W210 ja koiranluiden pituuserot
W210 ja koiranluiden pituuserot
Kävi niin että etualatukivarren pusla oli väljä niin vaihdettiin kaikki palikat eteen toiselle puolelle pl. ylätukivarsi, nyt kun hain auton korjaamolta niin huomasin että tämän rempatun puolen kulma on 10mm korkeemmalla kun aiemmin, onko nois koiranluis eroja jos olis menny vääränpitunen vai mistä voi johtua?
Re: W210 ja koiranluiden pituuserot
On niitä eri pituisia. Ihme juttu jos ei vaihtaja ole sitä huomannut.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: W210 ja koiranluiden pituuserot
No niimpä tietenki, montaakohan eri pitusta niitä sitte on ja vaikuttaako korkeuteen?
Avantgardeen sopiva pitäs olla niin sielä kiinni nyt varmaan ääripää kun noin radikaalisti vaikutti, toimiiko myös toisinpäin, saako lyhkäsillä tontitettua sen sentin
Avantgardeen sopiva pitäs olla niin sielä kiinni nyt varmaan ääripää kun noin radikaalisti vaikutti, toimiiko myös toisinpäin, saako lyhkäsillä tontitettua sen sentin
Re: W210 ja koiranluiden pituuserot
Kertokaa lisää, ainakaan etuvakaajan päätytankoja en ole koskaan väyrysiin asennellut kuin yhdenlaisia. Tai kahdenlaisia, vasemman ja oikean puolen.
Jossain spesiaalimallissa (neliveto, lang) varmaan erilaiset mutta classic-elegance-avantgarde on samat olleet.
https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... 490-1732-3
Jossain spesiaalimallissa (neliveto, lang) varmaan erilaiset mutta classic-elegance-avantgarde on samat olleet.
https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... 490-1732-3
oulaistenliikenne.fi
Re: W210 ja koiranluiden pituuserot
Tossa kun selaisin autodocista niin sieltä löyty 5 eri pituutta, 114/114.5/115 ja 148/150, noi ensimmäisten mitat varmaan eri tavalla mitattuna kun 148/150 vai voiko noin suuria eroja olla ja miten paljon täytyy olla eri pitunen että vaikuttaa 10mm korkeuteen?
Re: W210 ja koiranluiden pituuserot
eikö se oo kun ottaa pyörät pois ja kattoo onko pituuseroa?
W210 E320cdi
Re: W210 ja koiranluiden pituuserot
Ei mulla väyrysistä kokemusta ole mutta ainakin noissa 2000 luvun malleissa on eri pituuksia eri alustoille. Eli siis jos esim sport malli niin eri pituset koiranluut. Eihän se hirveesti pieleen mene vaikka pistää väärän mittaset jos molemmat vaihtaa kerralla mutta kaippa sillä jotain merkitystä ajo-ominaisuuksiin. Itte aikanaan törmäsin tohon kantapään kautta kun motonetistä kiireessä hain katsastusta varten, aloin ihmettelee kun ei uus mee suoraan paikalleen, sitten huomasin että pituuseroa vanhaan melkee 2cm. Eikun vanha mukaan ja tiskille niin kyllähän sieltä sitten oikeen mittanen löyty. Omassa oli sillon "taksialusta", eli hieman korotettu malli.dealer kirjoitti: ↑La 09.01.2021 08:57 Kertokaa lisää, ainakaan etuvakaajan päätytankoja en ole koskaan väyrysiin asennellut kuin yhdenlaisia. Tai kahdenlaisia, vasemman ja oikean puolen.
Jossain spesiaalimallissa (neliveto, lang) varmaan erilaiset mutta classic-elegance-avantgarde on samat olleet.
https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... 490-1732-3
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: W210 ja koiranluiden pituuserot
Autodocit varmasti mittaa pituuden milloin reiän keskeltä milloin koko pituuden, että niistä mitoista ei hirveästi ole hyötyä.
