Niin eihän noista jutuista mitään selvää ota, nyt oli jousi 300 euroa ja toinen 400 euroa, sen sijaan että jousen kappalehinta olisi 60-70 euroa ja vaihtotyö yhteensä satasen luokkaa eli etujouset vaihdettuna vaikkapa 250 euroa. Vaan eipä ole tarkoituskaan ottaa, hupiahan tämä.
Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?
Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?
oulaistenliikenne.fi
Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?
Niin joo on maakin kuulemma litteä jonkun porukan mukaan, oisko samaa sakkia.
Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?
Tai sitten on käännetty "puolitoista kierrosta vasemmalle"!
En oikein ole päässyt kärrylle, mistä loppupeleissä on kysymys, joten neuvoja en osaa oikein antaa, mutta viihdyttävää tämän seuraaminen ainakin on.
En oikein ole päässyt kärrylle, mistä loppupeleissä on kysymys, joten neuvoja en osaa oikein antaa, mutta viihdyttävää tämän seuraaminen ainakin on.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?
Ei varmasti ala Livetä mulla ei oo salattavaa tässä mitään jollain on muilla. Mä oon jo menettänyt auton, ja jos ootte vahingon ilosia niin se ei haittaa.TPLtre kirjoitti: ↑La 31.10.2020 20:46Meseic kirjoitti: ↑La 31.10.2020 20:30 Siis etu jousi oli 300e ja toinen 400e ja 100e tasoanturin liitin perästä irronnut, kun kompura ei toiminu kun menin hakee autoo seuraavana päivänä ja Alko puhumaan 700e kompura vaihosta. Ja ei sanonu että he ois sen irti ottanut, eivät myöskään suostunu kamera valbontatallenteita katsomaan, kun oisin halunnu. Nähä kuka sen nyppäsee irti kun ei se itsestään lähe ja ei lähtee ihan sormituntumallakaan.Alkaa livetä, huomaatko?
puolustatte tollasta kusetus firmaa niin se on sit asia eri.
Farmarissa taitaa olla ihan kaikissa takana automaattisesti säätyvä perä korkeus tätä on jopa BMW farkuissa 500 sarjassa. Perässä on anturi ja keulassa on anturi vänkärin etu kaaressa ja rele on konehuoneessa kuskin puolella.
Tarkastin vielä releen kun he kompura väitti et rikki.
Kuin kaikkee nää 5 w 330 ja 5 w 550 laatikot eroa toisista. Veikkaan ainakin et toinen o paina empi eli isompi koko en se selittää ton pohjassa vapaita kiinnitys kohtia?? Onko kartaanin tai taka kiinnityspiste samassa kohtaa ja enemmän putkia öljylle tai?
Sit erot om648 de la ja om613.
Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?
No arvaa vaan ihan kaikkee, takapuskurin ruuvista pyyhkiä sulkaan mut isommissa asiassa yrittäny pysyy.E200kompressor kirjoitti: ↑Su 01.11.2020 00:29On mahdollista että on muitakin ongelmia kuin tuo auton tekniikka...?
Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?
Vai oliko se etuanturi ajo aloille kun ovat automaattiset. Mut rele ja anturi o takana et tasaa perän jos autolla esim vetää painavaa kuormaa tai ihan tyhjänä nii eiks se jotain tätä varten oo. Bemaris ainakin kerran läsähti pohjaan kun Virosta kontti täynnä viinaa ja ei noussut takas ennen kun piuhanpääs käytti
Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?
Ajo valoille.
Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?
Kyllä minä sen tiedän että ei liity etujouseen, sehän se kusetetun olon sai et miksi auto jäi sinne eka vuorokauden jälkeen kun jousi oli vaihdettu, niin enpä nyt ekana uskonu että joku menee nyppäsee anturin irti että ei tasonsäätö toimi. Tarkastin vielä releen paikan päällä ja auton ovet kun lukittu niin peilit kääntyy sisään ja vilkku välähtää, 11päivää siitä kun eka vuorokausi oli menny nii auton kuskin peili ei käänny käänny enää jos lukitset
Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?
No nythän tämä on lähes selvää kaikki. Bemarista lävähti perä alas viron viinalastissa, mutta mesessä ilmeisesti kesti? Mutta meni etujousi, ja kun veit korjaamolle, se kesti 2 viikkoa, koska ruosteinen pultti ei auennut, mutta vaihtoivat jousen ekana päivänä, josta epäselvä foto todisteena. Kuitenkin se vei kaikkiaan 2 viikkoa, mutta 11 päivän kohdalla peili lakkasi kääntymästä. Kertoivat ilmeisesti korjaamolta näin, koska 2 viikkoa on 14 päivää? Ja sen siis oli oltava vielä siellä kusetuspajalla vielä tuolloin. Sillä välin varastivat autosi tekniikan ja vaihtoivat tilalle jotain sinne kuulumatonta tehotonta paskaa. Ja nyt me puolustellaan kusetuspajaa, mutta ainoa firma, jonka olet nimeltä maininnut, on veho. Josta kysyit hintaa tekniikan vaihdolle vanhaan eemeliin. Ilmeisesti tuo on sinulle kovin rakas?
