W211 270 CDI -03, Laatikko jumissa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
joniveas
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 24.01.2021 21:43

W211 270 CDI -03, Laatikko jumissa

Viesti Kirjoittaja joniveas »

Morjesta päivää,

Lainaan tähän Magge--:n viestin muutaman vuoden takaa:
Auto on w210 220cdi automaatti. Vika on sellainen että kun laittaa D tai R vaihteen päälle niin ei liiku mihinkään eikä ota kierroksia.

Starilla katoin niin ei näytä vikakoodeja.

Vaihdelaatikon mittausarvoista kattelin kierroslukuja niin kierroslukuanturi n2 näyttää vähän reilu puolet tavoitearvosta ja n3 näyttää 0.

Johdinlevyä on vaihettu ja vaihelaatikon ohjauspoksia kokeiltu toista, johot on mitattu ohjauspoksilta vaihdelaatikolle. Kaikki on toimivia ollut mutta kyseisessä autossa ei muutosta tapahdu.

Öljyt ovat oikeassa tasossa.

Onkohan kellään ollut vastaavaa vikaa tai mitään hajua kyseisestä hommasta.
Elikkäs itselle paukahti tänään vastaavanlainen ongelma. Ajelin normaalisti lasten kanssa luistelemaan ja parkkipaikalla pysähtyin hetkeksi katsomaan mistä löytyisi vapaata ruutua, mutta siitä kun koitin lähtä liikkeelle niin kas kummaa auto ei liiku mihinkään eikä kierokset noussut kun about 1000 rpm tietämille D & R vaihteilla.

Siinä paikan päällä asiaa tutkittiin kaverin Delphillä ja seuraavia huomioita pisti silmään:
-Vaihteenvalitsin toimi kuten piti
-Laatikon vaihde oli joko P tai N
-Tavoite vaihde joko 1 tai R
-Laatikko EI ollut vikatilassa, limp mode
-Joitakin vikakoodeja kyllä oli, ei tullut laitettua niitä ylös, mutta nollauksen jälkeen mitään ei myöskään tullut tilalle
-Öljyä oli yli ylärajan??

Eli näin äkkiseltään ajateltuna laatikko ei vaan saanut kytkettyä vaihdetta päälle? Onko öljypumppu rikki tai roskaa järjestelmässä? Ihmetyttää myös se että miksi ei anna ottaa kierroksia vaihteet päällä..

Hieman taustaa kyseisestä autosta. Pari kuukautta sitten vaihdoin laatikon & turbiinin, kun edellinen yhdistelmä meni myös aivan juntturaan. Silloin turbiinista kuului ujeltavaa ääntä eikä vaihteet lukittautunut lopulta ollenkaan päälle. Tällöin laatikko meni vikatilaan ja ainakin turbiinin nopeusanturia se herjasi, taisipa siinä olla silloin muitakin.. Vaihdon jälkeen ajelin autolla ja tarkastelin öljyn määrän useampaan otteeseen, nämä oli ok. Kuten tuossa ylempänä mainitsin, öljyn määrä oli nyt jostain syystä yli ylärajan (merkkikohtaisella mittatikulla mitattuna). Voiko tuo ylimääräinen öljy aiheuttaa tämän ongelman? Eihän sinne mistään uutta öljyä ole mistään päässyt, joten seuraavaksi mietin että onkohan sinne päässyt sekoittumaan tätä surullisen kuuluisaa glykolia.. Mitään nykimisiä tms oireita ei ole ollut, mitä nyt normaalia pientä luistamista 1-2 vaihdossa..

Josko täällä olisi kohtalon tovereita jotka osaisi antaa vinkkiä mistä päästä tätä ongelmaa pitäisi ruveta tutkimaan?

-Joni
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12394
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 270 CDI -03, Laatikko jumissa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

joniveas kirjoitti: Su 24.01.2021 23:41 Morjesta päivää,
Elikkäs itselle paukahti tänään vastaavanlainen ongelma. Ajelin normaalisti lasten kanssa luistelemaan ja parkkipaikalla pysähtyin hetkeksi katsomaan mistä löytyisi vapaata ruutua, mutta siitä kun koitin lähtä liikkeelle niin kas kummaa auto ei liiku mihinkään eikä kierokset noussut kun about 1000 rpm tietämille D & R vaihteilla.

Siinä paikan päällä asiaa tutkittiin kaverin Delphillä ja seuraavia huomioita pisti silmään:
-Vaihteenvalitsin toimi kuten piti
-Laatikon vaihde oli joko P tai N
-Tavoite vaihde joko 1 tai R
-Laatikko EI ollut vikatilassa, limp mode
-Joitakin vikakoodeja kyllä oli, ei tullut laitettua niitä ylös, mutta nollauksen jälkeen mitään ei myöskään tullut tilalle
-Öljyä oli yli ylärajan??

Eli näin äkkiseltään ajateltuna laatikko ei vaan saanut kytkettyä vaihdetta päälle? Onko öljypumppu rikki tai roskaa järjestelmässä? Ihmetyttää myös se että miksi ei anna ottaa kierroksia vaihteet päällä..

Hieman taustaa kyseisestä autosta. Pari kuukautta sitten vaihdoin laatikon & turbiinin, kun edellinen yhdistelmä meni myös aivan juntturaan. Silloin turbiinista kuului ujeltavaa ääntä eikä vaihteet lukittautunut lopulta ollenkaan päälle. Tällöin laatikko meni vikatilaan ja ainakin turbiinin nopeusanturia se herjasi, taisipa siinä olla silloin muitakin.. Vaihdon jälkeen ajelin autolla ja tarkastelin öljyn määrän useampaan otteeseen, nämä oli ok. Kuten tuossa ylempänä mainitsin, öljyn määrä oli nyt jostain syystä yli ylärajan (merkkikohtaisella mittatikulla mitattuna). Voiko tuo ylimääräinen öljy aiheuttaa tämän ongelman? Eihän sinne mistään uutta öljyä ole mistään päässyt, joten seuraavaksi mietin että onkohan sinne päässyt sekoittumaan tätä surullisen kuuluisaa glykolia.. Mitään nykimisiä tms oireita ei ole ollut, mitä nyt normaalia pientä luistamista 1-2 vaihdossa..

Josko täällä olisi kohtalon tovereita jotka osaisi antaa vinkkiä mistä päästä tätä ongelmaa pitäisi ruveta tutkimaan?

-Joni
Hiukan tarkenusta, öljyt tarkisteetu oikean lämpöisenä,
moottori käynnissä nyt sekä aikaisemmin
öljy oikeaa laatua(eikä mitään commaa)
tarkistettu että kardani ei pyöri,
tcu öljyn taso ok ?

niin tausta tiedon perustella öljy pumppu ei pumppa sitä,
asenuksessa turbinkolot ei ole ollut kohdallan/kolahtanut päikseen
pumpun nnihin kolohin menevät kohdat murtunut ja nyt irti lopulisesti

E: helppo varmistaa, tuleeko laatikon hentin puolella olevasta putkesta öljyä sen ollessa irti,
öljyn mittaus kun kone ei käy ja uudellen kun käy muttuiko öljyn taso
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
joniveas
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 24.01.2021 21:43

Re: W211 270 CDI -03, Laatikko jumissa

Viesti Kirjoittaja joniveas »


Hiukan tarkenusta, öljyt tarkisteetu oikean lämpöisenä,
moottori käynnissä nyt sekä aikaisemmin
öljy oikeaa laatua(eikä mitään commaa)
tarkistettu että kardani ei pyöri,
tcu öljyn taso ok ?

niin tausta tiedon perustella öljy pumppu ei pumppa sitä,
asenuksessa turbinkolot ei ole ollut kohdallan/kolahtanut päikseen
pumpun nnihin kolohin menevät kohdat murtunut ja nyt irti lopulisesti

E: helppo varmistaa, tuleeko laatikon hentin puolella olevasta putkesta öljyä sen ollessa irti,
öljyn mittaus kun kone ei käy ja uudellen kun käy muttuiko öljyn taso
Kiitoksia vastauksesta.

