W212 2010 ilmajousitus ongelma
W212 2010 ilmajousitus ongelma
Morjens... Tuli hommattua tuollainen mese ja taitaa olla työttömälle liian kallis auto?? Siis ongelma on joka aamu perä alhaalla, ei tule mitään vikakoodeja ja on katsottu pohjasta niin ei löydy vuotoa, mitä teen? Ostanko uudet pussit vai onko vielä jotain mitä vois kokeilla ns. halpana korjauksena? Letkuissa ei pitäisi olla vuotoa mutta voiko kompurassa olla jotain mikä aiheuttaa laskun? Perä laskee n. 5h alas ja nousee heti kun käynnistää auton.
Re: W212 2010 ilmajousitus ongelma
Todennäköisesti pussit kuluneet ja vuotaa jos ei ole vaihdettu vielä.
Letku kun vuotaa ei oikein pysy kauhean pitkään ylhäällä. Tosin riippuen halkeamasta tai reiästä.
Monesti kuskin puolen letku vararengas kotelon kiinnityksen kohdalla suoja teipin alla.
Letku kun vuotaa ei oikein pysy kauhean pitkään ylhäällä. Tosin riippuen halkeamasta tai reiästä.
Monesti kuskin puolen letku vararengas kotelon kiinnityksen kohdalla suoja teipin alla.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 479
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: W212 2010 ilmajousitus ongelma
Putoaako alas aina samaa vauhtia? Vaikuttaako yön pakkaset?
Kompuran sisällä ilmankuivain kannattaa tarkistaa ja huoltaa. Jos vettä on päässyt letkuihin, voi venttiilit myös vuotaa. Sitä ei löydä vuotosprayllä.
Kompuran sisällä ilmankuivain kannattaa tarkistaa ja huoltaa. Jos vettä on päässyt letkuihin, voi venttiilit myös vuotaa. Sitä ei löydä vuotosprayllä.
Re: W212 2010 ilmajousitus ongelma
Se oli talven jäljiltä yhden yön lämpöisessä hallissa ja sen jälkeen tuli tuo vika, putoaa samaan tahtiin ja mielestäni vasen puoli hitaammin. Vasemmalla on uusi pussi vaihdettu viime kesänä.
Re: W212 2010 ilmajousitus ongelma
Nyt aamulla laitoin käyntiin, niin vasen puoli oli vähemmän tippunut ja seurasin sitä niin käynnistyksen jälkeen vasen puoli laski aivan alas ja sitten nousi sieltä normaali korkeuteen??
Re: W212 2010 ilmajousitus ongelma
Onko se ilmankuivain jo huollettu? Ja jos rakeet jo vettyneet niin silloin on jo todennäköisesti kaikki venttiilit kompuralta pusseja kohti saaneet vettä ja takkuavat. Eikös E mallis ole kompuran jälkeen jonkinlainen venttiiliryhmä ja sitten vielä pusseissa sähköohjatut venttiilit... ekana se kompuran huolto ja sitten seurata hetken. Jos oireilu jatkuu niin sitten noita venttiilejä vaihtoon tai ihmetellä saako purettua ja putsattua...
Ja jos tulee pussi tai linjavuoto niin nopeasti korjaus. Koska vuoto järjestelmässä nopeuttaa kuivaimen vettymisen. Kompura joutuu paineistaa järjestelmää jatkuvasti uudella ilmalla josta tiivistyy kosteutta. Tiiviissä järjestelmässä taas kuivaa ilmaa puretaan uloskinpäin kuivaimen kautta joka vuorostaan kuivaa rakeita.
TJ
Ja jos tulee pussi tai linjavuoto niin nopeasti korjaus. Koska vuoto järjestelmässä nopeuttaa kuivaimen vettymisen. Kompura joutuu paineistaa järjestelmää jatkuvasti uudella ilmalla josta tiivistyy kosteutta. Tiiviissä järjestelmässä taas kuivaa ilmaa puretaan uloskinpäin kuivaimen kautta joka vuorostaan kuivaa rakeita.
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W212 2010 ilmajousitus ongelma
211-korisessa on venttiilit jousitolpissa. Siellähän on lisäksi se 2-tilavuusventtiili (Airmaticissa). 212-korisessa pitkälti saman tyylinen kuin 220 tai 221 tai 222 mutta venttiiliblokki ja kompura vaan eri paikassa.
Re: W212 2010 ilmajousitus ongelma
Ok, kysyin kun olen itse roplannut vain tuota X164 järjestelmää jossa pussit venttiilittömiä ja on vaan se bloki kompuran vieressä.
Oletan että myös tuo E mallin purkaa laskuvaiheessa ilman ulos kompuran kuivaimen kautta ja näin edesauttaa pitämään ryynit kuivina? Ja tosiaan jos järjestelmässä on jossain vuoto niin ilmaa kulkee paljon enemmän sisään kuin ulos ja ryynit vettyy.
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W212 2010 ilmajousitus ongelma
Ei pahemmin poista tasonsäätö verrattuna airmaticiin.
Ja näin ollen järjestelmässä voi olla hiukan enemmän kosteutta.
Kuitenkin kuivan ei paljoakaan vaikuta siihen tipuuko perä.
Siihen se vaikuttaa jos kosteus jäätyy ja sitten ylipaine venttiili ja kompura jumittaa näin saadaan sulake pimeäksi.
Jos kompura toimii oikein mukaan lukien ylipaine venttiili on se vuoto pussissa tai letkussa.
Ja näin ollen järjestelmässä voi olla hiukan enemmän kosteutta.
Kuitenkin kuivan ei paljoakaan vaikuta siihen tipuuko perä.
Siihen se vaikuttaa jos kosteus jäätyy ja sitten ylipaine venttiili ja kompura jumittaa näin saadaan sulake pimeäksi.
Jos kompura toimii oikein mukaan lukien ylipaine venttiili on se vuoto pussissa tai letkussa.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Re: W212 2010 ilmajousitus ongelma
Kyllä nämä kaikki laskee alleen kompuran kuivaimen kautta juurikin siksi että kosteuden tasapaino säilyisi. Jos ryynit ottaa kosteutta vastaan niin silloin pusseissa on kuivaa ilmaa joka poistuessaan vie ryyneistä taas kosteutta. Tietenkin tuossakin oma hyötysuhteensa. Toimii kompuran mekaanisen kestoiän jos missään ei ole vuotoja. Oleellista tuo mitä sanoitkin jo, vuoto aiheuttaa sen että kompura ottaa enemmän ilmaa kuin palauttaa paineen laskussa takaisin ja ryyneihin kertyy kosteutta reilusti enemmän kuin poistoilma niitä kuivaa.Maastis kirjoitti: ↑Pe 09.04.2021 15:39
Ok, kysyin kun olen itse roplannut vain tuota X164 järjestelmää jossa pussit venttiilittömiä ja on vaan se bloki kompuran vieressä.
Oletan että myös tuo E mallin purkaa laskuvaiheessa ilman ulos kompuran kuivaimen kautta ja näin edesauttaa pitämään ryynit kuivina? Ja tosiaan jos järjestelmässä on jossain vuoto niin ilmaa kulkee paljon enemmän sisään kuin ulos ja ryynit vettyy.
TJ
Re: W212 2010 ilmajousitus ongelma
Sopiiko cls 2014 mallin ilmajousi pussi mun w212 2010 meseen?
Re: W212 2010 ilmajousitus ongelma
Vertaa osanumeroita vaikka Miessler Automotiven sivuilla.
TJ
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W212 2010 ilmajousitus ongelma
Onko kokemuksia noista kiinapusseista, vuoden takuu ainakin kannattaako ostaa 100e ero hinnassa?
Re: W212 2010 ilmajousitus ongelma
Kompuran olen ostanut tuolta Miessleriltä. Se ainakin toimii. Ehkä tuolta pussinkin voisi ostaa... mutta iskareihin olisin jo aika skeptinen...
Jos nyt olisi tarve ostaa pusseja niin kokeilisin ehkä:
https://luftmaster.lt/en/produkto-kateg ... r-springs/
Tuo Dunlop kuulostaa kumiosana perinteikkäältä
TJ
Jos nyt olisi tarve ostaa pusseja niin kokeilisin ehkä:
https://luftmaster.lt/en/produkto-kateg ... r-springs/
Tuo Dunlop kuulostaa kumiosana perinteikkäältä
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W212 2010 ilmajousitus ongelma
Äsään laitoin Miesllerin tolpan. Ihan hyvin toimi, hivenen piti kolinaa pakkasella.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W212 2010 ilmajousitus ongelma
Nyt olikin yllätys aamulla, perä ei ollutkaan laskenut alas vaan oli ylhäällä???? Mitä ihmettä onko vika korjaantunut itsestään vai mistä on kyse? Tähän asti perä ollut joka aamu tontissa, osaako joku selittää asian?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 479
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: W212 2010 ilmajousitus ongelma
Kyllä se tuossa ylhäällä on selitetty.
Mutta, yritetään uudestaan. Kompuraa ei ole huollettu? Vesi jumii venttiilit. Ruostuneet. Eivät siksi toimi kunnolla.
Mutta, yritetään uudestaan. Kompuraa ei ole huollettu? Vesi jumii venttiilit. Ruostuneet. Eivät siksi toimi kunnolla.