Eli jakoketjun kiristimen asennuksesta asiaa.. Kansiremppa kasausvaiheessa ja kiristintä asentelin, mutta pari asiaa pisti miettimään.
Kummalla puolen ketjun pitää olla "löysä", kun kiristimen asentaa? Laitoin ensin niin, että löysä oli kiristimen puolella, mutta silleen laitettuna veti ketjun kireälle? Mitä ymmärtänyt, sen kuuluisi jäädä hieman löysälle. Ja kyllä, kiristin purettu osiin ennen asennusta.
Jos ketjun löysä osuus oli taas toisella puolella, tuntui, että jousi katkeaa ennekuin "hatun" saa paikalleen.
Onko jako katsottava kohdalleen niin, että kun kampuranpyörää pyörittää, on ketju kireällä ja merkit kohdillaan, näin ollen ketjun löysä osuus tulee perässä? Vai että mentävä löysän verran yli, kiristettävä löysä pois ja sitten merkkien kohdattava?
Oli muuten epäselvä selitys
M102 Ketjunkiristin
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 35
- Liittynyt: To 30.07.2020 20:48
Re: M102 Ketjunkiristin
Osaisko joku vastailla?
Re: M102 Ketjunkiristin
Kyllä se on tiukka laittaa kiristin paketti paikalleen eli se hattu...ei siellä ole löysää missään kun se on kasattu...pääasia että purkaa kiristimen,runko ensin paikalleen ja mäntä ja jousi sitten paikalleen ja hattu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M102 Ketjunkiristin
Löysät ketjussa kiristimen puolelle aina!
Muuten on jako pielessä.
Jäykkä on laittaa, joo.
Kun saat kasaan, pyöritä 2 kierrosta kampurasta ja katso että on vielä merkeissään.
Muuten on jako pielessä.
Jäykkä on laittaa, joo.
Kun saat kasaan, pyöritä 2 kierrosta kampurasta ja katso että on vielä merkeissään.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 35
- Liittynyt: To 30.07.2020 20:48
Re: M102 Ketjunkiristin
Hyvä, että sai tähänkin varmistuksen!
Eli kasaamisen jälkeen ketjun ei kuulukkaan olla löysällä, olin ymmärtänyt tämän varmaankin sitten väärin, mitä noita edellisiä viestiketjuja aiheesta luin.