Vaihdon jälkeen tarkastelin öljyt lämpimäksi ajettuna. Silloin ei ollut testeriä että olisi nähnyt tarkan arvon, mutta kyllä ne oli sen 80°C
Tyhjäkäynnillä mitattu
Öljyt oli oikeaa laatua
En hoksannut tsekata kardaania, pitää illasta katsoa, mutta en usko että mitään eloa siinäkään on..
tcu öljyn taso ok ? Tällä varmaan meinaat ettei olisi öljyä noussut ohjainboksiin? Ohjainboksia en katsonut, mutta piuhat on ainakin kuivat laatikolta lähtevältä pistokkeelta.

Mmm, asennuksessa on toki voinut käydä yhtä sun toista. Voihan ne myös laueta ilman asennusvirhettäkin.

Okei, kiitoksia noista vinkeistä! Pitääkin illasta käydä kokeilemassa tuota öljy kikkaa, eli öljyputki vain pois laatikon kyljestä. Tarkennuksena joudun kumminkin kysymään että kumpi puoli tämä "hentin puoli" on? Ei ole minun korvaan kuulunut ennen moista vertauskuvaa.

-Joni
Avatar
Sorsso
Mersumies
Mersumies
Viestit: 703
Liittynyt: Ke 09.11.2005 18:36
Paikkakunta: Kinnula

Re: W211 270 CDI -03, Laatikko jumissa

Viesti Kirjoittaja Sorsso »

Eihän olisi niinkin yksinkertainen vika ko työntötangon irtoaminen laatikon ja kepin välistä jommasta kummasta päästä ? Niin siellä parkkikynsi pitää kardaanilähdön jumissa.
joniveas
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 24.01.2021 21:43

Re: W211 270 CDI -03, Laatikko jumissa

Viesti Kirjoittaja joniveas »

Sorsso kirjoitti: Ma 25.01.2021 12:46 Eihän olisi niinkin yksinkertainen vika ko työntötangon irtoaminen laatikon ja kepin välistä jommasta kummasta päästä ? Niin siellä parkkikynsi pitää kardaanilähdön jumissa.
Moro

Tätä minäkin ensiksi toivoin ja tarkistin, mutta valitettavasti nekin oli kunnossa.

-Joni
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12394
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 270 CDI -03, Laatikko jumissa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

joniveas kirjoitti: Ma 25.01.2021 12:38

Hiukan tarkenusta, öljyt tarkisteetu oikean lämpöisenä,
moottori käynnissä nyt sekä aikaisemmin
öljy oikeaa laatua(eikä mitään commaa)
tarkistettu että kardani ei pyöri,
tcu öljyn taso ok ?

niin tausta tiedon perustella öljy pumppu ei pumppa sitä,
asenuksessa turbinkolot ei ole ollut kohdallan/kolahtanut päikseen
pumpun nnihin kolohin menevät kohdat murtunut ja nyt irti lopulisesti

E: helppo varmistaa, tuleeko laatikon hentin puolella olevasta putkesta öljyä sen ollessa irti,
öljyn mittaus kun kone ei käy ja uudellen kun käy muttuiko öljyn taso
Kiitoksia vastauksesta.

Vaihdon jälkeen tarkastelin öljyt lämpimäksi ajettuna. Silloin ei ollut testeriä että olisi nähnyt tarkan arvon, mutta kyllä ne oli sen 80°C
Tyhjäkäynnillä mitattu
Öljyt oli oikeaa laatua
En hoksannut tsekata kardaania, pitää illasta katsoa, mutta en usko että mitään eloa siinäkään on..
tcu öljyn taso ok ? Tällä varmaan meinaat ettei olisi öljyä noussut ohjainboksiin? Ohjainboksia en katsonut, mutta piuhat on ainakin kuivat laatikolta lähtevältä pistokkeelta.

Mmm, asennuksessa on toki voinut käydä yhtä sun toista. Voihan ne myös laueta ilman asennusvirhettäkin.

Okei, kiitoksia noista vinkeistä! Pitääkin illasta käydä kokeilemassa tuota öljy kikkaa, eli öljyputki vain pois laatikon kyljestä. Tarkennuksena joudun kumminkin kysymään että kumpi puoli tämä "hentin puoli" on? Ei ole minun korvaan kuulunut ennen moista vertauskuvaa.

-Joni
Jeps toki voivat hajota ilman asenus mokaakin ja yleisimin niin käykin,
tausta ja kuvailtu vika vaan sopi hyvin selaiseen tapahtuma ketjuun
kun sekään ei aivan harvinaista ole että turbin väärä asenus rikkoo pumppun ja paljastuu heti tai hetekn päästä
paljonkos on ajettu remontin jälkeen ?

hantin puoli on se siinä kuskin oikealla puolen,
banjo pultti/putki siltä puolen laatikoa irti konen käyntiin ja jos öljy lentää pumppu toimii
toinen tapa on tuo öljyn tason mittaus kone sammuksissa ja sitten konekäynissä jos taso laski selkeästi kun kone käy pumppu pumppaa
ja jep juurikin sitä tarkoittaa tcun oikea öljyn taso(ei tipan tipaa)

kepin ja laatikon yhdys tanko siis tarkistettu ja se että se myös liikkuu tarkistko samalla että se akseli siitä laatikon kyljestä menee sisään liikku myös samaantahtiin, yhdys tangon kanssa ?

semoisiakin vikoja on ollut että imuputki(suodatin) irronut

mikäs vanhasta latikosta hajosi ?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 14914
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 270 CDI -03, Laatikko jumissa

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos hydrauliikkayksiköstä olisi se pikku muovitanko hajalla .... vaan on kyllä harvinaista, paitsi asennuksen yhteydessä rikkoutuminen.
mbosa.fi
zukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 25.04.2019 22:55
Paikkakunta: Tuusula

Re: W211 270 CDI -03, Laatikko jumissa

Viesti Kirjoittaja zukka »

dealer kirjoitti: Ma 25.01.2021 17:48 Jos hydrauliikkayksiköstä olisi se pikku muovitanko hajalla .... vaan on kyllä harvinaista, paitsi asennuksen yhteydessä rikkoutuminen.
Sama tuli mieleen. Kerran sen rikoin :D
Voisiko olla saanut halkeaman jo aiemmin ja olisi nyt kokonaan kaput?
Bensat: Dodge Dart -66,
Dieselit: MB C200 CDI A -06, MB Vito 115 CDI -06, MB Vito 115 CDI A -06, David Brown 950 -58, Kubota KH60 -90, Bobcat 631 -79,
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12394
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 270 CDI -03, Laatikko jumissa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

zukka kirjoitti: Ma 25.01.2021 17:51
dealer kirjoitti: Ma 25.01.2021 17:48 Jos hydrauliikkayksiköstä olisi se pikku muovitanko hajalla .... vaan on kyllä harvinaista, paitsi asennuksen yhteydessä rikkoutuminen.
Sama tuli mieleen. Kerran sen rikoin :D
Voisiko olla saanut halkeaman jo aiemmin ja olisi nyt kokonaan kaput?
Mahdolistahan tuo on että on saanut alku halkeaman ja sitten haljennut lopulisesti kun hetki käytetty
yleensä se kyllä hajoaa kerrasta siis se muovin pala minkä uraan tulee vivun tappi
(kuva tuolla mese fi )
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
joniveas
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 24.01.2021 21:43

Re: W211 270 CDI -03, Laatikko jumissa

Viesti Kirjoittaja joniveas »


Jeps toki voivat hajota ilman asenus mokaakin ja yleisimin niin käykin,
tausta ja kuvailtu vika vaan sopi hyvin selaiseen tapahtuma ketjuun
kun sekään ei aivan harvinaista ole että turbin väärä asenus rikkoo pumppun ja paljastuu heti tai hetekn päästä
paljonkos on ajettu remontin jälkeen ?

hantin puoli on se siinä kuskin oikealla puolen,
banjo pultti/putki siltä puolen laatikoa irti konen käyntiin ja jos öljy lentää pumppu toimii
toinen tapa on tuo öljyn tason mittaus kone sammuksissa ja sitten konekäynissä jos taso laski selkeästi kun kone käy pumppu pumppaa
ja jep juurikin sitä tarkoittaa tcun oikea öljyn taso(ei tipan tipaa)

kepin ja laatikon yhdys tanko siis tarkistettu ja se että se myös liikkuu tarkistko samalla että se akseli siitä laatikon kyljestä menee sisään liikku myös samaantahtiin, yhdys tangon kanssa ?

semoisiakin vikoja on ollut että imuputki(suodatin) irronut

mikäs vanhasta latikosta hajosi ?
Iltoja.

