W205 automaattilaatikon kestävyys

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 960
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: W205 automaattilaatikon kestävyys

Viesti Kirjoittaja amatoori »

aryl kirjoitti: To 26.11.2020 20:44 Hyvän laatikon tietää siitä, että ei huomaa vaihtamista muuten kuin kiekkamittarista. Sama ylös- ja alaspäin. Niillä on tullut ajettua paljon.
Mä en oo koskaan sellasta mersua päässy kokeilee. Ja kyllä uuden karheita 9G tronicejakin on tullut ajeltua.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
MetalT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 12.05.2020 19:50

Re: W205 automaattilaatikon kestävyys

Viesti Kirjoittaja MetalT »

Minkälainen tuo 9g sitten on? Mulla kyllä menee 3-vaihteesta ylös päin ja 7:sta alaspäin 1:een asti kuin kuuma veitsi voihin pääpiirteissään niitä ihan satunnaisia yksittäisiä kertoja lukuunottamatta. Ja 1-2 sekin hyvin 9 kertaa 10:stä. Tai sanotaanko niin, etteivät vaihdot herätä mitään huomiota, ellei erikseen keskity. Pehmeitä ja sulavia joka tapauksessa.
C200 (S205) 2017
MadMan78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 25.11.2020 18:18

Re: W205 automaattilaatikon kestävyys

Viesti Kirjoittaja MadMan78 »

Eilen tuli käytä ensimmäinen reissu autolla korjauksen jälkeen kylmillä öljyillä. Vaihteisto tuntui toimivan nyt oikein eikä nykäisyä tapahtunut. Ja pahin nykäisy tapauhtui siis alaspäin vaihdossa 5->4 niin tuo oli hävinnyt kokonaan.

Yritin korjaamolta kysellä, että mikä siinä on oikein hajonnut ja pysyisivätkö he hieman analysoimaan vikaa:
"Vika on kehittynyt ajan myötä ja siinä on useita venttiilejä. Hydrauliikkayksiköissä on erilaisia vikoja, joita emme diagnosoi erikseen. Yksikkö tulee kokonaisena varaosana."

Nyt sitten vielä myyjäliikkeen kanssa "neuvottelut" jatkuvat ja vein asian eilen kuluttajaasiamiehelle. Jos tämän kautta ei päästä sopuun niin sitten seuraavaksi kuluttajariitalautakunta.

Eli auton suhteen vaikuttaa kaikki olevan kunnossa tällä hetkellä ja tappelut myyjäliikkeen kanssa jatkuu. Päivittelen aina tilannetta tänne, jos autossa alkaa vika tulla uudelleen esille tai myyjäliikkeen kanssa tapahtuu jotain uutta.
x_ismo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 578
Liittynyt: Ke 23.11.2011 08:28
Paikkakunta: Vesilahti

Re: W205 automaattilaatikon kestävyys

Viesti Kirjoittaja x_ismo »

Mulla on C300h jossa on 7g vaihteisto. Se poikkeaa hiukan tavallisesta siinä että turbiinia ei ole (kuulemma sähkömoottori siinä kohtaa) . Tuo myös kehitti pikkuhiljaa hirveän nykäisyn 1->2 sekä 3->2 vaihtoihin, ei ihan joka kerta. Se tuli kuntoon öljyt vaihtamalla ja uudelleenopettamalla. Ainakin vielä toimii hyvin ja jos alkaa uudelleen sekoilemaan niin pitää sitten tuo hydrauliikkayksikkö vaihtaa :-(
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W205 automaattilaatikon kestävyys

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

MadMan78 kirjoitti: Pe 27.11.2020 08:28 Eilen tuli käytä ensimmäinen reissu autolla korjauksen jälkeen kylmillä öljyillä. Vaihteisto tuntui toimivan nyt oikein eikä nykäisyä tapahtunut. Ja pahin nykäisy tapauhtui siis alaspäin vaihdossa 5->4 niin tuo oli hävinnyt kokonaan.

Yritin korjaamolta kysellä, että mikä siinä on oikein hajonnut ja pysyisivätkö he hieman analysoimaan vikaa:
"Vika on kehittynyt ajan myötä ja siinä on useita venttiilejä. Hydrauliikkayksiköissä on erilaisia vikoja, joita emme diagnosoi erikseen. Yksikkö tulee kokonaisena varaosana."

