w124 pitkä starttaus haaleana

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
oooaaa
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 22.01.2020 20:09

w124 pitkä starttaus haaleana

Viesti Kirjoittaja oooaaa »

Mersu (w124 e220 m1119.60) starttauttaa pitkään "haalealla" koneella, eli ajon jälkeen seisoo 10-20min niin starttauttaa sen about 5 sekuntia. Kylmällä koneella starttaa normaalisti ja lämpimällä koneella kun sammuttaa ja starttaa heti niin käynnistyy hyvin.
Onko vinkkejä mistä lähtis tutkimaan?
Viimeksi muokannut oooaaa, Su 25.10.2020 13:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jaasu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 210
Liittynyt: Pe 13.08.2010 13:27
Paikkakunta: vaala

Re: w124 pitkä starttaus haaleana

Viesti Kirjoittaja jaasu »

Jaa käykö tämä mersu bensalla, dieselillä, rasvalla, vaseliinillä vaiko vedellä? Mutta jos bensa ni en huolestuisi..enkä kyllä siitäkää jos dieseli.
Menneitä paljon.
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5325
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: w124 pitkä starttaus haaleana

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Jos Diesel ni pedaali pohjassa kun starttaa ni jotkut käynnistyy sahaamatta. Toki sit täytyy ajoitus sen pedaalin kanssa olla kohdillaan ettei mosa kiekaise tyyliin 3 tonnia.

Mikä tolleen lämpimänä tehny ni koittanu tuota konstia ja ainakin niihin se on tepsiny. Toisessa kaverin kulkineessa kilsat reipas 750t ja 300TDT. Toisessa kilsat jotain 500t mittarin mukaan ja 300D. Kumpikin OM603:sia. Itte vaan ajatellu niin että oireen lähtösija olisi syöttöpumpussa? Toki kannattaa tarkistaa et sammutinvipu hyppää pois päältä heti kun avainta kääntää.

Tuosta TDT:stä tarkistettiin et sammutin lähtee päältä het kun virta-avainta kääntää. Se jos osittain jää päälle ni samanlaisia oireita saattaisi tulla ja sama konsti tepsiä? Sammuttimenkalvo jos falskaa tai on falskannu joskus pidemmänaikaa ni sitäkauta pääsee m-oljyä alipaineputkiin ja se kun ajansaatossa "pikeentyy" ni se voi estää sammuttimen jouhevan toiminnan. Tuossa Matikissa alkutaipaleella oli pitkää starttia ja sit kun poistin siitä ylimääräisen käynnistykseneston (joka oli alipainejärjestelmään kytketty) ni siinä kohtaa huomasin syyn sammuttimen hitaaseen toimintaan. Pesin sit kaikki ko letkut ja jovain sammuttimen vipu hyppää ylös kun avainta kääntää. M-oljyä oli niissä jälkiasennetuissa ilmaventtiileissäkin.

Niin ja jarrupoljinta kun painelee muutaman kerran ennen kun avaita edes tarjoaa virtalukkoon ni alipaine poistuu järjestelmästä ja sammuttimenvipu nousee ylös jo valmiiksi ennen kun avainta kääntää. Ts. jos jarrupolkimen painelu selkeästi auttaa ni se kielii sammutnvivun hitaasta toiminnasta joka taas kumuloituu pitkänä sahauksena ennen kun käynnistyy.

Jos ilmavaivoja ni oireita olisi helpolla myös kylmänä.
Vastaa Viestiin