Ilman muuta pitää olla molemmin puolin saman mittaiset, sillä vain ihmettelin kun kuitenkin varmasti satoja noita tankoja olen vaihtanut silloin kun väyryset oli vielä voimissaan eikä minkään vakioalustan mukaan eroja niissä osissa ole.
Ilman muuta pitää olla molemmin puolin saman mittaiset, sillä vain ihmettelin kun kuitenkin varmasti satoja noita tankoja olen vaihtanut silloin kun väyryset oli vielä voimissaan eikä minkään vakioalustan mukaan eroja niissä osissa ole.
oulaistenliikenne.fi
Re: W210 ja koiranluiden pituuserot
Nyt oli keula ylhäällä, koiranluut oli molemmin puolin samanlaiset, mouserilla vielä tarkistettuna, jousi oli paikallaan niin ylä ku alapäästäki
Mikä helvetti ton eron on voinu tehdä, raidentangon sisempi ja ulompi + alapallo laitettiin samalla kertaa ku alatukivarsi ja koiranluu
Ainut ero mitä huomaan on uudes alatukivarres joka siis auton oikeella puolella on että tohon tukivarren rungon keskikohtaan, puslien "väliin" joku linkun näkonen pienellä ruuvilla kiinni joka näkyy myös konehuoneen puolelta ja on kiinni pienessä mustassa mötikässä?
Mikä helvetti ton eron on voinu tehdä, raidentangon sisempi ja ulompi + alapallo laitettiin samalla kertaa ku alatukivarsi ja koiranluu
Ainut ero mitä huomaan on uudes alatukivarres joka siis auton oikeella puolella on että tohon tukivarren rungon keskikohtaan, puslien "väliin" joku linkun näkonen pienellä ruuvilla kiinni joka näkyy myös konehuoneen puolelta ja on kiinni pienessä mustassa mötikässä?
Viimeksi muokannut hc3, La 09.01.2021 13:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W210 ja koiranluiden pituuserot
Eikai ne sinne jotain jousta tai jousikumia ole vaihtanu? Tai jotenkin jäänyt kumi niin ettei ole pohjassa? Kuulostaa mahdottomalta mutta en kyllä muuta keksihc3 kirjoitti: ↑La 09.01.2021 13:37 Nyt oli keula ylhäällä, koiranluut oli molemmin puolin samanlaiset, mouserilla vielä tarkistettuna, jousi oli paikallaan niin ylä ku alapäästäki
Mikä helvetti ton eron on voinu tehdä, raidentangon sisempi ja ulompi + alapallo laitettiin samalla kertaa ku alatukivarsi ja koiranluu
Ainut ero mitä huomaan on uudes alatukivarren joka siis auton oikeella puolella on että tohon tukivarren rungon keskikohtaan, puslien "väliin" joku linkun näkonen pienellä ruuvilla kiinni joka näkyy myös konehuoneen puolelta, mikä se on?
Viimeksi muokannut simoks, La 09.01.2021 13:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W210 E320cdi
Re: W210 ja koiranluiden pituuserot
Ei oo jousikumia vaihdettu ja kumi on pohjas
Re: W210 ja koiranluiden pituuserot
vai tarvisko vaan ajoa senverran että jousi ym. asettuu "paikoilleen" ? jos on kaikki ollut auki niin kyllähän se siitä laskee pikkuhiljaa hieman kun asettuu?
W210 E320cdi
Re: W210 ja koiranluiden pituuserot
Ei voi siitäkää olla kiinni kun vanha jousi, uuden kans ottaiski aikansa, sen verran tullu noita vaihdettua että tiedän kyllä mitä tarkotit.
Nyt otin sen linkun irti siitä tukivarresta, jos se rajottas tota liikettä, tollasta en oo kyllä aikasemmis väyrysis huomannu niin pisti silmään, muuta eroa en tosiaan huomaa ku täs nyt tunnin verran pyöriny auton alla
Kattelin noita oikeanpuolen tukivarsia autodocista niin joissaki on paikka tolle linkulle muttei kaikis
Nyt otin sen linkun irti siitä tukivarresta, jos se rajottas tota liikettä, tollasta en oo kyllä aikasemmis väyrysis huomannu niin pisti silmään, muuta eroa en tosiaan huomaa ku täs nyt tunnin verran pyöriny auton alla
Kattelin noita oikeanpuolen tukivarsia autodocista niin joissaki on paikka tolle linkulle muttei kaikis
Re: W210 ja koiranluiden pituuserot
Ainut mikä tulee mieleen niin onko esim pallonivel kiristetty ilmas ja jää nyt kantamaan tai joku muu "ennen aikanen" kiristäminen ettei auto oo luonnollises asennos
Re: W210 ja koiranluiden pituuserot
Pikku vipu on korkeustunnistin ja ohjaa ajovalojen automaattista korkeudensäätöä.
Palloniveltä ei voi kiristää väärässä asennossa, mutta alatukivarren sisäpään pultit kyllä voisi ja voi hieman vaikuttaa.
Palloniveltä ei voi kiristää väärässä asennossa, mutta alatukivarren sisäpään pultit kyllä voisi ja voi hieman vaikuttaa.
oulaistenliikenne.fi
Re: W210 ja koiranluiden pituuserot
Juu ja tosiaan toi korkeusero on tuolla puolella 14mm eli ei puhuta enää mistää pienestä erosta
Eli pitäiskö noi tukivarren pultit kiristää ku auto pyörillä?
Nelipyöräsuuntaushan tohon tehtiin vaihdon jälkeen eli eikö sillon avattu ainakin toista pulttia vai tarviiko säätöön avata molemmat ja miten noi voi kiristää väärin?
Eli pitäiskö noi tukivarren pultit kiristää ku auto pyörillä?
Nelipyöräsuuntaushan tohon tehtiin vaihdon jälkeen eli eikö sillon avattu ainakin toista pulttia vai tarviiko säätöön avata molemmat ja miten noi voi kiristää väärin?
Re: W210 ja koiranluiden pituuserot
Kyllähän tukivarret pitäis kiristää kun auto pyörillään. Vois kuvitella, et jos kiristetty pyörät ylhäällä(niikuin valitettavan usein tehdään), uudet puslat vois kanittaa jonkunaikaa just tonverran ainakin kevyemmällä koneella olevassa autossa. Kyllähän ne varmaan vuoden sisällä muotoutuu niin, et eroa enää tuskin on. Nyt kun on jo suunnattu, niin voi miettiä et koskeeko enää...
Re: W210 ja koiranluiden pituuserot
Jos huomiseen mennessä on korkeusero edelleen lisääntynyt, voi olla että kannattaa tarkistella sitä toista puolta ... jousikupin tai alatukivarren pettämisen varalta.
Pyörillään ollen pitäisi kiristää juu, mutta ei se nyt 14 mm korkeuseroa tee vaikka mihin asentoon kiristäisi.
Pyörillään ollen pitäisi kiristää juu, mutta ei se nyt 14 mm korkeuseroa tee vaikka mihin asentoon kiristäisi.
oulaistenliikenne.fi
Re: W210 ja koiranluiden pituuserot
270cdi on nokalla ja aiemminki on alatukivarren puslia vaihdeltu mutta koskaan ei oo korkeus muuttunu, toki tekijäkin ollu eri. En mä alkaa tohon itte mitää fiksauksia tekeen vaan meen takas firmaan että saa kattoo mitä on tapahtunu
Juu siis eihän se ero ollu lisääntyny 10mm -> 14mm vaan nyt sain suoralla lattialla katottua niin ton verran se todellisuudes on, toinen puoli on kokoajan ollu niinku ennenki. Voisko nois tukivarsis sitte olla eroja, toikin tarvike niin jos se sitten siitä on kiinni?
Juu siis eihän se ero ollu lisääntyny 10mm -> 14mm vaan nyt sain suoralla lattialla katottua niin ton verran se todellisuudes on, toinen puoli on kokoajan ollu niinku ennenki. Voisko nois tukivarsis sitte olla eroja, toikin tarvike niin jos se sitten siitä on kiinni?