Tervehdys ketjulaiset,
Olen omistanut CLA 220:n (X117) nyt reilut pari vuotta ja lähes sieltä saakka on mukana seurannut ongelma, jonka olen ymmärtänyt merkkihuollosta saamani useamman hyvin sekavan selittelyn yhteenvetona liittyvän mahdollisesti pakoputkiston vedenkertymisongelmaan.
Meinasin avautua koko ongelmaselvitysprosessista jo enemmän, mutta vedin happea ja jätän sen tuonnemmaksi. Kysynkin vaan lyhyesti, että onko joku muu CLA:n omistaja törmännyt vastaavaan ongelmaan? Oletko saanut juurisyyn selvitettyä ja miten olet ratkaisut ongelman? Mikä on ollut valmistajan reaktio?
Tässä vielä tarkempaa ongelman kuvausta.
Eli aika ajoin, useimmiten ilmankosteuden tai lämpötilan voimakkaiden muutosten yhteydessä, CLA:n ajettavuus muuttuu erittäin tukkoiseksi. Tämä ilmenee tehontuoton heikkenemisenä, voimakkaan kaasutuksen yhteydessä moottorin "tukehtumisena" ja pakokaasun (paljolti lienee vesihöyryä) erittäin voimakkaana muodostumisena. Pari kertaa on käynyt jopa niin, että auto on heti liikkeelle lähdön yhteydessä sammunut ja kieltänyt käynnistymästä uudelleen. Ongelma on poistunut odottelun ja sen jälkeisen voimakkaan tyhjäkäynnin ja kaasuttamisen kautta. Tässä yhteydessä jälleen voimakasta "pakokaasun" muodostumista. Jälkimmäisellä kerralla, muutama viikko sitten, auto antoi sammumistilanteessa moottorihälytyksen ja pyysi ottamaan yhteyttä huoltoon. Tämän hälyn merkintää merkkihuolto ei muuten ikinä logista löytänyt.
Muutaman huoltokäyntikerran kokemuksella voin sanoa, että merkkihuolto on erikoisen haluton osallistumaan ongelmanratkaisuun.
MB CLA 220 CDI Shooting Brake (X117) -Pakoputkistoon liittyvä ongelma
Re: MB CLA 220 CDI Shooting Brake (X117) -Pakoputkistoon liittyvä ongelma
mulla oli vuonna 2000 pakka uusi renun laguna ja sama ongelma eli takapönttö jäätyi talvella tukkoon kun oli paljon pätkäajoa. tätä ihmeteltiin merkkihuollon kanssa moneen otteeseen ja ratrkaisu oli porata 8mm reikä pönttöön josta vesi pääsi ulos
Nyt sprinter 319 -12, 300GD -82, W164 280CDI -06, olleet ja menneet vito 115cdi, vito 112cdi
Re: MB CLA 220 CDI Shooting Brake (X117) -Pakoputkistoon liittyvä ongelma
Aika erikoiselta kuullostaa. Meidän CLA:ssa ei moista ongelmaa ole esiintynyt. Ehdottaisin, että käytät autoasi jossain muualla "huollossa". Kokemukseni mukaan useissa ns. "huolloissa/merkkihuolloissa" toimii asiantuntijana täysin tietämättömät kaverit. Viimeksi tänään sain korjata heidän jälkiä ;(
Auto jolla ajat ikäsi, Mercedes
Re: MB CLA 220 CDI Shooting Brake (X117) -Pakoputkistoon liittyvä ongelma
Ko mallia tuntematta, herää ajatus että voisiko tuo johtua tavasta käyttää autoa? Onko matkat pääsääntöisesti lyhyitä ja kiihdytykset varovaisia?
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: MB CLA 220 CDI Shooting Brake (X117) -Pakoputkistoon liittyvä ongelma
Voisiko syy löytyä ahtoputkista? Kun minulla aikoinaan 250 CDI kyykkäsi ja savutti julmasti niin oli turbon ja välijäähdyttimen välinen letku rikki, Itse letku oli pintakumiltaan ehjä mutta ilmeisesti sisäkerroksessa on pieni reikä josta on kertynyt ilmaa kerrosten väliin oli, ikäänkuin paise putken sisällä joka melkein tukki koko letkun eikä tahtonut edes puristelemalla tyhjentyä. Helppo kokeilla, puristelee käsin letkuja ja viallinen kohta on selvästi pehmeä.
-
- Mersumies
- Viestit: 2741
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: MB CLA 220 CDI Shooting Brake (X117) -Pakoputkistoon liittyvä ongelma
Myös välijäähdytin voi jäätyä tukkoon.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99