R230 SL 500 ilman latausta
R230 SL 500 ilman latausta
Pääsiäistä kaikille!
Ongelmana on, että SL R230 ei lataa akkua/akkuja. Molemmista akuista mitattu jännitteet kun auto käy, ja on samat/pienemmät kuin auton ollessa pois päältä. Myös mittaristoon tuli visit workshop ja punainen akun kuva. Starilla ei vikakoodeja liittyen lataukseen.
Nyt hieman tarinaa miten vika alkoi:
Ajoin muutama kuukausi sitten vanhempien katokseen, jolloin punaista akun kuvaa ei mittaristossa ollut (oletattavasti siis latasi silloin) ja irroitin sitten ison akun miinusnavan.
Runsas kuukausi sitten kävin vanhemmilla, käynnistin auton ja annoin käydä käyntilämpöiseksi. Punaista akun kuvaa ei tullut. Irroitin jälleen miinusnavan.
Viikko sitten menin vanhemmille, kiinnitin miinusnavan ja käynnistin auton. Mittaristoon paukahti lähes heti punainen akun kuva. Ajoin auton halleille, annoin auton käydä pesun ajan ja ajoin sitten sisälle. Punainen akun kuva edelleen taulussa.
Nyt sitten selvittelen, että mistä mahtaa johtua. Epäilen, että laturi olisi voinut auton seisoessa hajota itsekseen, siksi nyt selvittelen muita mahdollisia syitä.
Nyt tehdyt toimenpiteet:
1: Koitettu toista akkua
2: Paukautettua laturia vasaralla
3: Tarkastettu hanttarin jalkatilassa olevat kaksi sulaketta (kuva liitteenä) yleismittarilla, eikä vastusta ollut käytännössä yhtään.
Onko foorumilaisilla ehdotuksia mitä tsekata vielä, ennen uuden laturin laitattamista? On sen verran hankalasti, etten taida itse saada vaihdettua.
Ongelmana on, että SL R230 ei lataa akkua/akkuja. Molemmista akuista mitattu jännitteet kun auto käy, ja on samat/pienemmät kuin auton ollessa pois päältä. Myös mittaristoon tuli visit workshop ja punainen akun kuva. Starilla ei vikakoodeja liittyen lataukseen.
Nyt hieman tarinaa miten vika alkoi:
Ajoin muutama kuukausi sitten vanhempien katokseen, jolloin punaista akun kuvaa ei mittaristossa ollut (oletattavasti siis latasi silloin) ja irroitin sitten ison akun miinusnavan.
Runsas kuukausi sitten kävin vanhemmilla, käynnistin auton ja annoin käydä käyntilämpöiseksi. Punaista akun kuvaa ei tullut. Irroitin jälleen miinusnavan.
Viikko sitten menin vanhemmille, kiinnitin miinusnavan ja käynnistin auton. Mittaristoon paukahti lähes heti punainen akun kuva. Ajoin auton halleille, annoin auton käydä pesun ajan ja ajoin sitten sisälle. Punainen akun kuva edelleen taulussa.
Nyt sitten selvittelen, että mistä mahtaa johtua. Epäilen, että laturi olisi voinut auton seisoessa hajota itsekseen, siksi nyt selvittelen muita mahdollisia syitä.
Nyt tehdyt toimenpiteet:
1: Koitettu toista akkua
2: Paukautettua laturia vasaralla
3: Tarkastettu hanttarin jalkatilassa olevat kaksi sulaketta (kuva liitteenä) yleismittarilla, eikä vastusta ollut käytännössä yhtään.
Onko foorumilaisilla ehdotuksia mitä tsekata vielä, ennen uuden laturin laitattamista? On sen verran hankalasti, etten taida itse saada vaihdettua.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Käyttikset:
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: R230 SL 500 ilman latausta
Kaikki muutkin sulakeet tarkistaa, laturin vapa kytkin jos laturi mallia missä on,
mitta suoraan laturilat voltit(mahdolinen johto/liitinvika) lisäksi tarkistta *:rila sam
tuo akun johdon irrotelu on kyllä semoista touhua että helposti menee sam
mitta suoraan laturilat voltit(mahdolinen johto/liitinvika) lisäksi tarkistta *:rila sam
tuo akun johdon irrotelu on kyllä semoista touhua että helposti menee sam
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: R230 SL 500 ilman latausta
Mielellään kyllä en johtoa irroittelisi, mutta autossa on jokin virtavuoto (ilmeisesti soitin). Kokemusta tästä yksilöstä ei vielä ole, sillä muutama kuukausi sitten ostin tämän. Voiko normaalin akkulaturin laittaa huoletta akkuun kiinni, vaikka johdot on kiinni? Vai pitääkö olla sellainen ylläpitolaturi?
