M103, 722.4 ja perät
M103, 722.4 ja perät
Morjen,
Äkkiseltään en löytäny apua asiaan. Elikkä c124 alunperin m102 ja 722.4. Pistin tilalle M103 ja laatikko vaihtu myös ehjään mutta siltikin 722.4. Ja autossa on ASD 3.27 välityksellä ja kysymys kuuluukin, millä välityksellä muilla on ollu kyseisiä setuppeja omissa autoissa. Itellä tässä nyt siis maantie ajossa kierrokset on ihan järkyttäviä, 80kmh ollaan jo 3500rpm ja 100kmh jo sitten 4500rpm . Että onko tosiaan niin että nämä vaatii sinne jonkun 2.xx perän vai onko tässä nyt jotakin muuta ongelmaa. Kaikki pykälät kyllä löytyy laatikosta.
Äkkiseltään en löytäny apua asiaan. Elikkä c124 alunperin m102 ja 722.4. Pistin tilalle M103 ja laatikko vaihtu myös ehjään mutta siltikin 722.4. Ja autossa on ASD 3.27 välityksellä ja kysymys kuuluukin, millä välityksellä muilla on ollu kyseisiä setuppeja omissa autoissa. Itellä tässä nyt siis maantie ajossa kierrokset on ihan järkyttäviä, 80kmh ollaan jo 3500rpm ja 100kmh jo sitten 4500rpm . Että onko tosiaan niin että nämä vaatii sinne jonkun 2.xx perän vai onko tässä nyt jotakin muuta ongelmaa. Kaikki pykälät kyllä löytyy laatikosta.
Re: M103, 722.4 ja perät
No sekin kävi mielessä että voisko se näyttää, mutta milläpä tuon testaat näyttääkö, tyhjäkäynnillä kuitenki näyttää sitä 1000 kieppeitä, muuten kyllä pelaa kaikki hyvästi tuossa.
Re: M103, 722.4 ja perät
Eihän se nyt voi noin mennä, jos moottori vain vaihtui (ja vaihteisto samanlaiseen) että kierrokset olisi tuollaiset, tai sitten ne on olleet myös M102:lla yhtä korkealla. Tuntuuko ajossa että moottori huutaa niinkuin pikkuvaihteella ajaisi ? Joutokäynnillä pitäisi kai olla 700 luokkaa kierrokset.
oulaistenliikenne.fi
Re: M103, 722.4 ja perät
Niin. Mutta eikös pikkubensoissa kuitenkin oo aina pikkusen tiheemmät välitykset että ne jaksaa kulukee. Kyllä se ku laskee nii kaikki 4 vaihto siinä on kyllä. korva kuullota vähän paha sanoo nuita kierroksista ku putkisto meni uusiksi moottorin myötä, ja jos tuo kiekkamittari nyt huijaa nii paha sanoo että miten se nyt milläki kierros alueella huutaa.
Re: M103, 722.4 ja perät
Välityksellä 3,27 ja suoralla nelosvaihteella ja normaalilla 15-tuuman renkailla on 3500 kierroksella nopeus noin 124 km/h ja 4500 kierroksella noin 159 km/h. Tuollaisia kierroslukuja ei saa edes 722.4:n kolmosvaihteella, joten vaihde, perävälitys ja mittarit voivat olla pielessä.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: M103, 722.4 ja perät
Perä välityksen katoin vielä pari päivää sitte ja siellä seisoo 3.27,. Taijan ensimmäisen ruveta tuota kierrosmittaria tutkimaan.
Re: M103, 722.4 ja perät
Laitoit 4 purkkisen tilalle 6 mukisen ja ihmettelet että ei kierrosluku natsaa. Oiskohan sytytys pulsseja vähän enemmän per kierros? Vai mistä mittari ottaa signaalin?
Re: M103, 722.4 ja perät
KE-Jetronicin yhteydessä oleva EZL-sytytysjärjestelmä antaa "TD" navasta signaalin mittarille. Eli tarvitset autoosi 6 sylinteriselle moottorille tehdyn kierroslukumittarin, niin alkaa näyttää oikein. Niitä löytynee vielä aika hyvin puretuista 124:sista.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: M103, 722.4 ja perät
No nii sieltähänse vastaus tuliki, tuotakin oon yrittäny ettiä onko nuissa erot Jenka kelloissa mutta ei tunnu kukaan puhuvan asiasta mitään
Re: M103, 722.4 ja perät
Vanhempien 123 ja 126 kiekkamittareis ainakin myös ihan lukee mille sylinteriluvulle tarkoitettu. En tiedä kuinka 124, mutta vois kuvitella jotta olis myös "leimattu"...
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: M103, 722.4 ja perät
Joissakin mittareissa on pari vaihtoehtoa, esim vastuksen paikkaa muuttamalla saa kellon näyttämään oikein, mersusta en tiedä voiko muuttaa.
Re: M103, 722.4 ja perät
Täällä puhuttiin heti eka viestissä, mutta ei kehdattu ihan suoraan tyrmätä kysyjää
oulaistenliikenne.fi