W220 ja 722.6 oudot ilmiöt

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
esapk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 352
Liittynyt: Pe 24.02.2017 21:19

W220 ja 722.6 oudot ilmiöt

Viesti Kirjoittaja esapk »

Huomasin, ettei vaihteistossa ole nyt kaikki kunnossa. S/W- valitsin ei toimi, näytössä möllöttää koko ajan vain S, Vaihdekepin +/- valitsin ei myöskään toimi, näytöön ei ilmesty vaihteen numeroa, vain D näkyy... Vastaavalla osanumerolla oleva toinen ohjainboksi toimi paikallaan seistessä vähän aikaa, mutta koeajon aikana kävi sama juttu. Sitten hävisi vaihteiston näyttö kojelaudasta kokonaan.. Nyt näyttöä ei saa takaisin millään. Resettauskaan (se kaasupoljin ja virta-avainkikka) ei auta. Auto liikku kyllä eteen- ja taaksepäin näinkin. ainakin pihassa. Joku siis sentään toimii..
Viime syksynä vaihdettu vaihteistoon kytkentäpiirilevy, turbiinilukon solenoidi ja pistorasia O-renkaineen. Sen jälkeen toimi hyvin ennen talvilepoon siirtymistä. Uusi riesa näköjään muiden jatkoksi.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W220 ja 722.6 oudot ilmiöt

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

esapk kirjoitti: Pe 23.04.2021 10:49 Huomasin, ettei vaihteistossa ole nyt kaikki kunnossa. S/W- valitsin ei toimi, näytössä möllöttää koko ajan vain S, Vaihdekepin +/- valitsin ei myöskään toimi, näytöön ei ilmesty vaihteen numeroa, vain D näkyy... Vastaavalla osanumerolla oleva toinen ohjainboksi toimi paikallaan seistessä vähän aikaa, mutta koeajon aikana kävi sama juttu. Sitten hävisi vaihteiston näyttö kojelaudasta kokonaan.. Nyt näyttöä ei saa takaisin millään. Resettauskaan (se kaasupoljin ja virta-avainkikka) ei auta. Auto liikku kyllä eteen- ja taaksepäin näinkin. ainakin pihassa. Joku siis sentään toimii..
Viime syksynä vaihdettu vaihteistoon kytkentäpiirilevy, turbiinilukon solenoidi ja pistorasia O-renkaineen. Sen jälkeen toimi hyvin ennen talvilepoon siirtymistä. Uusi riesa näköjään muiden jatkoksi.
Toinen ohjainboxsi siis TCU, EGS vai joku muu ?
nyt kun on tuossa tilassa niin nytkähtää kovemmin mitä normalisti kepin kun laittaa D tai R asentoon ?
jos niin laatiko vika tilassa ja silloin ei myöskään muutu tuo mittarissa oleva näyttö,
sitten jos siinä ei näy mitään niin usein keppi vika ja W220 kepit Ei ole keskenään vaihtokelpoisia,

helpoiten
(sattaa olla jopa ainoa mitenkään järkevä konsti)
selviää kun laitta auton *:rin piuhan päähän
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
esapk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 352
Liittynyt: Pe 24.02.2017 21:19

Re: W220 ja 722.6 oudot ilmiöt

Viesti Kirjoittaja esapk »

Kyseessä ohjaiainboksi konehuoneen oikeanpuoleisesta sulakerasiasta. A 025 545 07 32. TCU.
Tosiaan vähän normaalia kovemmin nytkäytti vaihdetta kytkiessä. Toisella boksilla teki sen normaalisti, kunnes sekin heitti häränpyllyä..
Vaihteenvalitsinta ei ole vaihdettu eikä sitä räpelletty.
Eipä ole S***A, jonka piuhan päähän laittaisi.
esapk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 352
Liittynyt: Pe 24.02.2017 21:19

Re: W220 ja 722.6 oudot ilmiöt

Viesti Kirjoittaja esapk »

Tarkennus. A 025 545 07 32 EGS51 lukeekin näköjään siinä.
esapk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 352
Liittynyt: Pe 24.02.2017 21:19

Re: W220 ja 722.6 oudot ilmiöt

Viesti Kirjoittaja esapk »

Eli onko nyt tekemätön paikka ilman sitä S***a vaiko jotain olemassa, mitä voisi vielä kokeilla?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W220 ja 722.6 oudot ilmiöt

