W219 vaihteisto nykii alaspäin vaihtaessa kylmänä
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 72
- Liittynyt: Su 02.10.2016 12:37
W219 vaihteisto nykii alaspäin vaihtaessa kylmänä
Moi!
Hommasin tuollasen W219 CDI koneella 2007 käyttöönotettu AMG varustelupaketilla ja webastolla.
Huomannut nyt kelien kylmetessä että vaihteisto nykii parkkipaikalla lähtiessä kylmänä liikkeelle kun se vaihtaa alaspäin niinkuin kakkoselta ykköselle. Ei kylläkään kovin pahasti ja ekojen liikennevalojen jälkeen ei nyi enää eli kylmänä vaan tämä oire. Juuri teetetty huuhtelyöljynvaihto lootaan ja ei juurikaan eroa. Voisiko olla että kun autossa lastu ja kuulemma kanssa lootaa ohjelmoitu niin näillä tekemistä asiaan? Jonkun adaptoinnin noihin kait voipi tehä? Ajettu noin 215tkm.
Hommasin tuollasen W219 CDI koneella 2007 käyttöönotettu AMG varustelupaketilla ja webastolla.
Huomannut nyt kelien kylmetessä että vaihteisto nykii parkkipaikalla lähtiessä kylmänä liikkeelle kun se vaihtaa alaspäin niinkuin kakkoselta ykköselle. Ei kylläkään kovin pahasti ja ekojen liikennevalojen jälkeen ei nyi enää eli kylmänä vaan tämä oire. Juuri teetetty huuhtelyöljynvaihto lootaan ja ei juurikaan eroa. Voisiko olla että kun autossa lastu ja kuulemma kanssa lootaa ohjelmoitu niin näillä tekemistä asiaan? Jonkun adaptoinnin noihin kait voipi tehä? Ajettu noin 215tkm.
Nykyinen kulkine: W219 CLS320 CDI vuosimalli 2007
Re: W219 vaihteisto nykii alaspäin vaihtaessa kylmänä
Kyllä ne kylmänä tahtoo nykiä kaikki paitsi jotkut hyvät jenkkilaatikot. Öljy on vaihdettu niin saattaa jonkin ajan päästä vähentyä nykiminen.
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
BMW i3 2019
Re: W219 vaihteisto nykii alaspäin vaihtaessa kylmänä
Tuo on melkein tuon vaihteiston ominaisuus ellei ihan uusi laatikko. Vaihto on kova itseasiassa 3->2 vaihteelle,jos tarkemmin tutkit asiaa.
Ei siellä mitään vakavaa vikaa suoranaisesti ole. Uudella venttiilikoneistolla saattaisi parantua mutta ei maksa vaivaa tuon ikäisessä ellei pitoauto ja extraa taskun pohjalla.Kun kuluu niin tuo vaatii aina vaan pidemmän ajon että rauhoittuu (öljyt lämpenee).
Ei siellä mitään vakavaa vikaa suoranaisesti ole. Uudella venttiilikoneistolla saattaisi parantua mutta ei maksa vaivaa tuon ikäisessä ellei pitoauto ja extraa taskun pohjalla.Kun kuluu niin tuo vaatii aina vaan pidemmän ajon että rauhoittuu (öljyt lämpenee).
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W219 vaihteisto nykii alaspäin vaihtaessa kylmänä
Onhan öljyä varmasti oikea määrä ja laatu sitä mitä pitää,DiisseliKiisseli kirjoitti: ↑To 10.12.2020 20:42 Moi!
Hommasin tuollasen W219 CDI koneella 2007 käyttöönotettu AMG varustelupaketilla ja webastolla.
