W204 320cdi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Niksui
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 29.09.2020 10:28
Paikkakunta: Keski-Suomi

W204 320cdi

Viesti Kirjoittaja Niksui »

Hei, vähän kaipasin apuja näin uutena om642 omistajana, eli perus y-haarasta vuotanut säätömoottorille öljyä ja jumiin. Mitä tiivisteitä tarvii vaihtaa muita kuin sen oranssin mikä siihen väliin tulee? Eikös läpät myös ole auki asennossa koko ajan? Olen ajanut autolla vikatilassa. Ajatuksena oli ohittaa läppämoottori vastuksella. Kuinkahan tukossa myös dpf mahtaa olla koska auto ei ole toiminut oikein?

Kiitos ja joulut.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: W204 320cdi

Viesti Kirjoittaja tuikku »

'
Ei ole pakko muita, tätä kait tarkoitit.
Läpät on oletusarvoisesti kiinni koko ajan, ne aukaistaan vastakun lisäilmalle on tarvetta.
Moottorinohjain pitää päiväkirjaa poltoista, katso sieltä.
Eropainranturin arvostakin voi jotain päätellä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W204 320cdi

Viesti Kirjoittaja MiHe »

tuikku, eikös se läppämoottorin jousi pidä ne läpät nimenomaan auki, kun moottori jännitteetön? Nytkun ketjun aloittaja haluaa ohitaa moottorin vastuksella, tätä varmaan haetaan...?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 901
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: W204 320cdi

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Kyllä jousi pitää ne auki, mutta ECU ohjaa kiinni, olettaen, että moottori on ehjä. Vastuksella voi poistaa käytöstä, taas sillä oletuksella, että vivut liikkuu ja jousi pystyy aukaisemaan.

Minun kokemukseni tuosta oranssista tiivisteestä on, että eipä vaihto auta juuri mitään vuotoon, tosipaska rakenne.
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W204 320cdi

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Edellises autos itte kyllästyin tuohon todella epäonnistuneeseen Y-haara liitokseen. Siihen laitettiin alkuun jokuvuosi takaperin uudet tiivisteet, mutta aina kun kurkkas oli se jotenkin huonosti paikallaan/liukunyt tms. Usein myös se huohotushaara... ei kuitenkaan ehtinyt tulla ongelmia läppämoottorin kanssa. Korvasin sen liitoksen sitten "varmalla" rakenteella, eli T haara klemmareilla. Yleinen modaus...

Kuva

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: W204 320cdi

Viesti Kirjoittaja tuikku »

MiHe kirjoitti: Ma 28.12.2020 15:54 tuikku, eikös se läppämoottorin jousi pidä ne läpät nimenomaan auki, kun moottori jännitteetön? Nytkun ketjun aloittaja haluaa ohitaa moottorin vastuksella, tätä varmaan haetaan...?
Kylläkyllä, olet aivan oikeassa.
Mitälie ajattelin...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin