Kyseessä CDI 2003, automaatti ja W203
Tuli juuri katsastuksesta, nämä viat tulivat viikko sen jälkeen:
Seuraavat hätäviesti pyörii:
Brake Wear
Visit Worshop
Visit Workshop
Display Faulty
BAS
Restraint System Service
SRS
Visit Workshop
Display Faulty
EPS
Dipped Beam L
Check Bulk
Brake Lamp
Visit Workshop
ja muuta:
- vaihdekeppi lukittunut Park-asentoon. Auto kyllä käy, mutta ei saa vaihdetta päälle. Muuta kuin sillon tällöin.
- akku tyhjenee itsekseen noin kahdessa vuorokaudessa
- välillä starttimoottorin sulake palaa (tai, sehän ei ole kai starttimoottorin sulake vaan sen solenoidin sulake. 20 A ei välttämättä riittäisi starttiin?)
- kun lähdin hakemaan apua, vaikka avain oli irti, ovet lukossa ym. etuvalot jäivät palamaan ja vasen etulamppu vilkutti noin minuutin välein.
- takajarruvalot palavat koko ajan.
Ja ai niin:
- edellisellä kerralla kun oli näitä oireita. Radio ei suostunut tulemaan päälle, vain sen nupissa oleva sisävalo syttyi.
- radio ei toiminut pariin viikkoon
- viikko sitten se yht'äkkiä alkoi toimimaan.
- kaksi päivää sitten, näiden oireiden tullessa uudestaan, se taas lakkasi toimimasta.
Eilinen oli hirvein:
- olin tullut edellisiltana kotiin ja yritin seuraavana päivänä lähteä
- sähköt, hehku OK, yritin startata. ÄÄnimerkki alkoi huutamaan. Huusi noin viisi minuuttia. Avaimen sai pois mutta huuto ei loppunut.
- uusi yritys. Äänimerkki huusi noin minuutin.
- nyt akku tyhjä, parasta aikaa latautumassa
Akku vaihdettu, upouusi.
Saanko apua?
Olen analysoinut seuraavaa:
Brake Wear - pitäisi vaihtaa jarrupalan paksuuden anturi?
Brake Lamp = pitäisi vaihtaa jarrun kytkinanturi)
Dipped Beam = lamppu on juuri vaihdettu?
Mitä muuta?
Miten voi tutkia akun hiljaisen tyhjenemisen
Huh
Sähköt täysin sekaisin -- apua!
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: La 19.12.2020 12:18
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Sähköt täysin sekaisin -- apua!
Ensimäisenä tarkista onko etu/taka sam uimassa, onko lattilla kosteutta mattojen ja äänieristeiden alla,Sahkotsekaisin kirjoitti: ↑La 19.12.2020 12:34 Kyseessä CDI 2003, automaatti ja W203
Tuli juuri katsastuksesta, nämä viat tulivat viikko sen jälkeen:
Seuraavat hätäviesti pyörii:
Brake Wear
Visit Worshop
Visit Workshop
Display Faulty
BAS
Restraint System Service
SRS
Visit Workshop
Display Faulty
EPS
Dipped Beam L
Check Bulk
Brake Lamp
Visit Workshop
ja muuta:
- vaihdekeppi lukittunut Park-asentoon. Auto kyllä käy, mutta ei saa vaihdetta päälle. Muuta kuin sillon tällöin.
- akku tyhjenee itsekseen noin kahdessa vuorokaudessa
- välillä starttimoottorin sulake palaa (tai, sehän ei ole kai starttimoottorin sulake vaan sen solenoidin sulake. 20 A ei välttämättä riittäisi starttiin?)
- kun lähdin hakemaan apua, vaikka avain oli irti, ovet lukossa ym. etuvalot jäivät palamaan ja vasen etulamppu vilkutti noin minuutin välein.
- takajarruvalot palavat koko ajan.
Ja ai niin:
- edellisellä kerralla kun oli näitä oireita. Radio ei suostunut tulemaan päälle, vain sen nupissa oleva sisävalo syttyi.
- radio ei toiminut pariin viikkoon
- viikko sitten se yht'äkkiä alkoi toimimaan.
- kaksi päivää sitten, näiden oireiden tullessa uudestaan, se taas lakkasi toimimasta.
Eilinen oli hirvein:
- olin tullut edellisiltana kotiin ja yritin seuraavana päivänä lähteä
- sähköt, hehku OK, yritin startata. ÄÄnimerkki alkoi huutamaan. Huusi noin viisi minuuttia. Avaimen sai pois mutta huuto ei loppunut.
- uusi yritys. Äänimerkki huusi noin minuutin.
- nyt akku tyhjä, parasta aikaa latautumassa
Akku vaihdettu, upouusi.
Saanko apua?
Olen analysoinut seuraavaa:
Brake Wear - pitäisi vaihtaa jarrupalan paksuuden anturi?
Brake Lamp = pitäisi vaihtaa jarrun kytkinanturi)
Dipped Beam = lamppu on juuri vaihdettu?
Mitä muuta?
Miten voi tutkia akun hiljaisen tyhjenemisen
Huh
sitten maapiuhat
E: myös *:rin piuhan päässä käymällä voi saada hyvän suunnan mistä vika hakea varsinkin jos mikään edellä oleista ei näytä mitenkään huonolta/märältä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Sähköt täysin sekaisin -- apua!
Melkoisella varmuudella etuohjainlaite joko lisävirranannossa ottanut kipeää tai juopotellut vettä (alla poistoreikä tukossa)
oulaistenliikenne.fi