W211 tyyppiviat

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
JaakkoZZ
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 09.01.2021 02:24

W211 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja JaakkoZZ »

Hellou 🙂

Ostin viime vuoden lopulla tollasen W211 korisen '08 200CDI - Mersun, jossa oli vasta 265Tkm mittarissa. Ajattelin, että se on suht luotettava ja edullinen auto pitää, eikä mersussa varmaan ole juurikaan vikoja / tyyppivikoja. Kalliita ainakaan.

No, nyt on lyhyen ajan sisällä jo ABS anturi mennyt (ajelin ties kuinka kauan ilman vakkaria, kun en saanut korjautettua) ja nyt aikalailla heti C-huollon jälkeen pamahti kojetauluun "check brake fluid level" , joka uusiutui vähän sen jälkeen, kun olin täyttänyt säiliön jarrunesteellä. Korjaamon kaverin mukaan Mersun tyyppivika, että jarruputket ruostuu puhki. Voi ELÄMÄ.

Lienee kallis pieti tuokin jarruputkien vaihtaminen, en uskalla edes ajatella.

Nyt kysynkin, että mihin MUUHUN tässä on syytä varautua ? Mitä muita, varsinkin kalliita korjattavia, tyyppivikoja kyseisessä mallissa ilmenee ? Auto siis 13 vuotta vanha. Kohta on pakko vaihtaa merkkiä, koska rahatilanne ei anna myöden jatkuvaa huoltamista...

En uskalla edes ajatella sitä, jos esim. Tuo ilma-alusta hajoaa...lienee lasku suorastaan tähtitieteellinen...
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W211 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Kyllä tuon ikäisiin ja yli 200tkm ajettuihin vikoja tulee, myös mersuihin.
Tosi asia on se, että auto mikä on kallis ostaa uutena on kallis pitää vanhana. Vaikea sanoa mitään summia, kun autot on kuitenkin aina yksilöitä ja sekin vaikuttaa paljonko pystyy/haluaa tehdä itse.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3901
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Jarruputket ei ole mitkään älyttömän kalliit vaihtaa, katsot jonkun sopivan korjaamon ja kysyt tarjouksen jos ei itsellä työkalut pysy kädessä.
Sanotaan näin että jos pelkää viidennsadan euron laskua on parempi ajella jollain muulla kuin autolla, kaikissa niissä on jotakin laittoa ennemmin tai myöhemmin.

Ilmajousitus tarvitsee huoltoa, mielummin heti kun ei sitä kuitenkaan kukaan ole huoltanut. Kompura pöydälle ja ryynien kuivaus, ebaystä huoltosarja missä männänrengas ja sylinteri ilmansuodatin, jonkun kympin en muista alle satasen kuitenkin kustantaa, mutta saattaa säästää satasia myöhemmin kun kosteus ja paskat ei pääse pusseihin.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja dealer »

Corollaa vaan alle jos nuo viat jo tuntuu ylipääsemättömän ikäviltä.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja epk »

joo ei auta kuin kompata edellisiä, ajat nyt yhdellä mersun luotettavammista ja kestävimmistä autoista, joka kaikenlisäksi todella edukas huoltaa.
Avatar
hc3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 325
Liittynyt: La 18.07.2009 00:13
Paikkakunta: Åbo

Re: W211 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja hc3 »

Juu ei taida enää pitää kutinsa että köyhän ei oo varaa ajaa ku mersulla, tietty jos ei tarvi töitä ulkoistaa niin säästää jo paljo.

Monesti on ittelläki käyny tän facelifti väyrysen kans mieles että hommais taas w201/w124 korisen niin säästyis paljolta harrastamiselta, kalliita remppoja ei oo tähän tullu mutta kokoajan jotain pientä, mutta tuleepa sitte kuntoon sitä mukaan parsii kasaan :)
Timope
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: To 02.06.2005 14:49
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Timope »

Itse ajelin 211 220 cdi:llä nelisen vuotta. Vuosimalli oli -07. Kilometrejä tuli 160 tuhatta.Mittarissa oli 140 tuhatta, kun tuli minulle. Oli ihan laadukas peli. Etupään niveliä jouduttiin vaihtamaan pariinkin kertaan. Ovat ko mallin heikko kohta. Lisäksi vesipumppu hajosi kesken ajon ja jouduin viemään hinausautolla korjaamolle. Muuten olin ihan tyytyväinen peliin. :thumbup:
JaakkoZZ
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 09.01.2021 02:24

Re: W211 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja JaakkoZZ »

No joo...siis mulle on kyllä 500€ huoltolasku tässä elämäntilanteessa just nyt aivan liikaa. Viime vuonna saanut kaikkien velat maksettua työllä ja tuskalla ja luottotietojen puhdistumista pitää odottaa vielä ainakin 2022 asti. Kaikkien pitää maksaa käteisellä kokonaan ja lapsiperheessä on paljon muitakin rahareikiä. Oli vaan pakko auto hankkia, kun työmatkaa 130km suuntaansa. Perushuoltoihin jne kyllä on varaa, mutta jos tällaisia ylimääräisiä 500€ huoltoja alkaa tippumaan, niin pakko vaihtaa vaikka toyotaan tms. Ne kun tuntuu olevan kaikkein halvimpia huoltaa...
tehodia
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 366
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:10

Re: W211 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja tehodia »

Tyyppivika näissä on, että kaikki myynnissä olevat on jo yli kymmenen vuotta vanhoja ja useimmat vieläpä yli 400 tkm ajettuja. Joukossa on monenlaisia ja myös huonosti huollettuja yksilöitä, joten/joihin vikaa voi tulla miltei mihin vaan kuluvaan osaan. Hyvin eli normaalisti ajallaan huolletussa ei tosin mitään erityistä ja kohtuuttoman kallista pitäisi ilmaantua noiden jarruputkien lisäksi.
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1158
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Re: W211 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Ari »

Kaikki autot ovat kalliita pitää jos kaiken korjauttaa liikkeessä.Ainakin vanhempien Mersujen lumo on pitkälti siinäkin,että ovat varsin korjausystävällisiä,ja myös kestävät,kunhan on asiallisesti pidetty.Nykyaika on tee-se-tse-mehelle tai sellaiseksi aikovalle fantastista;korjausvideoita,ohjeita ja varaosamyyjiä riittää.Voisithan kysellä foorumilaisiltakin apua korjauksiin,jos joku vaikka innostuisi.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Mehumies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ma 02.11.2015 17:05

Re: W211 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Mehumies »

Tyyppi vikoja tai perus kulumaa.
Itsellä ollut Seitsemisen vuotta kyseinen 320cdi, mittarissa oli ostettaessa 260tkm, nyt 430t ja risat.
Heti ensimmäisenä vuotena kaikki pussit ja tolpat uusiksi, pettivät perättäin parin kkn välein.
Lisäksi vaihdoin kompuran.
Alustaan tosiaan saa palloniveliä vaihtaa tiuhaan tahtiin ja taakse narina heloja.
Moottorin kannatinkumit, ainakin oikea puoli tuntuu kulahtavan hätäsesti.
Pakosarjat vaihdoin rosteri sta tehtyihin.
Öljynlauhduttimen silmälasit violetteihin, samalla swirl läppien poisto ja imukanavien puhallus(pähkinänkuorimurska).
Vaidevipumoduuli mennyt vaihtoon.
Pyörien laakerit meni vaihtoon 410tkm kohdalla.
Jarrulevyt, zimmermanit meni heti vimpulaksi, brembo pelittäneet hyvin.

Tosiaan, osien hinnalla ja omalla ajalla, tiedä mitä olisi maksanut muun teettämän.

Vaihteiston pyörintä nopeuden välillä hukkaa(y3/8). Eli varmaan saa conduktori levyn jossain vaiheessa vaihtamaan&koodaamaan.

