Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Meseic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Pe 30.10.2020 16:26

Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?

Viesti Kirjoittaja Meseic »

Hei
Auto pitäisi olla MERCEDES BENZ E-Klasse T-Modell (S211) 320 CDI (204 HP)
Löytyisikö täältä apua tunnistaa tekniikan, laatikon, sähköjohdot vänkärin edessä, keulan tunnistus mitä hittoo tälle on tehty?
Tunnistus kilpiä laatikossa, koneessa, turbossa ei ole olemassa
Auto on tehoton väännötön ja syö ihan eri lukemia
Ratkaisevasta avusta tarjoan vaikka ilmaiset kännit tai vastaavaa
Laita viestiä niin kerron tarkemmin mistä on kyse
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5203
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Missähän päin maailmaa auto on? Ja miten pitää tunnistaa? Faceliftin keulaa ja peiliähän on nähty kyllä useamminkin vanhempaan väännetyn.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Meseic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Pe 30.10.2020 16:26

Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?

Viesti Kirjoittaja Meseic »

Vastattu
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3870
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Epäilet siis että laatikko/moottori tai molemmat on jostain varastettu ja asenettu autoon ?

jos otat laatikon irti ja vetolevyn, niin isolla toden näköisyydeellä moottoerin valmiste numero löytyy,

moottorin takaosasta meistettynän, sitä on myös hankal poistaa jos on tarkoitus moottoria käyttää
numero on meistetty syvään lohkon päässä ohuessa kohdaas mihin tulee helposti numeroa poistaessa reikä...
Mökkillä
'
Meseic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Pe 30.10.2020 16:26

Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?

Viesti Kirjoittaja Meseic »

Ok kiitos tästä, vänkärin puolella lohkossa oli varaosanumero, turbiinissa, laatikon kuoressa osanumero oli r140 271 26 01 veho sano että se ei täsmää, että tuota ois käytetty s sarjan Mersussa jossain pari vuotta vanhemmassa.
Vänkärinpuoli Alustassa laatikon kohdalla joku 6 reikää pari neliö ja pyöreitä pultin kierteitä ja kardaanin ympäriltä villa vuori eriste ihan repaleina. Sekä jarruletkussa pipe line kiinnitys. Etuakselin pultit moottorin tuki sekä etutukivarren pultit on kirkkaan puhtaat ja kaikki muut on umpi ruosteessa, auto oli etu jousen vaihossa 2 viikkoo ja makso 800e kun kiinnitykset on jumissa. Että työ tunteja tulee enemmän.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3671
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?

Viesti Kirjoittaja tomant »

Auton valmistenumeron (VIN) perusteella selviää yleensä alkuperäisen moottorin ja vaihteiston osanumerot.

tomant
Kilpuri 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C230 T 202.083, 309D 602.417 ja C180 203.035, edellinen C200 202.020
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 14798
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?

Viesti Kirjoittaja dealer »

...auto oli etu jousen vaihossa 2 viikkoo ja makso 800e kun kiinnitykset on jumissa
Joo, niin varmaan.
Meseic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Pe 30.10.2020 16:26

Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?

Viesti Kirjoittaja Meseic »

Enpä jaksa alkaa sulle esittää todisteita vaikka on pdf lasku sähköpostissa. Kiitos vittuilusta. Jospa sait hyvä mielen.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13500
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Eiköhän tuo R-alkuinen numero ole valu- tms. numero? Vaihteiston numero olisi jotain 722-alkuista.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 230 E
Meseic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Pe 30.10.2020 16:26

Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?

Viesti Kirjoittaja Meseic »

Engine m648 r6 diesel om648 648961
M32 capacity 3.2liter
M002 engines with ext.turbocharger with intercooler
Transmission 722626 5 speed automatic,
sama laatikko e500
Iskarit ja jouset oli kans sport versio lyhyempiä pari cm ja paksumpia, sekä jarrupalat
Meseic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Pe 30.10.2020 16:26

Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?

Viesti Kirjoittaja Meseic »

Veholta sanottiin että r220 alkaa mun autossa ei r140,

svt tarkasta sano että se käy w211 koriin Mercedes on käyttänyt E sarjan kaikissa malleissa, paitsi e500
Meseic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Pe 30.10.2020 16:26

Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?

