M111 1,8 kannentiivisteen vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Lrppa1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ma 17.10.2016 08:44

M111 1,8 kannentiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja Lrppa1 »

S202 C180 -99 on ruvennut vuotamaan sylinterikannen välistä, nelospytyn tienoilta aika reippaasti jäähdytysnestettä, litran saa lisätä vajaan sadan kilometrin ajolla. Öljyn sekaan ei nestettä mene, mutta ei tuo enää kovin käytännöllistä ole jatkuvasti lisäillä. Kilometrejä on takana 370tkm, en usko että konetta on aiemmin aukaistu.

Vakaa pyrkimys olisi pahvi itse koneeseen vaihtaa. Aiheeseen olen jonkunverran kerennyt perehtymään ja osatarpeita (kannen pultit, tiivisteet nyt ainakin) kartoitettu, KL-varaosissa näkyi olevan hyvä tiivistesarja yläpäälle. Mistä erotan päällepäin onko kone M111.920 vai 921? Vin-koodin avulla?

Sitten nuo kansityöt. Minimissään tulisi kaiketi tehdä kannen tasohionta, mutta mitenkäs nuo venttiilityöt? Koneistamokeikalle kertyy aika paljon hintaa jos otetaan oikaisun lisäksi muita töitä pakettiin, 400-500e jos riittää? Raha ratkaisee tässäkin projektissa eli onko noilla venttiilitöillä/kannen täysläpikäynnillä ns. hinta/hyöty suhdetta tuollaiseen tonnin autoon? Tämähän on varmaan enemmänkin mielipideasia mutta ajatuksia saa esittää :?
W210 E230 -97
S202 C180 -99
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 960
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: M111 1,8 kannentiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja amatoori »

Itse kannen suoristuksen (hionta/jyrsintä) lisäks en oo muuta tehny kuin antanu hieman hiontatahnaa venttiileille porakoneella pyörittäen. Lähinnä että tulee tiiviit ja enimmät karstat lähtee pois. Hyvin ne on aina kestänyt.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
vmmh
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 11.10.2018 09:37

Re: M111 1,8 kannentiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja vmmh »

Mielestäni jos auto muuten hyväkuntoinen ja osia jo mahdollisesti
historian saatossa vaihdettu niin rahaa kannattaa satsata edelleen

Jos oletetaan että laitat hommaan vaikkapa 500-700 egee niin silloinhan
jos jatkat C:n elinkaartaa itselläsi vaikkapa 3 vuotta niin eipä se paljoa
niille vuosille jaettuna ole

Saati että ostan jonkun muutaman tonnin käyttöpelin tilalle ja joku
muu paikka siitäkin porsii melko varmaan

AINA kannattaa ehjätä perushyväkuntoista autoa mutta ruosteiset
sun muut on sitten asia erikseen

Itse tuohon tekniseen osioon en ota kantaa koska eipä
ole sellaista tuntumaa että mustaa valkoiselle laittaisin
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17204
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: M111 1,8 kannentiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja dealer »

Noissahan ei ole venttiilivikoja ollut, kuten ei juuri muissakaan mersujen koneissa, että itse ainakin kasaisin kannen takaisin paikalleen hyvillä mielin ilman venttiiliremonttia.
oulaistenliikenne.fi
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: M111 1,8 kannentiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

dealer kirjoitti: Ma 30.11.2020 17:59 Noissahan ei ole venttiilivikoja ollut, kuten ei juuri muissakaan mersujen koneissa, että itse ainakin kasaisin kannen takaisin paikalleen hyvillä mielin ilman venttiiliremonttia.
Ääni tälle varsinkin jos raha ratkaisee,
jos epäilet että ventillit vuotta niin pika tarkistus kun kansi on pöydällä,
tarkista ne nestellä eli joko kanvaan kattaa tai sitten palotillan ja katsoo kuinka pian tihkuu yhtään läpi,
myös tulpista/männän päistä, palotiloiista voi päätellä aika tarkasti tiiveyden,
lisäksi vielä jos käynti häiriöitä/päästö vaivoja ei ole ollut niin tuskinpa on vuotoakaan,

kaneen oikaisun tarpeen voi myös helposti itse tarkistaa, tasopinnan puhdistus hyvin sitten
sitten suoralla metaliviivotimen, mittapalan tms tarpeeksi pitkällä suoralla reunalla pitkittäin, reunat, pullti linjojen kohdat, keskeltä, sekä kulmasta kulmaan ristiin sekä pyttyjen kohdat ristiin ja rakotulkilla mittaa onko kiero/syöpymiä tms, erityisesn tarkasti sen vuodon seudun,
läheskään aina sitä ei tarvitse oikaista, pahvi vaan on vanhuuttaan mädäntynyt