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

esapk kirjoitti: Pe 23.04.2021 11:26 Tarkennus. A 025 545 07 32 EGS51 lukeekin näköjään siinä.
Siis tuo siinä millä se on toimintu, olihan se kuiva ?
vaihteistoon kytkentäpiirilevy, tämä varmaankin siellä laatikonm sisällä oleva johdin levy ?
ja sen jälkeen laatiko toimi normalisti ?
esapk kirjoitti: Pe 23.04.2021 11:33 Eli onko nyt tekemätön paikka ilman sitä S***a vaiko jotain olemassa, mitä voisi vielä kokeilla?
Ei se tekemätön ole mutta rahaa kuluu hukaan kun vaihtaa osia sumanmutikassa
jos ei itsellä ole niin niitähän on vähän joka puolella joku tulemaan paikkan pälle tai liikkuu
se auto lattikon ollesa vika tilassakin(2 päällä) ~80kmh joskus kajanista ajali joku helsingin lähelle
noin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
esapk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 352
Liittynyt: Pe 24.02.2017 21:19

Re: W220 ja 722.6 oudot ilmiöt

Viesti Kirjoittaja esapk »

Aivan. Laatikon sisällä oleva kytkentäpiirilevy. Alunperin piti vaihtaa vain pistorasia tiivisteineen, mutta ajattelin, että menköön samalla se piirilevykin, kun on kerran alettu laittamaan. Nekään eivät ole ikuisia. Vanhakin O-rengas pistorasiassa oli sitten näköjään ehjä ja liittimet kuivat, mutta vaihdettiin varmuuden vuoksi. Sen jälkeen toimi niin kuin pitääkin, kunnes vasta nyt talvilevon jälkeen tuli tämä.
Liikkuu toki vaikkain vaivalloisesti.
Pitäisi löytää se S*** mieluiten akselilta Nurmijärvi- pääkaupunkiseutu..
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3901
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W220 ja 722.6 oudot ilmiöt

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Keppi yksikkö käteen ja kolvailee uusiksi, ei maksa kuin aikaa ja sillä saattaa korjaantua jos toisella TCUllakaan ei kerran toimi.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W220 ja 722.6 oudot ilmiöt

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

W220 kepakko yksikön aukaisu hieman erilainen kuin vaikapa W211
siinä kanttaa olla tarkkan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
esapk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 352
Liittynyt: Pe 24.02.2017 21:19

Re: W220 ja 722.6 oudot ilmiöt

Viesti Kirjoittaja esapk »

Löytyiskö ohjeita siihen?
esapk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 352
Liittynyt: Pe 24.02.2017 21:19

Re: W220 ja 722.6 oudot ilmiöt

Viesti Kirjoittaja esapk »

Ihan perusskannerikin (Torque) löysi läjäpäin vikakoodeja liittyen mm. vaihtamissolenoideihin, nopeudentunnistimeen ja turbiinilukkoon.. Ikäänkuin juuri mikään ei siellä toimisi.. Voisikohan olla, ettei ohjainboksin (TCM) toinen liitin ollut kunnolla kiinni? Näytti vähän siltä. Kytkin sen uudelleen ja vaihteiston näyttö ilmestyi takaisin mittaristoon. LImp mode ilmeisesti edelleen päällä eivätkä S/W ja +/- toimi edelleenkään. Ja vaihde menee nytkäyttämällä päälle.
Kyseiset vikakoodit saa tälläkin softalla poistettua, mutta ne ilmestyvät aina kohta takaisin. Vaatisi varmaan paremmat laitteet saada jotain aikaan?
Kytkentäpiirilevy on lähes tuliterä eikä uusi pistorasiakaan näyttäisi vuotavan. Yleensä kai ne aiheuttavt tuollaisia vikoja? Täytyy jatkaa joskus myöhemmin tämän monivammaisen kanssa, kun kerkiää paremmin. Turo mikä turo.
P0753, P0758, P0763, P0743, P0740, P0715..
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3901
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W220 ja 722.6 oudot ilmiöt

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Abs antureista yhtään herjaa? Ne jos takaa molemmat pimeänä ei loota toimi.
esapk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 352
Liittynyt: Pe 24.02.2017 21:19

Re: W220 ja 722.6 oudot ilmiöt

Viesti Kirjoittaja esapk »

Ei. Koeajettukin talven jälkeen vain alle 500m, kun mokoma vika havaittu lähes heti.
esapk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 352
Liittynyt: Pe 24.02.2017 21:19

Re: W220 ja 722.6 oudot ilmiöt

Viesti Kirjoittaja esapk »

Köyhän miehen S**R eli iC****ft MB 2.0 korjasi vaihteiston. Sillä sai yhteyden ohjausboksiin ja ne ilmeisestikin "aiheettomat" vikakoodit sieltä pois. Eivät tulleet enää takaisin. Kaikki näyttäisi nyt toimivan niin kuin pitääkin.
Sitten muiden ongelmien kimppuun..
Vastaa Viestiin