Nyt sitten vielä myyjäliikkeen kanssa "neuvottelut" jatkuvat ja vein asian eilen kuluttajaasiamiehelle. Jos tämän kautta ei päästä sopuun niin sitten seuraavaksi kuluttajariitalautakunta.

Eli auton suhteen vaikuttaa kaikki olevan kunnossa tällä hetkellä ja tappelut myyjäliikkeen kanssa jatkuu. Päivittelen aina tilannetta tänne, jos autossa alkaa vika tulla uudelleen esille tai myyjäliikkeen kanssa tapahtuu jotain uutta.
Ajele nyt sekalista ajoa noin tankilinen Enen kuin Hyväksyt korjatuksis


. .
Mökkillä
'
MetalT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 12.05.2020 19:50

Re: W205 automaattilaatikon kestävyys

Viesti Kirjoittaja MetalT »

Eikös näillä ole tapana ensin ”korjaantua” ja hiipiä sitten takaisin entiseen tilaan. Minullakin on käynyt se, että voi olla pitkään hyvä, eikä mitään mainittavaa oiretta ja eräänä aamuna taas töks. Toivottavasti korjaantui tuolla ja liike maksaa kuten pitäisi.

Saatan jossain vaiheessa ihan tieteen nimissä ja mielenkiinnon vuoksi vaihdattaa tuon yksikön ja katsoa, mitä tapahtuu. Varsinkin jos alkaa ajan kuluessa ilmaantua lisää oireita. Maksaa, mutta halvempaa se on kuin uusi auto. Tälläkin palstalla muutamassa keskustelussa on jengillä ollut noita tökkimisiä useammallakin. Eipä taida olla muita, joille olisi tuota hydrauliyksikön vaihtoa ehdotettu ensimmäiseksi. On tehty kaikkea pienempää ja levitetty sitten kädet. Onhan se tietysti ikävää esittää asiakkaalle kallista korjausta, jonka toimivuudesta ei ole mitään takeita, jos vikakoodeja ei ole. Moni ei halua maksaa suoraan 2000€ remppaa, jos halvemmalla voisi päästä. Ja kun on maksettu niitä halvempia remppoja eli öljyjen ja kübin vaihtoja jne, eikä tilanne ole parantunut, ei varmasti tee mieli jatkaa 2000€ rempalla, jos siitäkään ei ole takeita.
C200 (S205) 2017
aryl
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 21.04.2020 21:12

Re: W205 automaattilaatikon kestävyys

Viesti Kirjoittaja aryl »

amatoori kirjoitti: To 26.11.2020 21:06
aryl kirjoitti: To 26.11.2020 20:44 Hyvän laatikon tietää siitä, että ei huomaa vaihtamista muuten kuin kiekkamittarista. Sama ylös- ja alaspäin. Niillä on tullut ajettua paljon.
Mä en oo koskaan sellasta mersua päässy kokeilee. Ja kyllä uuden karheita 9G tronicejakin on tullut ajeltua.
ei ne mesejä olekaan.
aryl
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 21.04.2020 21:12

Re: W205 automaattilaatikon kestävyys

Viesti Kirjoittaja aryl »

Ei kai näihin halpoja korjausyrityksiä olekaan. Öljynvaihto jotakin 400-500, kubeja yms hintaa en edes tiedä. Onko hydrauliyksikölle muuta vaihtoehtoa kuin täysi korjaus? Joku otti yhteyttä minuun ja oli itse rapannut kuntoon. Mitä se tarkoittaa, en tiedä. MBosa sanoi, että ei koske hydrauliikkayksikköön. No, hämärää on, mutta mietinnässä on kuitenkin ollut, että paljonko tähän viittii laittaa. Muuten kuitenkin vanha hyvä rauta ilman nykyajan turhia himmeleitä ja kyyti on super.
MetalT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 12.05.2020 19:50

Re: W205 automaattilaatikon kestävyys

Viesti Kirjoittaja MetalT »

Öljyt ja küb olivat luokkaa 1000€ sis. adaptoinnit, koeajot ym.

