Sytytyskatkot
Sytytyskatkot
Hei osaisko joku sanoa että johtuuko sytytyskatkot kuin usein sytytystulpista kun miun clk 320 tekee nykyjään nii pahoja sytytyskatkoja että on kerran sammunu ajossa ja tekee monta katkoa peräjälkee, ei tee hirveen hyvää voimansiirrolle ku katkasee täyeltä kaasulta ja lyö uuellee täysille. Viimeeks vaihettu huoltokirjan merkintöjen mukaa ilmeisesti 2003 sytytystulpat. Voiko katkot johtua tulpista vai pitääkö tässä lähteä kaivamaan jostai muualta vikaa ku 6, 5 ja 4 putoo samaa aikaa pelistä pois ku katkasee sytytysken lukee vikakoodin luvusta saaduissa lapuissa näin
Mb w208 clk 320 v6 -98
Re: Sytytyskatkot
Antaako 4, 5 ja 6 sylinterien eksaktit (P0304, -5 ja -6) misfire-koodit? Puolat uusiksi ainakin noilta sylintereiltä joilta antaa koodia ja tulpanjohdot uusiksi kaikki. Puolat on ihan yleinen vika paikka. Johdot myös haurastuu ja alkaa resistoreistaan pätkiä.
Yleensä M112 ja M113 moottorit menee vikatilaan riittävän monen sytytyskatkon jälkeen ja voimat häviää, kunnes käynnistää uusiksi. Jos antaa vain yleistä sytytyskatko-koodia (P0300) nin vika voi olla muuallakin.
Tulpat harvemmin normaaleissa autoissa hajoaa, mutta se kannattaa tarkistaa että on oikeat sinne kuuluvat tulpat. Ei mistään sopivuustaulukosta, vaan ihan että lämpö- ja vastusarvo on oikea.
Yleensä M112 ja M113 moottorit menee vikatilaan riittävän monen sytytyskatkon jälkeen ja voimat häviää, kunnes käynnistää uusiksi. Jos antaa vain yleistä sytytyskatko-koodia (P0300) nin vika voi olla muuallakin.
Tulpat harvemmin normaaleissa autoissa hajoaa, mutta se kannattaa tarkistaa että on oikeat sinne kuuluvat tulpat. Ei mistään sopivuustaulukosta, vaan ihan että lämpö- ja vastusarvo on oikea.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Sytytyskatkot
Sytytystulpat vaihettiin eilen olivat kyllä sen näköset että ei oltais niitten kanssa kauaa enää eteenpäi menty valkoset ja hauraan näköset kärjet. Samalla tulppia vaihtaessa huomattiin että kuskin puolen synlinterin venttiilikopan tiiviste vuotaa edestäpäin ensimmäisien 2 sylinterin sytytystulpat ihan öljyssä sekä tulppa avain öljyssä kun
sieltä pois otti. Jostain syystä ei vastaa kunnolla kaasuun nyt kun painaa tai kääntää konehuoneesta kuulostaa siltä että tukehtuu mikähän vois olla apuna tähän. Antoi lukijalle muistaakseni p0300 koodin ja muistaakseni muitakin koodeja sylintereille erikseen
sieltä pois otti. Jostain syystä ei vastaa kunnolla kaasuun nyt kun painaa tai kääntää konehuoneesta kuulostaa siltä että tukehtuu mikähän vois olla apuna tähän. Antoi lukijalle muistaakseni p0300 koodin ja muistaakseni muitakin koodeja sylintereille erikseen
Mb w208 clk 320 v6 -98
Re: Sytytyskatkot
Veikkaisin vahvasti MAFfia, mutta nämä on kaikki arvauksia kunnes osaava kundi katsoo Staarilla IMM:n virtausarvoja. Tai edes nuuhkaisee testerillä päästöarvot niin voisi vähän päätellä mitä moottorissa tapahtuu.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Sytytyskatkot
Semoinen juttu jos katkot on jatkunut pitkään voi olla kat rikki ja se sitten tekee vaikka mitä oireita
pahimillaan moottori vaurion
pahimillaan moottori vaurion
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Mersumies
- Viestit: 631
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: Sytytyskatkot
Jos sitä konehuoneesta kierrätät, niin ei se kierräkkään vaan rajoitin lyö oliko 4000 rpm ja rupee pätkimään. Ajossa pitäisi tietty toimia.
2007 R 320cdi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Sytytyskatkot
Eikä ole mittän syytä miksi pitäis paikallan kiertä yli tuonHuttiainen kirjoitti: ↑Ke 14.04.2021 16:08 Jos sitä konehuoneesta kierrätät, niin ei se kierräkkään vaan rajoitin lyö oliko 4000 rpm ja rupee pätkimään. Ajossa pitäisi tietty toimia.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Mersumies
- Viestit: 631
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: Sytytyskatkot
Ei varmaan olekkaan, mutta tuossa sanottiin näin:CDI203 kirjoitti: ↑Ke 14.04.2021 21:08Eikä ole mittän syytä miksi pitäis paikallan kiertä yli tuonHuttiainen kirjoitti: ↑Ke 14.04.2021 16:08 Jos sitä konehuoneesta kierrätät, niin ei se kierräkkään vaan rajoitin lyö oliko 4000 rpm ja rupee pätkimään. Ajossa pitäisi tietty toimia.
"Jostain syystä ei vastaa kunnolla kaasuun nyt kun painaa tai kääntää konehuoneesta kuulostaa siltä että tukehtuu mikähän vois olla apuna tähän."
Josta päättelin että sieltä on kaasuteltu vain konehuoneenpuolelta ja silloin toivottavasti oltu paikoillaan auto
2007 R 320cdi
Re: Sytytyskatkot
Jos on 18v.sitten vaihdettu tulpat,niin ei ole auto rakkautta saanut.Taitaa olla edessä monien muittenkin osien vaihto jos meinaa hyvän kulkimen saada.Bensasuodatintakaan tuskin vaihdettu hiljattain.PO300 on yleiskoodi,voi olla vika monessa paikkaa:maf,katit,lambda,sytytysosat?Star-tähystys olisi paikallaan ensimmäiseksi.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)