Huomannut nyt kelien kylmetessä että vaihteisto nykii parkkipaikalla lähtiessä kylmänä liikkeelle kun se vaihtaa alaspäin niinkuin kakkoselta ykköselle. Ei kylläkään kovin pahasti ja ekojen liikennevalojen jälkeen ei nyi enää eli kylmänä vaan tämä oire. Juuri teetetty huuhtelyöljynvaihto lootaan ja ei juurikaan eroa. Voisiko olla että kun autossa lastu ja kuulemma kanssa lootaa ohjelmoitu niin näillä tekemistä asiaan? Jonkun adaptoinnin noihin kait voipi tehä? Ajettu noin 215tkm.
miksi sitä kukaan ohjelmoisi tökkimään ?
adaptoinnin voi tehdä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 72
- Liittynyt: Su 02.10.2016 12:37
Re: W219 vaihteisto nykii alaspäin vaihtaessa kylmänä
On pitoauto ja käyttöautoksi ostettu, tuolla meen töihin, minkähä hintane tollane hhomma mahtaa olla, kuiteski pittää loota ottaa pöyälle ja aukoo plus osat?
Nykyinen kulkine: W219 CLS320 CDI vuosimalli 2007
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 72
- Liittynyt: Su 02.10.2016 12:37
Re: W219 vaihteisto nykii alaspäin vaihtaessa kylmänä
Mitä toi adaptointi tekee muutes? Jotenkin opettaa lootaa toimimaan vähän erilailla?
Öljyn pitäisi ainankin olla ihan oikeeta kun liikkeessä laitettu, saavat laittaa uuet jos on väärät sisäs. Ei ole tietoo edellisistä öljyistä ku just ostin tuon virosta tuli... Jakoketjunki vaihoin, oli kiristin ihan tapissa ku katto korkista nii männässä oleva reikä näky.
Nykyinen kulkine: W219 CLS320 CDI vuosimalli 2007
Re: W219 vaihteisto nykii alaspäin vaihtaessa kylmänä
Vaihdelaatikon epätäsmällinen toiminta ei aina johdu itse vaihdelaatikosta vaan syynä voi olla moottori.
Kannattaa tarkistaa korkeapumpun määräsäätimen toiminta.
Koittaa esim puhdistaa se kaasuttimen puhdistusaineella.
Itsellä auttoi... Putsasin omasta autosta ko säätimen 5 viikkoa sitten. Kylmävä esintyvät nykäykset alaspäin vaihdoissa 3->2 ja 2->1 hävisivät ja moottorikin rupesi vastaamaan pintakaasuun paremmin.
Om642 (v6 cdi) polttoaineen paineensäädöstä vastaa juurikin määräsäädin 900rpm asti tai kunes PA syöttö on alle 15. Sen jälkeen paineesta vastaa paineensäädin railitukin päässä. (Näin staarin selityksissä luki). Tästä päästäänkin siihen (oma huomio), että noottorijarrutuksessa laatikko vaihtaa pienemmälle vaihteelle yleensä n. 1000rpm kohdilla mutta 3->2 vaihto tapahtuu (ainakin itsellä) n. 900 kieroksen kohdilla ja 2->1 vaihto tapahtuu käytännössä ihan tyhjäkäntikieroksilla 750rpm. Eli pienten vaihteiden vaihdot ovat juurikin tuon määräsäätimen vaikutusalueella ja jos se hieman takertelee niin moottorin reaktio on epälooginen laatikon toimintaan nähden. -> nykäys...
Kannattaa tarkistaa korkeapumpun määräsäätimen toiminta.
Koittaa esim puhdistaa se kaasuttimen puhdistusaineella.
Itsellä auttoi... Putsasin omasta autosta ko säätimen 5 viikkoa sitten. Kylmävä esintyvät nykäykset alaspäin vaihdoissa 3->2 ja 2->1 hävisivät ja moottorikin rupesi vastaamaan pintakaasuun paremmin.
Om642 (v6 cdi) polttoaineen paineensäädöstä vastaa juurikin määräsäädin 900rpm asti tai kunes PA syöttö on alle 15. Sen jälkeen paineesta vastaa paineensäädin railitukin päässä. (Näin staarin selityksissä luki). Tästä päästäänkin siihen (oma huomio), että noottorijarrutuksessa laatikko vaihtaa pienemmälle vaihteelle yleensä n. 1000rpm kohdilla mutta 3->2 vaihto tapahtuu (ainakin itsellä) n. 900 kieroksen kohdilla ja 2->1 vaihto tapahtuu käytännössä ihan tyhjäkäntikieroksilla 750rpm. Eli pienten vaihteiden vaihdot ovat juurikin tuon määräsäätimen vaikutusalueella ja jos se hieman takertelee niin moottorin reaktio on epälooginen laatikon toimintaan nähden. -> nykäys...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 494
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: W219 vaihteisto nykii alaspäin vaihtaessa kylmänä
saakos sen määränsäätimen siitä irti ihan irrottamatta muuta?
W212 E350cdi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 494
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: W219 vaihteisto nykii alaspäin vaihtaessa kylmänä
tässäkin tapauksessa veikkaan, että kuvaus parkkipaikalta lähdön nykäyksestä on turbiinin lukitus, eikä mikään vaihtaminen.
W212 E350cdi
Re: W219 vaihteisto nykii alaspäin vaihtaessa kylmänä
Saa sen irti purkamatta mitään muuta... vähän se on ahtaasti mutta saa irti. Se on kolmella pikku pultilla kiinni.
Huomio!!! Puhdista hyvin ympärys??? Ettei vaan tipahda jotain paskaa sinne korkeapumpun koloon kun nykäiset määränsäätimen irti... !!!
Huomio!!! Puhdista hyvin ympärys??? Ettei vaan tipahda jotain paskaa sinne korkeapumpun koloon kun nykäiset määränsäätimen irti... !!!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 494
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: W219 vaihteisto nykii alaspäin vaihtaessa kylmänä
joo noissa ollaan sillä puolen suodattimia, ettei kannata mitään päästää kiertoon.
W212 E350cdi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W219 vaihteisto nykii alaspäin vaihtaessa kylmänä
Monesti sanonut että on aivan selvää jos moottori ei toimi kunnolla niin ei laatikokaan sitä teeSorsso kirjoitti: ↑Ti 15.12.2020 11:50 Vaihdelaatikon epätäsmällinen toiminta ei aina johdu itse vaihdelaatikosta vaan syynä voi olla moottori.
Kannattaa tarkistaa korkeapumpun määräsäätimen toiminta.
Koittaa esim puhdistaa se kaasuttimen puhdistusaineella.
Itsellä auttoi... Putsasin omasta autosta ko säätimen 5 viikkoa sitten. Kylmävä esintyvät nykäykset alaspäin vaihdoissa 3->2 ja 2->1 hävisivät ja moottorikin rupesi vastaamaan pintakaasuun paremmin.
Om642 (v6 cdi) polttoaineen paineensäädöstä vastaa juurikin määräsäädin 900rpm asti tai kunes PA syöttö on alle 15. Sen jälkeen paineesta vastaa paineensäädin railitukin päässä. (Näin staarin selityksissä luki). Tästä päästäänkin siihen (oma huomio), että noottorijarrutuksessa laatikko vaihtaa pienemmälle vaihteelle yleensä n. 1000rpm kohdilla mutta 3->2 vaihto tapahtuu (ainakin itsellä) n. 900 kieroksen kohdilla ja 2->1 vaihto tapahtuu käytännössä ihan tyhjäkäntikieroksilla 750rpm. Eli pienten vaihteiden vaihdot ovat juurikin tuon määräsäätimen vaikutusalueella ja jos se hieman takertelee niin moottorin reaktio on epälooginen laatikon toimintaan nähden. -> nykäys...
