20.11.-29.11. shop.mersuforum.net:ssä kaikki -15 %!

Viskokytkimen hihnapyörän laakeri w124 300E-87

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
300E W124 1987
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33

Viskokytkimen hihnapyörän laakeri w124 300E-87

Viesti Kirjoittaja 300E W124 1987 »

Visko kytkimessä,että hihnapyörän laakerissa vähän välystä. Onko millainen työ vaihtaa laakeri hihnapyörälle
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19212
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Viskokytkimen hihnapyörän laakeri w124 300E-87

Viesti Kirjoittaja atlas »

Yleensä on viskattu suoraan uusi visco...tuli vastaan yksi visco joka oli kauhian paskainen eli lämpö ei siirtynyt viscon runkoon ja näin huonosti pelasi...tutkin laakeria ja taisi se olla jopa vaihdettavissa jotenkin mutta viskasin sen suoraan roskiin sen kummemmin tutkimatta mutta ota nykuyinen irti ja tutki kun ei ole kuin yhdellä kuusio pultilla kiinni.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
300E W124 1987
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33

Re: Viskokytkimen hihnapyörän laakeri w124 300E-87

Viesti Kirjoittaja 300E W124 1987 »

Juu visko vaihtoon,mutta hihnapyörä jossa visko kiinni niin sen laakeri
Jari Ke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4509
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Viskokytkimen hihnapyörän laakeri w124 300E-87

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Olen ymmärtäny niin että näissä viscon tarraaminen ja irroittaminen on kiinni siitä Bi-metalliliuskasta joka on keskellä viscoa ja jonka keskeltä viscon kiinnityspulttikin menee? Se että onko visco likainen tai ei niin se välttämättä ei vaikuttaisi tarraamiseen? Edelleen olen ymmärtäny niin että jos viscon jäähdytysrivat ovat paksun paskakerroksen peitosa niin se kielii siitä että se venttiili joka viscon Bi-metalliliuskan alla on niin sen stefa vuotaa ja "öljyää" viscoa ja sit pöly tarttuu viscoon? Samalla viscon silikoniölytaso viscossa jää liian pieneksi ja ei enää pelaa kutn pitäisi? Tuota silikoniöljyä on saatavilla ja sitä voi lisätä mutta vaatii sen stefan uusimisen. Mistäköhän tuon stefan saisi?

Eikös se ole niin että jos siivikossa on välystä ni silloin viscon laakeri on väljä? Jos hihnapyörä "lekkasee" ni sit vika ei olisi viscon laakerissa?
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1148
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Re: Viskokytkimen hihnapyörän laakeri w124 300E-87

Viesti Kirjoittaja dansku »

Se ohjainpyörä/laakeri/alumiinikotelo tulee kaikki samassa paketissa ja on erittäin helppo vaihtaa kun romut on vaan edestä pois. 4 vai 6 pulttia (en muista) ja koko paketti irti. Eikä maksa paljon mitään jossain autodocissa esim.

Eli ei maksa mielestäni vaivaa vaihtaa pelkkää laakeria hihnapyörään.
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline)

Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
nes2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Ma 20.09.2010 16:53

Re: Viskokytkimen hihnapyörän laakeri w124 300E-87

Viesti Kirjoittaja nes2 »

Jep kannattaa suosiolla vaihtaa kokonaan uusi kun eivät nuo montaa kymppiä maksa, usein vanhoista se öljy alkanut vuotaa eikä toimi oikein.

Huonolaakerisellakaan ei kannata pitkiä aikoja ajella, tiedän tapauksen jossa viskon laakeri hajosi niin pahasti että lähti ajossa irti ja kimposi vielä tiestä niin vauhdilla että lensi vastaantulevan auton yli. Olisi voinut käydä pahastikkin jos olisi sattunut osumaan johonkin.
S124 300 TDT 4Matic -87
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 14640
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Viskokytkimen hihnapyörän laakeri w124 300E-87

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hienosti Merteilin kuvan alla rivi laadukkaita merkkejä, on Sachs, Lemförder, Bilstein, Mahle jne jne... ja kuvassa Febi Bilstein "vesileima".
Muina miehinä sitten tuotteen tekstissä maininta "Topran" :D No eihän se välttämättä huonolaatuinen ole, topranilla on ollut ihan kelpo osiakin.
mbosa.fi
Vastaa Viestiin