Airmaticin pussit taitaa se 200tkm kestää...
hentar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 341
Liittynyt: Ti 27.07.2004 22:23

Re: W211 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja hentar »

Mulla -08 200cdi a. Oon sillä 7v aikana reilun parisatkua ajanut ja nyt mittarissa yli 500tkm. Ei mitään isompaa vaivaa.
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1158
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Re: W211 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Ari »

W210 ollut pian 9 vuotta,vain joitakin alustan osia vaihdettu,mittarissa 360tkm.Kannattaa yrittää hankkia hyvin pidetty auto,jolla mahdollisimman vähän omistajia.Jos ollut firmalla useamman vuoden uutena,tai pitkäaikaisia omistajia, on todennäköisimmin pidetty huolta.Myös kaikenlaiset dokumentit auton korjauksista ja huolloista on tärkeitä,vaikkakin on muistetattava että ihmisiä on moneen junaan(tai Mersuun),eikä ihan kaikki autoaan rakastavatkaan pidä kirjaa töistään.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
BHN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: To 20.06.2013 10:14

Re: W211 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja BHN »

JaakkoZZ kirjoitti: Ke 07.04.2021 12:44 No joo...siis mulle on kyllä 500€ huoltolasku tässä elämäntilanteessa just nyt aivan liikaa. Viime vuonna saanut kaikkien velat maksettua työllä ja tuskalla ja luottotietojen puhdistumista pitää odottaa vielä ainakin 2022 asti. Kaikkien pitää maksaa käteisellä kokonaan ja lapsiperheessä on paljon muitakin rahareikiä. Oli vaan pakko auto hankkia, kun työmatkaa 130km suuntaansa. Perushuoltoihin jne kyllä on varaa, mutta jos tällaisia ylimääräisiä 500€ huoltoja alkaa tippumaan, niin pakko vaihtaa vaikka toyotaan tms. Ne kun tuntuu olevan kaikkein halvimpia huoltaa...
Vaikuttaa siltä, että auton valinnassa on käynyt virhe. Arvonalenema valtava 08 dieselmersussa. Harvasta huolto/korjausreissusta selviää 500e , yleensä enemmän. Eri juttu jos itse korjaa ja huoltaa. Toisaalta toyota suomessa aika ylihintainen. Mazda ,Ford tms. jos halpaa peruskäyttistä tarvii.
kaarik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 365
Liittynyt: Ke 01.09.2004 22:16
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: W211 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja kaarik »

Kokemusta on W124:sta, W210:sta ja W211:sta. Kaikista malleista katkeilee jouset 5-10cm:n matkalta alapään kiinnityskohdista sekä edestä että takaa. Pienellä katkenneella pätkällä ei ole käytännön merkitystä ja asia tulee ilmi vain katsastajan aktiivisuuden seurauksena.
Viimeksi muokannut kaarik, To 08.04.2021 20:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja dealer »

W211:ssa etujousen katkeaminen alapäästään (kuten usein käy) tulee ilmi myös siinä, että kyseinen nurkka tipahtaa alas.
Muissa jää useimmiten katsastusmiehen havaittavaksi.
oulaistenliikenne.fi
kaarik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 365
Liittynyt: Ke 01.09.2004 22:16
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: W211 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja kaarik »

Hyvä tietää, W211:ta olen uusinut vain takajousia. Varaosajouset nosti perää kyllä rutkasti.
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 680
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: W211 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Yleensä vähintään takajouset ovat kummatkin poikki, jos niitä ei koskaan vaihdettu. Ne alatukivarren kolot on vielä täynnä paskaa, niin ei sinne näe edes katsastusmies. Mutta kuten sanottua, niin ei vaikuta juuri mihinkään, toisin kuin väyrysissä jossa hengenvaarallista moottoriteillä, kun vetää monttuun ja etujousi lentää pihalle.
kaarik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 365
Liittynyt: Ke 01.09.2004 22:16
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: W211 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja kaarik »

Väyrysessä, joka pakkaa ruostumaan, voi myös etupään jousen yläkuppi irrota kiinnityksistään. Sääli, että ko. auto olisi tekniikaltaan muuten hyvä, mutta maalaus ja ruosteenesto täysin epäonnistuneita.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja dealer »

Behemoth kirjoitti: La 10.04.2021 13:25 Mutta kuten sanottua, niin ei vaikuta juuri mihinkään, toisin kuin väyrysissä jossa hengenvaarallista moottoriteillä, kun vetää monttuun ja etujousi lentää pihalle.
Niin, kuten edellä sanottu, 211:ssa hengenvaarallista koska keula tipahtaa kyseiseltä puolelta alas (ja parhaassa tapauksessa jousi räjäyttää renkaan / katkoo jarruletkun - molempia on nähty)
oulaistenliikenne.fi
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1763
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: W211 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja sompio »

delarin kanssa samaa mieltä. Emännän W211 -09 kulkineesta minun ajaessani poksahtanut etujouset. Ensin oikea ja sitten muutaman vuoden jälkeen vasen. Onneksi ei käynyt niin kuin nimimerkki "dealer" kirjoitti, että voi menä rengas tai jarruputki. Se tosiaan voi olla täysin mahdollista.
Muuten tuo W211 200 CDI on ollut ihan kelpopeli.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3811
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: W211 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Alkoi kiinnostaa toi 211:n etujousen katkeaminen, voiko sitä ennakoida jotenkin? Tietysti voi heti vaihtaa uudet, kun ovat vielä ehjät, mutta hajoavatko ne tyypillisesti jossain kilometrimäärässä tai jossain iässä tai näkeekö niistä päällepäin, että alkavat olla lopussa (ruostumisesta tms.) tai jotain? On ne monta kertaa näkyvillä ollut itselläkin tuossa, vaan enpä ole tajunnut asiaa sen enempää ihmetellä.

Veikkaisin, että on hankala ennustaa, mutta kysynpä nyt kuitenkin...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
heifetz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: To 08.04.2021 17:26

Re: W211 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja heifetz »

Parin sadan tonnin kilometrimäärällä ei voi olettaa että auto toimii moitteetta. Sille on syy miksi ne ovat halpoja vaikka uutena maksoikin maltaita. Jos perse ei kestä niin jättää ei-kriittiset ongelmat korjaamatta tai sitten vaihtaa auton. Itse omistin 2009 5-sarjalaisen bemarin jolla ajettu 240tkm. Oli kallein ostokseni ikinä vaikka halpa olikin myyntihinta. Möin pois kun olin 8000eur pistänyt korjauksiin, jälkikäteen ajateltuna ei olisi pitänyt korjata ihan kaikkea eikä missään nimessä myydä. Toki voi käydä tuuri ja ajaa satatonnia ilman isoja ongelmia mutta se taitaa olla harvinaista. Autot ovat kalliita harrastuksia.
B200 BE W246 2012
kaarik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 365
Liittynyt: Ke 01.09.2004 22:16
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: W211 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja kaarik »

Itselläni ovat kaikki jouset katkeilleet muualla kuin tasaisella tiellä ajettaessa kuten töyssyissä, vekslatessa tai muissa paikoissa, missä jousi joutuu koetukselle. Syynä on kuitenkin metallin haurastuminen iän myötä tai ruosteen aiheuttamana. Katkeamista on vaikea ennustaa etenkin kun jousien yksilöissä saattaa olla eroja. Varminta olisi vaihtaa ne uusin tietyn ajan/km-määrän jälkeen, mutta luulisin, että silloin kannattaa satsata alkuperäiseen osaan, sillä halpojen korvaavien varaosien kohdalla katkeamisriski voi olla suurempi kuin vanhan alkuperäisosan. Ennen ei autoista juuri jousia katkeillut kun autot olivat kevyempiä. E-mallin dieselin keula on raskas, mikä näkyy myös nivelien vaihtovälin lyhentymisenä.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja dealer »