Kyllähän nuo toimenpiteet auttoivat jonkin verran. Nykiminen loppuu aiemmin kuin ennen ja muutenkin ehkä toimii himpun paremmin kuin ennen operaatiota. Ei kuitenkaan varsinaisesti korjaantunut. Lisäksi ennen tuota operaatiota auto saattoi välillä nytkähtää selvästi, kun vaihteen laittoi parkissa päälle tai parkkiin tullessa laittoi P:lle. Ei ole tehnyt sitä sittemmin. Lisäksi kerran maantiellä auto alkoi kummallisesti heijata/nypyttää vakkari päällä. Se poistui kun painoi hiukan kaasua, eikä enää sittemmin toistunut. Tuo nypyttäminen ilmeisesti viittaa nimenomaan kübiin. Tuo 2-3 vaihto vei kaiken huomion, joten noihin ei tullut huomiota kiinnitettyä. Nyt tulivat mieleen, eivätkä enää ilmene.
C200 (S205) 2017
Tmsc200
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: La 17.08.2019 12:50

Re: W205 automaattilaatikon kestävyys

Viesti Kirjoittaja Tmsc200 »

MetalT kirjoitti: La 28.11.2020 13:50 Öljyt ja küb olivat luokkaa 1000€ sis. adaptoinnit, koeajot ym.

Kyllähän nuo toimenpiteet auttoivat jonkin verran. Nykiminen loppuu aiemmin kuin ennen ja muutenkin ehkä toimii himpun paremmin kuin ennen operaatiota. Ei kuitenkaan varsinaisesti korjaantunut. Lisäksi ennen tuota operaatiota auto saattoi välillä nytkähtää selvästi, kun vaihteen laittoi parkissa päälle tai parkkiin tullessa laittoi P:lle. Ei ole tehnyt sitä sittemmin. Lisäksi kerran maantiellä auto alkoi kummallisesti heijata/nypyttää vakkari päällä. Se poistui kun painoi hiukan kaasua, eikä enää sittemmin toistunut. Tuo nypyttäminen ilmeisesti viittaa nimenomaan kübiin. Tuo 2-3 vaihto vei kaiken huomion, joten noihin ei tullut huomiota kiinnitettyä. Nyt tulivat mieleen, eivätkä enää ilmene.
Minulla tuommoinen pieni nytkähdys tulee, kun vaihtaa parkissa D:ltä tai R:ltä —> P:lle. Onko se siis epänormaalia?
MetalT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 12.05.2020 19:50

Re: W205 automaattilaatikon kestävyys

Viesti Kirjoittaja MetalT »

Ei pieni pehmeä nytkähdys ole epänormaalia, millaista luulen sinun tarkoittavan. Ei se nyt mikään muulinpotku selkään ollut minullakaan, mutta välillä herätti selvää huomiota tyyliin ”oho nyt ei mennyt tämä ihan putkeen” ja auto saattoi heilahtaa. Veikkaan sen siis johtuneen kübistä, kun huomioi myös tuon kerran tapahtuneen nypytyksen. Toki siinä sellainen pieni pehmeä kytkeytyminen edelleen tuntuu, kun asiaa erikseen kyttää, mutta se tuntuu ns. normaalilta eli ei kiinnitä huomiota. Ymmärtänet, mitä tarkoitan.

Jos se potkii usein niin, että auto heilahtaa, ei se minun mielestäni pidä niin tehdä. Nämä alkaa olla niin hienomekaanisia vehkeitä, että minimaalinen poikkeama eli toleranssien osuminen juuri vääriin suuntiin voi aiheuttaa yksittäisiä tuntemuksia, vaikkei vikaa olisikaan. Jos jatkuvasti ryskää, silloin voi alkaa tarkkailla ja pyytää vaikka tsekkaamaan huollossa, mitä mieltä ovat.
C200 (S205) 2017
antilla
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Su 01.05.2005 10:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: W205 automaattilaatikon kestävyys

Viesti Kirjoittaja antilla »

Oli 205 facelift juuri huollossa ja kyselin milloin on vaihteiston öljyn vaihto ekan kerran-125 000 km -aika paljolta tuntuu.
MadMan78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 25.11.2020 18:18

Re: W205 automaattilaatikon kestävyys

Viesti Kirjoittaja MadMan78 »

antilla kirjoitti: Su 29.11.2020 14:53 Oli 205 facelift juuri huollossa ja kyselin milloin on vaihteiston öljyn vaihto ekan kerran-125 000 km -aika paljolta tuntuu.
Samaa kyselin kun ostin autoa ja tuntui paljolta. Auto kuitenkin ilmoitti vaihteistoöljyn vaihdosta 79699 km kohdalla ja tuolloin öljyt myös vaihdettiin. Mutta eipä tuo öljyn vaihto sitten auttanut kun paljastui muita ongelmia vaihteiston kanssa ja niistä voi lukea ketjusta.
SilverS212
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Su 08.10.2017 17:33

Re: W205 automaattilaatikon kestävyys

Viesti Kirjoittaja SilverS212 »

Oletteko huomanneet että kun dieseleissä on dpf:n poltto päällä, vaihteisto toimii todella pehmeästi ja huomaamattomasti. Itselläkin oli töksähtelevä 7g om651:n parina 2011 S212:ssa. 2-3 todella ärsyttävä, mutta polttopäällä vaihtoi pehmeästi.

