W211 200 kompressor M271 käy rikkaalla
W211 200 kompressor M271 käy rikkaalla
Moi. Nyt alkaa usko loppua. Huutokaupat.com ostos elokuulta, w211 E-mersu -03vm, 295 000km, 200 kompressor M271. Surullisen kuuluisa moottorimalli mitä ilmeisemmin, tullut luettua niin kotimaisia kuin ulkomaisia foorumeita.
Päästövikainen siis, käy rikkaalla. CO melkein 4 ja HC korkea. Vikakoodia moottorilta antaa enää ''vaan'' etummaisesta lambdasta, 2058 koodi eli lambdasäätö katkonainen. Savuttaa ja haisee luonnollisesti koska rikkaalla käy, nykäisee välillä pintakaasulla lähdettäessä/rullattaessa. Lähtee käymään hyvin, käy tyhjäkäyntiä ja ottaa kierroksia. Ei kuitenkaan ajossa toimi ns. jouheasti. Etummainen lambda antoi arvon n.1000mv ja allekkin, kuuluisi ilmeisesti heilahdella 1100-1700mv välillä, Starilla kun katsottiin. Eculta lambdalle meneviä johtoja vastusmittarilla käyty läpi, mutta ei ollut ihan yksinkertaista..
Tehtyjä toimenpiteitä ja vaihdettuja osia: jakoketju(vanha oli puolen hammasta venynyt), kaikki huohotinputket ja se pieni venttiili, molemmat lambdat(bosch), moottorin lämpötila-anturi, imuilman lämpötila-anturi, tulpat, kokeiltu toista ilmamassamittaria, ECU resetoitu ja tehty järjestelmäpäivitys. Vaihteistoöljyt+suod.+pistoke ja kompuran öljyt vaihdettu myös.
Rahaa on palanut eikä ihan vielä viitsisi heittää hanskoja tiskiin, auto kun on siisti kaikinpuolin. Olisko mitään apuja/punaista lankaa tarjota? Kiitos
EDIT: lisäyksenä vielä, imusarjassa uudet tiivisteet, murtuneita alipaineletkuja vaihdeltu, imusarjaan menevien letkujen venttiilit oikein päin eli nuoli imusarjaan päin.
Päästövikainen siis, käy rikkaalla. CO melkein 4 ja HC korkea. Vikakoodia moottorilta antaa enää ''vaan'' etummaisesta lambdasta, 2058 koodi eli lambdasäätö katkonainen. Savuttaa ja haisee luonnollisesti koska rikkaalla käy, nykäisee välillä pintakaasulla lähdettäessä/rullattaessa. Lähtee käymään hyvin, käy tyhjäkäyntiä ja ottaa kierroksia. Ei kuitenkaan ajossa toimi ns. jouheasti. Etummainen lambda antoi arvon n.1000mv ja allekkin, kuuluisi ilmeisesti heilahdella 1100-1700mv välillä, Starilla kun katsottiin. Eculta lambdalle meneviä johtoja vastusmittarilla käyty läpi, mutta ei ollut ihan yksinkertaista..
Tehtyjä toimenpiteitä ja vaihdettuja osia: jakoketju(vanha oli puolen hammasta venynyt), kaikki huohotinputket ja se pieni venttiili, molemmat lambdat(bosch), moottorin lämpötila-anturi, imuilman lämpötila-anturi, tulpat, kokeiltu toista ilmamassamittaria, ECU resetoitu ja tehty järjestelmäpäivitys. Vaihteistoöljyt+suod.+pistoke ja kompuran öljyt vaihdettu myös.
Rahaa on palanut eikä ihan vielä viitsisi heittää hanskoja tiskiin, auto kun on siisti kaikinpuolin. Olisko mitään apuja/punaista lankaa tarjota? Kiitos
EDIT: lisäyksenä vielä, imusarjassa uudet tiivisteet, murtuneita alipaineletkuja vaihdeltu, imusarjaan menevien letkujen venttiilit oikein päin eli nuoli imusarjaan päin.
Re: W211 200 kompressor M271 käy rikkaalla
Öljyä johtosarjassa?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 200 kompressor M271 käy rikkaalla
Siksisähän ne siellä huutokaupassa yleensä on ettäbasbartuu kirjoitti: ↑La 05.12.2020 16:02 Moi. Nyt alkaa usko loppua. Huutokaupat.com ostos elokuulta, w211 E-mersu -03vm, 295 000km, 200 kompressor M271. Surullisen kuuluisa moottorimalli mitä ilmeisemmin, tullut luettua niin kotimaisia kuin ulkomaisia foorumeita.
Päästövikainen siis, käy rikkaalla. CO melkein 4 ja HC korkea. Vikakoodia moottorilta antaa enää ''vaan'' etummaisesta lambdasta, 2058 koodi eli lambdasäätö katkonainen. Savuttaa ja haisee luonnollisesti koska rikkaalla käy, nykäisee välillä pintakaasulla lähdettäessä/rullattaessa. Lähtee käymään hyvin, käy tyhjäkäyntiä ja ottaa kierroksia. Ei kuitenkaan ajossa toimi ns. jouheasti. Etummainen lambda antoi arvon n.1000mv ja allekkin, kuuluisi ilmeisesti heilahdella 1100-1700mv välillä, Starilla kun katsottiin. Eculta lambdalle meneviä johtoja vastusmittarilla käyty läpi, mutta ei ollut ihan yksinkertaista..
Tehtyjä toimenpiteitä ja vaihdettuja osia: jakoketju(vanha oli puolen hammasta venynyt), kaikki huohotinputket ja se pieni venttiili, molemmat lambdat(bosch), moottorin lämpötila-anturi, imuilman lämpötila-anturi, tulpat, kokeiltu toista ilmamassamittaria, ECU resetoitu ja tehty järjestelmäpäivitys. Vaihteistoöljyt+suod.+pistoke ja kompuran öljyt vaihdettu myös.
Rahaa on palanut eikä ihan vielä viitsisi heittää hanskoja tiskiin, auto kun on siisti kaikinpuolin. Olisko mitään apuja/punaista lankaa tarjota? Kiitos
EDIT: lisäyksenä vielä, imusarjassa uudet tiivisteet, murtuneita alipaineletkuja vaihdeltu, imusarjaan menevien letkujen venttiilit oikein päin eli nuoli imusarjaan päin.
jotain hankalnpuoleista vikaa tai sitten koitettan saada esim 1000€
autosta 3000€
mitäs vaikeuksia siinä lamdan johtojen mittamisessa oli ?
*:rihan antaa ne mvtavoite arvot
tuo katkonainen ei ilmeiseti ole *:rila luettu vaan koodien arpojalla
antoiko *:ri myös saman että etu lambdasa vikaa?
onhan osien vaihdon jälkeen myös sopeutukset tehty ?
jako varmasti kohdallaan?
E; näitä tullut lukisia tutkittua yhdesäkin oli seos vikojen takia uusilambda silmin nähden mekanisesti rikki ~¨100km ajon jälkeen,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W211 200 kompressor M271 käy rikkaalla
Jep, staari antoi myös etu lambda vian. Ja staarilla ne mV arvot mitattiin.
Lambdalta eculle menevien johtojen mittaus että meneekö virta läpi oli siksi hankalaa, koska ilmeisesti kaikki johdot ei tule suoraan ecun liittimeen vaan kiertää jonkun kautta? Etu lambdaan menee 6 johtoa, taka lambdaan 4.
Osien vaihdon jälkeen on tuo ecu resetoitu ja tehty järjestelmäpäivitys(100e homma)
Uskon että jako kohdallaan, juuri se kettinki on vaihdettu korjaamolla. (700km sitten)
Molempien lambdojen liittimien pohjalla vähäsen öljyä jotka putsattu. Itse johtosarjassa öljyä ei näy. Eikä ecun liittimet ui öljyssä. Olen ymmärtänyt että mahdollinen öljy valuis nokka-akselin asentotunnistimilta? Niissäkään ei näy öljyä.
Lambdat on mustia koska rikkaalla käy, olen pari kertaa putsannu niitä. Silmin nähden ehjiä. Koskaan ei kuitenkaan voi olla varma..