. .
Mökkillä
'
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1210
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: M111 1,8 kannentiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Itsellä sama homma menossa, tosin kompressor-malliin. Tämän työn osalta ei eroa taida olla.
Mulla on kansi jo irti kylläkin.
Samoilla linjoilla, kannesta otan siivun, niin vähän kuin saa että on 100% suora.
Minulla ei ollut mitään kieroutumaa, mutta saapahan täysin tasaisen pinnan. Pienen pientä syöpymää takaosassa missä vuotokin oli.

Pari juttua mitä tulee mieleen;
- Kannenpultteja ei ole pakko uusia, ellei venyneet 105mm asti mitattuna kannan alta. Uudet 102mm. Minulla noin 103mm, en vaihda.
- Nokkien rattaiden kiinnityspultit sensijaan pitäisi ymmärtääkseni aina uusia, ammattimiehet korjannee jos meni väärin. En ole varma vaihdanko itse..
Näissäkin astekiristys eli venytetään, ja momentti on kova pikku pulteille. Ehkä vähennän vähän asteista, käytetyillä, ja laitan liimalla. Elämässä
pitää olla jännitystä! :D
- Huomaa ohjurin yläpultti imunokan puolella kannessa, pitää vetää 6mm pultilla ja sopivalla holkilla irti.
- Ketjunkiritstin osiksi, ja takaisinpäin runko ensin, sitten sisukset ja "korkki". Räikkä ei palaudu muuten...
- Jako ei ole tyypilliseen tapaan 0ast YKK, vaan 20 (vanhalla ketjulla ok 30 ast asti) ast jälkeen YKK, jolloin nokkien pukkeihin menee tapit joilla saa lukittua.
- Jos on säätyvä imunokan ajoitus, nokka lukittuna hammasrattaan väljäliike (säätövara) MYÖTÄPÄIVÄÄN kaikki, sitten ketju paikalleen, löysät kiristimen puolella.
- johtosarja imusarjan ympäriltä muuten helppo purkaa, mutta ilmastoinnin kompuran päällä hankala liitin. Rauhassa, ei kannata hankkia sähkövikoja..
(Tai ei kai hankalaa ole muuta kuin ahdas paikka, jos ei pura muuta ympäriltä)
- Merkkaa tai kuvaa alipaine yms. letkut ja paikat. Ei niitä montaa ole, mutta kuitenkin.
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 960
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: M111 1,8 kannentiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja amatoori »

FinlandMerceds kirjoitti: Ma 30.11.2020 18:18 kaneen oikaisun tarpeen voi myös helposti itse tarkistaa, tasopinnan puhdistus hyvin sitten
sitten suoralla metaliviivotimen, mittapalan tms tarpeeksi pitkällä suoralla reunalla pitkittäin, reunat, pullti linjojen kohdat, keskeltä, sekä kulmasta kulmaan ristiin sekä pyttyjen kohdat ristiin ja rakotulkilla mittaa onko kiero/syöpymiä tms, erityisesn tarkasti sen vuodon seudun,
läheskään aina sitä ei tarvitse oikaista, pahvi vaan on vanhuuttaan mädäntynyt
Yksi niistä asioista jonka olen oppinut kantapään kautta. Kansi pitää AINA käydä oikaisemassa. Kaksi kertaa olen itse tehnyt sen virheen että uskoin omilla mittauksilla kannen olevan suora ja muutaman kerran se on tapahtunu kaverille. Se osaa meinaan ottaa päähän suuresti kun on saanut kansipahvin vaihdettua, koneen kasaan ja sitten tuleekin painetta jäähdytyspuolelle. Se että yritti säästää alle 100€ tossa on täysin järjetöntä.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: M111 1,8 kannentiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

