- W201 2.3 JM -
- W201 1989 -
- VAZ 2015 -
- W201 2.3 JM -
- W201 1989 -
- VAZ 2015 -
Re: S211 seisontajarru
Ainakin W211 FL:ssa on sellainen alumiinikehikko siellä kardaanin yläpuolella mistä lähtee jako 1->1+1.
Eli sulla hyppää nimenomaa ne taaemmat vaijerit irti ? Voisiko se kiristäjä olla hajalla. Muistaakseni rakenne oli sellainen että
jos kiristäjä kunnossa niin siinä sai hiukan taiteilla että sai edes uudet takavaijerit laitettua eli ei kovin helpolla pitäisi hypätä pois vaikka
olisivat venynytkin. En nyt muista pystyikö sitä kiristäjää asemoimaan uudelleen, kun siinähän oli se ovaali ura mutta taisi olla vain liikerataa varten (käsijarrun kiristys ja vapautus).
Eli sulla hyppää nimenomaa ne taaemmat vaijerit irti ? Voisiko se kiristäjä olla hajalla. Muistaakseni rakenne oli sellainen että
jos kiristäjä kunnossa niin siinä sai hiukan taiteilla että sai edes uudet takavaijerit laitettua eli ei kovin helpolla pitäisi hypätä pois vaikka
olisivat venynytkin. En nyt muista pystyikö sitä kiristäjää asemoimaan uudelleen, kun siinähän oli se ovaali ura mutta taisi olla vain liikerataa varten (käsijarrun kiristys ja vapautus).
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.