Onko tämän sam:n takana muita laitteita? Nimittäin kaikki muu toimii normaalisti.
Viimeksi muokannut puunakki, Pe 02.04.2021 20:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Käyttikset:
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Re: R230 SL 500 ilman latausta
hups
Käyttikset:
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Re: R230 SL 500 ilman latausta
Mikä se jännite sillon on kun auto on käymässä?
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: R230 SL 500 ilman latausta
Muistaakseni tavaratilassa olevan akun jännite oli 12.55 ja konehuoneen 12.4. En nyt tarkalleen muista.
Käyttikset:
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: R230 SL 500 ilman latausta
On samin takan vaikka mitä muutakin mutta se että kaikki muu toimii ei tarkoita muuta kuin että muut toimiipuunakki kirjoitti: ↑Pe 02.04.2021 20:01Mielellään kyllä en johtoa irroittelisi, mutta autossa on jokin virtavuoto (ilmeisesti soitin). Kokemusta tästä yksilöstä ei vielä ole, sillä muutama kuukausi sitten ostin tämän. Voiko normaalin akkulaturin laittaa huoletta akkuun kiinni, vaikka johdot on kiinni? Vai pitääkö olla sellainen ylläpitolaturi?
Onko tämän sam:n takana muita laitteita? Nimittäin kaikki muu toimii normaalisti.
siitä voi hajota vain yhteen toimintoon lityvät jutut(esim ei mitenkään harvinaista että c malistta hajoaa etu sam ilmastointiin lityytät jutujen osalta tai e maillista vesiventilin ohjaus ja molemissa muut toimii)
varsinkin sähkövikaisesta(kokoajan muuta kuin lepo kulutua) johdon irrottaminen on vielä isompi riski,
ladat voi normi laturilla(riipu mikä on normali oletettavasti semmoinen "akkumatti")
kun ei jätä määrätömiksi ajoiksi kiinni että akku ei kiehu pilalle, eikä räiski johtojen kanssa,
(tosin jos kuluts on isoa niin sähkö karkaa sitä mukaa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: R230 SL 500 ilman latausta
Mulle ei vielä ole noi R230:t tuttuja ja tässä päden ilman mitään oikeaa kokemusta. Mutta nopeesti katoin 2004 vuosmallia WIS:stä ja siinä näkyis että olis kaksi akkua, sekä takana että eessä. Aloitusviestissäs kirjoitat että olet poistanut ison akun navan (etupää?), eli onko se takakontin akku kuitenkin ollu kokoajan kii? Onko se varmasti kondiksessa?
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: R230 SL 500 ilman latausta
Näissä takakontissa oleva akku on se isompi ja sen navan irroitin. Sen tilalle myös koitin toista akkua. Minun käsitykseni mukaan konehuoneessa olevaa akkua käytetään vain käynnistykseen (sitä pienempää) ja tavaratilan akku vastaa kaikesta muusta. En ole tästä aivan varma.amatoori kirjoitti: ↑Pe 02.04.2021 20:44Mulle ei vielä ole noi R230:t tuttuja ja tässä päden ilman mitään oikeaa kokemusta. Mutta nopeesti katoin 2004 vuosmallia WIS:stä ja siinä näkyis että olis kaksi akkua, sekä takana että eessä. Aloitusviestissäs kirjoitat että olet poistanut ison akun navan (etupää?), eli onko se takakontin akku kuitenkin ollu kokoajan kii? Onko se varmasti kondiksessa?
Konehuoneen akun tilalle en ole koittanut toista akkua, voiko sinne laittaa ihan minkä tahansa akun?
Käyttikset:
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Re: R230 SL 500 ilman latausta
Tarkista nyt että se starttiakkukin on kunnon latauksessa. Itse ehkä irrottaisin hetkeks molemmat akut että järjestelmä varmasti buuttaa. WIS:n mukaan avain pois ratista, ensin irti takakontti sitten etupään starttiakku, sit takas toisin päin, eli etupään startti ja sitten takakontin akku. Miinusnapa siis.
Kytkentäkaavioita selaillen, jos sen taka-akun jännite on noin alhainen auton käydessä ja F52f2 sulake on ehjä (sen minkä ilmeisesti mittasit, varmistusmittaisin mittaamalla jännitteet sieltä sulakeboksista joka navasta että onko jossain yli 13V jännite), voisi veikata että vika on regulaattorissa. Se on laturin perässä oleva musta muoviosa, vaihtaminen pitäisi onnistua irroittamatta laturia, jos nyt WIS:iä oikein tulkitsen.
Tosin tuo on sen verran monimutkainen järjestelmä että vika on ihan hyvin mahdollista olla myös N82/1 eli "battery control module, vehicle power supply control unit".
Kytkentäkaavioita selaillen, jos sen taka-akun jännite on noin alhainen auton käydessä ja F52f2 sulake on ehjä (sen minkä ilmeisesti mittasit, varmistusmittaisin mittaamalla jännitteet sieltä sulakeboksista joka navasta että onko jossain yli 13V jännite), voisi veikata että vika on regulaattorissa. Se on laturin perässä oleva musta muoviosa, vaihtaminen pitäisi onnistua irroittamatta laturia, jos nyt WIS:iä oikein tulkitsen.
Tosin tuo on sen verran monimutkainen järjestelmä että vika on ihan hyvin mahdollista olla myös N82/1 eli "battery control module, vehicle power supply control unit".
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: R230 SL 500 ilman latausta
Kiitoksia näistä neuvoista! Etenen kirjoittamallasi tavalla. Tarkistan vielä F52f2 sulakkeen ottamalla sen irti ja mittaamalla resistanssin pöydällä, tai sitten vain vaihdan suoraan uudet sulakkeet.amatoori kirjoitti: ↑Pe 02.04.2021 21:45 Tarkista nyt että se starttiakkukin on kunnon latauksessa. Itse ehkä irrottaisin hetkeks molemmat akut että järjestelmä varmasti buuttaa. WIS:n mukaan avain pois ratista, ensin irti takakontti sitten etupään starttiakku, sit takas toisin päin, eli etupään startti ja sitten takakontin akku. Miinusnapa siis.
Kytkentäkaavioita selaillen, jos sen taka-akun jännite on noin alhainen auton käydessä ja F52f2 sulake on ehjä (sen minkä ilmeisesti mittasit, varmistusmittaisin mittaamalla jännitteet sieltä sulakeboksista joka navasta että onko jossain yli 13V jännite), voisi veikata että vika on regulaattorissa. Se on laturin perässä oleva musta muoviosa, vaihtaminen pitäisi onnistua irroittamatta laturia, jos nyt WIS:iä oikein tulkitsen.
Tosin tuo on sen verran monimutkainen järjestelmä että vika on ihan hyvin mahdollista olla myös N82/1 eli "battery control module, vehicle power supply control unit".
Käyttikset:
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Re: R230 SL 500 ilman latausta
Mittaa sieltä mieluummin jännite molemmista päistä, saat samalla tietää tuleeko sieltä laturilta mitään. Se laturi on siis suoraan kiinni siinä F52f2:ssa. Oo varovainen mittapäiden kanssa ettei osu runkoon, voi sula metalli lentää.
Jos pistät sen sun autos VIN numeron niin voin tsekata sulle oikeen regulaattorin osanumeron.
