Morot. Miten saan suutennettua moottorin A 209 tyhjäkäyntiä. Nyt tyhjäkäynnin kierrokset ovat n. 600 jolloin ykkös sylinteri jää pois ja kone alkaa käymään ontuen eli kolmella. Kun sammutan moottorin ja starttaan niin kaikki ovat mukana mutta auton moottorin vikailmaisin palaa edelleen
Apuva kaipaa 20Mersu04
Re: Clk200 vm 2004 Moot A209 tyhjäkäynnin säätö
-
- Mersumies
- Viestit: 2323
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Clk200 vm 2004 Moot A209 tyhjäkäynnin säätö
Et todennäköisesti muuten kuin korjaamalla sytytyskatkoksen aiheuttaja. Onko moottori siis bensiinikäyttöinen 1,8L ?20Mersu04 kirjoitti: ↑To 13.05.2021 23:17 Morot. Miten saan suutennettua moottorin A 209 tyhjäkäyntiä. Nyt tyhjäkäynnin kierrokset ovat n. 600 jolloin ykkös sylinteri jää pois ja kone alkaa käymään ontuen eli kolmella. Kun sammutan moottorin ja starttaan niin kaikki ovat mukana mutta auton moottorin vikailmaisin palaa edelleen
Apuva kaipaa 20Mersu04
Re: Re: Clk200 vm 2004 Moot A209 tyhjäkäynnin säätö
Moottori on bensiinikäyttöinen CLK. Sytyspuoli on tutkittu autosähkökorjaamolla. Eivät tarkistaneet vaikka ajanvarauksesta kyseistä asiaa pyysin tekemään. MIttailivat vain virtapuolta. Itse epäilen 1 sylinterin suutinta että olis sanomista. Se on pytty joka aihettaa vikavalon koetauluun. Puola sinne on vaihdettu samoin tulpat. Moottorin ollessa lämmin pudottaa kierrokset 600 paikkeille ja silloin ykköspytyn toiminta loppuu. Kun sammutan auton ja starttaan tulee ykkonen taas mukaan mutta vian merkkivalo palaa edelleen. Merkkivalo saattaa olla sammuneena ja kuitenkin testeri näyttää että vika on vielä olemassa.
-
- Mersumies
- Viestit: 2323
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Re: Clk200 vm 2004 Moot A209 tyhjäkäynnin säätö
Tuossa moottorissa (M271) on tyypillisena vikana jakopään ketjun hyppääminen ja siitä varsin nopeasti seuraava moottorin täystuho. Oireilu alkaa käyntihäiriöillä joiden jälkeen tuho on jo hyvin lähellä.20Mersu04 kirjoitti: ↑La 15.05.2021 16:57 Moottori on bensiinikäyttöinen CLK. Sytyspuoli on tutkittu autosähkökorjaamolla. Eivät tarkistaneet vaikka ajanvarauksesta kyseistä asiaa pyysin tekemään. MIttailivat vain virtapuolta. Itse epäilen 1 sylinterin suutinta että olis sanomista. Se on pytty joka aihettaa vikavalon koetauluun. Puola sinne on vaihdettu samoin tulpat. Moottorin ollessa lämmin pudottaa kierrokset 600 paikkeille ja silloin ykköspytyn toiminta loppuu. Kun sammutan auton ja starttaan tulee ykkonen taas mukaan mutta vian merkkivalo palaa edelleen. Merkkivalo saattaa olla sammuneena ja kuitenkin testeri näyttää että vika on vielä olemassa.
Re: Re: Clk200 vm 2004 Moot A209 tyhjäkäynnin säätö
On A209 moottori siis sama kuin M271E18ML. Mikä on sinun tietosi oikeasti kyseisestä viasta. Onko kokemusta? pitäisikö katsoa onko ajoitus oikea?
-
- Mersumies
- Viestit: 2323
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Re: Clk200 vm 2004 Moot A209 tyhjäkäynnin säätö
Moikat: Mikä on oikea kaupallinen termi "botille"