amatoori kirjoitti: Ti 01.12.2020 09:23
FinlandMerceds kirjoitti: Ma 30.11.2020 18:18 kaneen oikaisun tarpeen voi myös helposti itse tarkistaa, tasopinnan puhdistus hyvin sitten
sitten suoralla metaliviivotimen, mittapalan tms tarpeeksi pitkällä suoralla reunalla pitkittäin, reunat, pullti linjojen kohdat, keskeltä, sekä kulmasta kulmaan ristiin sekä pyttyjen kohdat ristiin ja rakotulkilla mittaa onko kiero/syöpymiä tms, erityisesn tarkasti sen vuodon seudun,
läheskään aina sitä ei tarvitse oikaista, pahvi vaan on vanhuuttaan mädäntynyt
Yksi niistä asioista jonka olen oppinut kantapään kautta. Kansi pitää AINA käydä oikaisemassa. Kaksi kertaa olen itse tehnyt sen virheen että uskoin omilla mittauksilla kannen olevan suora ja muutaman kerran se on tapahtunu kaverille. Se osaa meinaan ottaa päähän suuresti kun on saanut kansipahvin vaihdettua, koneen kasaan ja sitten tuleekin painetta jäähdytyspuolelle. Se että yritti säästää alle 100€ tossa on täysin järjetöntä.
Periaatteena ihan hyvä mutta monesti kansissa ei ole tehtaan pintakäsittelyn jälkeen tarkoituskaan jättää varaa oikaisulle. Esim Toyota kieltää dieselinsä tasopintojen oikaisun. Siitä huolimatta peruskorjasin yhden moottorin josta kannesta lähti 0.12mm ja lohkosta 0.07mm ja tilalle luonnollisesti paksumpi kannentiiviste. Kestävyydestä en osaa sanoa mutta noin 19tkm on kuulemma nyt takana tällä hetkellä.

Toinen esimerkki oli perheen nuorisolle tehty bensaneloskone jossa pyrittiin pääsemään pienillä kustannuksille kun käytön pitkäaikaisuudesta ei oltu varmoja. Siitä korjattiin jakoketjun hyppäämisen jäljiltä sylinterikansi vaihtamalla se toiseen täydelliseen kanteen ja koska sylintereissä oli hoonausjäljet näkyvissä (260 tkm), laitettiin vain uusi kannentiiviste puhdistetuille pinnoille ja uusien pulttien kanssa kasaan tehtaan spekseillä.
Tuo kansi oli ollut aikaisemmalla omistajalla kerran auki, minulla kerran auki ja nyt siis kolmatta kertaa kiinni (edit. tietenkin neljättä kertaa kun lasketaan uusi tehtaan kokoonpano) ja toimii moitteetta.
Ajettu rempan jälkeen noin 80 000km, ei kuluta nestettä.

Tarkistaisin kuitenkin aina kannen suoruuden ennen toimenpiteitä koska se oikaisu voi tehdä siitä huonomman.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: M111 1,8 kannentiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

amatoori kirjoitti: Ti 01.12.2020 09:23
FinlandMerceds kirjoitti: Ma 30.11.2020 18:18 kaneen oikaisun tarpeen voi myös helposti itse tarkistaa, tasopinnan puhdistus hyvin sitten
sitten suoralla metaliviivotimen, mittapalan tms tarpeeksi pitkällä suoralla reunalla pitkittäin, reunat, pullti linjojen kohdat, keskeltä, sekä kulmasta kulmaan ristiin sekä pyttyjen kohdat ristiin ja rakotulkilla mittaa onko kiero/syöpymiä tms, erityisesn tarkasti sen vuodon seudun,
läheskään aina sitä ei tarvitse oikaista, pahvi vaan on vanhuuttaan mädäntynyt
Yksi niistä asioista jonka olen oppinut kantapään kautta. Kansi pitää AINA käydä oikaisemassa. Kaksi kertaa olen itse tehnyt sen virheen että uskoin omilla mittauksilla kannen olevan suora ja muutaman kerran se on tapahtunu kaverille. Se osaa meinaan ottaa päähän suuresti kun on saanut kansipahvin vaihdettua, koneen kasaan ja sitten tuleekin painetta jäähdytyspuolelle. Se että yritti säästää alle 100€ tossa on täysin järjetöntä.
Sen suoruuden voi myös tarkistustutta
jos ei luota omiin käsiin ja silmiin
tosin siinä kohdin jos perus mittailu ei suju kannatta muukin samantien ulkoistaa
mikä ei tosin sovi aloitajan mahdolisimman vähäänrahan käytöön remonttin muuten kuin
että jos sösimäällä itse tekemällä, säästämisestaä tulle kalliimpaa



. .
Mökkillä
'
Lrppa1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ma 17.10.2016 08:44

Re: M111 1,8 kannentiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja Lrppa1 »

Hyviä vinkkejä ja ajatuksia, kiitos näistä :thumbup:

Olen käsittänyt että noista usein pyyhkäistään varmanpäälle siivu pois, mutta pitääpä pitää mielessä tuo suoruustarkistelu. Kai asiantunteva koneistamokin sen mittaa ainakin jos erikseen pyytää, ja osaa todeta oikaisun tarpeen, itsellä ei ole käsitystä minkälaisen heiton tiiviste vielä pitää :think: Terve epäluulo on omiin kykyihin mitata kymppejä/satkuja mihinkään muuhun liittyen, kuin venttiilinvälyksiin.