Ylläpitolataus tollasessa seisottamisessa on järkevää, sillon pitää käyttää kunnollista ylläpitolaturia joka estää CDI203 mainitseman kiehuttamisen. Ei missään nimessä kannata ostaa mitää kiinan kitkutinta kun jonku perus CTEK:n tai Defan älylaturin saa hintaan 50-60€. Ne osaa mennä unitilaan jossa lataavat vain kun tarve eikä akun ikä lyhene.
edit: Jos tuon auton haluaa tehdä virrattomaksi, niin voisin kytkentäkaavioiden perusteella sanoa että molempien akkujen miinusnavat pitää irroittaa yllä olevassa järjestyksessä. Ennen takaisinkytkentää pitäisi varmistaa jännitemittauksella että molemmat akut ovat latingissa.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: R230 SL 500 ilman latausta
Jos jompikumpi akku on sökö niin se riitää syyksi punaiseen näytöön
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: R230 SL 500 ilman latausta
Juu tarvii tuo konehuoneen starttiakku vielä testata toimivaksi
Käyttikset:
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Re: R230 SL 500 ilman latausta
Selvä hommaamatoori kirjoitti: ↑Pe 02.04.2021 22:00Mittaa sieltä mieluummin jännite molemmista päistä, saat samalla tietää tuleeko sieltä laturilta mitään. Se laturi on siis suoraan kiinni siinä F52f2:ssa. Oo varovainen mittapäiden kanssa ettei osu runkoon, voi sula metalli lentää.
Jos pistät sen sun autos VIN numeron niin voin tsekata sulle oikeen regulaattorin osanumeron.
Ylläpitolataus tollasessa seisottamisessa on järkevää, sillon pitää käyttää kunnollista ylläpitolaturia joka estää CDI203 mainitseman kiehuttamisen. Ei missään nimessä kannata ostaa mitää kiinan kitkutinta kun jonku perus CTEK:n tai Defan älylaturin saa hintaan 50-60€. Ne osaa mennä unitilaan jossa lataavat vain kun tarve eikä akun ikä lyhene.
edit: Jos tuon auton haluaa tehdä virrattomaksi, niin voisin kytkentäkaavioiden perusteella sanoa että molempien akkujen miinusnavat pitää irroittaa yllä olevassa järjestyksessä. Ennen takaisinkytkentää pitäisi varmistaa jännitemittauksella että molemmat akut ovat latingissa.
Tässäpä auton VIN WDBSK75F13F062175
Käyttikset:
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Re: R230 SL 500 ilman latausta
Regulaattori: A0031545406
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: R230 SL 500 ilman latausta
Käyttikset:
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Re: R230 SL 500 ilman latausta
Tarkastin nyt ne molemmat F52 sulakkeet. Auto käydessä ei missään ollut yli 13 volttia. Ei itseasissa noussut yhtään. Täten voisi ajatella, että regulaattori/laturi olisi sökö?amatoori kirjoitti: ↑Pe 02.04.2021 22:00Mittaa sieltä mieluummin jännite molemmista päistä, saat samalla tietää tuleeko sieltä laturilta mitään. Se laturi on siis suoraan kiinni siinä F52f2:ssa. Oo varovainen mittapäiden kanssa ettei osu runkoon, voi sula metalli lentää.
Jos pistät sen sun autos VIN numeron niin voin tsekata sulle oikeen regulaattorin osanumeron.
Ylläpitolataus tollasessa seisottamisessa on järkevää, sillon pitää käyttää kunnollista ylläpitolaturia joka estää CDI203 mainitseman kiehuttamisen. Ei missään nimessä kannata ostaa mitää kiinan kitkutinta kun jonku perus CTEK:n tai Defan älylaturin saa hintaan 50-60€. Ne osaa mennä unitilaan jossa lataavat vain kun tarve eikä akun ikä lyhene.
edit: Jos tuon auton haluaa tehdä virrattomaksi, niin voisin kytkentäkaavioiden perusteella sanoa että molempien akkujen miinusnavat pitää irroittaa yllä olevassa järjestyksessä. Ennen takaisinkytkentää pitäisi varmistaa jännitemittauksella että molemmat akut ovat latingissa.