Lambdalta eculle menevien johtojen mittaus että meneekö virta läpi oli siksi hankalaa, koska ilmeisesti kaikki johdot ei tule suoraan ecun liittimeen vaan kiertää jonkun kautta? Etu lambdaan menee 6 johtoa, taka lambdaan 4.
Osien vaihdon jälkeen on tuo ecu resetoitu ja tehty järjestelmäpäivitys(100e homma)
Uskon että jako kohdallaan, juuri se kettinki on vaihdettu korjaamolla. (700km sitten)
Molempien lambdojen liittimien pohjalla vähäsen öljyä jotka putsattu. Itse johtosarjassa öljyä ei näy. Eikä ecun liittimet ui öljyssä. Olen ymmärtänyt että mahdollinen öljy valuis nokka-akselin asentotunnistimilta? Niissäkään ei näy öljyä.
Lambdat on mustia koska rikkaalla käy, olen pari kertaa putsannu niitä. Silmin nähden ehjiä. Koskaan ei kuitenkaan voi olla varma..
Re: W211 200 kompressor M271 käy rikkaalla
No, minulla oli samanlainen ongelma CLK:ssa ja vikana oli se että venttiilikopan päällä alipaineletkussa oleva yksisuuntaventtiili oli erään "korjaajan" jäljiltä väärinpäin paikallaan.
Ongelma oli siis niin samanlainen, että CO nousi juurikin neljän paikkeille ja (jokin, en muista tarkkaan mikä) vikakoodi tuli etummaisesta lambdasta.
Erona se, että auto toimi ajossa kohtuullisen hyvin.
Ongelma oli siis niin samanlainen, että CO nousi juurikin neljän paikkeille ja (jokin, en muista tarkkaan mikä) vikakoodi tuli etummaisesta lambdasta.
Erona se, että auto toimi ajossa kohtuullisen hyvin.
oulaistenliikenne.fi
Re: W211 200 kompressor M271 käy rikkaalla
Tarkotat ilmeisesti sitä pientä sinistä venttiiliä, se on oikeinpäin, nuoli imusarjaa päin.dealer kirjoitti: ↑Su 06.12.2020 12:43 No, minulla oli samanlainen ongelma CLK:ssa ja vikana oli se että venttiilikopan päällä alipaineletkussa oleva yksisuuntaventtiili oli erään "korjaajan" jäljiltä väärinpäin paikallaan.
Ongelma oli siis niin samanlainen, että CO nousi juurikin neljän paikkeille ja (jokin, en muista tarkkaan mikä) vikakoodi tuli etummaisesta lambdasta.
Erona se, että auto toimi ajossa kohtuullisen hyvin.
Re: W211 200 kompressor M271 käy rikkaalla
Sitähän minä. Ja ehjäkin on ? Myös muut venttiilit kunnossa, ettei jokin päästä molempiin suuntiin...
oulaistenliikenne.fi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 200 kompressor M271 käy rikkaalla
Miten se siihen mittaamiseen vaikuttaabasbartuu kirjoitti: ↑Su 06.12.2020 10:29 Jep, staari antoi myös etu lambda vian. Ja staarilla ne mV arvot mitattiin.
Lambdalta eculle menevien johtojen mittaus että meneekö virta läpi oli siksi hankalaa, koska ilmeisesti kaikki johdot ei tule suoraan ecun liittimeen vaan kiertää jonkun kautta? Etu lambdaan menee 6 johtoa, taka lambdaan 4.
Osien vaihdon jälkeen on tuo ecu resetoitu ja tehty järjestelmäpäivitys(100e homma)
Uskon että jako kohdallaan, juuri se kettinki on vaihdettu korjaamolla. (700km sitten)
Molempien lambdojen liittimien pohjalla vähäsen öljyä jotka putsattu. Itse johtosarjassa öljyä ei näy. Eikä ecun liittimet ui öljyssä. Olen ymmärtänyt että mahdollinen öljy valuis nokka-akselin asentotunnistimilta? Niissäkään ei näy öljyä.
Lambdat on mustia koska rikkaalla käy, olen pari kertaa putsannu niitä. Silmin nähden ehjiä. Koskaan ei kuitenkaan voi olla varma..
vaikka joihdot kiertäis takakontin kautta
*:rihan antaa selvät ohjeet mitä/mistä mitata,
usein öljyä tulee nokkien säätimien kautta,
jos mainitut letkut ja ventiilt ei siten olekaan kunnossa niin se riittä hyvinkin syyksi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W211 200 kompressor M271 käy rikkaalla
On ehjä/ehjiä.
Ai staari näyttää oikein mistä pinneistä kuuluu mittarilla mitata, enpäs tiennytkään.. En omista siis staria. Yhden tutun kanssa jolla star on niin sillä luettiin koodit ja katsottiin nuo mV lukemat.CDI203 kirjoitti: ↑Su 06.12.2020 15:47Miten se siihen mittaamiseen vaikuttaabasbartuu kirjoitti: ↑Su 06.12.2020 10:29 Jep, staari antoi myös etu lambda vian. Ja staarilla ne mV arvot mitattiin.
Lambdalta eculle menevien johtojen mittaus että meneekö virta läpi oli siksi hankalaa, koska ilmeisesti kaikki johdot ei tule suoraan ecun liittimeen vaan kiertää jonkun kautta? Etu lambdaan menee 6 johtoa, taka lambdaan 4.
Osien vaihdon jälkeen on tuo ecu resetoitu ja tehty järjestelmäpäivitys(100e homma)
Uskon että jako kohdallaan, juuri se kettinki on vaihdettu korjaamolla. (700km sitten)
Molempien lambdojen liittimien pohjalla vähäsen öljyä jotka putsattu. Itse johtosarjassa öljyä ei näy. Eikä ecun liittimet ui öljyssä. Olen ymmärtänyt että mahdollinen öljy valuis nokka-akselin asentotunnistimilta? Niissäkään ei näy öljyä.
Lambdat on mustia koska rikkaalla käy, olen pari kertaa putsannu niitä. Silmin nähden ehjiä. Koskaan ei kuitenkaan voi olla varma..
vaikka joihdot kiertäis takakontin kautta
*:rihan antaa selvät ohjeet mitä/mistä mitata,
usein öljyä tulee nokkien säätimien kautta,
jos mainitut letkut ja ventiilt ei siten olekaan kunnossa niin se riittä hyvinkin syyksi
Olis se hienoo jos joku tämänkin vehkeen sais kuntoon, ei itellä riitä enää oikein paukut/tietämys..Länsi-Suomen alueella mielellään.
Re: W211 200 kompressor M271 käy rikkaalla
Minulla luultavasti sama vika. Auto c 180 M271 ja aika tarkkaan sama kilometri määräkin ja sama vuosimalli. Voisiko joku Starin omistaja antaa noiden kuuden johdon mittauspisteet ja mv tavoitearvot?
Re: W211 200 kompressor M271 käy rikkaalla
Stari antoi ohjearvoksi silloin että arvo seilaa 1100-1800mV välillä, moottori tyhjäkäynnillä ja lämpimänä. Muusta en tiedä..
Onko niin että kun saatiin starilla mitattua tuo mV arvo niin silloin johdot pitäisi olla kunnossa? Olisiko star herjannut jos johdoissa jotain hämminkiä?
Onko niin että kun saatiin starilla mitattua tuo mV arvo niin silloin johdot pitäisi olla kunnossa? Olisiko star herjannut jos johdoissa jotain hämminkiä?
Re: W211 200 kompressor M271 käy rikkaalla
cdi203 kertoi, että " *:rihan antaa selvät ohjeet mitä/mistä mitata" eli starista löytyy varmaan kohta jokaiselle etulambdan kuudelle johdolle, jossa kerrotaan tarkasti nuo pisteet ja millaisia mittaustuloksia yleismittarilla tiettyjen johtojen tai liittimien väliltä pitää saada. Ne ovat joko jännitteitä mV tai resistansseja eli Ohmeja. Starin omistajat voivat kertoa tästä enemmän.
Re: W211 200 kompressor M271 käy rikkaalla
Se vika tuskin on siellä lambdassa tai sen johdoissa.
Vika tulee ESILLE kun lambdan jännite ei ole oikealla alueellaan, mutta ei se tarkoita että vika mittaavassa komponentissa on.
Kuten todettu, käy liian rikkaalla.
Onko tehty puristuspaine- tai ohivuotomittausta?
Vika tulee ESILLE kun lambdan jännite ei ole oikealla alueellaan, mutta ei se tarkoita että vika mittaavassa komponentissa on.
Kuten todettu, käy liian rikkaalla.
Onko tehty puristuspaine- tai ohivuotomittausta?
Re: W211 200 kompressor M271 käy rikkaalla
On tehty oli ok.
Ja jep nyt sitte paremman ja osaavamman tutkailun jälkeen tuomio on tuo öljyä johtosarjassa. Nokilta vuotanu niinku viisaammat kerto.
Onko mitään ideaa tossa johtosarjan pesussa ja kuivauksessa vai suosiolla metsästää uuden sarjan?
Ja jep nyt sitte paremman ja osaavamman tutkailun jälkeen tuomio on tuo öljyä johtosarjassa. Nokilta vuotanu niinku viisaammat kerto.
Onko mitään ideaa tossa johtosarjan pesussa ja kuivauksessa vai suosiolla metsästää uuden sarjan?
Re: W211 200 kompressor M271 käy rikkaalla
Pitäisi riittää kun jarrukliinerillä muutamaan kertaan pesee molempien päiden liittimet. Lambdan päätä voi joutua suihkimaan useamminkin, joka kerran jälkeen vähemmän enää tulee kunnes loppuu.
Pikku tippa ei aiheuta vaivojakaan.
Toki se lisäöljyn tuleminen pitää saada ensin loppumaan, jos ne vanhat nokka-akselin säätimet on paikallaan niin vaihtoon.
Pirkka-niksinä voi kuoria johdot esiin parin sentin matkalta ja tinata kuparit täyteen, päälle liimakutistesukka.
Oletetusti öljy ei pääse tuosta eteenpäin enää, mutta "pirkkaniksi" se kuitenkin on.
Star siis kuitenkin näytti järkevää mV lukemaa koko ajan?
Jos kyllä, onkohan tuo öljy syyllinen kuitenkaan..
Pikku tippa ei aiheuta vaivojakaan.
Toki se lisäöljyn tuleminen pitää saada ensin loppumaan, jos ne vanhat nokka-akselin säätimet on paikallaan niin vaihtoon.
Pirkka-niksinä voi kuoria johdot esiin parin sentin matkalta ja tinata kuparit täyteen, päälle liimakutistesukka.
Oletetusti öljy ei pääse tuosta eteenpäin enää, mutta "pirkkaniksi" se kuitenkin on.
Star siis kuitenkin näytti järkevää mV lukemaa koko ajan?
Jos kyllä, onkohan tuo öljy syyllinen kuitenkaan..
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 200 kompressor M271 käy rikkaalla
Jokuseen vaihtanut niin
Viimeksi ~750€ sakassa oli moottorin johtosarja tuohonkoneesen,
sitten vaihto työhön menee jonkin verran aikaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W211 200 kompressor M271 käy rikkaalla
Risto113 kirjoitti: ↑Ti 08.12.2020 17:29 Pitäisi riittää kun jarrukliinerillä muutamaan kertaan pesee molempien päiden liittimet. Lambdan päätä voi joutua suihkimaan useamminkin, joka kerran jälkeen vähemmän enää tulee kunnes loppuu.
Pikku tippa ei aiheuta vaivojakaan.
Toki se lisäöljyn tuleminen pitää saada ensin loppumaan, jos ne vanhat nokka-akselin säätimet on paikallaan niin vaihtoon.
Pirkka-niksinä voi kuoria johdot esiin parin sentin matkalta ja tinata kuparit täyteen, päälle liimakutistesukka.
Oletetusti öljy ei pääse tuosta eteenpäin enää, mutta "pirkkaniksi" se kuitenkin on.
Star siis kuitenkin näytti järkevää mV lukemaa koko ajan?
Jos kyllä, onkohan tuo öljy syyllinen kuitenkaan..
900-1000mv lukemaa näytti star mittauksessa. Eli liian pientä
Edit: Ja juu, ne nokka-akselin magneetit vaihtoon
Re: W211 200 kompressor M271 käy rikkaalla
Varaosanumero vissiinki vaihtunu tuossa johtosarjassa, nykysin 2711502833, sellaisen tiedon tänään sain. Kun taas paikalla olevassa sarjassa on 2711501633
Re: W211 200 kompressor M271 käy rikkaalla
[/quote]
900-1000mv lukemaa näytti star mittauksessa. Eli liian pientä
Edit: Ja juu, ne nokka-akselin magneetit vaihtoon
[/quote]
EDITOITU:
Googlella ulkomaisia Mersusivuja tutkiessa, moni väittää kyllä että tuo lambdan jännitelukema muuttuisi nimenomaan sen öljyn takia johtosarjassa.
Eli vaikka Star näyttäisi tasaista lukemaa, voi se olla öljyn takia (liittimissä) silti pielessä.
900-1000mv lukemaa näytti star mittauksessa. Eli liian pientä
Edit: Ja juu, ne nokka-akselin magneetit vaihtoon
[/quote]
EDITOITU:
Googlella ulkomaisia Mersusivuja tutkiessa, moni väittää kyllä että tuo lambdan jännitelukema muuttuisi nimenomaan sen öljyn takia johtosarjassa.
Eli vaikka Star näyttäisi tasaista lukemaa, voi se olla öljyn takia (liittimissä) silti pielessä.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 200 kompressor M271 käy rikkaalla
Öljy johtosarjaasa ja sen vaikutukset on yleisesti tiedetty onkelma(yksi niistä lukuisista...)
kyseisen susi moottorin kohdalla, hituvirrat kun on kysessä niin pienikin epäpuhtus ritää oikoseen ja sitähän siinä johtoa pitkin kulkeenssa öljyssä on mikä sitten pääsee liitimissä sun muissa koksetu pinnoissa yhdistämmään oikoseen
niin että singnallit näytää mitää satuu
kyseisen susi moottorin kohdalla, hituvirrat kun on kysessä niin pienikin epäpuhtus ritää oikoseen ja sitähän siinä johtoa pitkin kulkeenssa öljyssä on mikä sitten pääsee liitimissä sun muissa koksetu pinnoissa yhdistämmään oikoseen
niin että singnallit näytää mitää satuu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W211 200 kompressor M271 käy rikkaalla
Mulla oli samantapaista vikaa. pari vuotta paloi vikavalo ja star valitteli etummaisesta lambdasta. Tuli vaihdettua etulambda, ei vaikutusta. Takimmaisen lambdan vaihdon jälkeen ongelma poistui.
Re: W211 200 kompressor M271 käy rikkaalla
Päivitystä ongelmaan:
-Vaihdoin ''uuden'' johtosarja (tilasin saksasta purkaamosta käytetyn kuivan)
-Uudet nokka-akselin säätimet vaihdettu
-Varmuudeksi uuden etummaisen lambdan vaihdoin(Bosch)
170km pääsi ja johan taas vikavalo tauluun ja edelleen herjaa etummaista lambdaa! prkl sentään...
Arvelin että näin tulee käymään koska pakokaasut kitkerän hajuiset edelleen.
Voiko olla ecu rikki vai mikä hemmetti vaivaa kun kaikki tyyppiviat ja muutakin on vaihdettu?
Ollaan niiiin lähellä tilannetta että auto myyntiin ja iso tappio...takki on tyhjä
-Vaihdoin ''uuden'' johtosarja (tilasin saksasta purkaamosta käytetyn kuivan)
-Uudet nokka-akselin säätimet vaihdettu
-Varmuudeksi uuden etummaisen lambdan vaihdoin(Bosch)
170km pääsi ja johan taas vikavalo tauluun ja edelleen herjaa etummaista lambdaa! prkl sentään...
Arvelin että näin tulee käymään koska pakokaasut kitkerän hajuiset edelleen.
Voiko olla ecu rikki vai mikä hemmetti vaivaa kun kaikki tyyppiviat ja muutakin on vaihdettu?
Ollaan niiiin lähellä tilannetta että auto myyntiin ja iso tappio...takki on tyhjä
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 200 kompressor M271 käy rikkaalla
Milläs hinnalla meinasit myydä ?
voisi kiinnostaa tilapäis käytöön jos leima/verot ok
voisi kiinnostaa tilapäis käytöön jos leima/verot ok
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W211 200 kompressor M271 käy rikkaalla
Leimaa on elokuun loppuun. Verot on ok.
Hyväkorinen siisti auto. Muutama tonni tarvis saada, se voi olla liikaa tilapäisautolle..Jos oikeesti kiinnostuit niin laita vaikka s-postiosote yv:llä, voidaan jatkaa siellä.
Hyväkorinen siisti auto. Muutama tonni tarvis saada, se voi olla liikaa tilapäisautolle..Jos oikeesti kiinnostuit niin laita vaikka s-postiosote yv:llä, voidaan jatkaa siellä.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 200 kompressor M271 käy rikkaalla
Kiitos mut ei kiitos
muutama tonni on liikaa vialisesta 271 koneisesta
jos on mutten tosiaan siisti ei kupli ruosteetet mistään/ei klikoli mali korjailuaja
niin juuri ja juuri yhden
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W211 200 kompressor M271 käy rikkaalla
Juu ei pysty ihan ilmatteeks antaan.
Kai tuo joskus kuntoon tulee, luulis et kaiken ihmisen tekemän vois korjata..
Kai tuo joskus kuntoon tulee, luulis et kaiken ihmisen tekemän vois korjata..
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 200 kompressor M271 käy rikkaalla
Aika riskin siinä ottaa jos tuon ostaa, niin sitä vasten hintaa peilata,
mutta juu ihmisen tekmiä niin kyllä sen kuntoon saa kun
jaksaa sitkeästi ensin etsiä vikaa ja sitten korjata sen sekä käytää rahaa
edelä oleviin tuntemattoman summan
vika toden näköisesti korjauttuu paljon teknikaa vaihtamalla tai sitten ihan jollain pienelää
vaan kun ei voi tietää
toivotavasti saat kuntoon
eikä hajoa saman tien uudellen jostain kuten nämä tupaa tekemään
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W211 200 kompressor M271 käy rikkaalla
Se saa happea jostain, lambda, ja siksi sen arvot jököttää alhaalla paikallaan ja tulee vikakoodi. Rikastaa seosta, mutta ei itse tajua mitä tekee kun happi vääristää. Just tarkalleen samanlainen kuin se mainitsemani minulla ollut auto (en siis vänkää että olisi se sama vika, sehän oli tästä jo tsekattu)
oulaistenliikenne.fi
Re: W211 200 kompressor M271 käy rikkaalla
Imupuolen osia monta kertaa pyöritelly enkä niissä mitään halkeemia tms huomannu, kai se täytyy johonkin viedä esim savukokeeseen.dealer kirjoitti: ↑To 21.01.2021 17:52 Se saa happea jostain, lambda, ja siksi sen arvot jököttää alhaalla paikallaan ja tulee vikakoodi. Rikastaa seosta, mutta ei itse tajua mitä tekee kun happi vääristää. Just tarkalleen samanlainen kuin se mainitsemani minulla ollut auto (en siis vänkää että olisi se sama vika, sehän oli tästä jo tsekattu)
Re: W211 200 kompressor M271 käy rikkaalla
Muistaako joku, kun ilmanputsarin kotelon etuosassa oikealla alhaalla on kiinni kahdella ruuvilla anturi, johon tulee liitin, niin kuuluuko siihen joku letku myös? Se anturin nippa on nyt siinä ikäänkuin vaan tyhjän päällä ilmassa. Samanlainen anturi on myös imusarjan päällä kahdella ruuvilla kiinni, mutta siinä nippa menee imusarjan sisään.
Ihmettelin asiaa joskus autoa purkaessa ja nyt tuli mieleen kysyä..
Anturi on musta ja muistaakseni mersun logo sinisellä hopealla pohjalla.
Edit: a0041533328 taitas olla numero
Ihmettelin asiaa joskus autoa purkaessa ja nyt tuli mieleen kysyä..
Anturi on musta ja muistaakseni mersun logo sinisellä hopealla pohjalla.
Edit: a0041533328 taitas olla numero