w124 lämmityslaitteen kenno tukossa?
w124 lämmityslaitteen kenno tukossa?
Onko tällaista vaivaa ollut vai onko kajuutta kylmä jostain muusta vammasta?
Nopeuden kasvaessa kabiini vain kylmenee, tämä viittaisi tuohon kennon tukkoisuuteen.
Kiertovesipumppu toimii.
Nopeuden kasvaessa kabiini vain kylmenee, tämä viittaisi tuohon kennon tukkoisuuteen.
Kiertovesipumppu toimii.
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: w124 lämmityslaitteen kenno tukossa?
Jos ei mitään virityksiä ole letkustoissa, esim. pumppu työntää väärään suuntaan, niin kenno voi olla tukossa tai muuten rikki.
oulaistenliikenne.fi
Re: w124 lämmityslaitteen kenno tukossa?
Ihan orkkis laite, voiko tuota kennoa huuhdella ja pestä vai pitääkö kaivaa esille ja vaihtaa?
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: w124 lämmityslaitteen kenno tukossa?
Yleensä pesut ja huuhtelut eivät auta lainkaan, tai vain hyvin vähän.
Toissakesänä vaihdettiin pojan 124:ään kenno tuon ongelman vuoksi, ja siellähän nyt sitten tarkenee erinomaisen hyvin.
Kenno ei ole kallis, mutta vaihdossa menee muutama tunti kun joutuu kojelaudan käyttämään irti.
Toissakesänä vaihdettiin pojan 124:ään kenno tuon ongelman vuoksi, ja siellähän nyt sitten tarkenee erinomaisen hyvin.
Kenno ei ole kallis, mutta vaihdossa menee muutama tunti kun joutuu kojelaudan käyttämään irti.
oulaistenliikenne.fi
Re: w124 lämmityslaitteen kenno tukossa?
Jep, sitä vähän pelkäsin. Sitten vaan purkuhommiin. Kiitokset tiedoista.
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: w124 lämmityslaitteen kenno tukossa?
Eikö vesiventtiilin toiminta kannattaisi tarkistaa ensin? Ja lisäksi voisi miettiä että mikä olisi voinut saada kennon vesikierron tukkoon? Mielestäni se on kuitenkin kohtalaisen epätodennäköistä ellei sitten koko nestekierto ole täysi jotain öljymajoneesia.
Miltä jäähdytinneste näyttää? Onko järjestelmää huuhdeltu?
Miltä jäähdytinneste näyttää? Onko järjestelmää huuhdeltu?
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: w124 lämmityslaitteen kenno tukossa?
Kyllä, koko kierto kannattaa ensin tarkistaa ettei turhaan vaihda kennoa.
Kenno ei välttämättä tukkeudu, vaan menee sisältä vanhuuttaan rikki niin että neste ei kierrä siellä joka paikassa vaan "oikoo", josta taas seuraa se että osittain pääsee lämmittämätöntä ilmaa läpi --> kylmällä säällä ei lämpö kerta kaikkiaan riitä. Tai en minä tiedä, onko osa "pilleistä" tukossa vai mikä, kun en ole noita purkanut. Joitain kennoja olen vaihtanut 124-201 juuri heikon lämmitystehon vuoksi.
"Öljymajoneesi" ei ole ongelma, se lähtee pesemällä, jos sellaista järjestelmässä on.
Kenno ei välttämättä tukkeudu, vaan menee sisältä vanhuuttaan rikki niin että neste ei kierrä siellä joka paikassa vaan "oikoo", josta taas seuraa se että osittain pääsee lämmittämätöntä ilmaa läpi --> kylmällä säällä ei lämpö kerta kaikkiaan riitä. Tai en minä tiedä, onko osa "pilleistä" tukossa vai mikä, kun en ole noita purkanut. Joitain kennoja olen vaihtanut 124-201 juuri heikon lämmitystehon vuoksi.
"Öljymajoneesi" ei ole ongelma, se lähtee pesemällä, jos sellaista järjestelmässä on.
oulaistenliikenne.fi
Re: w124 lämmityslaitteen kenno tukossa?
Pässin kivekset ohitettiin, ei vaikutusta. Kennoon tuo mielestäni viittaa. Sitruunahapolla taidan vielä koittaa ennen kennon vaihtoa.
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: w124 lämmityslaitteen kenno tukossa?
Onko kennolta tuleva paluuputki kuuma kun puhallin on tyyliin kolmosella ja lämmönsäätö täysillä? Jos on kuuma ja suulakkeista tulee kylmää ni yksi vaihtoehto saattaisi olla sellainenkin että kennon sivuilla olevat tiivisteet eivät ole paikoillaan ja ilma pääsee ohi kennon. Just tuolleen oli tuossa 250DT:ssä. Siinä kuskinpuolelta tuli selvästi viileämpää kuin apparin ja sekin kieli ohipuhalluksesta.
Tässä kuvia ja juttua ja ohjeita kuinka sen pystyy toteamaan ja korjaamaankin ilman että tartee paljo purkaa: viewtopic.php?f=2&t=141254&p=980219&hil ... 2A#p980219
Tossa Bensa -Matikissa oli kannentiivisteessä sellainenkin vika että se oli ruostunu vesikanavan kohdilta silleen että tarkoitusta suurempi nestemäärä pääsi kiertämään ensimmäisien pyttyjen kohdilta. Kun jos oikein nyt muistan niin ne reiät ovat erikokoisia alku vs loppupään pyttyjen kohdilla. Sille ei kait oikein muuta selitystä ole kuin se että sillä tasataan nestekierto tasaiseksi kaikkien pyttyjen osalta? Tässä vaan mietin että mitähän se sitruunahappo muuta saa aikaan sellaista mitä ei tarvitsisi?
Mietin sitäkin että mikä vaikutus on sillä jos nestekierron tasapaino on muuttunut? Kennolle menevä otetaan viimeisen kohdilta. Viitteitä voisi antaa se jos menovesi kennolle on selvästi viileämpää kuin mitä pitäisi? Toisaalta muitakin oireita voisi luulla olevan jos kannentiivisteessä niin paha vika olisi?
Kennoon tuo vika kyllä viittaisi mutta tuo nyt vaan sillä että on helppo todeta ennen kun kennoa alkaa irroittelemaan. Yhtäkuuma kuin mosakin sen menoletkun kyllä pitäisi olla jos kenno ei ihan kokonaan tukossa ole. Se että paluu on kuuma vaikka suulakkeista tulee kylmää niin sille saattaa olla montakin eri syytä ja selvittely hankalaa. Selvästi viileämpi kuin meno sen pitäisi olla jos puhallin kolmosella tai nelosella. Kun ykkösellä tai kakkosella niin liki yhtäkuma paluun pitäisi olla. Jos ei silloinkaan ole niin kennon voisi tulkita olevan tukkeessa?
Niin ja yhden vesikiertopumpun siivistä löytyi muovikrämmäleitä. Sekin pyöri kyllä ihan ok mutta tuotto oli huono. Niin ja niitä pumppuja on sellaisiakin joissa voima on välitetty magneetin kautta. Ts. moottori pyörii vaikka siivet olisi kokonaan jumissakin
Tässä kuvia ja juttua ja ohjeita kuinka sen pystyy toteamaan ja korjaamaankin ilman että tartee paljo purkaa: viewtopic.php?f=2&t=141254&p=980219&hil ... 2A#p980219
Tossa Bensa -Matikissa oli kannentiivisteessä sellainenkin vika että se oli ruostunu vesikanavan kohdilta silleen että tarkoitusta suurempi nestemäärä pääsi kiertämään ensimmäisien pyttyjen kohdilta. Kun jos oikein nyt muistan niin ne reiät ovat erikokoisia alku vs loppupään pyttyjen kohdilla. Sille ei kait oikein muuta selitystä ole kuin se että sillä tasataan nestekierto tasaiseksi kaikkien pyttyjen osalta? Tässä vaan mietin että mitähän se sitruunahappo muuta saa aikaan sellaista mitä ei tarvitsisi?
Mietin sitäkin että mikä vaikutus on sillä jos nestekierron tasapaino on muuttunut? Kennolle menevä otetaan viimeisen kohdilta. Viitteitä voisi antaa se jos menovesi kennolle on selvästi viileämpää kuin mitä pitäisi? Toisaalta muitakin oireita voisi luulla olevan jos kannentiivisteessä niin paha vika olisi?
Kennoon tuo vika kyllä viittaisi mutta tuo nyt vaan sillä että on helppo todeta ennen kun kennoa alkaa irroittelemaan. Yhtäkuuma kuin mosakin sen menoletkun kyllä pitäisi olla jos kenno ei ihan kokonaan tukossa ole. Se että paluu on kuuma vaikka suulakkeista tulee kylmää niin sille saattaa olla montakin eri syytä ja selvittely hankalaa. Selvästi viileämpi kuin meno sen pitäisi olla jos puhallin kolmosella tai nelosella. Kun ykkösellä tai kakkosella niin liki yhtäkuma paluun pitäisi olla. Jos ei silloinkaan ole niin kennon voisi tulkita olevan tukkeessa?
Niin ja yhden vesikiertopumpun siivistä löytyi muovikrämmäleitä. Sekin pyöri kyllä ihan ok mutta tuotto oli huono. Niin ja niitä pumppuja on sellaisiakin joissa voima on välitetty magneetin kautta. Ts. moottori pyörii vaikka siivet olisi kokonaan jumissakin