sprintteri 312

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pate312
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 11.05.2021 18:24

sprintteri 312

Viesti Kirjoittaja pate312 »

elikkä kysyisin neuvoa viisammilta. kyse on 312 2,9l sprintterista joka tuuppas oljyt imu puolelle. arveltiin että kannen tiiviste on mynnyt ja kansi pois vikaa ei kuitenkaan löytynyt joten kone kasaan uudet tiivisteet sun muuta nyt yritetty saada käyntiin mutta ei lähde lupaa mutta ei käynnisty ja työntää pakokaasut imupuolelle. ala merkki on kohdallaan ylä merkki kohdallaan ja d pumppu kohdallaan. eli missä vika
Sprinter99
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37

Re: sprintteri 312

Viesti Kirjoittaja Sprinter99 »

Tuliko öljyä väljän turbon kautta vai mistä?
Työntää pakokaasua imupuolelle? Egr kannattaa ainakin tulpata sokealla tiivisteellä eli pellinpalalla, mutta voi aiheuttaa vikatilan eli kierrokset rajoitettu ja tehot.

Onko ajonestoa, eli siru avaimessa? Hehkuvalo jos ei sammu hehkutuksen jälkeen, niin on ajonesto päällä, eli hehkuvalo kokoajan päällä kun virrat päällä.

Sähkösuuttimen vastusarvon kannattaa mitata, mutta ei estä käynnistystä, vaan tulee vikatila, eli ajoitus pieles ja lykkää sinistä putkesta. Liittimestä joku 90-120ohmia.
pate312
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 11.05.2021 18:24

Re: sprintteri 312

Viesti Kirjoittaja pate312 »

Ilmeisesti huohotin jäässä sen takia öljyt turpolle ajotietokonetta ei ole
ja hehku toimii ihan ok mitään erikoista ei löydy
Sprinter99
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37

Re: sprintteri 312

Viesti Kirjoittaja Sprinter99 »

Eli ei ole ajonestoa.

Polttoaine putkien o-renkaat kannattaa tarkistaa, mutta 2,9 konetta kuuluu startata max 2 minuuttia ohjekirjankin mukaan, jos polttoaine on loppunu, ja suutinputkia avata.
Jos on manuaali niin kannattaa hinata jollain isommalla vehkeellä käyntiin, ettei startti hajoa.
Vastaa Viestiin