Niin eli auto on S211 2004 ja ilmajouset vain takana.
Mittaristoon "Stop. car too low". Ei meinaa saada nostettua ylösasti vaikka kuinka käy, vikailmoitus kuitenki poistuu että jonkun verran nousee. Sammutuksen jälkeen jonkun alan päästä perä on taas kentässä.
Vasemman eturenkaan edestä kopeloin ja löysin suodattimen kotelon pohjalta, molemmissa päissä n. 15cm letkua. Letku siis murtunut irti ja kompressori ollut ilman suodatinta. Jäisikö venttiilejä jumiin?
Mitä seuraavaksi? Uusi kompura, korjaussarja, puhdistusta,...? Lämpimään halliin saan auton muutaman päivän päästä jos kunnollisesta sulatuksen jälkeen vois vuotoja sulkea pois. Vuotoja en pihalla makoillessa huomannut, tosin ne tuskin niin helpolla löytyisikään.
Ps. mukava toimiessaan tuo ilma jousitus
S211 ilmajousitus ongelmia
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 471
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: S211 ilmajousitus ongelmia
Ei saa tarpeeksi ilmaa.
Mahdollisia syitä: Ilman sisääntulo letku tukossa, ilmansuodatin tukossa, ja vedensuodatin täynnä, eli tukossa.
Vesi on ilkeä "virus" ilmajärjestelmässä, aiheuttaa talvella juuri venttiilien jäätymistä, eli saattaa vuotaa pikkuhiljaa.
Rele kannattaa myös vaihtaa varmuudeksi, varsinkin, jos ongelma on jatkunut pitkään. Kärjet palaa kiinni. Se taas aiheuttaa kompuran "itsemurhan"
Vesi voi johtaa venttiililohkon hapettumisiin, eli senkin joutuu sitten uusimaan.
Siis jos vuoto jatkuu huollosta huolimatta, ja varsinaista vuoto ei löyty tms.
Mahdollisia syitä: Ilman sisääntulo letku tukossa, ilmansuodatin tukossa, ja vedensuodatin täynnä, eli tukossa.
Vesi on ilkeä "virus" ilmajärjestelmässä, aiheuttaa talvella juuri venttiilien jäätymistä, eli saattaa vuotaa pikkuhiljaa.
Rele kannattaa myös vaihtaa varmuudeksi, varsinkin, jos ongelma on jatkunut pitkään. Kärjet palaa kiinni. Se taas aiheuttaa kompuran "itsemurhan"
Vesi voi johtaa venttiililohkon hapettumisiin, eli senkin joutuu sitten uusimaan.
Siis jos vuoto jatkuu huollosta huolimatta, ja varsinaista vuoto ei löyty tms.
Re: S211 ilmajousitus ongelmia
Joo, toki kannattaa kokeilla ryynit kuivata kompurasta, mutta tässäkin tapauksessa on hyvin mahdollista että kompressori on harva johtuen siitä että
- pussi(t) vuotaa ja kompura joutuu joka kerta lähtiessä pumppaamaan ne täyteen, ties kuinka kauan jo ?
- kompuralla ei ole ollut ilmansuodatusta joten kulumista tapahtuu
Venttiililohkoahan tuossa ei ole vaan venttiilit pusseissa.
- pussi(t) vuotaa ja kompura joutuu joka kerta lähtiessä pumppaamaan ne täyteen, ties kuinka kauan jo ?
- kompuralla ei ole ollut ilmansuodatusta joten kulumista tapahtuu
Venttiililohkoahan tuossa ei ole vaan venttiilit pusseissa.
oulaistenliikenne.fi
Re: S211 ilmajousitus ongelmia
Aivan akuutti ongelma kyseessä, en ole aiemmin huomannut perän putoamista pitkänkään seisomisen jälkeen. Täytyy purkaa kompressori pöydälle niin näkee mitä on syönyt. Löysin ebaysta joitakin korjaussarjoja näihin, osassa on silicat, pari O-rengasta ja männän tiiviste. Myytiin myös irto sylinteriä kompuraan, onko nekin ollu yleisesti vaihon tarpeessa (ei kuulunut korjaussarjoihin)?dealer kirjoitti: ↑Ti 15.12.2020 17:48 Joo, toki kannattaa kokeilla ryynit kuivata kompurasta, mutta tässäkin tapauksessa on hyvin mahdollista että kompressori on harva johtuen siitä että
- pussi(t) vuotaa ja kompura joutuu joka kerta lähtiessä pumppaamaan ne täyteen, ties kuinka kauan jo ?
- kompuralla ei ole ollut ilmansuodatusta joten kulumista tapahtuu
Venttiililohkoahan tuossa ei ole vaan venttiilit pusseissa.
Pienempi vika, isompi leka.
Re: S211 ilmajousitus ongelmia
Eikö sieltä saa koko kompuran satasella + rahti, ja jäisi vielä entinen ihmeteltäväksi.
oulaistenliikenne.fi
Re: S211 ilmajousitus ongelmia
Jos satkulla saa niin ei paljoa tartte kittejä miettiä. Onko sama kompura kuin airmaticin kanssa ja sama kaikissa w211:ssa?
Pienempi vika, isompi leka.
Re: S211 ilmajousitus ongelmia
No jos ebaysta olet katsellut korjaussarjoja niin varmaan väistämättä kompuroitakin vilahtelee hakutuloksissa. Laadusta ja toimivuudesta en osaa sanoa mitään. Kompura on 211:ssa aina sama.
oulaistenliikenne.fi