(näkyy varsin hyvin nyt uudemissa mihin ovat ajaneet jotain päivitys raakileita)
E: määrän säädin kun on irti niin virtapäälle/pois aja mhdlisesti koloon lipsahtaanen paskan ulos
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W219 vaihteisto nykii alaspäin vaihtaessa kylmänä
Paranta tietyiisä tapuksissa vaihtamisen laatuaDiisseliKiisseli kirjoitti: ↑Pe 11.12.2020 07:45Mitä toi adaptointi tekee muutes? Jotenkin opettaa lootaa toimimaan vähän erilailla?
Öljyn pitäisi ainankin olla ihan oikeeta kun liikkeessä laitettu, saavat laittaa uuet jos on väärät sisäs. Ei ole tietoo edellisistä öljyistä ku just ostin tuon virosta tuli... Jakoketjunki vaihoin, oli kiristin ihan tapissa ku katto korkista nii männässä oleva reikä näky.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W219 vaihteisto nykii alaspäin vaihtaessa kylmänä
Alan itsekin olla taipuvainen tähän tulkintaan, että epäkurantilla softalla pilattu. Tuolla omalla kun lähtee aamulla kylmänä liikkeelle, se pitää ihan ensimmäiset 1-2-3 vaihdot kierrokset ylhäällä ja menee kuin kuuma veitsi voihin/luiskahtaa kuin talonmies peltikatolta. Vaihtaa kuminauhamaisesti, eikä pienintäkään nykäystä. Heti seuraava 2-3 vaihto töksähtääkin jo ilman samanlaista kuminauhamaisuutta. Töksimistä kestää n. 1,5 km ja sitten pehmenee kuin katkaisimesta napsauttaen. Jos antaa auton pyöriä 5 min (lumien harjaus jne) ja lähtee sitten liikkeelle, nuo ihan ensimmäiset 1-2-3 vaihdot eivät enää ole kuminauhamaisia, vaan vaihtaa nopeasti matalemmilla kierroksilla ja tuo 2-3 töksähtää alusta pitäen ja taas sen n. 1,5 km. Haiskahtaa vahvasti sille, että jotain tuossa on yritetty kikkailla (päästöjä alemmaksi?) huonolla menestyksellä.
Pitäneekö paikkansa se, mitä muistan jostain lukeneeni, että näissä on tai on ollut joku ”lämmitysmoodi”? Eli ajoi jotain varta vasten kyhättyä softan pätkää laatikon ollessa kylmä? Siitä kenties luovuttu/se kytketään pois päältä liian aikaisin päästöjen pienennys mielessä/ei ole ollutkaan mitään sellaista lämmitysmoodia?
C200 (S205) 2017
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 72
- Liittynyt: Su 02.10.2016 12:37
Re: W219 vaihteisto nykii alaspäin vaihtaessa kylmänä
Huomannut nyt kyllä tietyissä tilanteissa kiihdyttäessä esim 100 alueella ohitukseen että puolikaasulla kun kiihdyttää 2500rpm molemmin puolin niin kun vaihtaa ylöspäin (sieltä 2600rpm -> 2400rpm) niin tuntuu jotenkin kuin menis hetkisen moottorijarrutukselle? Olisikohan mahdollisesti sitten tämä syynä?Sorsso kirjoitti: ↑Ti 15.12.2020 11:50 Vaihdelaatikon epätäsmällinen toiminta ei aina johdu itse vaihdelaatikosta vaan syynä voi olla moottori.
Kannattaa tarkistaa korkeapumpun määräsäätimen toiminta.
Koittaa esim puhdistaa se kaasuttimen puhdistusaineella.
Itsellä auttoi... Putsasin omasta autosta ko säätimen 5 viikkoa sitten. Kylmävä esintyvät nykäykset alaspäin vaihdoissa 3->2 ja 2->1 hävisivät ja moottorikin rupesi vastaamaan pintakaasuun paremmin.
Nykyinen kulkine: W219 CLS320 CDI vuosimalli 2007