W639 Om646 onkin 611?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
515cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: La 29.09.2018 07:19
Paikkakunta: Porvoo

W639 Om646 onkin 611?

Viesti Kirjoittaja 515cdi »

Tuli tämmönen eteen ku pitäis swapata -05 w639:stä kone sprinteriin. Lastwin mukaan toi viton kone olis #646.982, lohko ja kansi numerolla R611xxx ja suuttimetkin 611 mallia. Ajattelin että olisin selvinnyt öljypohjan ja venakopan vaihdoilla, mutta tulikin TAAS vähän enemmän töitä. Onko toi oikeasti noin että alkupään W639 ei ole täysin OM646:sia? Vai onko motti vaihtunut jossain välissä?
616cdi
ML320
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W639 Om646 onkin 611?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Sopii se sinne käytänössä sama kone
ei kantta tarvitse vaihtaa, eikä suutimia 1600bar systeemi molemissa,
vaan ne ulkoisesti erovata osat(öljypohja, mitä niitä nyt olikaan koneen korvat jne) vaihtaa
Mökkillä
'
St bertils
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 01.03.2018 18:34

Re: W639 Om646 onkin 611?

Viesti Kirjoittaja St bertils »

ota se pelkkä raaka kone ja otat vanhast apulaitteet..peruskone sama ,vito voi olla viel hyvin 611 ku 05 ja 1350 baarine ja sun rintteri 1600
Avatar
515cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: La 29.09.2018 07:19
Paikkakunta: Porvoo

Re: W639 Om646 onkin 611?

Viesti Kirjoittaja 515cdi »

Kun esim. alipainepumppu on tossa Viton koneessa A646xxx... numerolla, mutta korkeapainepumpussa ei ole mitään numeroa näkyvissä. Lähinnä mistä tietää, että olisi 1600 bar systeemi? Ja käykö noi Viton koneessa olevat "611" suuttimet, töpseli on ainakin sama, mutta muuten suutin erilainen kuin 646 suutin (646 polttoaineen tuloputki suoraan ylös ja 611 45 asteen kulmassa sivulle), olis hyvä jos ei tartteis alkaa vaihtaa korkeapainepumppua, suutintukkia, suuttimia yms.
616cdi
ML320
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W639 Om646 onkin 611?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Takaveto eli 639 = 1600bar systeemi,, pumpun tunistta siitä että 1350bar
on luukut 4 pultilla kiinni pumpun kamoiten päässä mitä 1600bar ei ole näkyy heti kun katsoo eli helppo tunnistaa
vanhempienkin 639 kuin 05 on 1600bar
Mökkillä
'
Avatar
515cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: La 29.09.2018 07:19
Paikkakunta: Porvoo

Re: W639 Om646 onkin 611?

Viesti Kirjoittaja 515cdi »

Joo, näyttäis olevan 1600bar. Suuttien numeroista ei saa mitään selvää, kun pohjatiivisteet on aikain saatossa vuotaneet ja mustaa p*skaa venakoppa täynnä. Miten tuo käyttäytyy noilla Viton suuttimilla, kun nyt niitä ei saa koodattua tohonW906 softaan? Toimiiko ollenkaan? Riskit?
616cdi
ML320
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W639 Om646 onkin 611?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

515cdi kirjoitti: To 05.11.2020 18:37 Joo, näyttäis olevan 1600bar. Suuttien numeroista ei saa mitään selvää, kun pohjatiivisteet on aikain saatossa vuotaneet ja mustaa p*skaa venakoppa täynnä. Miten tuo käyttäytyy noilla Viton suuttimilla, kun nyt niitä ei saa koodattua tohonW906 softaan? Toimiiko ollenkaan? Riskit?
Miksei saa koodatua ?
onko se sprinteri millä suutimilla, kuvaa tai kuvaa samanlaisista linkitää?
sprinterin pumppu saman näköinen,
minkä ikäinen sprinter?



. .
Mökkillä
'
Avatar
515cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: La 29.09.2018 07:19
Paikkakunta: Porvoo

Re: W639 Om646 onkin 611?

Viesti Kirjoittaja 515cdi »

-08 sprinter, pumppu on saman näköinen. Tälläset suuttimet sprinterissä: https://www.kl-varaosat.fi/kuvadata/62189-1.jpg

Ja tälläset Vitossa: https://www.kl-varaosat.fi/kuvadata/87661-1.jpg
616cdi
ML320
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W639 Om646 onkin 611?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

515cdi kirjoitti: To 05.11.2020 19:15 -08 sprinter, pumppu on saman näköinen. Tälläset suuttimet sprinterissä: https://www.kl-varaosat.fi/kuvadata/62189-1.jpg

Ja tälläset Vitossa: https://www.kl-varaosat.fi/kuvadata/87661-1.jpg
Pumput saman näköisiä eli molemmat 1600bar mikä olikin selvää
Siis eri ikäinen kenties vielä toukokuun jälkeen 08 ?
Eli ikäerosta johtuu(mutta on myös 1600bar),
sitten ulkomuistista huonompi juttu eli ecu taisi myös vaihtua eri versioon
sen saa tarkistettua niissä olevista tarroista jos eriversoi niin suutimet vaihtoon,
sen lisäksi kannattaa tarkistaa paineensäätimen, määränsäätimen, railipaine anturin ristiin sopivuus
osa numerolla, (uudemassa todennäköisesti erinumero mutta voi olla kyse vanheman korvaavasta numerosta eli ristiin sopivasta)

. .
Mökkillä
'
Avatar
515cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: La 29.09.2018 07:19
Paikkakunta: Porvoo

Re: W639 Om646 onkin 611?

Viesti Kirjoittaja 515cdi »

No joo, on turvallisempaa vaihtaa ton w906 koneesta Rail-jakotukki ja suuttimet ( joutuu ostaa 2 uutta :( ). Ja vielä meni 1. suuttimen pidikkeen kierre paskaks :) . Muutenhan tossa ei oo mitään ihmeellistä, vetolevyn joutuu vaihtaa.
616cdi
ML320
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W639 Om646 onkin 611?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tossa om646 on tasapaino akseli kampiakseli pyöritteinen eli jotain sisäisiä eroja on hifistelty mutta varmasti noissa on kannet 611 alkuisia..mutta voi sekoittaa osia keskenään...pitää muistaa että vuosien väleissäkin on pieniä eroja mutta jos laittaa entisen osat uuteen vaihdettuun moottoriin ei tule tällöin ongelmaa kun ecu ei tiedä mikä kone siellä on.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: W639 Om646 onkin 611?

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Miksi muuten vaihdat moottorin?
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
515cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: La 29.09.2018 07:19
Paikkakunta: Porvoo

Re: W639 Om646 onkin 611?

Viesti Kirjoittaja 515cdi »

joop79 kirjoitti: Ma 09.11.2020 09:36 Miksi muuten vaihdat moottorin?
Aikani kuluks ajattelin swappailla vanhemman... :lol: , no ei vaiskaan. Tosta 646 lähti männästä palanen, ni se on käsitelty. Ja ajattelin etten viitti toisesta tuplaturbo x15:sta ottaa konetta, kun niissä on alakerrat aika kovilla ja sit toi 639 sattu tulemaan sopivasti elinten luovuttajaksi.
616cdi
ML320
Vastaa Viestiin