V6 moottori / rivi 4
V6 moottori / rivi 4
Monen vuoden jälkeen pohdin tähtikeulan ostoa Mites tuon V6 CDI moottorin kesto yms. / rivinelonen? Nykyisessä asuinmaassani molempia löytyy suunnilleen samaan hintaan käytetettynä ja kun veroa ei ole niin edes se ei ole ratkaiseva. Lähinnä tekniikka kiinnostaa, tietty ymmärrän sen, että kutosessa on aina enemmän liikkuvia / kuluvia osia.
jomi
+ n. 40 exää (autoja pärriä v.sta -74
________________________________________
Sylinterien lukumäärä ei ole ratkaiseva,kunhan luku on 3 jaollinen
+ n. 40 exää (autoja pärriä v.sta -74
________________________________________
Sylinterien lukumäärä ei ole ratkaiseva,kunhan luku on 3 jaollinen
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: V6 moottori / rivi 4
Riippu paljon sittä että minkä ikäisestä on kyse(mikä moottorin tyypi varsinkin sen 4syl kohdalla)jomi kirjoitti: ↑Su 18.04.2021 12:46 Monen vuoden jälkeen pohdin tähtikeulan ostoa Mites tuon V6 CDI moottorin kesto yms. / rivinelonen? Nykyisessä asuinmaassani molempia löytyy suunnilleen samaan hintaan käytetettynä ja kun veroa ei ole niin edes se ei ole ratkaiseva. Lähinnä tekniikka kiinnostaa, tietty ymmärrän sen, että kutosessa on aina enemmän liikkuvia / kuluvia osia.
jos vaikka 4syl om651 niin ei tarvitse miettiä keston kohdalla yhtään vastaus on V6
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 492
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: V6 moottori / rivi 4
enemmän osia, mutta tarkoittaa myös sitä että jos normiajossa osiin kohdistuu joku lämpökuorma, niin v6 sessa se jakaantuu useammalle männälle ja venttiilille.
W212 E350cdi
Re: V6 moottori / rivi 4
Joo, ei tarvitse miettiä. Itellä ollut om 651 ja om 642 samaan aikaan.
Om 651 ihmeen paljon jotain anturivikoja, kaasuläppiä saa vaihdella, imusarja ei kestä yms.
Tämä 350 cdi nyt neljättä vuotta ja mitään vikoja ei tekniikassa ollut, tuuriako lie vai olisiko kestävämpi.
Vanhempi neloskone ja oli toimintavarma, om 646 tarjosi huoletonta kyytiä liki satatuhatta km.
Ja Virossahan on huollattaminen edullista, siinäkään ei 6 kone paljon kalliimmaksi tule.
Om 651 ihmeen paljon jotain anturivikoja, kaasuläppiä saa vaihdella, imusarja ei kestä yms.
Tämä 350 cdi nyt neljättä vuotta ja mitään vikoja ei tekniikassa ollut, tuuriako lie vai olisiko kestävämpi.
Vanhempi neloskone ja oli toimintavarma, om 646 tarjosi huoletonta kyytiä liki satatuhatta km.
Ja Virossahan on huollattaminen edullista, siinäkään ei 6 kone paljon kalliimmaksi tule.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Re: V6 moottori / rivi 4
Puhuttanee OM642:sta tässä V6 tapauksessa, se on ollut hyvin pitkään käytössä monessa mallissa. Mitäs ne tyyppiviat onkaan, öljyvuodot Imuputken Y-haarassa, käytännössä kaikki. Helposti korjattavissa silikoni T-haaralla. Öljyvuoto lämmönvaihtajan silmälasitiivisteestä haarassa, halpa osa, mutta ison työn takana vaihto. Uudemmissa parempaa materiaalia, ei ne kaikki kuse. Ketjun venyminen, käytännössä kaikissa, helppo ja suhteellisen helppo vaihtaa ketju ja kiristin, tuplaketju eikä ainakaan minun tiedossani ole yhtään katkeamista. Pahimmillaan rallattaa rumasti. Pakosarjat ovat peltisiä kerrosrakenteita, joissain palasia irtoillut ja ahtimen turbiini ei kauheasti tykkää syödä metallinpalasia. Unohdinko jotain oleellista? Toista sataa tuhatta ajettu sellainen ja ihan ok moottori se on ollut.
Joku toinen saa kertoa nelosten vioista.
Joku toinen saa kertoa nelosten vioista.
Re: V6 moottori / rivi 4
Tämä tuli n. viikko sitten, saakohan tuon Navin päivitettyä ja mielellään kamerahälyt
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
jomi
+ n. 40 exää (autoja pärriä v.sta -74
________________________________________
Sylinterien lukumäärä ei ole ratkaiseva,kunhan luku on 3 jaollinen
+ n. 40 exää (autoja pärriä v.sta -74
________________________________________
Sylinterien lukumäärä ei ole ratkaiseva,kunhan luku on 3 jaollinen