3.0 v6 diesel moottori rikki

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Huttiainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 631
Liittynyt: La 21.02.2015 14:16

Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki

Viesti Kirjoittaja Huttiainen »

Kaasupoljintahan tuo herjaa eikös?. Ei vaan selviä minkä laitteiden välillä tuo CAN herja on.

Ne ohjatut tarkistukset vissiin tehty starilla kanssa paineisiin liittyen.

Ja eikö siitä ESP:stä löytynyt vikakoodia vai onko se herja jo poistunut?
2007 R 320cdi
pressa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 28.12.2020 18:06

Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki

Viesti Kirjoittaja pressa »

Juu siis kaasupoljin vaihdettu eikä jarru.
Noi koodit sain korjaamolta, kyselen lisää sielt.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Määränsäädintä ei vielä vaihdettu(?), siitä pitäis kyllä tulla oma koodi ja sille(kin) on oma testi...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
pressa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 28.12.2020 18:06

Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki

Viesti Kirjoittaja pressa »

Kuva
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
pressa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 28.12.2020 18:06

Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki

Viesti Kirjoittaja pressa »

Siinä vikakoodeja.

Mikäköhän on rikki???
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Olisko komponenttien yhteensopivuuksissa ongelmia, tai niitä ei ole sopitettu ohjaimelle(mille)?
pressa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 28.12.2020 18:06

Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki

Viesti Kirjoittaja pressa »

Miksköhän se nyt rupeis herjaa komponentteja mitä ei oo vaihdettu🤔
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki

Viesti Kirjoittaja MiHe »

mitä siinä moottorin vaihdossa vaihtui?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
kankkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Ti 19.10.2010 23:38

Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki

Viesti Kirjoittaja kankkis »

P2306 kannattaa ainakin mitata että tunnistimien jännite syöttö kunnossa, luultavasti juurikin tuo jännite syöttö noille painetunnistimille mitkä näyttää kiinteitä arvoja
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 901
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Kaikki syöttöjännitetasot kannattaa nyt tarkistella, on niin paljon erikoisia vikakoodeja ja jos ei arvot edes muutu + jänniteherja. Maadoitukset, onko kunnossa. Moottorin maadoitus, ECUn maadoitus jne.

Onhan muuten tolkutonta toimintaa korjaamolta, jos ei yhtään selvitetä mikä moottorin rikkoi, heitetään vaan uusi jyvä ja suuttimet vanhasta penkittämättä. Toivottavasti ne neljä viallista nyt ei ehtineet jo särkeä tätäkin. Mutta nuo vikakoodit nyt ovat kyllä oma juttunsa.
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 901
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Ei kannata mennä halpaan tässä, ei ne kaikki komponentit ole yhtäaikaa vikaantuneet. Alhaiset jännitetasot saavat kyllä aikaan testerin näyttämät viat ja se tarkoittaa että kun testeri testaa komponentti kerrallaan ja arvo on täysin perseellään, siitä tulee vikakoodi sille kohteelle. Mutta sehän johtuu siitä, että syöttöjännite ei ole kunnossa monessa muussakaan kohteessa. Maavika selittäisi paljon, samoin +12V huono liitos jossain ja sen täytyy olla monelle kohteelle yhteinen syöttö jos se on + puolella. Myös CAN-vika selittyy näillä.

Ei ole täysin poissuljettua sekään, että ECU on saanut siipeen. Ottaen huomioon aiemmat kertomukset korjaamon toiminnasta, en olisi kovin ihmeissäni siitäkään.
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1038
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Onko eropainetunnistinta vaihdettu? Monesti aiheuttaa tuon alhaisen tunnistinjännitteen, herjaa mm kaasupoljinta vaikkei siinä vikaa olekaan..
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki

Viesti Kirjoittaja MiHe »

onkos adbluet toiminnassa? Oli juttua että huonolla poisto-ohjelmalla tekke herkästi tollasta, dpf arvot jumittaa jne
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
1tumppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Su 28.06.2020 10:33
Paikkakunta: IISALMI
Viesti:

Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki

Viesti Kirjoittaja 1tumppi »

Meillä moottorin vaihdossa laitettiin särkyneen moottorin johtosarja ongelmien välttämiseksi.
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
pressa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 28.12.2020 18:06

Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki

Viesti Kirjoittaja pressa »

No niin jatketaas taas. Nyt vitosta selvinny että yksi suutin oli sökö vaikka kaikki oli testattu ja vialliset neljä vaihdettiin ,nyt on sit kaikki uusittu ja paine- ero anturi oli oikosulussa mikä vaihdettii . Nyt paikallaan kun pitää kaasua jonkun aikaa pohjassa niin herjaa liian korkeaa painetta tai ajossa jos runttaa kaasun pohjaan niin sama juttu. Esp ja oil level koodit tuli tosta paine ero anturin viasta. Ja siirtopumppukin on vaihdettu. Mut mikä on nyt sit toi korkea paine juttu?
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

pressa kirjoitti: Ke 09.03.2022 22:53 Mut mikä on nyt sit toi korkea paine juttu?
Mikä korkeapainen juttu ?
Mökkillä
'
pressa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 28.12.2020 18:06

Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki

Viesti Kirjoittaja pressa »

No toi korkeepaine vika mikä tulee tossa tekstissä ilmotetulla tavalla.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Tekstissä nyt tosin ei ilmoiteta, että minkä asian korkeaa painetta herjaa ja millä tavalla. Polttoaineen, ahtoilman, pakokaasun, voiteluöljyn (jonka painetta tosin ei vissiin mitata), renkaiden, ilmastoinnin kylmäaineen, jne.? Eri paikoissa autossa on painestettuja kaasuja ja nesteitä; voi olla asiaa tuntevienkin ihan hivenen hankala noilla lähetötiedoilla kertoa, mistä johtuu painevika.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
pressa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 28.12.2020 18:06

Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki

Viesti Kirjoittaja pressa »

Diesel puolen painetta
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

pressa kirjoitti: To 10.03.2022 14:38 No toi korkeepaine vika mikä tulee tossa tekstissä ilmotetulla tavalla.
Eli valitta liian korkeasta Railipaineesta ?
jos niin tarkista että ilamaa ei pääse polttoaineen sekaa tai sen tulo ei muuten pätki,
paljonko testeri kertoo sen menevän yli, pysyykö pulssi suhde aluella,
mitä tulee tulokseksi/jatko ohjeiksi kun testerillä tekee korkpaine puolen testit
Mökkillä
'
pressa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 28.12.2020 18:06

Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki

Viesti Kirjoittaja pressa »

No niin, herjaa liian suurta painetta vaikka paineventtiili on kiinni ja tais olla vielä niin että ei ollu paineventtiilin asennolla mitään väliä vaan aina liian korkeet paineet
pressa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 28.12.2020 18:06

Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki

Viesti Kirjoittaja pressa »

:thumbup:
pressa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 28.12.2020 18:06

Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki

Viesti Kirjoittaja pressa »

Ei oo tietoo kellään tähän
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki

Viesti Kirjoittaja MiHe »

no tuolla ylempänä mökkiläinen kertoi mitä pitää tehdä että alkaa selviämään... vai onko em toimenpiteet tehty, vai millä 'painevettiiliä' oli ohjailtu
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
pressa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 28.12.2020 18:06

Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki

Viesti Kirjoittaja pressa »

No niin.

Tovi on tätä vitoa yritetty saada kuntoon ja vieläki herjaa vikaa eli

Dieselin seassa oli metallipurua eli pumppu ilmeisesti sökö.
Siirto ja korkeapainepumput vaihdettu. Tankki ja putket huuhdeltu.
Suuttimet vaihdettu
Kaikki dieselpuolen anturit vaihdettu.
Jännitteet mitattu antureilta ja paineensäätimen ohjauksesta kaikki OK
Vikakoodi tulee kun hetken paikalla kierrättää tai ajossa kun kiihdyttää reilummin.

Herjaa vikaa "polttoainepaine liian pieni paineensäätimen asentoon verrattuna"

Että tällee, onks kellää ny mitää käryy mikä viittos mättää??????
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

pressa kirjoitti: Ti 21.03.2023 18:44 No niin.

Tovi on tätä vitoa yritetty saada kuntoon ja vieläki herjaa vikaa eli

Dieselin seassa oli metallipurua eli pumppu ilmeisesti sökö.
Siirto ja korkeapainepumput vaihdettu. Tankki ja putket huuhdeltu.
Suuttimet vaihdettu
Kaikki dieselpuolen anturit vaihdettu.
Jännitteet mitattu antureilta ja paineensäätimen ohjauksesta kaikki OK
Vikakoodi tulee kun hetken paikalla kierrättää tai ajossa kun kiihdyttää reilummin.

Herjaa vikaa "polttoainepaine liian pieni paineensäätimen asentoon verrattuna"

Että tällee, onks kellää ny mitää käryy mikä viittos mättää??????
Jokos ne testerin ohjatu tarkistukset on tehty(siis mersun testaamisen
kuuluvalla eikä millä dipadaa testerillä)
Jos niin mitä niistä tuli tulokseksi ?
jos ei niin sitten siitä jatkaa vian hakua
samalla ottaa talteen tarkka vikakoodi ja sen selitys teksti
(ei tarvitse muistella "polttoainepaine liian pieni paineensäätimen asentoon verrattuna" tai jos testeri on tuon selite tekstin antanut niin vaihtaa siihen testeriin mitä kuuluu mersuissa käytää)
no kuitenkin jos metalli möhnää ollut linjoissa tankissa ym niin huuhtelemalla on ihan tuurin kauppa tuleeko kaikki pois vai ei ja riittä että sitä jää sinne hitune sitten kaikki alkaakin taas alusta kun se hitu lähtee liikkeelle vaikka ralitukista

Juttu venynt niin pitkäksi ja monenlaista tehty
että kanttaa tehdä kooste mitä, miten ja missä järjestyksessä tehty sekä mitä tehdyt on vaikuttanut
ehkä sitten joku keksii/huomaa sitää jotain
Mökkillä
'
pressa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 28.12.2020 18:06

Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki

Viesti Kirjoittaja pressa »

Ei pysty sanoo mitään missä järjestyksessä noita hommia on tehty, auto ollu neljällä eri pajalla.

Nyt auto on pajalla missä on starilla katottu ja kaikki arvot ok.
Vikakoodit on poistettu.

Vika on päällä nyt mut ei anna mitään
vikakoodia eikä moottorinvaroitusvalo syty, ainakaan paikalla käydessä.
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 901
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Tästä ei ota selvää kukaan. Vika päällä, mutta ei vikakoodia, eikä valoa? Mikä vika ja mistä sen sitten tietää; että on vika päällä?
pressa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 28.12.2020 18:06

Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki

Viesti Kirjoittaja pressa »

Vikakoodit poistettu edellisellä lukukerralla. Sen jälkeen mitattu jännitteet antureilta, jännitteet ok.
Star on näyttänyt koodia mikä tarkoittaa samaa kuin "polttoainepaine liian pieni paineensäätimen asentoon verrattuna"

Auton vika on kun pitää kierroksia päällä vähän aikaa niin rupee rykimään, näin siis paikallaan, ajossa ei olla vielä kokeiltu mitä tapahtuu, mut nyt ei ole syttyny moottorinvikavaloa eikä testeri näytä mitään koodia.
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 901
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Se, että vikakoodit on poistettu minuutti sitten, ei tarkoita että siellä ei ole vikakoodia nyt.

Taitaa olla vähän sellainen tilanne, että tässä keskustellaan korjaamon X kanssa sinun välityksellä, mikä on kyllä täydellisen turhaa.
Vastaa Viestiin