m102 ykk-anturi ja oikea yläkuolokohta ei täsmää

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kellutin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ke 26.08.2020 15:25

m102 ykk-anturi ja oikea yläkuolokohta ei täsmää

Viesti Kirjoittaja kellutin »

Eli kansiremonttia tekemässä ja nyt kun kansi on pois niin huomasin että kun ykkösen ja nelosen laittaa ihan yläkuolokohtaan asti niin kampuran pyörällä yläkuolokohdan anturi ja sen nasta siinä pyörällä ei kohtaa. Nasta jää aivan yläkuolokohdassa pari senttiä ohi anturin, eli konetta joutuu pyörittämään aavistuksen lisää että anturi kohtaa.

Mutta kun anturin laittaa kohdalleen niin männät ovat alkaneet menemään jo pari milliä alaspän.

Kumman mukaan siis laitan jaon kohdallen, anturin vai aktuaalisen yläkuolokohdan mukaan? Ja mikä tuon voi aiheuttaa?
-90 190E 2.0 Sportline
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: m102 ykk-anturi ja oikea yläkuolokohta ei täsmää

Viesti Kirjoittaja karra »

Jos kyse on sellaisesta ulos tulevasta tapista pyörässä niin se ei ole YKK. Ihmettekin samaa viime viikolla 1981 veekasissa, ja minulle kerrottiin varmasta lähteestä että se on jonkun senaikaisen testerin magneettinen anturin lukijapiste. Oikea nollakohta tulee juuri sen pari sentttiä sen jälkeen, itsellä oli vaikeuksia löytää sitä nollamerkkiä mutta siinä se on.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
kellutin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ke 26.08.2020 15:25

Re: m102 ykk-anturi ja oikea yläkuolokohta ei täsmää

Viesti Kirjoittaja kellutin »

karra kirjoitti: La 17.10.2020 12:03 Jos kyse on sellaisesta ulos tulevasta tapista pyörässä niin se ei ole YKK. Ihmettekin samaa viime viikolla 1981 veekasissa, ja minulle kerrottiin varmasta lähteestä että se on jonkun senaikaisen testerin magneettinen anturin lukijapiste. Oikea nollakohta tulee juuri sen pari sentttiä sen jälkeen, itsellä oli vaikeuksia löytää sitä nollamerkkiä mutta siinä se on.

Ahaa, ahaa. Katselinkin kyllä että anturilta mener piuha tuonne diagnostiikkapistokkeelle. Tässä tenavassa itseasiassa yläkuolokohta on hieman ennen kuin tuo tappi osuu anturiin mutta kuitenkin.

Eli jako sen mukaan kun ykkönen on oikeasti ykk:ssa, kiitoksia selvennyksestä
-90 190E 2.0 Sportline
Vastaa Viestiin