Ekoilu menee mukavuuden edelle näissä 7g-askeissa. Askeissa eri toleranssit jo uutena ja tätäkin kautta vaihto-ominaisuudet eroaa jo vähän ajetuissakin. Softalla voisi saada kuntoon, mutta silloin ei enää päästä valmistajan kulutuslukemiin tai päästöihin siksi sellaista päivitystä Mersulta ei saa.

Joku bittinikkari voisi kaivaa sen dpf polton aikaisen moottorikartan ja vaihteistokartan ja tutkia mitä sieltä ois opittavissa ja siirrettävissä normi karttoihin.
MetalT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 12.05.2020 19:50

Re: W205 automaattilaatikon kestävyys

Viesti Kirjoittaja MetalT »

Tuosta on tainnut joku muukin kirjoittaa jonnekin. Säästääkö siinä muka niin paljon polttoainetta, että kannattaa tuhota mukavuus? Niin kaiketi. Voihan se olla, että tuo minunkin värkki on vaihtanut uutena hyvin, mutta asennettu jossain vaiheessa uusi softa, joka sössi lootan toiminnan. Ne kun kuluvat eri tavalla ja yksi ja sama softa ei sovikaan kaikkiin käytettyihin. Ja kun yritetään korjata toisella softalla, sekään ei jekkase kaikkiin. Ei voi tietää. On käynyt mielessä viedä auto jollekin bittinikkarille, mutta ei oikein uskalla kajota softaan missään Kaken tuning-pajalla. On noita kauhukertomuksia tullut luettua tarpeeksi, että homma menee ketuiksi.

Olisihan se sinänsä hyvä asia, jos softasta vain kyse. Onhan se nykiminen toki perinjuurin ärsyttävää, mutta ei ainakaan tarvitsisi pelätä, että potti hajoaa alle siitä syystä.
C200 (S205) 2017
MadMan78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 25.11.2020 18:18

Re: W205 automaattilaatikon kestävyys

Viesti Kirjoittaja MadMan78 »

Olisiko nyt tullut tankillinen ajettua ja vaihteiston toiminta on ollut toivottua eli vika näyttää korjaantuneen. Tein asiasta valituksen kuluttaja-asiamiehelle ja heidän mukaansa päätös on ollut linjassa aikaisempien päätösten kanssa. Ei auttanut että auto oli vasta ostettu ja auton pitäisi olla kunnossa noilla ajokilometreillä:
"Kuluttajariitalautakunta on ratkaissut tapauksen koskien automaattivaihteiston hydrauliikkayksikön vikaa ja myyjän vastuuta 6.2.2009 dnro 346/33/2008"
Ei ihme jos Saka tekee hyvin voittoja tuontiautoilla, voidaan tuoda saksasta "romuja" Suomeen ja kun vain auto saadaan myytyä niin kuluttaja maksaa osan korjauksista. Hyvää bisnestä. No ehkä tästä koko operaatiosta oppi jotain seuraavan auton hankintaa harkitessa.
Avatar
Pikku Mersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 551
Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: W205 automaattilaatikon kestävyys

Viesti Kirjoittaja Pikku Mersu »

antilla kirjoitti: Su 29.11.2020 14:53 Oli 205 facelift juuri huollossa ja kyselin milloin on vaihteiston öljyn vaihto ekan kerran-125 000 km -aika paljolta tuntuu.
sanoivatko milloin seuraava vaihto? 250tkm?
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Sipuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ti 10.11.2020 16:20

Re: W205 automaattilaatikon kestävyys

Viesti Kirjoittaja Sipuli »

Pikku Mersu kirjoitti: To 17.12.2020 19:23
antilla kirjoitti: Su 29.11.2020 14:53 Oli 205 facelift juuri huollossa ja kyselin milloin on vaihteiston öljyn vaihto ekan kerran-125 000 km -aika paljolta tuntuu.
sanoivatko milloin seuraava vaihto? 250tkm?
Itse sain samaan kysymykseen Wetteriltä vastauksen, että vaihtoväli on joko 5 vuotta tai 125 tkm riippuen kumpi ekana tulee vastaan.
MetalT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 12.05.2020 19:50

Re: W205 automaattilaatikon kestävyys

Viesti Kirjoittaja MetalT »

MadMan78 kirjoitti: To 17.12.2020 11:49 Olisiko nyt tullut tankillinen ajettua ja vaihteiston toiminta on ollut toivottua eli vika näyttää korjaantuneen. Tein asiasta valituksen kuluttaja-asiamiehelle ja heidän mukaansa päätös on ollut linjassa aikaisempien päätösten kanssa. Ei auttanut että auto oli vasta ostettu ja auton pitäisi olla kunnossa noilla ajokilometreillä:
"Kuluttajariitalautakunta on ratkaissut tapauksen koskien automaattivaihteiston hydrauliikkayksikön vikaa ja myyjän vastuuta 6.2.2009 dnro 346/33/2008"
Ei ihme jos Saka tekee hyvin voittoja tuontiautoilla, voidaan tuoda saksasta "romuja" Suomeen ja kun vain auto saadaan myytyä niin kuluttaja maksaa osan korjauksista. Hyvää bisnestä. No ehkä tästä koko operaatiosta oppi jotain seuraavan auton hankintaa harkitessa.
Eli auton saa myydä viallisena ja sen korjaamisesta on ostajan maksettava osa, koska autosta tulee ”parempi”? Volkkari ja Audihan harrastivat tuota eli myivät öljysyöppöjä ketjuvikaisia romuja ehjinä ja maksattivat suunnitteluvirheiden korjaukset asiakkailla, koska korjauksen jälkeen autosta tuli ”parempi”. Totta hemmetissä tuli, koska oli jo tehtaalta lähtiessään viallinen.

Tämän innoittamana kierrän ko. liikkeen kaukaa.
C200 (S205) 2017
MadMan78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 25.11.2020 18:18

Re: W205 automaattilaatikon kestävyys

Viesti Kirjoittaja MadMan78 »

MetalT kirjoitti: Pe 18.12.2020 19:58
MadMan78 kirjoitti: To 17.12.2020 11:49 Olisiko nyt tullut tankillinen ajettua ja vaihteiston toiminta on ollut toivottua eli vika näyttää korjaantuneen. Tein asiasta valituksen kuluttaja-asiamiehelle ja heidän mukaansa päätös on ollut linjassa aikaisempien päätösten kanssa. Ei auttanut että auto oli vasta ostettu ja auton pitäisi olla kunnossa noilla ajokilometreillä:
"Kuluttajariitalautakunta on ratkaissut tapauksen koskien automaattivaihteiston hydrauliikkayksikön vikaa ja myyjän vastuuta 6.2.2009 dnro 346/33/2008"
Ei ihme jos Saka tekee hyvin voittoja tuontiautoilla, voidaan tuoda saksasta "romuja" Suomeen ja kun vain auto saadaan myytyä niin kuluttaja maksaa osan korjauksista. Hyvää bisnestä. No ehkä tästä koko operaatiosta oppi jotain seuraavan auton hankintaa harkitessa.
Eli auton saa myydä viallisena ja sen korjaamisesta on ostajan maksettava osa, koska autosta tulee ”parempi”? Volkkari ja Audihan harrastivat tuota eli myivät öljysyöppöjä ketjuvikaisia romuja ehjinä ja maksattivat suunnitteluvirheiden korjaukset asiakkailla, koska korjauksen jälkeen autosta tuli ”parempi”. Totta hemmetissä tuli, koska oli jo tehtaalta lähtiessään viallinen.