Viesti Kirjoittaja Meseic »

Eikö se villavuori eriste ole "takki" niinku lämmön suoja laatikolla, että ei karkaa hukkaan lämpö.
Onko kardaani kuin syvällä laatikon takakiinnityksestä
E malleissa kaikissa sama kiinnitys piste vai eroja?

Kuuluuko sen olla repaleinen ja tyhjää tilaa ympärillä kardaani on sen kohdalla, niinku ois avoin tyhjä tila nyt.
reikiä pohja rungossa kasa pako putken kohdalla?? Mille kiinnityksille. Ne on tarkoitettu?
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1521
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Meseic kirjoitti: Pe 30.10.2020 16:44 Hei
Auto pitäisi olla MERCEDES BENZ E-Klasse T-Modell (S211) 320 CDI (204 HP)
Löytyisikö täältä apua tunnistaa tekniikan, laatikon, sähköjohdot vänkärin edessä, keulan tunnistus mitä hittoo tälle on tehty?
Tunnistus kilpiä laatikossa, koneessa, turbossa ei ole olemassa
Auto on tehoton väännötön ja syö ihan eri lukemia
Ratkaisevasta avusta tarjoan vaikka ilmaiset kännit tai vastaavaa
Laita viestiä niin kerron tarkemmin mistä on kyse
Voisi helpottaa arvoitusta jos kertoisit miten tällaisen helmen löysit?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12109
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?

Viesti Kirjoittaja epk »

Nyt on kyllä sen verta sekava topikki että oksat pois. Yritetäään kuitenkin hieroa kristalli palloa... ostit om648 koneisen 211 farkun. Vanha auto jossa on alusta jo osin ruosteessa. Osia vaihdeltu kun ne on mennyt väljäksi, näemmä olet edestä ilmajousen vaihdattanut.

Koneesta vedot pois, testeriin pitäis päästä jotta pääsee jyvälle siitä. Todennäköisesti kaikki osat, moottori, laatikko ovat juurikin sitä mitä siinä autossa pitääkin olla. Jarruletkun joku korjannut, se on hyvä. Reikiä saa ja pitää olla pohjassa, eri variaatioita kun löytyy mitä sinne pulttaillaan tehtaalta.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 14798
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Meseic kirjoitti: Pe 30.10.2020 20:00 Enpä jaksa alkaa sulle esittää todisteita vaikka on pdf lasku sähköpostissa. Kiitos vittuilusta. Jospa sait hyvä mielen.
Ota vaan miten itse haluat, ole hyvä. Siinä sitä onkin foorumilla kestämistä, kun ensimmäisenä päivänä nokkaantuu epämiellyttävään vastailuun.
Perehdy kuitenkin 211 etujousituksen rakenteeseen ennenkuin maksat 800 euron laskun etujousen vaihdosta, jos laskun loppusummasta olennaisin osa koostuu työstä jonka aiheutti "kiinnitysten jumissa" oleminen kuten annoit ymmärtää.
epk kirjoitti:näemmä olet edestä ilmajousen vaihdattanut
Minusta taas vaikea nähdä että olisi kyse ilmajousesta ->
Iskarit ja jouset oli kans sport versio lyhyempiä pari cm ja paksumpia
Meseic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Pe 30.10.2020 16:26

Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?

Viesti Kirjoittaja Meseic »

Sachs sport touring avantgarde paksummat ja lyhyemmät pari cm
Meseic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Pe 30.10.2020 16:26

Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?

Viesti Kirjoittaja Meseic »

Olenko oikeassa että etuakseli on jollain erikoisen torx tapasella Mersun pultilla kiinni kiinni. Vai ihan tavallisella 6 kulmasella pultilla? Kuuluuko niitten ruostua vai onko teillä kaikilla.ne kirkkaan puhtaat?? Iskarin alapultit on ainakin niin kerros ruosteessa autolla on ajettu n. 200km huollon jälkeen onko kaikissa 6 diesel kiinnitykset samassa kohtaa laatikossa ja kartaanin etu puolella? mikä saa aikaseksi lämpöeristeen repeeminen kun sehän on suoja kiinni korissa
. Onko keskuslukituksen yksikkömissä? huollon jälkeen ei kuskin ovesta enää peili kääntynyt sisään. Sinne jättäessä ja edelliset 4v se kääntyä kun lukitsi ovet
Tyypivika sano SVT w211 Mersulla? Onko näin.
miksi webaston Kauko ohjain eii toimi?? Onko we Astor kaikki samanlaisia jos on tehdas asennus.? Se tais olla MHz ohjain eri kuin ovet ir infrated? . Mitkä ruskeet johdot kulkee vänkärin jalkatilassa nippusiteella sokeripalan yhdistetty?
Kalliita on johtotähdet jos näin paskaa laatua tekee asennuksineen jos nää on teillä kaikilla normaalia pohja reikineen.
Meseic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Pe 30.10.2020 16:26

Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?

