W210 2.0l M111.942 huono kylmäkäynti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Stocky
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Pe 01.03.2019 14:07
Paikkakunta: Mikkeli

W210 2.0l M111.942 huono kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja Stocky »

Hei!

Nyt kylmien tullessa on väyrysen moottori ruvennut pätkimään tyhjäkäynnillä, kun kone on vielä kylmänä. Starttaa kyllä nätisti mutta sekunttien sisään alkaa pätkimään, paukkumaan vaimeasti ja saatta pahimmillaan sammua. Pitää kierrokset noin tonnissa kylmällä kuten ennenkin. Tätä pätkimistä kestää ehkä minuutin maksimissaan. Kaasun antaminen lopettaa moottorin sekoilun kun pitää kierrokset noin 1500rpm. Vauhdissa heti kylmiltään auto käyttäytyy normaalisti.

Ainiin ja auto on aina parkissa tolpassa kiinni, koska autossa on vedenlämmitin. Ei tunnu auttavan vaikka letkut ovat lämpimät. MAFfi putsattiin muistaakseni kuukausi sitten.

Autolla ajettu n. 220tkm
Autoon aikaisemman pätkimisongelman (kaasuttaessa vauhdissa pätki ja paukkui) korjauksessa vaihdettu puolat, tulpat, tulpanjohdot, venakopan tiiviste, bensansuodatin ja kaasuläppäkotelo. Tällöin homman ratkaisi puolat.

Ajattelin itse kokeilla vanhaa kaasuläppäkoteloa nyt alkajaisiksi kun ehtii ja katsoa sitten muita ratkaisuja. Olisiko kenelläkään kokemusta vastaavasta tai ideoita mistä lähteä liikkeelle.
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1521
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W210 2.0l M111.942 huono kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja illinois »

MAF varmaan seuraavana listalla. Itsellä tosin hajosi Beru puola melko pian uusimisen jälkeen jonka jälkeen lopetin säästämisen/säätämisen ja
laitoin vinkuintiassa valmistetun Boschin. Lambdan olen itse joutunut vaihtamaan jo alle 200 tkm:ssa. Tosin auto on saanut kunnolla runtua koko eliniän, koneesta otettu irti kaikki mitä lähtee... Katti tietysti jos hajonnut ja tukossa mutta en oikein jaksa uskoa moiseen arvaukseen.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
Stocky
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Pe 01.03.2019 14:07
Paikkakunta: Mikkeli

Re: W210 2.0l M111.942 huono kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja Stocky »

illinois kirjoitti: To 12.11.2020 20:23 MAF varmaan seuraavana listalla. Itsellä tosin hajosi Beru puola melko pian uusimisen jälkeen jonka jälkeen lopetin säästämisen/säätämisen ja
laitoin vinkuintiassa valmistetun Boschin. Lambdan olen itse joutunut vaihtamaan jo alle 200 tkm:ssa. Tosin auto on saanut kunnolla runtua koko eliniän, koneesta otettu irti kaikki mitä lähtee... Katti tietysti jos hajonnut ja tukossa mutta en oikein jaksa uskoa moiseen arvaukseen.
Juu nuo uudet iha boschia ku tarvike oli epämääräsen näkönen. Ainiin lambdakin vaihdettiin aikaisemmin mutta on tarvikemallia.
Avatar
Stocky
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Pe 01.03.2019 14:07
Paikkakunta: Mikkeli

Re: W210 2.0l M111.942 huono kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja Stocky »

Voiko tässä vehkeessä diagnosoida maffin irroittamalla sen ja katsoa toimiiko paremmin?
Vastaa Viestiin