Kyllä tämä tästä selviää kun selvitetään ja näin pitkällä iltapäivällä aina varmimmin.
Kyllä tämä tästä selviää kun selvitetään ja näin pitkällä iltapäivällä aina varmimmin.
Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?
No, jos ei mitään olisi varsinaisesti varastettu, niin ainakin on ryöstetty tuossa jousenvaihdossa Toisaalta, korjaamon tarjous lienee hyväksytty ennen jousen vaihtamista.
Kulmat ?
Korkeuden säätö ?
Kulmat ?
Korkeuden säätö ?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ke 01.07.2020 09:23
Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?
Tässä alkaa omat ongelmat tuntumaan pieniltä .
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?
erot om648 de la ja om613
perus konen on käytönössä sama keskenään ristiin vaihdetavissa ero apulaiteissa,
jos ko autoon laittaa 613 koneen niin ainakin ahdin, suutimet, syöttöpumpp, railitukki antureinen säätimineen imusarja, laturi 648 koneesta
molempiin käy samavaihteisto
(mikä taas ei käy 646 ja 611 koneisiin)
Kumasakaan ei ole öljytikun putki kuskinpuolella,
ero väänön kestossa, kiinityksesä moottoriin, välityksissä
. .
perus konen on käytönössä sama keskenään ristiin vaihdetavissa ero apulaiteissa,
jos ko autoon laittaa 613 koneen niin ainakin ahdin, suutimet, syöttöpumpp, railitukki antureinen säätimineen imusarja, laturi 648 koneesta
molempiin käy samavaihteisto
(mikä taas ei käy 646 ja 611 koneisiin)
Kumasakaan ei ole öljytikun putki kuskinpuolella,
ero väänön kestossa, kiinityksesä moottoriin, välityksissä
. .
Mökkillä
'
'
Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?
Yksi asia vielä, missä vaiheessa vakuutustarkastaja tuli kuvaan? Ilmeisesti tuon 2 viikon jälkeen, koskapa puolusteli kusetuspajaa kertomalla autossa olevan siihen kuuluva tekniikka. Mutta miksi tarkastaja tuli mukaan kuvioon, se on vielä epäselvää?
Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?
Vakuutus yhtiö oli selvitystä svt kysyny. Mut tää svt tarkasta sano näitä osia käytetään Mersussa w211 Paitsi e500 mut mulla oli sama laatikko kun e500
Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?
Joo toi turbo homma mulle valasi tän mitä tehty aikasemminFinlandMerceds kirjoitti: ↑Su 01.11.2020 17:59 erot om648 de la ja om613
perus konen on käytönössä sama keskenään ristiin vaihdetavissa ero apulaiteissa,
jos ko autoon laittaa 613 koneen niin ainakin ahdin, suutimet, syöttöpumpp, railitukki antureinen säätimineen imusarja, laturi 648 koneesta
molempiin käy samavaihteisto
(mikä taas ei käy 646 ja 611 koneisiin)
Kumasakaan ei ole öljytikun putki kuskinpuolella,
ero väänön kestossa, kiinityksesä moottoriin, välityksissä
. .
Miksi ei oo tehoja tai ei syö diiseliä niin paljoa enää kun 10-1.5l kulutus tippu.
No niin se selittää kun alhaalta näyttää imusarjan puolalla tyhjiä reikiä ja kone huoneesta menee tollanen makita 18v lamppu läpi maahan asti kun nii tyhjää tilaa paljo. Ja toi vaihetiston hajois jos ois toi vanha kone kun ei tuo kestä n. 600nm vääntöi
Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?
Eise sanonu että siihen kuuluva tekniikka se sanoo että. Ne käy Mersun w211 koriin..
Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?
Mutta pultteja ei ole kuulema koskettu(näkeehän ton sokeekin) että osa on uusia , nii outoa että jos auto o. Jousen vaihosta ja pultteihin ei oo koskettu nii ohan se puolustelua sillo tollasta huoltoon kohtaa
Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?
Onko paino eroa? Paljo painaa tollanen mese missä om613 ja 5 w 330 laatikko. Mistä selitys tolle et keula on korkeellla ja ajettavuus ei pure kyl tiehen vaan ennemmin nousee ilmaan..
Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?