Alkoi kiinnostaa toi 211:n etujousen katkeaminen, voiko sitä ennakoida jotenkin?
Ei voi, kuten arvelitkin. Paitsi tietysti niin, että vaihtaa jouset, ei ne sitten muutamaan vuoteen katkeile - omassa ennakoin vaihtamalla eteen Eibach madallusjouset.
Etujousia on 211:ssa katkeillut missä tilanteessa milloinkin, yllättävän moni on kertonut että illalla oli kaikki OK kun jätti auton pihaan mutta aamulla oli yksi kulma alhaalla.
oulaistenliikenne.fi
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2319
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

dealer kirjoitti: Su 11.04.2021 08:16
Alkoi kiinnostaa toi 211:n etujousen katkeaminen, voiko sitä ennakoida jotenkin?
Ei voi, kuten arvelitkin. Paitsi tietysti niin, että vaihtaa jouset, ei ne sitten muutamaan vuoteen katkeile - omassa ennakoin vaihtamalla eteen Eibach madallusjouset.
Etujousia on 211:ssa katkeillut missä tilanteessa milloinkin, yllättävän moni on kertonut että illalla oli kaikki OK kun jätti auton pihaan mutta aamulla oli yksi kulma alhaalla.
Ääni Eibachille. Meillä on ollut eräässä autossa Eibachin Pro -Kit kuutisen vuotta ja silloin jousille luvattiin viiden vuoden takuu. Erittäin hyvä sarja alustanumerolla tilattuna.
zukka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 696
Liittynyt: To 25.04.2019 22:55
Paikkakunta: Tuusula

Re: W211 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja zukka »

Ei nyt mersu kun fordilla olin tänään liikenteessä,mutta tässä kuussa katsastettu ja 60km/h vauhdista meni jousi poikki tänään aamulla:
https://photos.app.goo.gl/24u9au8hM5Tjqsp7A
https://photos.app.goo.gl/ZEmJ5SF8D3zoshNn8

En saanut kunnolla jousta köytettyä niin ettei osuisi renkaaseen,mutta onneksi näköpiirissä oli omakotitaloja ja yhdessä iso talli jossa oli asukas paikalla.
Katkaistiin vielä kierros lisää ja saatiin jousi jotenkin kiilattua paikoilleen että pääsin ajamaan tallille ja hakemaan motonetistä uuden jousen.
Hyvä tuuri ettei katkennut kohta ollut renkaaseen päin, puhkonut rengasta ja lukinnut pyörää sekä repinyt jarruletkua ja abs anturia mennessään.

Oli pakko laittaa tänne kun kerran jousen katkeamisista puhutaan :D
Pitäisi lailla kieltää nuo jouset jotka kapenevat päätyä kohti.
kaarik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 365
Liittynyt: Ke 01.09.2004 22:16
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: W211 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja kaarik »

Ei kai tuo jousi lennä tuosta minnekään kun on iskarin ympärillä?
zukka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 696
Liittynyt: To 25.04.2019 22:55
Paikkakunta: Tuusula

Re: W211 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja zukka »

No juu, ei sinänsä lennä minnekään.
Jarruletkun/putken liitos kohdan olisi varmaan murtanut jos olisi pyörän lukinnut kun nojasi siihen.
Kai se olisi abs johdonkin voinut puristaa tolppaa vasten.
Kaverin e61 bemarissa meni etupyörä vauhdista lukkoon kun jousi katkesi alapäästä.
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1158
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Re: W211 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Ari »

Yksi mersupaja(tunnettu tekijä Tampereella) mulle aikanaan esitteli ja asensikin korjauksen yhteydessä ohuet metallilärpäkkeet etujousien alle.Kuulema sellaiset sinne kuuluu,ja estävät jousen katkeamisen.Kemiallinen reaktio ilmeisesti jännittää jousta,ja tämän on tarkoitus eliminoida se.Kovin on tarkkaan varjeltu salaisuus kai,koska tästä ei koskaan puhuta missään.Itselläni ei ole 24 vuoden mersuilun aikana mennyt kuin kerran jousi poikki,huomattiin muistaakseni muun korjauksen seurauksena.
Viimeksi muokannut Ari, Ma 12.04.2021 16:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Vastaa Viestiin