Moi!
tässä PA-suotimen vaihto edellyttää välijäähdyttimen putken irroittamisen, tehty sopivasti pikku 'haitta' juuri pa-suotimen päälle.
Onko tipsejä kuinka sen vj-putken saa pois itseasiassa? Moottorin edessä on ahdasta irroittaa se muovikotelo, se kai pitää ottaa pois?
Monella ruuvilla se on kiinni?
Ja missä kohtaa ruuvit on?
C207 350E CDI 2011/12 välijäähdyttimen putken irroitus
Re: C207 350E CDI 2011/12 välijäähdyttimen putken irroitus
Tässä erään foorumilaisen kommentti asiaan vanhasta viestiketjusta poimittuna:
"Esim w212 tuo putken irroitus vaatii sen muutaman ekstraminuutin koska useat irroittavat flektin jotta pääsevät pultteihin käsiksi, kun taas esim w211 sekä monet muut mallit ML, GL, GLK jne jne missä tuota moottoria on, ovat paljon tilavampia ja näin ollen putken irroitukseen menee se 10min.
Omaan autoon vaihdoin apulaitehihnan niin joutu tuon putken myös irrottamaan ja valehtelematta se putki oli pöydällä noin kolmessa minuutissa....
Edit: noin varmaan 50-100kertaa oon ton kyseisen putken irrottanu, ja ihan 320 sekä 350cdi koneesta eli kyllä on aivan takuuvarmaa tietoa. Niinjoo ja olisko muistaakseni ohjeaika putken irroitukselle ollut jotain 0.3-0.6h eli karkeasti 30min..
Tuo putken irroitus lisätään lisäveloituksena huoltoon A5, A3, B5 sekä B3 huoltoihin joissa p-a suodatin vaihdetaan jos kyseessä 350cdi tuolla putkella missä on patti."
"Esim w212 tuo putken irroitus vaatii sen muutaman ekstraminuutin koska useat irroittavat flektin jotta pääsevät pultteihin käsiksi, kun taas esim w211 sekä monet muut mallit ML, GL, GLK jne jne missä tuota moottoria on, ovat paljon tilavampia ja näin ollen putken irroitukseen menee se 10min.
Omaan autoon vaihdoin apulaitehihnan niin joutu tuon putken myös irrottamaan ja valehtelematta se putki oli pöydällä noin kolmessa minuutissa....
Edit: noin varmaan 50-100kertaa oon ton kyseisen putken irrottanu, ja ihan 320 sekä 350cdi koneesta eli kyllä on aivan takuuvarmaa tietoa. Niinjoo ja olisko muistaakseni ohjeaika putken irroitukselle ollut jotain 0.3-0.6h eli karkeasti 30min..
Tuo putken irroitus lisätään lisäveloituksena huoltoon A5, A3, B5 sekä B3 huoltoihin joissa p-a suodatin vaihdetaan jos kyseessä 350cdi tuolla putkella missä on patti."
S211 320CDI -05
Re: C207 350E CDI 2011/12 välijäähdyttimen putken irroitus
Selvis et irti sen saa ja jossain ajassa mutta ei mitään vastausta kysymykseen?OMA648 kirjoitti: ↑La 12.12.2020 18:48 Tässä erään foorumilaisen kommentti asiaan vanhasta viestiketjusta poimittuna:
"Esim w212 tuo putken irroitus vaatii sen muutaman ekstraminuutin koska useat irroittavat flektin jotta pääsevät pultteihin käsiksi, kun taas esim w211 sekä monet muut mallit ML, GL, GLK jne jne missä tuota moottoria on, ovat paljon tilavampia ja näin ollen putken irroitukseen menee se 10min.
Omaan autoon vaihdoin apulaitehihnan niin joutu tuon putken myös irrottamaan ja valehtelematta se putki oli pöydällä noin kolmessa minuutissa....
Edit: noin varmaan 50-100kertaa oon ton kyseisen putken irrottanu, ja ihan 320 sekä 350cdi koneesta eli kyllä on aivan takuuvarmaa tietoa. Niinjoo ja olisko muistaakseni ohjeaika putken irroitukselle ollut jotain 0.3-0.6h eli karkeasti 30min..
Tuo putken irroitus lisätään lisäveloituksena huoltoon A5, A3, B5 sekä B3 huoltoihin joissa p-a suodatin vaihdetaan jos kyseessä 350cdi tuolla putkella missä on patti."
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Re: C207 350E CDI 2011/12 välijäähdyttimen putken irroitus
No tuossa on pientä vihjettä kun puhutaan flektin irrottamisesta eli se resonaattori vai äänenvaimennin, mikä lie musta muovimötikkä, täytyy irroittaa ekaks. Juutuubist löytyy kyllä videookin..
S211 320CDI -05
Re: C207 350E CDI 2011/12 välijäähdyttimen putken irroitus
jep, putki irti.
Koska aika ahdasta keulalla, poistin myös hiukan muoveja kyylarin päältä ja puhaltelin/pesin moottorin etupään puhtaaksi jolloin näkyviin tuli 'muovikotelon' yläkorvakkeen kiinnityspultti, tähtikanta, E10 /M8 hylsy, keskellä, kotelon yläpuolella.
Riitti että avaa yläpultin, se tuo riittävästi tilaa putken alapään irroittamiselle. Kotelon alapuolisen kiinnityksen sijainti jäi kysymysmerkiksi vielä. Vaatisi varmaan alta kurkkaamisen, jää tällä kertaa tekemättä.
Koska aika ahdasta keulalla, poistin myös hiukan muoveja kyylarin päältä ja puhaltelin/pesin moottorin etupään puhtaaksi jolloin näkyviin tuli 'muovikotelon' yläkorvakkeen kiinnityspultti, tähtikanta, E10 /M8 hylsy, keskellä, kotelon yläpuolella.
Riitti että avaa yläpultin, se tuo riittävästi tilaa putken alapään irroittamiselle. Kotelon alapuolisen kiinnityksen sijainti jäi kysymysmerkiksi vielä. Vaatisi varmaan alta kurkkaamisen, jää tällä kertaa tekemättä.