Mitään käyntihäiriöitä/päästöongelmia/öljynsyöntiä en ole havainnut, että siinäkään mielessä ei tekisi väkisin mieli laajentaa remonttia. On sitä itsekin joskus tullut koskettua ehjään ja saatu aikaan huonompaa. Helpommalla pääsis tietysti kun veis laitettavaksi mutta siitähän jää tekemisen ilo ja tuska pois :thumbup:
W210 E230 -97
S202 C180 -99
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: M111 1,8 kannentiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Lrppa1 kirjoitti: Ti 01.12.2020 23:10 Hyviä vinkkejä ja ajatuksia, kiitos näistä :thumbup:

Olen käsittänyt että noista usein pyyhkäistään varmanpäälle siivu pois, mutta pitääpä pitää mielessä tuo suoruustarkistelu. Kai asiantunteva koneistamokin sen mittaa ainakin jos erikseen pyytää, ja osaa todeta oikaisun tarpeen, itsellä ei ole käsitystä minkälaisen heiton tiiviste vielä pitää :think: Terve epäluulo on omiin kykyihin mitata kymppejä/satkuja mihinkään muuhun liittyen, kuin venttiilinvälyksiin.

Mitään käyntihäiriöitä/päästöongelmia/öljynsyöntiä en ole havainnut, että siinäkään mielessä ei tekisi väkisin mieli laajentaa remonttia. On sitä itsekin joskus tullut koskettua ehjään ja saatu aikaan huonompaa. Helpommalla pääsis tietysti kun veis laitettavaksi mutta siitähän jää tekemisen ilo ja tuska pois :thumbup:
Tuosa "manuallisessa"
Suoruuden mittamisessa usein virheet tulee keskitymisen puutumisesta
(totuttu hutaiseman kaikki vain sinne päin) ja siihen tarkuuten auttaa terve epäily(hommahan ei juurikaan poikea vaentiili välysten mittamisesta, joku tulkii saa mennä vällin toinen ei)
ensin pitää olla oikeasti suora sen metaliviivotimen tms reuna(keskitytään siihen että työkalut on kunnossa),
kannen puhdas ja sitten vaan ajatelle sen linjaukset kuten tuolla aiemin oli että kriitiset paikat tulee tarkistettua myös kunnon kirjan pito mittauksista/jonkin moinen suunitelma(vaikapa piirelty kuva) miten mittaa varmistaa onnistutumista,

toki asinsa osaava koneistamo sen tarkistaa maksua vastaan
pyydetäessä niille se ei juurikaan minkän moinen homma

tästä varmmuden vuoksi siivu pois nähnnyt jossain tällä aiminkin juttua
mutta turha suoraa kantta on oikoa suoruuden takia,


. .
Mökkillä
'
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1210
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: M111 1,8 kannentiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

höyläämisen tarpeeseen vaikuttaa paljon mikä kone ja ennenkaikkea minkälainen tiiviste.
pitkäkantiset tahtoo mennä propellille (esim. BMW 12v 6-koneet).
Massatiiviste, mikä m111 on, sallii pieniä heittoja koska puristuu kasaan.

Monimetallitiiviste, MLS-tiiviste, mikä uudemmissa on kaikissa ei useinkaan petä (eikä mätäne vanhuuttaan..) mutta vaatii aikalailla ehdottomasti suorat pinnat.
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 960
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: M111 1,8 kannentiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja amatoori »

Jos se vanha pahvi on vuotanut, niin aika todennäköisesti siellä on pientä syöpymää myös kannen puolella. Hiomalla/jyrsimällä sekin sitten poistuu tai jos on syvempi niin tulee paremmin esille. En näistäkään keskusteluista huolimatta omien takapakkien vuoksi sitä jättäisi tekemättä. Koneistamoilla noi hommat selviää ja tosiaan harvempi paikka siitä yli 100€ velottaa, useimmat taitaa olla jotain 50-80€. Pieni hinta siihen verrattuna millainen ketutus tulee pieleen menneestä rempasta. Riston kommentit tiivisteen mallista toki ovat varmasti pätevät.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: M111 1,8 kannentiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Risto113 kirjoitti: Ke 02.12.2020 08:11 höyläämisen tarpeeseen vaikuttaa paljon mikä kone ja ennenkaikkea minkälainen tiiviste.
pitkäkantiset tahtoo mennä propellille (esim. BMW 12v 6-koneet).
Massatiiviste, mikä m111 on, sallii pieniä heittoja koska puristuu kasaan.