Tässä saattaisi auttaa, että Meseic kertoisi kommentoijille mikä ongelma on, kun kolmatta sivua mennään ja on 42 viestin verran höpisty puhtaista pulteista ja jumissa olevista pulteista ja varastetusta tekniikasta, vedetty vakuutusyhtiö ja SVT mukaan ja kaikki. Ilmeisesti varsinainen ongelma ei ole kallis korjaamolasku. (edit, ei ehdi kirjoittaa pitkää viestiä kun tulee jo väliin monta uutta, jospa niistä selviää)
Jos joku tuttavani kertoisi minulle, että korjaamo on venyttänyt parin tunnin remonttia pariksi viikoksi vaihtaakseen samalla hänen autoon toisen tekniikan moottoreineen vaihdelaatikoineen pyytäisin häntä lukemaan aiheesta "paranoia" ja miettimään sitten uudelleen asiaa.
Kertoisin hänelle että ei sellaista tekniikkaa noin vain ole olemassakaan - samalla pitäisi vaihtaa moottoriohjainlaite, auton avaimet ja vaikka mitä. Voisin vaikka neuvoa häntä kokeilemaan toisella avaimella vieläkö auto käynnistyy - oletettavasti toinen avain on ollut kotona remontin ajan - ja jos toimii, tehot on moottorin puolesta samat kuin ennenkin, vain jokin vika voi niitä pudottaa.
Aivan juurikin sama onko moottori OM648 vai OM613, joka tapauksessa siellä on 648 softa ja ahdin ym. eikä teho miksikään muutu.
Millään moottorin korvakon minkälie varaosanumeron kuvalla nyt ei mitään merkitystä ole.
Keulan korkealla oleminen johtuu vääristä jousista, voisi johtua myös jousilautasen väärästä säädöstä, mutta sitähän oli laskun mukaan jo yritetty säätää, korkeutta.
Laita sivukuva autosta, miten korkealla keula on ?
Jos joku tuttavani kertoisi minulle, että korjaamo on venyttänyt parin tunnin remonttia pariksi viikoksi vaihtaakseen samalla hänen autoon toisen tekniikan moottoreineen vaihdelaatikoineen pyytäisin häntä lukemaan aiheesta "paranoia" ja miettimään sitten uudelleen asiaa.
Kertoisin hänelle että ei sellaista tekniikkaa noin vain ole olemassakaan - samalla pitäisi vaihtaa moottoriohjainlaite, auton avaimet ja vaikka mitä. Voisin vaikka neuvoa häntä kokeilemaan toisella avaimella vieläkö auto käynnistyy - oletettavasti toinen avain on ollut kotona remontin ajan - ja jos toimii, tehot on moottorin puolesta samat kuin ennenkin, vain jokin vika voi niitä pudottaa.
Aivan juurikin sama onko moottori OM648 vai OM613, joka tapauksessa siellä on 648 softa ja ahdin ym. eikä teho miksikään muutu.
Millään moottorin korvakon minkälie varaosanumeron kuvalla nyt ei mitään merkitystä ole.
Keulan korkealla oleminen johtuu vääristä jousista, voisi johtua myös jousilautasen väärästä säädöstä, mutta sitähän oli laskun mukaan jo yritetty säätää, korkeutta.
Laita sivukuva autosta, miten korkealla keula on ?
oulaistenliikenne.fi
Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?
Niin että montako sylinteriä siinä nykyisessä koneessa on? Onko kaikki letkut ehjiä ahtimelta välijäähdyttimelle ja siitä imusarjaan? Vaikea ottaa kuva siitä koneesta ja konehuoneesta.
Muutaman pultin kuvaaminen ei mitään todista. Osa pulteista ruostuu nopeammin kuin toiset. Ei ne mitenkään oudon uusilta näytä.
Muutaman pultin kuvaaminen ei mitään todista. Osa pulteista ruostuu nopeammin kuin toiset. Ei ne mitenkään oudon uusilta näytä.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?
Tuolaisen yhdistelmän painoa ei tiedossa,
syystä että 4syl koneen laatiko ei käy kiinni 613 koneesen
(ssinäkään laatikossa ei öljy tikun putki ole kuskinpuolella)
väärät etujouset tai taka ilmapussit tyhjät/värin säädetty takapään korkeus
Mökkillä
'
'
Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?
Se VIN-numero löytyy rekisteriotteesta kohdasta valmistenumero. Siitä voidaan tarkistaa mitä autossa oli tehtaalta.
Re: Varastettu tekniikka laatikon tunnistaminen?
...ja noi vähän uudemmannäköiset pultit alustan kuvissa... nehän on tukivarsien pultteja. En tunne tän mallin alustaa, mutta onko noista pulteista myös pyöräkulmien säätö? Varmaan ne ollu sitte jumissa kun laskunkin mukaan kulmat säädetty, ja samalla uusittu pultit. Ja jos tehty 4 pyörä suuntaus niin olisko däädetty takapäässäkin ja vahingos se joku liitin irronnu... Kyllä täs on nyt sellaanen salaliittoteoria aiheen ympärille rakennettu jotta olisko se tekniikka viety Vastaamon lunnaina
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex