Mikähän on vikana, kun oikean puolen kaukovalo ja valojen merkkivalo syttyy vasta pidemmän ajon jälkeen? Kun alkaa pelaamaan niin sitten pelaa ajon loppuun saakka. Vasen valo ei ole reistannut, syttyy siis vaikka merkkivalo ei pala.
Polttoaine- lämpö- öljynpainemittari meni myös pimeäksi jo syksyllä. Vaatii nähtävästi mittariston irrotuksen ja jonkun kontaktin kolvauksen? Sulakkeet on ehjät ja muut mittarit pelaa.
W201 pitkät valot/ mittarivika
W201 pitkät valot/ mittarivika
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Re: W201 pitkät valot/ mittarivika
Jatketaanpa pohdiskelua, koska en kuitenkaan ala purkamaan mittaristoa ennen lämpimiä kelejä. Nyt on em. lisäksi ilmaantunut sellainen, että reippaammassa kiihdytyksessä mittarien valaistus kirkastuu, niin ettei se lopulta edes näytä kovin terveisiä -70 luvulta mittaristolta. Sitten kun kierrokset laskee valokin himmenee, eikä siinä ilmene vaihtelua
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Re: W201 pitkät valot/ mittarivika
Onko irrotus oikeesti näin vaikeeta: https://youtu.be/J1m_8yXcNGw Parempia ideoita? Ihmetyttää toi, miten mittarivaijerin saa takaisin paikoilleen?
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Re: W201 pitkät valot/ mittarivika
W124 pohjalta vastaan, vaijeri kannattaa ensin löysätä lattiamaton alta jalkatilasta. Antaa hieman lisätilaa mittaristolle tulla ulos. Kyllä sen takaisinkin saa kierteelleen.
Nuo irrotusraudat on ihan kätevät, niille on mittariston sivulla lovet, mihin tarttuvat. Melko hyvin ovat aina tulleet ulos. Oman suppean kokemuksen pohjalta dieselin mittaristo on tiukempi kuin bensan.
En tiedä miten w201 on nuo raitisilmasuuttimet mittariston molemmin puolin, mutta w124 ainakin ne saa helposti pois ja siten saa tarvittaessa hyvän otteen mittaristosta.
Nuo irrotusraudat on ihan kätevät, niille on mittariston sivulla lovet, mihin tarttuvat. Melko hyvin ovat aina tulleet ulos. Oman suppean kokemuksen pohjalta dieselin mittaristo on tiukempi kuin bensan.
En tiedä miten w201 on nuo raitisilmasuuttimet mittariston molemmin puolin, mutta w124 ainakin ne saa helposti pois ja siten saa tarvittaessa hyvän otteen mittaristosta.
Re: W201 pitkät valot/ mittarivika
Ensimmäisenä pitää irroittaa vaijeri, joko mittariston takaa tai vaihdelaatikosta. Tässä ei ole sitä lankussa olevaa koukkua, josta vaijerin saisi löysälle.
Itse otin vaijerin irti aina mittariston takaa. Omassani oli varashälytin ja muuta roinaa edessä, joten käsi ei alakautta ylettynyt vaijerille asti. Kahdella pitkällä ruuvimeisselillä sitten pyöritin mutterin auki. Kiinni samalla tavalla. Vaijerin pään saa kyllä passattua niin, että se osuu paikalleen kun mittariston työntää kiinni. Vaijerin kanssa pulaaminen on homman hankalin osuus.
Luulisi, että kaikissa tenavissa mittaristo on jo ollut irti, joten se ei myöskään ole hillittömän tiukassa. Omassa tylysti vedin sen pihdeillä irti, kummastakin reunasta hiljalleen nitkuttamalla. Vaikka reuna on muovia, näkyy se kestävän hiukan vetoa.
Joissain ohjeissa sanotaan, että vasemman raitisilmaventtiilin kautta pääsisi asiaa auttamaan, Se onnistuu - ehkä - vain pikkulapselta ja silloin pitää olla hanska kädessä. Itse kokeilin ja päädyin ensiapuun tikattavaksi. Siinä mittariston reunassa on terävät hampaat, jotka upposivat käteen kun sitä yritti taivuttaa sopivaan asentoon.
Itse otin vaijerin irti aina mittariston takaa. Omassani oli varashälytin ja muuta roinaa edessä, joten käsi ei alakautta ylettynyt vaijerille asti. Kahdella pitkällä ruuvimeisselillä sitten pyöritin mutterin auki. Kiinni samalla tavalla. Vaijerin pään saa kyllä passattua niin, että se osuu paikalleen kun mittariston työntää kiinni. Vaijerin kanssa pulaaminen on homman hankalin osuus.
Luulisi, että kaikissa tenavissa mittaristo on jo ollut irti, joten se ei myöskään ole hillittömän tiukassa. Omassa tylysti vedin sen pihdeillä irti, kummastakin reunasta hiljalleen nitkuttamalla. Vaikka reuna on muovia, näkyy se kestävän hiukan vetoa.
Joissain ohjeissa sanotaan, että vasemman raitisilmaventtiilin kautta pääsisi asiaa auttamaan, Se onnistuu - ehkä - vain pikkulapselta ja silloin pitää olla hanska kädessä. Itse kokeilin ja päädyin ensiapuun tikattavaksi. Siinä mittariston reunassa on terävät hampaat, jotka upposivat käteen kun sitä yritti taivuttaa sopivaan asentoon.
Re: W201 pitkät valot/ mittarivika
Tässä kävi niin, että vaihdoin randomina sulakkeita - takarivi jäi vaihtamatta kun loppui kesken - ja kas, mittarit alkoi toimia, samoin kaikki merkkivalot. Sen mittareihin vaikuttavan sulakkeen (9) vaihdoin jo heti kun mittarit lakkas toimimasta, mutta ei vaikuttanut mihinkään. Lisäksi peruutus- jarruvalot (jotka sulakkeen takana) ovat aina toimineet. Erikoista.
Mittaristo on tosiaan todennäköisesti joskus ollut irti, sen verran on asennusjälkeä nähtävissä kun tarkkaan tsiigaa.
Kiitos kuitenkin vihjeistä, jos joskus tarvii mittaristo irrottaa.
Mittaristo on tosiaan todennäköisesti joskus ollut irti, sen verran on asennusjälkeä nähtävissä kun tarkkaan tsiigaa.
Kiitos kuitenkin vihjeistä, jos joskus tarvii mittaristo irrottaa.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04