Monimetallitiiviste, MLS-tiiviste, mikä uudemmissa on kaikissa ei useinkaan petä (eikä mätäne vanhuuttaan..) mutta vaatii aikalailla ehdottomasti suorat pinnat.
Tuossa kannen kieroutumisessa puhutaankin sitten eri ongelmasta koska tasopinnan voi hioa mutta kieroutuneeseen nokka-akseli linjaan ei käytännössä ole korjausta vaan kansi on silloin romu.
Tasohionta puhdistaa kyllä tehokkaasti tiivistepinnat.

Tuossa yläkuvassa on vuoto kakkossylinterissä ja alkavaa muissakin.

Kuvat ennen ja jälkeen
DSC_2008 (2).JPG
IMG_20190821_121445 (2).jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 960
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: M111 1,8 kannentiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja amatoori »

E200kompressor kirjoitti: To 03.12.2020 00:54
Tuossa yläkuvassa on vuoto kakkossylinterissä ja alkavaa muissakin.

Kuvat ennen ja jälkeenDSC_2008 (2).JPGIMG_20190821_121445 (2).jpg
Uskaltaisin väittää että jos tuon ylemmän kuvan mukaisen kannen heittäisi (olkoonkin massatiiviste) tuollaisenaan ilman tasohiontaa takaisin kiinni uuden tiivisteen kanssa, niin kyllä se aika pian, ellei heti, alkaisi vuotamaan.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: M111 1,8 kannentiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

amatoori kirjoitti: To 03.12.2020 09:07
E200kompressor kirjoitti: To 03.12.2020 00:54
Tuossa yläkuvassa on vuoto kakkossylinterissä ja alkavaa muissakin.

Kuvat ennen ja jälkeenDSC_2008 (2).JPGIMG_20190821_121445 (2).jpg
Uskaltaisin väittää että jos tuon ylemmän kuvan mukaisen kannen heittäisi (olkoonkin massatiiviste) tuollaisenaan ilman tasohiontaa takaisin kiinni uuden tiivisteen kanssa, niin kyllä se aika pian, ellei heti, alkaisi vuotamaan.
Aivan totta ja todennäköisesti siksi monilta remppaajilta säästön vuoksi tuon nimenomaisen kannentiivisteen vaihto epäonnistuu. Ja kysehän on samasta kannesta josta alemmassa kuvassa on tasohiottu 0,12mm pois jolloin ylemmässä kuvassa näkyvät syöpymät ovat poistuneet.
Muistaakseni monimetallitiiviste.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: M111 1,8 kannentiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

E200kompressor kirjoitti: To 03.12.2020 10:38
amatoori kirjoitti: To 03.12.2020 09:07
E200kompressor kirjoitti: To 03.12.2020 00:54
Tuossa yläkuvassa on vuoto kakkossylinterissä ja alkavaa muissakin.

Kuvat ennen ja jälkeenDSC_2008 (2).JPGIMG_20190821_121445 (2).jpg
Uskaltaisin väittää että jos tuon ylemmän kuvan mukaisen kannen heittäisi (olkoonkin massatiiviste) tuollaisenaan ilman tasohiontaa takaisin kiinni uuden tiivisteen kanssa, niin kyllä se aika pian, ellei heti, alkaisi vuotamaan.
Aivan totta ja todennäköisesti siksi monilta remppaajilta säästön vuoksi tuon nimenomaisen kannentiivisteen vaihto epäonnistuu. Ja kysehän on samasta kannesta josta alemmassa kuvassa on tasohiottu 0,12mm pois jolloin ylemmässä kuvassa näkyvät syöpymät ovat poistuneet.
Muistaakseni monimetallitiiviste.
Ja tuo olisi kyllä näkynyt siinä itse tehdyssä tarkistuksessa,

toinen juttu joidenkin monimetalli tiivisteiden kanssa pintojen pitää olla tietyllä
karheudella(grid jotakin)







. .
Mökkillä
'
Vastaa Viestiin