Tämän innoittamana kierrän ko. liikkeen kaukaa.
Näin tämä asia on tulkittava. Olen ottanut yhteyttä SAKA:n henkilöihin oikeastaan kaikilla tasoilla ja tilanne ei ole tästä muuttunut, joten tästä joutuu nyt oppirahat maksamaan. Ja tässä oli myös kaikkea muuta pientä, jota olisi voinut hoitaa oikeastaan heti alusta alkaen kunnolla:
- 13.8 kävin koeajolla ja kaikki näytti toimivan hyvin enkä huomannut vikoja (ilmeisesti vaihteisto oli lämmin) ja tein kaupat myös samana päivänä. 14.8 kävin hakemassa auton ja start&stop ei toiminut enää koskaan tämän jälkeen. Epäilen siis, että joku oli ladannut akun täyteen ennen koeajoa ja tämän takia start&stop toimi. No reklamaatiota kehiin ja ainut vastaus on: "kukaan ei ole ladannut akkua". No kuitenkin ihme sattuma että start&stop lopetti toimintansa juuri ostopäivänä ja edellisenä päivänä toimi ok
- 18.8 oli huolto, jossa huomautettiin etupään tukivarren olevan väljä ja pitää vaihtaa. Yhteydenotto myyjään ja sain vastaukseski: "Auto on vasta katsastettu eikä silloin vikaa ole huomattu tai vikaa ei ole ollut". Eli liike oli valmis maksamaan remontista -50% ja loput jäisi minulle. No en tyytynyt tähän vaan tein sitten reklamaation virallisen sivun kautta. No onneksi maksoivat koko remontin pikku tappelun jälkeen.
- Luvattiin kauppoja tehdessä kunnon lohkolämmitin eikä mitään säteilylämmitintä. No auto sah:ille lohkolämmittimen asennukseen ja säteilylämmitin tuli. Ei kuulemma ole muita saatavilla tähän malliin. No mielestäni tämä ei pidä paikkaansa, koska tähän saa esimerkiksi tt-termon.

En ihan odottanut tämmöistä "palvelua" SAKA:lta, koska auto oli kuitenkin vain 78 tkm, vuosimallia 2015 ja maksoi vajaa 30 000€. No oppimana sanottakoon, että seuraavan kerran autoa ostaessani otan sen koeajolle vuorokaudeksi. Samoin kierrän ainakin SAKA:n kaukaa, koska ei jaksa joka asiasta tapella vaikkka kuuluisivat selvästi liikkeen korvattavaksi.

Kaikki kirjoittamani asiat ovat myös SAKA:n tiedossa ja olen ollut sinne päin yhteydessä myyjään, virallisen reklamaatiokanavan kautta ja "ylempään" johtoon. Vastauksena vain ympäripyöreitä vastauksia ja mihinkään ei oteta kantaan. Ja jokainen voi tehdä omat johtopäätöksensä asiasta ja päättää asioiko liikkeessä vai ei, mutta tarkkana kannattaa olla.

Kaikesta huolimatta kaikille hyvää joulua ja rauhallista uutta vuottta!
MetalT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 12.05.2020 19:50

Re: W205 automaattilaatikon kestävyys

Viesti Kirjoittaja MetalT »

No sehän meni...hyvin... Ihan selkeitä 100% myyjän piikkiin meneviä juttuja kaikki omasta mielestäni. Kyllä tuo kertomasi kertoo ainakin itselleni riittävästi ko. yrityksen kulttuurista. Vastuullisesti toimivan autoliikkeen kanssa ei tuollaisista tarvitsisi edes keskustella.
C200 (S205) 2017
Gx99xg
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 14.02.2016 19:28

Re: W205 automaattilaatikon kestävyys

Viesti Kirjoittaja Gx99xg »

Taitaa olla myyjästä tai myymälän linjasta kiinni, kun aivan vastaavassa tapauksessa meni w205 alapallonivel 100% Sakan piikkiin, samoin kuin automaatin öljynvaihto pienen neuvottelun jälkeen, kun oli sovittu lähestyvä A-huolto myyjän piikkiin sekä tupsyt korjaus joka ilmeni ekan viikon aikana. Itse en lähtis myyjää huijariksi väittämään ilman vedenpitäviä todisteita enkä luultavasti edes niillä, koska ei sillälailla saa mitään muuta kuin myyjän puolustuskannalle ns. jarrut päälle. Parempi vaan nevotella asialliseen sävyyn jos auto on oikeasti viallinen, että eikös tämän ikäisen/hintaisen auton kuuluu toimia, ellei sitten muuta ole sovittu kaupanteossa. Epäselvissä tapauksissa kuluttajariitalautakunta päättä puoluettomasti et onko vika vai käytetyn ominaisuus.. Varmaan tiedossa että Start/stopille on nippu vaatimuksia joista yksikin riittää siihen ettei se aktivoidu, ei pelkästään akku, eikä siitä kannata ensimmäisenä hyperventiloida. Jos ei pitemmälläkään reissulla ala toimimaan (poislukien pakkaskeli tai kostea sisäilma) niin testerissä näkee mikä estää toiminnan.
C220 CDI T Avantgarde S204 om651 7G-Tronic PLUS
Vastaa Viestiin