Käyttikset:
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Re: R230 SL 500 ilman latausta
Joo se regulaattori on paras veikkaus. Eikä toi niin kauhean kallis osakaan ole etteikö sitä voisi vaihtaa. WIS:n mukaan se vaihto tosiaan pitäisi onnistua ilman laturin irroitusta alakautta. Muista ne akut irti ettei räpsy.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: R230 SL 500 ilman latausta
Tuli irroteltua koko laturi, itselle mahdotonta saada regulaattoria irti muuten. Sen verta ahtaat paikat. Samalla sinne vaihtaa uuden laturin, kun kerran irti on Eivätkä nuokaan niin kovin kalliita ole, runsas 200€ korjattu boschi. Ainakin hiilet näytti regulaattorissa olevan vielä hyvät, ja jousetki tuntui toimivan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Käyttikset:
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: R230 SL 500 ilman latausta
Mikäs oli sen vapaakykimen tilanen oliko sitä ja jos oli niin oliko kunnossapuunakki kirjoitti: ↑Su 04.04.2021 19:38 Tuli irroteltua koko laturi, itselle mahdotonta saada regulaattoria irti muuten. Sen verta ahtaat paikat. Samalla sinne vaihtaa uuden laturin, kun kerran irti on Eivätkä nuokaan niin kovin kalliita ole, runsas 200€ korjattu boschi. Ainakin hiilet näytti regulaattorissa olevan vielä hyvät, ja jousetki tuntui toimivan.
sehän maksaa 4 osan tuosta laturinhinnasta
vaikka vaihtuuhan se siinä samalla kun uusi koko laturin ja hinta on ok
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: R230 SL 500 ilman latausta
Ei oo tossa ainakaan partsinformationin mukaan vapaakytkintä, ja miks bensa V8:ssa olis Eikös ne enemmän muutenkin ole noita dieselien juttuja?
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: R230 SL 500 ilman latausta
Jännä muuten, tossa on 200A sulake mutta orggis laturi A0131548202 on 150A. Laturi nöyrtyy ennen sulaketta?puunakki kirjoitti: ↑Su 04.04.2021 19:38 Tuli irroteltua koko laturi, itselle mahdotonta saada regulaattoria irti muuten. Sen verta ahtaat paikat. Samalla sinne vaihtaa uuden laturin, kun kerran irti on Eivätkä nuokaan niin kovin kalliita ole, runsas 200€ korjattu boschi. Ainakin hiilet näytti regulaattorissa olevan vielä hyvät, ja jousetki tuntui toimivan.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: R230 SL 500 ilman latausta
Juu ei ole vapaakytkintä tässäCDI203 kirjoitti: ↑Su 04.04.2021 21:03Mikäs oli sen vapaakykimen tilanen oliko sitä ja jos oli niin oliko kunnossapuunakki kirjoitti: ↑Su 04.04.2021 19:38 Tuli irroteltua koko laturi, itselle mahdotonta saada regulaattoria irti muuten. Sen verta ahtaat paikat. Samalla sinne vaihtaa uuden laturin, kun kerran irti on Eivätkä nuokaan niin kovin kalliita ole, runsas 200€ korjattu boschi. Ainakin hiilet näytti regulaattorissa olevan vielä hyvät, ja jousetki tuntui toimivan.
sehän maksaa 4 osan tuosta laturinhinnasta
vaikka vaihtuuhan se siinä samalla kun uusi koko laturin ja hinta on ok
Käyttikset:
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Re: R230 SL 500 ilman latausta
Ihmettelin itsekin ihan samaaamatoori kirjoitti: ↑Su 04.04.2021 23:47Jännä muuten, tossa on 200A sulake mutta orggis laturi A0131548202 on 150A. Laturi nöyrtyy ennen sulaketta?puunakki kirjoitti: ↑Su 04.04.2021 19:38 Tuli irroteltua koko laturi, itselle mahdotonta saada regulaattoria irti muuten. Sen verta ahtaat paikat. Samalla sinne vaihtaa uuden laturin, kun kerran irti on Eivätkä nuokaan niin kovin kalliita ole, runsas 200€ korjattu boschi. Ainakin hiilet näytti regulaattorissa olevan vielä hyvät, ja jousetki tuntui toimivan.
Käyttikset:
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Re: R230 SL 500 ilman latausta
Vahva ääni tälle! Jännitesäätimessa on muitakin komponentteja kuin hiilet. Ihan yleinen osa joka voi vikaantuessan alkaa yliladata tai ei ladata ollenkaan.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: R230 SL 500 ilman latausta
Uusi laturi on nyt kiinni ja hienosti latailee
Käyttikset:
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94