Viesti Kirjoittaja Meseic »

70 ja 90 litran tankille kiinnitys erot?
Onko tää forum yksityisille jotka tietää enemmän kyseisestä mersusta
vai vittuilla ja pitää kusetus firman puolia joka velottaa tupla summia jousen vaihosta ja laskussa luki "estlalisä" xxx summa
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1521
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Meseic kirjoitti: Pe 30.10.2020 21:45 Olenko oikeassa että etuakseli on jollain erikoisen torx tapasella Mersun pultilla kiinni kiinni. Vai ihan tavallisella 6 kulmasella pultilla? Kuuluuko niitten ruostua vai onko teillä kaikilla.ne kirkkaan puhtaat?? Iskarin alapultit on ainakin niin kerros ruosteessa autolla on ajettu n. 200km huollon jälkeen onko kaikissa 6 diesel kiinnitykset samassa kohtaa laatikossa ja kartaanin etu puolella? mikä saa aikaseksi lämpöeristeen repeeminen kun sehän on suoja kiinni korissa
. Onko keskuslukituksen yksikkömissä? huollon jälkeen ei kuskin ovesta enää peili kääntynyt sisään. Sinne jättäessä ja edelliset 4v se kääntyä kun lukitsi ovet
Tyypivika sano SVT w211 Mersulla? Onko näin.
miksi webaston Kauko ohjain eii toimi?? Onko we Astor kaikki samanlaisia jos on tehdas asennus.? Se tais olla MHz ohjain eri kuin ovet ir infrated? . Mitkä ruskeet johdot kulkee vänkärin jalkatilassa nippusiteella sokeripalan yhdistetty?
Kalliita on johtotähdet jos näin paskaa laatua tekee asennuksineen jos nää on teillä kaikilla normaalia pohja reikineen.
Tuo sama asia toisinpäin eli en ole koskaan nähnyt yhtään autoa jossa EI olisi ylimääräisiä reikiä kun sen saman pohjalevyn pitää sopia pienimmästä moottorista aina suurimpaan mahdolliseen saakka. Eli esim. 1,8L - 6,2L.

Omassa autossa repsottaa ääneneristysmatto ja korjasin sen jollakin rakennusmassalla liimaamalla koriin.
Meseic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Pe 30.10.2020 16:26

Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?

Viesti Kirjoittaja Meseic »

Eikö niissä kuulu olla jotku kumi tiivisteet tai tulpat?
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3870
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Sokerin palasta ei voi tiettä mikä siihen liitetty ja mitä virityksiä on tehty alkujaan autossa ei ole yhtäkään sokerin pala liitosta, etuakseliston kiinitys pulti on ihan Normaaleja E torxseja, torxseja, kuusikulmaisia , riipuen missä kohdin akselistoa ovat

laatikon numerot on stansattuna laatikon öljypohjan kuskinpuoleisen etu kulman kohdille laatikon sivuun(siitä koko numerosarjasta saa selville mersun osa järjestelmästä mihin autoon se alkujann laitettu)
laatikko voi hyvinkin olla vaihdettu jostain toisesta näissä kun oli vikana että jäähdytin neste meni laatikko öäjyn sekaan,

pohjassa oleville pultin paikoille
(jos on jotain mikä ei näytä sinne kuuluvan niin laita näkyviin kuva)
syvenyksille ym tyhjän näköisille kohdille on selitys että samaa auton koria käytettään
kaikkien sen ikäistän/ eriteknikoilla olevien kanssa eli 500 v8 bens ja 200cdi sekä siltä välittä niin kori sama sikis siellä on paikata valmiina
Mökkillä
'
Meseic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Pe 30.10.2020 16:26

Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?

Viesti Kirjoittaja Meseic »

Joo veholta sanottiin samaa että se tyyppi kilpi pitäs olla kuskin puolen sivussa laatikossa että täsmääkö se
ei tässä näy kun tyhjä arpa ei näy numeroakaan.
sitäpä tässä yritänkin kysyä
Missä Mersu käytti tälläsiä missä ei ole tunnistusta lainkaan?
mitä muita tapoja olemassa vai onko kaikki samankokoisia 6 diiselis koko ja kiinnitykset ja kartaanin pää. Ja laatikon alatuki johdot, kaapelit.
Meseic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Pe 30.10.2020 16:26

Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?

Viesti Kirjoittaja Meseic »

epk kirjoitti: Pe 30.10.2020 20:48 Nyt on kyllä sen verta sekava topikki että oksat pois. Yritetäään kuitenkin hieroa kristalli palloa... ostit om648 koneisen 211 farkun. Vanha auto jossa on alusta jo osin ruosteessa. Osia vaihdeltu kun ne on mennyt väljäksi, näemmä olet edestä ilmajousen vaihdattanut.

Koneesta vedot pois, testeriin pitäis päästä jotta pääsee jyvälle siitä. Todennäköisesti kaikki osat, moottori, laatikko ovat juurikin sitä mitä siinä autossa pitääkin olla. Jarruletkun joku korjannut, se on hyvä. Reikiä saa ja pitää olla pohjassa, eri variaatioita kun löytyy mitä sinne pulttaillaan tehtaalta.
Moottori on eri
nyt kun tietää mikä motti täällä on. Kiitos tuesta ja näistä sinun todennäköistä osista ja viestistä.
Nämä saa menee tunteisiin kun vielä vitutus on maksimaalinen muutenki. arvuutellaan ihan joutavia. Eikä ajatuksia auttamisesta ainakaan ole vahingon ilo paras ilo.
Meseic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Pe 30.10.2020 16:26

Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?

Viesti Kirjoittaja Meseic »

dealer kirjoitti: Pe 30.10.2020 21:07
Meseic kirjoitti: Pe 30.10.2020 20:00 Enpä jaksa alkaa sulle esittää todisteita vaikka on pdf lasku sähköpostissa. Kiitos vittuilusta. Jospa sait hyvä mielen.
Ota vaan miten itse haluat, ole hyvä. Siinä sitä onkin foorumilla kestämistä, kun ensimmäisenä päivänä nokkaantuu epämiellyttävään vastailuun.
Perehdy kuitenkin 211 etujousituksen rakenteeseen ennenkuin maksat 800 euron laskun etujousen vaihdosta, jos laskun loppusummasta olennaisin osa koostuu työstä jonka aiheutti "kiinnitysten jumissa" oleminen kuten annoit ymmärtää.
epk kirjoitti:näemmä olet edestä ilmajousen vaihdattanut
Minusta taas vaikea nähdä että olisi kyse ilmajousesta ->
Iskarit ja jouset oli kans sport versio lyhyempiä pari cm ja paksumpia
yksi tärkein asia oli että auto ei ole ilma alustalla.
sport touring jotka pari cm matalat ja vahvemmat, Huomasin sen koeajolla kun aikanaan ostin auton.
Joo tunteet vähän pinnassa ollu.
En paskaa tullut jauhamaan tänne, kun asiantuntijoiden apua jos on mesen ammattilaisia on.
. 200e yks ja 400e oli puhe kaks jousta eteen, mutta autossa oli sit niin jumissa pultit että tuli "estlalisä" ja siitä ei ilmoitettu minulle mitään vaan lasku tuli perässä.
Kyllä sen verta järki pelaa että en tuollasia huoltoja ikinä ottas autoon.

Kysyin veholta kauan heillä menis Mersun tekniikan vaihtoon, nii useampi päivä että purkamista on paljon.

No. Nyt selvisi jo et moottori ei ole sama. 6 diiseli siel on. Laiska ainakin kun mikä,
Tuohon massaan tarvii nuo suurimmat motit et rekoista ohi pääsee
TPLtre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Internetin ihmeellisestä maailmasta löytyy tällaisia lootia kaivellun useammastakin eemelinraadosta:

https://www.autopurkaamot.com/naytaosa. ... +e+220+cdi

https://www.varaosahaku.fi/fi-en/Search ... 271+26+01/

ja lisää löytyy...

Että saattaa kyllä olla ihan orkkiskin, ei ole tarvinnut ässästä varastaa.
Meseic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Pe 30.10.2020 16:26

Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?