Nyt on banjopultit irroiteltu ja eihän sieltä öljyä tule, elikkäs se pumppu on sökö. Joko itse asentaessa hajoitin tai sitten se vaan intoutui itsestään tuomaan tätä hupia maailmaan.. Tuossa nyt ei taida olla kahta sanaa onko se mekaanisesti rikki? Ei mahda olla millään tapaa kytköksissä sähkö ongelmiin.

Tuohan selittää kerrasta myös tuon liiallisen öljynmäärän mitä eilen mittailin. Voisiko tässä olla vielä pieni toivon kipiniä, että se suodatin on lähtenyt jollain tapaa muka irti. Noh, se ei auta kun ruveta purkamaan..
Liekkö foorumilaiset itse rassailut näistä noita pumppuja kuntoon? vai onko se taas harkittava kunnostusta / purkulootan hommaamista, tai tässä tapauksessa mietteissä vahvasti myös paalaaminen.

Vanhasaa laatikossa rupesi turbiini ujeltamaan aika pahasti ja sen myötä alkoi vikatilaan menot, vaihteet ei pysynyt sisässä jnejne.. Hommasin sitten purkaamolta koko paketin ja vaihdoin pois. Olisihan tuo vanha laatikko vielä tallella, että pitääkö sitä ruveta sovittelemaan takaisin tai saisiko siitä tuohon pumppuun jotain varaosaa? Se on vaan kerennyt ottaa ns osumaa tässä ajassa.
Tällä vaihtolaatikolla olen kerennyt ajella sellaiset 4000-5000 km.

-Joni
zukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 25.04.2019 22:55
Paikkakunta: Tuusula

Re: W211 270 CDI -03, Laatikko jumissa

Viesti Kirjoittaja zukka »

Oliko vaihtolaatikolla mitään takuuta? Jos pari kk aikaa ja 5k km.
Usein on ainakin toimivuustakuu, mutta joillakin paikoilla jopa 6kk.
Bensat: Dodge Dart -66,
Dieselit: MB C200 CDI A -06, MB Vito 115 CDI -06, MB Vito 115 CDI A -06, David Brown 950 -58, Kubota KH60 -90, Bobcat 631 -79,
joniveas
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 24.01.2021 21:43

Re: W211 270 CDI -03, Laatikko jumissa

Viesti Kirjoittaja joniveas »

zukka kirjoitti: Ma 25.01.2021 21:43 Oliko vaihtolaatikolla mitään takuuta? Jos pari kk aikaa ja 5k km.
Usein on ainakin toimivuustakuu, mutta joillakin paikoilla jopa 6kk.
Moro zukka,

Pelkällä toimivuustakuulla mentiin tällä kertaa.

-Joni
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1586
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 270 CDI -03, Laatikko jumissa

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Nappaa vanhasta pumppu ja loota takas nippuun.
Ei ole mikään monimutkainen homma jos lootan osaa vaihtaa niin samaa mutterointia sekin on. Ohjeita on netti pullollaan.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12394
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 270 CDI -03, Laatikko jumissa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

joniveas kirjoitti: Ma 25.01.2021 21:34
Iltoja.

Nyt on banjopultit irroiteltu ja eihän sieltä öljyä tule, elikkäs se pumppu on sökö. Joko itse asentaessa hajoitin tai sitten se vaan intoutui itsestään tuomaan tätä hupia maailmaan.. Tuossa nyt ei taida olla kahta sanaa onko se mekaanisesti rikki? Ei mahda olla millään tapaa kytköksissä sähkö ongelmiin.

Tuohan selittää kerrasta myös tuon liiallisen öljynmäärän mitä eilen mittailin. Voisiko tässä olla vielä pieni toivon kipiniä, että se suodatin on lähtenyt jollain tapaa muka irti. Noh, se ei auta kun ruveta purkamaan..
Liekkö foorumilaiset itse rassailut näistä noita pumppuja kuntoon? vai onko se taas harkittava kunnostusta / purkulootan hommaamista, tai tässä tapauksessa mietteissä vahvasti myös paalaaminen.

