Automaatista manuaaliksi --> M103 sytytys pielessä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Automaatista manuaaliksi --> M103 sytytys pielessä

Viesti Kirjoittaja karra »

Kaverin puolesta kyselen. M103sta katkesi venttiili, eli kansiremppa tuli. Samalla vaihdettiin automaatista manuaaliin ja vauhtipyörän/vetolevyn vaihdon yhteudessä selvis että kampiakselin asentotunnistin vaati jonkun shimmauksen ja se oma hajosi kun leikkautui rikki. Tilalle tuli neloskoneen anturi hajonneen tilalle.

Nyt on sytkän ennakko pielessä, strobolla katsottuna 50 astetta. Eli ei käy hyvin eikä kestä kaasua vaan sammuu.

XENTRY Partsin mukaan noita antureita on eri numerolla ja näyttäs neloskoneen olevan ihan eri. Siitäkö se johtuu?
Viimeksi muokannut karra, Ke 24.03.2021 11:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2318
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: M103 sytytys pielessä

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

karra kirjoitti: Ke 24.03.2021 08:17 Kaverin puolesta kyselen. M103sta katkesi venttiili, eli kansiremppa tuli. Samalla vaihdettiin automaatista manuaaliin ja vauhtipyörän/vetolevyn vaihdon yhteudessä selvis että kampiakselin asentotunnistin vaati jonkun shimmauksen ja se oma hajosi kun leikkautui rikki. Tilalle tuli neloskoneen anturi hajonneen tilalle.

Nyt on sytkän ennakko pielessä, strobolla katsottuna 50 astetta. Eli ei käy hyvin eikä kestä kaasua vaan sammuu.

XENTRY Partsin mukaan noita antureita on eri numerolla ja näyttäs neloskoneen olevan ihan eri. Siitäkö se johtuu?
Voisin kuvitella ettei johdu vaan siitä, että vauhtipyörässä se mittauskohta voi olla eri kohdassa.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: M103 sytytys pielessä

Viesti Kirjoittaja karra »

E200kompressor kirjoitti: Ke 24.03.2021 09:11
Voisin kuvitella ettei johdu vaan siitä, että vauhtipyörässä se mittauskohta voi olla eri kohdassa.
Se on tarkastettu, sama kohta. Ainoastaan sen indikaattoripalan ulkonema oli isompi ja leikkas orkkis anturin silpuksi.

Kaikki perusjutut on tsekattu ja lopuksi löyty tuo sytkän pielessä olo.
Viimeksi muokannut karra, Ke 24.03.2021 10:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: M103 sytytys pielessä

Viesti Kirjoittaja karra »

Jos kampiakseli pyörähtää kaksi kertaa kun nokka kerran niin kuutoskoneella antaisi impulssin 120 asteen välein ja neloskoneella 180 asteen välein. Eli 60 astetta olis pielessä? Nyt noin 50 astetta pielessä, sehän on melkein 60 astetta. Hävettää että en tiedä miten mersun crank trigger toimii.

Tuo anturin toiminta... ” liipaiseeko” se haistaessaan triggerilevyn vai heti sen jälkeen? Triggerilevyt on aika pitkiä, n 10cm joka vois toimia puolan latausaikana, ja sattus ajoituksen virheeseen joka nyt siis n 50 astetta pielessä jos stroboon uskomista...

Ja auto tosiaan käy kuitenkin, anturin vastusarvo on 880 ku range p itäs olla 600-1200 tms..
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Automaatista manuaaliksi --> M103 sytytys pielessä

Viesti Kirjoittaja karra »

tuplaviesti, no kysytään samalla sitä että onko asentotunnistimen anturin ja triggerilevyn etäisyys kuinka kriittinen?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Automaatista manuaaliksi --> M103 sytytys pielessä

Viesti Kirjoittaja karra »

Pahoittelen ettei tuilut kerrotuksi miten päättyi, kun ei oma auto ... syy oli vääränmallinen kampiakselin asentotunnistin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin