Hei!
Nyt kylmien tullessa on väyrysen moottori ruvennut pätkimään tyhjäkäynnillä, kun kone on vielä kylmänä. Starttaa kyllä nätisti mutta sekunttien sisään alkaa pätkimään, paukkumaan vaimeasti ja saatta pahimmillaan sammua. Pitää kierrokset noin tonnissa kylmällä kuten ennenkin. Tätä pätkimistä kestää ehkä minuutin maksimissaan. Kaasun antaminen lopettaa moottorin sekoilun kun pitää kierrokset noin 1500rpm. Vauhdissa heti kylmiltään auto käyttäytyy normaalisti.
Ainiin ja auto on aina parkissa tolpassa kiinni, koska autossa on vedenlämmitin. Ei tunnu auttavan vaikka letkut ovat lämpimät. MAFfi putsattiin muistaakseni kuukausi sitten.
Autolla ajettu n. 220tkm
Autoon aikaisemman pätkimisongelman (kaasuttaessa vauhdissa pätki ja paukkui) korjauksessa vaihdettu puolat, tulpat, tulpanjohdot, venakopan tiiviste, bensansuodatin ja kaasuläppäkotelo. Tällöin homman ratkaisi puolat.
Ajattelin itse kokeilla vanhaa kaasuläppäkoteloa nyt alkajaisiksi kun ehtii ja katsoa sitten muita ratkaisuja. Olisiko kenelläkään kokemusta vastaavasta tai ideoita mistä lähteä liikkeelle.
W210 2.0l M111.942 huono kylmäkäynti
Re: W210 2.0l M111.942 huono kylmäkäynti
MAF varmaan seuraavana listalla. Itsellä tosin hajosi Beru puola melko pian uusimisen jälkeen jonka jälkeen lopetin säästämisen/säätämisen ja
laitoin vinkuintiassa valmistetun Boschin. Lambdan olen itse joutunut vaihtamaan jo alle 200 tkm:ssa. Tosin auto on saanut kunnolla runtua koko eliniän, koneesta otettu irti kaikki mitä lähtee... Katti tietysti jos hajonnut ja tukossa mutta en oikein jaksa uskoa moiseen arvaukseen.
laitoin vinkuintiassa valmistetun Boschin. Lambdan olen itse joutunut vaihtamaan jo alle 200 tkm:ssa. Tosin auto on saanut kunnolla runtua koko eliniän, koneesta otettu irti kaikki mitä lähtee... Katti tietysti jos hajonnut ja tukossa mutta en oikein jaksa uskoa moiseen arvaukseen.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: W210 2.0l M111.942 huono kylmäkäynti
Juu nuo uudet iha boschia ku tarvike oli epämääräsen näkönen. Ainiin lambdakin vaihdettiin aikaisemmin mutta on tarvikemallia.illinois kirjoitti: ↑To 12.11.2020 20:23 MAF varmaan seuraavana listalla. Itsellä tosin hajosi Beru puola melko pian uusimisen jälkeen jonka jälkeen lopetin säästämisen/säätämisen ja
laitoin vinkuintiassa valmistetun Boschin. Lambdan olen itse joutunut vaihtamaan jo alle 200 tkm:ssa. Tosin auto on saanut kunnolla runtua koko eliniän, koneesta otettu irti kaikki mitä lähtee... Katti tietysti jos hajonnut ja tukossa mutta en oikein jaksa uskoa moiseen arvaukseen.
Re: W210 2.0l M111.942 huono kylmäkäynti
Voiko tässä vehkeessä diagnosoida maffin irroittamalla sen ja katsoa toimiiko paremmin?