W220 apuja kaivataan!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Cdipower
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 07.03.2017 14:05

W220 apuja kaivataan!

Viesti Kirjoittaja Cdipower »

Elikkäs prefacelift (2001)w220 320cdi kyseessä.

1. Ongelma
- Avain toimii vain infrapunalla kuskin oven kahvassa olevaa pientä ir vastaanotinta vasten. Ja erittäin läheltä max 20cm päästä. Muuten ei sano mitään.. Onko ollut vastaavaa mistä vikaa lähtisi etsimään? Akkua testattu irti ilman vaikutusta.

2. Ongelma.
- Imuovet. Ainoastaan takaluukussa tuntuu toimivan softclose. Missään muussa ovessa ei toimi. Pumppu ei mielestäni pidä edes mitään ääntä. Sulake ehkä. Pumpun moottori kaput?

3.Ongelma.
- Alavääntö hukassa. Alkaa vetämään vasta 3k kohalla ja sammuu jos tarpeeksi kauan pitää kickdownia pohjassa. Epc teksti ja valittaa rail paineen maksimi paineen ylityksestä. Egr kuulemma joskus tulpattu. En tiedä onko ohjelmoitu pois. Voiko tämä vaikuttaa ainakin alaväännön puutteeseen?. Ilmamassa arvot ihan pilvissä starilla ja se myös vaihdettu. Ei vaikutusta.

4.Ongelma
-Parkkitutkat. Herjaa etupuskurin yhtä anturia joka vaihdettu uuteen. Ei vaikutusta. Testattu kokonaan etupuskurin johtosarjaa antureilla ja silti piippaa kokoajan? Ohjainbonsi rikki? Vaikka valittaa kokoaja tiettyä etupuskurin anturia..
Hetikun painaa tutkat päälle ni punaset valot ja piippaa. Sammuu itsekseen pienen piippauksen jälkeen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Cdipower, Su 18.04.2021 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W220 apuja kaivataan!

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Cdipower kirjoitti: To 15.04.2021 23:34 Elikkäs prefacelift (2001)w220 320cdi kyseessä.

1. Ongelma
- Avain toimii vain infrapunalla kuskin oven kahvassa olevaa pientä ir vastaanotinta vasten. Ja erittäin läheltä max 20cm päästä. Muuten ei sano mitään.. Onko ollut vastaavaa mistä vikaa lähtisi etsimään? Akkua testattu irti ilman vaikutusta.

2. Ongelma.
- Imuovet. Ainoastaan takaluukussa tuntuu toimivan softclose. Missään muussa ovessa ei toimi. Pumppu ei mielestäni pidä edes mitään ääntä. Sulake ehkä. Pumpun moottori kaput?

3.Ongelma.
- Alavääntö hukassa. Alkaa vetämään vasta 3k kohalla ja sammuu jos tarpeeksi kauan pitää kickdownia pohjassa. Epc teksti ja valittaa rail paineen maksimi paineen ylityksestä. Egr kuulemma joskus tulpattu. En tiedä onko ohjelmoitu pois. Voiko tämä vaikuttaa ainakin alaväännön puutteeseen?. Ilmamassa arvot ihan pilvissä starilla ja se myös vaihdettu. Ei vaikutusta.

4.Ongelma
-Parkkitutkat. Herjaa etupuskurin yhtä anturia joka vaihdettu uuteen. Ei vaikutusta. Testattu kokonaan etupuskurin johtosarjaa antureilla ja silti piippaa kokoajan? Ohjainbonsi rikki? Vaikka valittaa kokoaja tiettyä etupuskurin anturia..
Hetikun painaa tutkat päälle ni punaset valot ja piippaa. Sammuu itsekseen pienen piippauksen jälkeen.
1. RF rikki joko avaimesta tai auton päästä. Jos molemmilla avaimilla sama niin... katso w220.ee sivustolta komponenttien sijaintia.

2. Ei luultavasti ole imuovia. Tulevat muistaakseni vakioksi vasta lähellä faceliftiä. Lukkomekanismi aktuaattori on (luonnollisesti) erilainen jos imutoiminto on.

3. Olisiko kaksi vikaa. Vuotoa jossain ahdoissa, jos ilmamassa-arvot väärin. Polttoainepuolella väljyyttä TAI vetää ilmaa sen verran että ei pysty täyttä pyyntöä antamaan. Toki voi olla paineensäätöongelmakin, ja vetää siksi paineen yli. Tarkistukseen liikkuuko ilmakuplia, mitata ruiskujen vuodot ja tarkistaa ruiksujen korjauskertoimet. Starilla voi tehdä testit myös kp-pumpulle ja paineensäätimelle. EGR pelkää tulppaus YLEENSÄ antaa vikatilan, eihän sinne oo tehty mitaan shunttivirityksiä? Muuttuuko ilmamassan arvot kun antaa kierroksia?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Cdipower
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 07.03.2017 14:05

Re: W220 apuja kaivataan!

Viesti Kirjoittaja Cdipower »

Hei, sain auton yhdellä uudenmallisella avaimella, joka on alle 1v vanha. Tubessa oli jotain juttua siita takaikkunassa kiinni olevasta pitkästä "windows antenna apmlifieresta". Siinä olisi vikaa?.

Itseltäni löytyy se softclose pumppu takaluukusta josta lähtee kaikki letkut eteenpäin? Ei vain pidä missään vaiheessa mitään ääntä.

Ja kolmanneksi tuosta, ni starilla näytti oletusarvoikdi ilmamassalle 309-349 ja auto näytti 579.
Samalla huomasin et joku paineenmuunnin ARF pulssisuhde pitäisi olla 35-75 ja oli vain 3.
Egr antaa vikakoodina p1403-032 pakokaasujen takaisinkierrätys negatiivinen säätöpoikkeama, pakokaasun takaisinkierrätysosuus liian pieni. ja sit toi railpaine vikakoodi p1187. Eli maksimipaine ylyttyi.
Cdipower
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 07.03.2017 14:05

Re: W220 apuja kaivataan!

Viesti Kirjoittaja Cdipower »

MiHe kirjoitti: Pe 16.04.2021 07:38
Cdipower kirjoitti: To 15.04.2021 23:34 Elikkäs prefacelift (2001)w220 320cdi kyseessä.

1. Ongelma
- Avain toimii vain infrapunalla kuskin oven kahvassa olevaa pientä ir vastaanotinta vasten. Ja erittäin läheltä max 20cm päästä. Muuten ei sano mitään.. Onko ollut vastaavaa mistä vikaa lähtisi etsimään? Akkua testattu irti ilman vaikutusta.

2. Ongelma.
- Imuovet. Ainoastaan takaluukussa tuntuu toimivan softclose. Missään muussa ovessa ei toimi. Pumppu ei mielestäni pidä edes mitään ääntä. Sulake ehkä. Pumpun moottori kaput?

3.Ongelma.
- Alavääntö hukassa. Alkaa vetämään vasta 3k kohalla ja sammuu jos tarpeeksi kauan pitää kickdownia pohjassa. Epc teksti ja valittaa rail paineen maksimi paineen ylityksestä. Egr kuulemma joskus tulpattu. En tiedä onko ohjelmoitu pois. Voiko tämä vaikuttaa ainakin alaväännön puutteeseen?. Ilmamassa arvot ihan pilvissä starilla ja se myös vaihdettu. Ei vaikutusta.

4.Ongelma
-Parkkitutkat. Herjaa etupuskurin yhtä anturia joka vaihdettu uuteen. Ei vaikutusta. Testattu kokonaan etupuskurin johtosarjaa antureilla ja silti piippaa kokoajan? Ohjainbonsi rikki? Vaikka valittaa kokoaja tiettyä etupuskurin anturia..
Hetikun painaa tutkat päälle ni punaset valot ja piippaa. Sammuu itsekseen pienen piippauksen jälkeen.
1. RF rikki joko avaimesta tai auton päästä. Jos molemmilla avaimilla sama niin... katso w220.ee sivustolta komponenttien sijaintia.

2. Ei luultavasti ole imuovia. Tulevat muistaakseni vakioksi vasta lähellä faceliftiä. Lukkomekanismi aktuaattori on (luonnollisesti) erilainen jos imutoiminto on.

3. Olisiko kaksi vikaa. Vuotoa jossain ahdoissa, jos ilmamassa-arvot väärin. Polttoainepuolella väljyyttä TAI vetää ilmaa sen verran että ei pysty täyttä pyyntöä antamaan. Toki voi olla paineensäätöongelmakin, ja vetää siksi paineen yli. Tarkistukseen liikkuuko ilmakuplia, mitata ruiskujen vuodot ja tarkistaa ruiksujen korjauskertoimet. Starilla voi tehdä testit myös kp-pumpulle ja paineensäätimelle. EGR pelkää tulppaus YLEENSÄ antaa vikatilan, eihän sinne oo tehty mitaan shunttivirityksiä? Muuttuuko ilmamassan arvot kun antaa kierroksia?

Teatasin juuri tuota takaluukussa olevaa pumppua, ja kun takaluukun lukkosoljen laittaa kiinni luukku auki niin pumppu surisee ja laittaa sen "nätisti" kiinni. Missään ovessa tämä ei ainanaan toimi🤔
Avatar
jusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W220 apuja kaivataan!

Viesti Kirjoittaja jusi »

Oliko testattu yleistesterillä? Eikö tuo sammuminen viittaa rail-paineen romahtamisen joten voisiko kohta 3 olla vuotava suutin tai suuttimet? Luulisi että kohdan 2, 3 ja 4 juttuihin saisi Starilla lisäselvyyttä.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Cdipower
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 07.03.2017 14:05

Re: W220 apuja kaivataan!