Viesti Kirjoittaja Meseic »

Hahaha 2.2!! No ei ihme kun ei väännä ja kulje mihinkään.
onko tää 330 nm? kun toinen malli on 580nm.
Meseic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Pe 30.10.2020 16:26

Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?

Viesti Kirjoittaja Meseic »

No multa varastettu ja tollanen tillalle
Mihin 6 diiseliin tuo käy sit? Kaikkiin ei voi käydä sehän hajoo jos väännöt o 500nm600nm
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Aloittajan topic on kyllä vähintään yhtä epäselvästi avattu kun on hänen mersuongelmansakin. Lisäksi lukee automaattisesti vittuiluksi kun joku sentään yrittää jeesata tän epämääräisen soosauksen pohjalta...

Voisko hieman taustoittaa tarkemmin? Onko niin että epäilet, jotta olet vienyt auton jousien vaihtoon ja huoltofirma onkin samalla varastanut autosi koneen ja laatikon, pistäny jonkun paskan loppuunajetun vastaavan tilalle ja lisäksi maksattaa työn sinulla ylikauan kestäneenä jousien vaihtona??
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1440
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Tuota noin, hinta-arviosta / tarjouksesta saa poiketa 10% muistaakseni. Ja 211 mersun kohdalla hinnan tupla hyppäys pulttien ruosteisuuden perusteella on täyttä kusetusta eikä moista laskua pidä maksaa.
Etuiskari on alhaalta peräti yhdellä pultilla kiinni ja ylhäältä kolmella. Jos niiden irroittamiseen tarvitsee tuntia enemmän nosturilla tehtäessä on kyseessä kädetön apina kun on autoa korjaamassa. Rakenne selviää guugleen kirjoittamalla w211 etujousijalka.

Mitä tehottomuuteen tulee niin oisko ahtoputki puhki tai egr jumissa yms selvää huoltoa kaipaavaa vikaa. Tuskimpa kukaan on autosi tekniikkaa vaihtanut korjaamolla?
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3870
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Meseic kirjoitti: Pe 30.10.2020 22:26 Joo veholta sanottiin samaa että se tyyppi kilpi pitäs olla kuskin puolen sivussa laatikossa että täsmääkö se
ei tässä näy kun tyhjä arpa ei näy numeroakaan.
sitäpä tässä yritänkin kysyä
Missä Mersu käytti tälläsiä missä ei ole tunnistusta lainkaan?
mitä muita tapoja olemassa vai onko kaikki samankokoisia 6 diiselis koko ja kiinnitykset ja kartaanin pää. Ja laatikon alatuki johdot, kaapelit.
Se ei varsinaiseti ole mikään kilpi vaan ~tikkuaskin kokoinen tasinen kohta siinä laatikon alumiinissa
mihin sitten stanssatu numerot usein todella ohuestia,
tuon ikäisessä autossa monesti lian/hapetuman alla
ja vaikka putsaa niin ei meinnaa näkyä että tarkkan saa katsoa joskus tarvitsee suurenus lasin ja kirkasta valoa millä
sivusta sopivasti näytää,

rivi konella oleva 320cdi niin laatikon kiinitykset moottoriin samata kaikissa
(eli tosiaan sopivia laatikoitta on purkaamot ym väärällään),
taka kannatin sattoi olla erilainen 211 mallissa ja S mallissa
(irto osa mikä helpoo vaihtaa) kardanin kiinitykset laatikoon taisi olla sama(senkään vaihtaminen ei ole mitenkään hankalla) myös laatikon töpselin sähköt johdot on samata

tosiian kaikki aton tiedot selviää vin(valmiste numero) numeron perustellaa
siitä voi sitten vertailla mitä vaihtunut

jos kone tunutuu laiskalta niin kantta aloitta vikakoodin luvulla7mittaus arvojen tarkasutuksella,
sitten jos sieltä suojamuovin alta löytyy vähemän sylintereitä kuin se 6 niin myös laatikko on pitänyt vaihtaa,
lisäksi oikeestaan kaikki muukin autossa(sistaa ja koria lukuunottamatta)
johtosarjat ym mukaan lukien ja työ on niin iso että sen vaihtajan kanaltta siinä ei ole mitään hyötyä taloudelisesti tai muuteen, kun halpoja suoraan sopivia osia on saatvailla vaikka kuinka paljon

. .
Mökkillä
'
Lukittu