GL450 (X166) ilmajousitus - toinen puoli valahtaa parkissa
GL450 (X166) ilmajousitus - toinen puoli valahtaa parkissa
Onko asiantuntijoita kertomaan missä todennäköisesti vika kun GL vm. 2014 on alkanut välillä parkissa pudottaan toista takakulmaa alas eli ilmaa vuotanee jostain ilmajousituksesta?
Re: GL450 (X166) ilmajousitus - toinen puoli valahtaa parkissa
Kyllä kai se pussi on todennäköisin syyllinen.
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
- Mekaanikko87
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: Su 03.01.2021 19:55
Re: GL450 (X166) ilmajousitus - toinen puoli valahtaa parkissa
Pussissa voi olla vika.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 478
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: GL450 (X166) ilmajousitus - toinen puoli valahtaa parkissa
Itse tarkastaisin kompuran vedenpoisto suodattimen. Jos on vettä, se herkästi jäädyttää venttiilin hiukan auki,
Halpa korjaus .
Jos ei auta, sitten vasta pussien vaihtoa
Halpa korjaus .
Jos ei auta, sitten vasta pussien vaihtoa
Re: GL450 (X166) ilmajousitus - toinen puoli valahtaa parkissa
Kiitos vinkeistä. Sikäli epäilen että vettä ei ole suodattimessa sillä täällä Etelä-Kaliforniassa ei oikein sada ikinä, mutta pitääpä varmuuden vuoksi tarkistaa. Mitähän tuo pussin vaihto liikkeessä voisi maksaa Suomi-hinnoilla?
Re: GL450 (X166) ilmajousitus - toinen puoli valahtaa parkissa
Moi
Takapussin vaihto pitäis olla suht simppeli homma kun se on iskarista erillinen. Siihen ei kauaa pitäisi aikaa tuhraantua, max tunti... Uusi pussi on hinnat alkaen muutama kymppi- satku ja OEM laatu 300-400€. Varmaan ei halvimpia kannata laittaa vaan pistää jonku bilsteinin. Arnott myös ihan hyvässä maineessa ja siellä "paikallista tuotantoa". Rickautossa näkyi olevan hyvin vaihtoehtoja:
https://www.rockauto.com/en/catalog/mer ... ring,15005
Onko teillä sielä aina kuivaa? Eli myös ilmankosteus matala? Se on se ilmankosteus mikä kerätään kompuraan integroituun kuivaimeen missä silica rakeita. Kun kompura imee ilmaa jää kosteus rakeisiin. Kun taas järjestelmästä puretaan ilmaa puhalletaan se rakeiden läpi ulos jolloin rakeiden pitäis jälleen kuivua. Mutta jos järjestelmä vuotaa niin silloin ilmaa liikkuu enempi sisään tuon kuivaimen kautta ja ryynit alkaa vettyä... myös kompuran imuletku on syytä tarkastaa aika-ajoin ja ilmansuodatin vaihtaa. Ainakin X164 mallissa.
TJ
Takapussin vaihto pitäis olla suht simppeli homma kun se on iskarista erillinen. Siihen ei kauaa pitäisi aikaa tuhraantua, max tunti... Uusi pussi on hinnat alkaen muutama kymppi- satku ja OEM laatu 300-400€. Varmaan ei halvimpia kannata laittaa vaan pistää jonku bilsteinin. Arnott myös ihan hyvässä maineessa ja siellä "paikallista tuotantoa". Rickautossa näkyi olevan hyvin vaihtoehtoja:
https://www.rockauto.com/en/catalog/mer ... ring,15005
Onko teillä sielä aina kuivaa? Eli myös ilmankosteus matala? Se on se ilmankosteus mikä kerätään kompuraan integroituun kuivaimeen missä silica rakeita. Kun kompura imee ilmaa jää kosteus rakeisiin. Kun taas järjestelmästä puretaan ilmaa puhalletaan se rakeiden läpi ulos jolloin rakeiden pitäis jälleen kuivua. Mutta jos järjestelmä vuotaa niin silloin ilmaa liikkuu enempi sisään tuon kuivaimen kautta ja ryynit alkaa vettyä... myös kompuran imuletku on syytä tarkastaa aika-ajoin ja ilmansuodatin vaihtaa. Ainakin X164 mallissa.
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 478
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: GL450 (X166) ilmajousitus - toinen puoli valahtaa parkissa
Taitaa olla niin, että mitä lämpimämpää, sen enemmän vettä on sitoutuneena ilmaan. Mikä lienee siellä ilman suhteellinen kosteus?
Kyllä suodattimeen kertynyt vesi hapettaa venttiilit, jotka siten eivät ehkä enään sulkeudu kunnolla.
Yleisemmin ongelma huomataan, kun tulee pakkaset. Siksi ongelma tulee ilmi yleensä helpoimmin talvella
Tarkastus ei maksa kuin tunnin työn.
edit. Tuossa selitetty ilman puhtauden ja kosteuden merkitystä ehkä paremmin.
https://www.yourmechanic.com/article/sy ... r-assembly
Viimeksi muokannut EemeliErkki, Ke 03.03.2021 08:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: GL450 (X166) ilmajousitus - toinen puoli valahtaa parkissa
No ei ne ainakaan jäässä ole kaliforniassa.
Re: GL450 (X166) ilmajousitus - toinen puoli valahtaa parkissa
Kiitos kommenteista, kosteus tosiaan voi olla syynä, pakkanen ei. Täytyy tarkistuttaa. Sen verran vielä havaintoa että kun auton jättää normaaliasentoon parkkiin, saattaa perä usein valahtaa mutta kun jättää yläasentoon, ei tipu minnekään.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 121
- Liittynyt: Su 09.04.2017 05:13
- Paikkakunta: Pomarkku
Re: GL450 (X166) ilmajousitus - toinen puoli valahtaa parkissa
Myös letkut kompuralta venttiille sekä kompuralta pusseille kannatta tarkastaa. Jos vaikka olisi hieraantunut pieni reikä. Itsellä oli sellainen tapaus.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 478
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: GL450 (X166) ilmajousitus - toinen puoli valahtaa parkissa
Lainaan itseäni toisesta ketjusta:
Tuossa Wheelers Dealers Porsche Airmatic huolto.
Vaihtavat venttiileitä, o-renkaita ja kompuraan mäntää.
Kuivaimesta eivät höpise. Eikä vaihdeta jousia. Mutta kuntoon tuli
Löytyy tuo koko jakso myös Discovery+ palvelusta
https://youtu.be/JmGUiqj_K9c
Tuossa Wheelers Dealers Porsche Airmatic huolto.
Vaihtavat venttiileitä, o-renkaita ja kompuraan mäntää.
Kuivaimesta eivät höpise. Eikä vaihdeta jousia. Mutta kuntoon tuli
Löytyy tuo koko jakso myös Discovery+ palvelusta
https://youtu.be/JmGUiqj_K9c