vito w639 116cdi 2014vm moottori lämpenee liikaa
vito w639 116cdi 2014vm moottori lämpenee liikaa
Vaihdatin termostaatin talvella ei lämmennyt oikeen kunnolla johonkin 60c meni kun pakkasta oli -10 nyt kun tullu lämpöset kelit (+5) nii nousee 99c varmaan menisi ylemmäskin mut en ole antanut mennä ja laskee kun laittaa lämpöä tulemaan ohjaamoon missähän mahtaa olla vika? flekti ei tunnu oikein minun mielestäni pyörivän nii lujaa mitä voisi kuvitella jos melkeen satasen on veden lämmöt.. ja ylävesiletku on aika kylmä verrattuna letkuhin mitkä menevät paisunta säiliölle
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: vito w639 116cdi 2014vm moottori lämpenee liikaa
Jos ylävesiletku on kylmä kun lämpöä on oikkesti 99c,
eli mittari näyttä oikeen ja termostaatin pitäis olla auki
niin vesiei kierrä, termostaatti jumissa, vesipumppu rikki,
joku tukos,
Ei kupli paisunta säiliössä,
jos kuplii niin usein kansi/sen tiiviste
mistäs siinä lämpömittarissa alkaa punarja sinne asti sen pitäis antaa voida nousta
99c on disel konelle yleisesti ok
eli mittari näyttä oikeen ja termostaatin pitäis olla auki
niin vesiei kierrä, termostaatti jumissa, vesipumppu rikki,
joku tukos,
Ei kupli paisunta säiliössä,
jos kuplii niin usein kansi/sen tiiviste
mistäs siinä lämpömittarissa alkaa punarja sinne asti sen pitäis antaa voida nousta
99c on disel konelle yleisesti ok
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: vito w639 116cdi 2014vm moottori lämpenee liikaa
Ei kuplinut paisuntaCDI203 kirjoitti: ↑Ti 13.04.2021 11:06 Jos ylävesiletku on kylmä kun lämpöä on oikkesti 99c,
eli mittari näyttä oikeen ja termostaatin pitäis olla auki
niin vesiei kierrä, termostaatti jumissa, vesipumppu rikki,
joku tukos,
Ei kupli paisunta säiliössä,
jos kuplii niin usein kansi/sen tiiviste
mistäs siinä lämpömittarissa alkaa punarja sinne asti sen pitäis antaa voida nousta
99c on disel konelle yleisesti ok
Ja punarajasta ei mitään tietoa kun on toi mittareiden välissä oleva diginäyttö
Ja onnistuuko tota tukosta/vesipumppua/termostaatintoimivuutta paikantamaan kotikonstein? taikka staarilla? termostaatti kyllä vaihdettiin ihan hiljattain niin tuntus hullulta että se olis rikki mut ei voi koskaan tietää
Re: vito w639 116cdi 2014vm moottori lämpenee liikaa
Ei se sata astetta ole mitenkään liikaa, nykyiset saaste moottorit ajetaan todella kuumana, ei se kiehu vaikka on yli 100 asteessa kun se järjestelmä on paineessa. Korkkia ei passaa avata.
E 212 näyttä analoginen n.90-95 astetta ja digitaalia / star 99-105 astetta normaalisti.
En olisi kauhean huolissaan sadasta asteesta.
E 212 näyttä analoginen n.90-95 astetta ja digitaalia / star 99-105 astetta normaalisti.
En olisi kauhean huolissaan sadasta asteesta.
Re: vito w639 116cdi 2014vm moottori lämpenee liikaa
Oman 651 koneisen käyttöohjekirjassa lukee, että koneen lämpö saa nousta normaalissa ajossa jopa 120 asteeseen. Lämpimällä ilmalla ja vuoristossa lämpö saa nousta niin korkealle kun mittarissa riittää näyttöä. No ei tuota näyttöä ole kuin 125- 127 asteeseen.
Kun tuolla lähtee tielle nousee lämpö ensin sinne 103- 105 ja putoaa sitten 95-97 asteeseen.
Paljoltahan nuo tuntui aluksi esikammiokoneen jälkeen ennekuin alkoi uskomaan, että noin kai se noissa sitten on.
Kun tuolla lähtee tielle nousee lämpö ensin sinne 103- 105 ja putoaa sitten 95-97 asteeseen.
Paljoltahan nuo tuntui aluksi esikammiokoneen jälkeen ennekuin alkoi uskomaan, että noin kai se noissa sitten on.
Re: vito w639 116cdi 2014vm moottori lämpenee liikaa
Nii mut ei kai +5 ole vielä lämmin ilma? Mut pitää kokeilla että antaa sen nousta jos lähtee sitten laskemaanJOHe kirjoitti: ↑Ke 14.04.2021 10:19 Oman 651 koneisen käyttöohjekirjassa lukee, että koneen lämpö saa nousta normaalissa ajossa jopa 120 asteeseen. Lämpimällä ilmalla ja vuoristossa lämpö saa nousta niin korkealle kun mittarissa riittää näyttöä. No ei tuota näyttöä ole kuin 125- 127 asteeseen.
Kun tuolla lähtee tielle nousee lämpö ensin sinne 103- 105 ja putoaa sitten 95-97 asteeseen.
Paljoltahan nuo tuntui aluksi esikammiokoneen jälkeen ennekuin alkoi uskomaan, että noin kai se noissa sitten on.
se ylävesiletkun kylmyys kyllä ihmetytti kun luulis ny että aukeisi jo jossain 92c viimestään
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: vito w639 116cdi 2014vm moottori lämpenee liikaa
Minkä asteinen termari on(avautuminen alkaa, täysin auki)Kobba kirjoitti: ↑To 15.04.2021 00:55Nii mut ei kai +5 ole vielä lämmin ilma? Mut pitää kokeilla että antaa sen nousta jos lähtee sitten laskemaanJOHe kirjoitti: ↑Ke 14.04.2021 10:19 Oman 651 koneisen käyttöohjekirjassa lukee, että koneen lämpö saa nousta normaalissa ajossa jopa 120 asteeseen. Lämpimällä ilmalla ja vuoristossa lämpö saa nousta niin korkealle kun mittarissa riittää näyttöä. No ei tuota näyttöä ole kuin 125- 127 asteeseen.
Kun tuolla lähtee tielle nousee lämpö ensin sinne 103- 105 ja putoaa sitten 95-97 asteeseen.
Paljoltahan nuo tuntui aluksi esikammiokoneen jälkeen ennekuin alkoi uskomaan, että noin kai se noissa sitten on.
se ylävesiletkun kylmyys kyllä ihmetytti kun luulis ny että aukeisi jo jossain 92c viimestään
jos ylä vesiletku on kylmä termari kiinni tai vesi muusta syystä kierrä,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: vito w639 116cdi 2014vm moottori lämpenee liikaa
Ei mitään tietoa veholta laittoivat orggis nii kai se on jokin 90cCDI203 kirjoitti: ↑To 15.04.2021 10:58Minkä asteinen termari on(avautuminen alkaa, täysin auki)Kobba kirjoitti: ↑To 15.04.2021 00:55Nii mut ei kai +5 ole vielä lämmin ilma? Mut pitää kokeilla että antaa sen nousta jos lähtee sitten laskemaanJOHe kirjoitti: ↑Ke 14.04.2021 10:19 Oman 651 koneisen käyttöohjekirjassa lukee, että koneen lämpö saa nousta normaalissa ajossa jopa 120 asteeseen. Lämpimällä ilmalla ja vuoristossa lämpö saa nousta niin korkealle kun mittarissa riittää näyttöä. No ei tuota näyttöä ole kuin 125- 127 asteeseen.
Kun tuolla lähtee tielle nousee lämpö ensin sinne 103- 105 ja putoaa sitten 95-97 asteeseen.
Paljoltahan nuo tuntui aluksi esikammiokoneen jälkeen ennekuin alkoi uskomaan, että noin kai se noissa sitten on.
se ylävesiletkun kylmyys kyllä ihmetytti kun luulis ny että aukeisi jo jossain 92c viimestään
jos ylä vesiletku on kylmä termari kiinni tai vesi muusta syystä kierrä,
Re: vito w639 116cdi 2014vm moottori lämpenee liikaa
105c se joo nousi ja sitten laski raketin lailla 92c ja nousi 98c mut si taas 92c eli termostaatti heräsi ylävesiletkukin oli lämmin mut en si tiedä onko silti jokin rikki vai nytkö vaan kovaan ajoon