Vanhasaa laatikossa rupesi turbiini ujeltamaan aika pahasti ja sen myötä alkoi vikatilaan menot, vaihteet ei pysynyt sisässä jnejne.. Hommasin sitten purkaamolta koko paketin ja vaihdoin pois. Olisihan tuo vanha laatikko vielä tallella, että pitääkö sitä ruveta sovittelemaan takaisin tai saisiko siitä tuohon pumppuun jotain varaosaa? Se on vaan kerennyt ottaa ns osumaa tässä ajassa.
Tällä vaihtolaatikolla olen kerennyt ajella sellaiset 4000-5000 km.

-Joni
Ylensä se pumpun hajoaminen näkyy kun otta turbin irti ja kurkistaa sinne akselin viertä,
Pumppu on käytänössä 2 ratasta, löytyy laatikon etupäästä sieltä mihin turbin "niska" menee
helppo vaihtaa paljon pultteja irti,

onhan siinäpieni mahdolisuus että jostain syystä ei saa öljyä vaikka juuri suodatimen irtomaisen takia,
tukos mutta aika epätoden näköistä(taustan perusteella)

ehjänä öljy kiertää kokoajan kun kone käy oli sitten sähkö tai ei olipa vaihde pällä tai ei
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1579
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: W211 270 CDI -03, Laatikko jumissa

Viesti Kirjoittaja sompio »

Itse ottaisin kyllä ensin pohjan auki ja varmistaisin ettei suodatin ole irronnut. Jos ei niin sitten se on pumppu.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 280 TE 4-Matic -98 Meni pojalle
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1586
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 270 CDI -03, Laatikko jumissa

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Kyllä se jotain pumppaa vaikka suodatin olisi irti jos öljy on normaali rajassa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12394
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 270 CDI -03, Laatikko jumissa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ja varsinkin jos sitä on liikaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
joniveas
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 24.01.2021 21:43

Re: W211 270 CDI -03, Laatikko jumissa

Viesti Kirjoittaja joniveas »

sompio kirjoitti: Ti 26.01.2021 07:33 Itse ottaisin kyllä ensin pohjan auki ja varmistaisin ettei suodatin ole irronnut. Jos ei niin sitten se on pumppu.
Aukaisin eilen öljypohjan ja kyllä se suodatin oli ihan normaalisti paikoillaan.

En hoksannut eilen kokeilla niitä banjopultteja aukoessa, että ruikkiiko se sitä öljyä kun käyttää vaihteita sisässä, vaan testatessa oli koko ajan pelkässä P asennossa. Eipä tuolla taida olla mitään merkitystä, kuten CDI203(ja maalaisjärki) jo sanoikin että ehjä pumppu pumppaa aina auton ollessa käynnissä.

Pitää ruveta kokeilemaan osaisinko purkaa vanhasta laatikosta pumpun ehjänä pois ja sitten siirtämään sitä tähän nykyiseen, jos kaikki menee ok. Muuten lisäilen ko auton Myydän osastolle varaosa autoksi.

-Joni
joniveas
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 24.01.2021 21:43

Re: W211 270 CDI -03, Laatikko jumissa

Viesti Kirjoittaja joniveas »

Iltaa,

Tämmöstä väliaika infoa tilanteesta, ihan vaan sitä ajatellen että jos jollakin tulee olemaan vastaavanlainen ongelma ni eipähän viestiketju jää ratkaisemattoman tilaan.

Elikkäs tuli puotettua loota pois autosta, eikä siinä onneksi tarvinut kauaa ihmetellä että mistähän vika mahtaa johtua. Samontein ku viimestä pulttia pumpulta löysäsi ni kuulu pari kilahdusta pöydälle, alla näkyy kuvassa syylliset:

Kuva

Ja tässä kuva vanhan laatikon pumpusta, joka näyttäs päällisin puolin ehjältä:

Kuva

Sitä en tiedä että miksi nuo on katkennut ja onko lie miten yleistä, viisaammat voi kertoa. Vaikutti siltä että tuo laatikko on jo kertaalleen aukaistu, sen verran tuoreelta näytti lukkoliimat pulteissa. Pitänee huomenna tutkia tarkemmin löytyykö muita vaurioita, mitä lie kannattaa tarkistella.. Akseli näytti onneksi ehjältä.

-Joni
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1586
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 270 CDI -03, Laatikko jumissa

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Siihen on turbiini heitetty vaan paikalleen mutta ei ole käännetty niin että hampaat menee hahloon, laatikko tontille ja painat pulteilla hampaat poikki.
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3877
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 270 CDI -03, Laatikko jumissa

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

joniveas kirjoitti: Ke 27.01.2021 22:14 Iltaa,

Tämmöstä väliaika infoa tilanteesta, ihan vaan sitä ajatellen että jos jollakin tulee olemaan vastaavanlainen ongelma ni eipähän viestiketju jää ratkaisemattoman tilaan.

Elikkäs tuli puotettua loota pois autosta, eikä siinä onneksi tarvinut kauaa ihmetellä että mistähän vika mahtaa johtua. Samontein ku viimestä pulttia pumpulta löysäsi ni kuulu pari kilahdusta pöydälle, alla näkyy kuvassa syylliset:

Kuva

Ja tässä kuva vanhan laatikon pumpusta, joka näyttäs päällisin puolin ehjältä:

Kuva

Sitä en tiedä että miksi nuo on katkennut ja onko lie miten yleistä, viisaammat voi kertoa. Vaikutti siltä että tuo laatikko on jo kertaalleen aukaistu, sen verran tuoreelta näytti lukkoliimat pulteissa. Pitänee huomenna tutkia tarkemmin löytyykö muita vaurioita, mitä lie kannattaa tarkistella.. Akseli näytti onneksi ehjältä.

-Joni
Syy katkeamiselle lukee melkeen tuolla heti alussa,
eli viimäisessä asenuksessa turbinilla kolhittu/turbin ei paikallaan,
kannatta se vaihto pumppu mitta

jos pumppulle tarvetta semmoisen saa täältä kun tulee itse purkamaan laatikosta
Mökkillä
'
joniveas
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 24.01.2021 21:43

Re: W211 270 CDI -03, Laatikko jumissa

Viesti Kirjoittaja joniveas »

MJPfin kirjoitti: To 28.01.2021 06:58 Siihen on turbiini heitetty vaan paikalleen mutta ei ole käännetty niin että hampaat menee hahloon, laatikko tontille ja painat pulteilla hampaat poikki.
Syy katkeamiselle lukee melkeen tuolla heti alussa,
eli viimäisessä asenuksessa turbinilla kolhittu/turbin ei paikallaan,
kannatta se vaihto pumppu mitta

jos pumppulle tarvetta semmoisen saa täältä kun tulee itse purkamaan laatikosta
Morjesta,

Näinhän siinä on varmasti käynyt, kuten myönsinkin jo aikaisemmin että onhan siinä asennuksessa voinut käydä kämmi. Mainittakoon kumminkin ettei se heittämällä mennyt, vaan pitkään minä sitä pyörittelin ja vitutukseen asti mietin että meniköhän se pohjaan, eihän se sitten mennyt.. Noh, menee ensikertalaisen piikkiin, eipä ole tullut muutenkaan hirveesti rassailtua noita vehkeitä.


- Joni
joniveas
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 24.01.2021 21:43

Re: W211 270 CDI -03, Laatikko jumissa

Viesti Kirjoittaja joniveas »

Päivää,

Nyt on pumppu vaihdettu ja eikun vain auto käy ja kukkuu taas normaalisti. Katsotaan kuinka pitkään tällä kertaa päästään, ennekuin pitää laatikko ottaa taas pöydälle.

Pumpun vaihtohan oli itsessään naurettavan helppo, että jos joku miettii uskaltaako ruveta itse vaihtamaan, ni antaa mennä vaan. Tämmöinen tumpelo jos sen saa vaihdettua ni suapi muutki, toki mistä tuon vielä tietää kuinka vituiksi se loppupeleissä meni.. Ajetaan viat pois jos niitä ilmenee.

-Joni
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1586
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 270 CDI -03, Laatikko jumissa

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Hieno homma, hyvä että pirssi liikkuu taas. Eiköhän se kerta riittänyt harjoitukseksi.
Vastaa Viestiin