Viesti Kirjoittaja Cdipower »

jusi kirjoitti: La 17.04.2021 01:13 Oliko testattu yleistesterillä? Eikö tuo sammuminen viittaa rail-paineen romahtamisen joten voisiko kohta 3 olla vuotava suutin tai suuttimet? Luulisi että kohdan 2, 3 ja 4 juttuihin saisi Starilla lisäselvyyttä.
Hei, ohivuodot on juuri katottu ja kaikki kunnossa. Star näyttää maksimipaineen ylitystä, eli voisko se railputken paineensäädin olla tiensä päässä?
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W220 apuja kaivataan!

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Mites ahtovuodot onko niitä? Se ainakin selittäisi alaväännön puutteen. Ja onko turbon johdesiivet ehjiä / liikkuu herkästi.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W220 apuja kaivataan!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Cdipower kirjoitti: La 17.04.2021 01:58 Hei, ohivuodot on juuri katottu ja kaikki kunnossa. Star näyttää maksimipaineen ylitystä, eli voisko se railputken paineensäädin olla tiensä päässä?
Ja autoko on ollut tuolainen ostosta asti ?
mikä vvan voi olla tiensä päässä vanhassa autossa,
max painen ylitys herjaa tulee myös ilmasta linjassa/polttoaineen saanin loppumisesta
(kuten *;ri kertoo) myös sille paineen säätimelle siellä on tarkistus toiminto

avaimen ja lukkojen tarkistukselle siellä on myös toiminto, mitä sen loppu tulokseksi tuli ?

samoin egrälle on tarkistustus toiminto
jos egr on tulpattu miten sattuu(voi olla tulpattu myös ohjelmasta päin pers... niitä on lähi aikoina tullut usempia vasttan missä yritetty jotakin outoa sille ohjelmassa tehdä)
niin siihenkin tuo alaväänön puute sopii kierätys kun loppuu suunilleen siinä 3000 kohdilla

Kuten jo nim MJPfin mainitsi niin ahtovuotokin sotkee ala väännön,
sen lisäksi kantaa tarkistaa ailipaine vuodot
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Cdipower
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 07.03.2017 14:05

Re: W220 apuja kaivataan!

Viesti Kirjoittaja Cdipower »

CDI203 kirjoitti: La 17.04.2021 10:46
Cdipower kirjoitti: La 17.04.2021 01:58 Hei, ohivuodot on juuri katottu ja kaikki kunnossa. Star näyttää maksimipaineen ylitystä, eli voisko se railputken paineensäädin olla tiensä päässä?
Ja autoko on ollut tuolainen ostosta asti ?
mikä vvan voi olla tiensä päässä vanhassa autossa,
max painen ylitys herjaa tulee myös ilmasta linjassa/polttoaineen saanin loppumisesta
(kuten *;ri kertoo) myös sille paineen säätimelle siellä on tarkistus toiminto

avaimen ja lukkojen tarkistukselle siellä on myös toiminto, mitä sen loppu tulokseksi tuli ?

samoin egrälle on tarkistustus toiminto
jos egr on tulpattu miten sattuu(voi olla tulpattu myös ohjelmasta päin pers... niitä on lähi aikoina tullut usempia vasttan missä yritetty jotakin outoa sille ohjelmassa tehdä)
niin siihenkin tuo alaväänön puute sopii kierätys kun loppuu suunilleen siinä 3000 kohdilla

Kuten jo nim MJPfin mainitsi niin ahtovuotokin sotkee ala väännön,
sen lisäksi kantaa tarkistaa ailipaine vuodot

Hei, on ollut siitä asti kun vaihdossa tuli.. Railputken paineen säädin nyt vaihdettu ja huomenna pääsen testaamaan oliko siinä vika sammumiseen. Tuossa pari kuvaa jostain letkusta, itsellä ei tietoa mihin mahtaa kuulua?

Täytyy lainata Staria taas ja tehdä lisää testejä myös.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W220 apuja kaivataan!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Noin pien alan kuvast hankala veikat mutta arvus että egr:än letku
ja avoimen irallan oleesa rittä kyllä alvaäänön putteseen varsinkin jos pää minee kullu on myös avoin niin karkaa alipeneetkin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
harriba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08

Re: W220 apuja kaivataan!

Viesti Kirjoittaja harriba »

Avaimet toimivat infrapunalla silloin kun radio-ohjaus ei pelitä. Ensimmäinen tarkistettava on antennivahvistimen sulake. Jos sulake on död niin radiokaan ei kovin hyvin toimi. Antennihärdelli on takaikkunan yläreunassa verhoilun alla. Sen saa ninjailtua irti raottamalla verhoilua varovasti takareunasta. Siellä on muutama m10 pultti syvennyksissä jotka löysäämällä vahvarin saa irti. Ebay.de:stä löytynee kohtuuhintaan käytettyjä.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Vastaa Viestiin