Re: Clk200 vm 2004 Moot A209 tyhjäkäynnin säätö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
20Mersu04
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 31.05.2020 17:15

Re: Clk200 vm 2004 Moot A209 tyhjäkäynnin säätö

Viesti Kirjoittaja 20Mersu04 »

Morot. Miten saan suutennettua moottorin A 209 tyhjäkäyntiä. Nyt tyhjäkäynnin kierrokset ovat n. 600 jolloin ykkös sylinteri jää pois ja kone alkaa käymään ontuen eli kolmella. Kun sammutan moottorin ja starttaan niin kaikki ovat mukana mutta auton moottorin vikailmaisin palaa edelleen
Apuva kaipaa 20Mersu04
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2307
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: Clk200 vm 2004 Moot A209 tyhjäkäynnin säätö

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

20Mersu04 kirjoitti: To 13.05.2021 23:17 Morot. Miten saan suutennettua moottorin A 209 tyhjäkäyntiä. Nyt tyhjäkäynnin kierrokset ovat n. 600 jolloin ykkös sylinteri jää pois ja kone alkaa käymään ontuen eli kolmella. Kun sammutan moottorin ja starttaan niin kaikki ovat mukana mutta auton moottorin vikailmaisin palaa edelleen
Apuva kaipaa 20Mersu04
Et todennäköisesti muuten kuin korjaamalla sytytyskatkoksen aiheuttaja. Onko moottori siis bensiinikäyttöinen 1,8L ?
20Mersu04
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 31.05.2020 17:15

Re: Re: Clk200 vm 2004 Moot A209 tyhjäkäynnin säätö

Viesti Kirjoittaja 20Mersu04 »

Moottori on bensiinikäyttöinen CLK. Sytyspuoli on tutkittu autosähkökorjaamolla. Eivät tarkistaneet vaikka ajanvarauksesta kyseistä asiaa pyysin tekemään. MIttailivat vain virtapuolta. Itse epäilen 1 sylinterin suutinta että olis sanomista. Se on pytty joka aihettaa vikavalon koetauluun. Puola sinne on vaihdettu samoin tulpat. Moottorin ollessa lämmin pudottaa kierrokset 600 paikkeille ja silloin ykköspytyn toiminta loppuu. Kun sammutan auton ja starttaan tulee ykkonen taas mukaan mutta vian merkkivalo palaa edelleen. Merkkivalo saattaa olla sammuneena ja kuitenkin testeri näyttää että vika on vielä olemassa.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2307
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: Re: Clk200 vm 2004 Moot A209 tyhjäkäynnin säätö

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

20Mersu04 kirjoitti: La 15.05.2021 16:57 Moottori on bensiinikäyttöinen CLK. Sytyspuoli on tutkittu autosähkökorjaamolla. Eivät tarkistaneet vaikka ajanvarauksesta kyseistä asiaa pyysin tekemään. MIttailivat vain virtapuolta. Itse epäilen 1 sylinterin suutinta että olis sanomista. Se on pytty joka aihettaa vikavalon koetauluun. Puola sinne on vaihdettu samoin tulpat. Moottorin ollessa lämmin pudottaa kierrokset 600 paikkeille ja silloin ykköspytyn toiminta loppuu. Kun sammutan auton ja starttaan tulee ykkonen taas mukaan mutta vian merkkivalo palaa edelleen. Merkkivalo saattaa olla sammuneena ja kuitenkin testeri näyttää että vika on vielä olemassa.
Tuossa moottorissa (M271) on tyypillisena vikana jakopään ketjun hyppääminen ja siitä varsin nopeasti seuraava moottorin täystuho. Oireilu alkaa käyntihäiriöillä joiden jälkeen tuho on jo hyvin lähellä.
20Mersu04
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 31.05.2020 17:15

Re: Re: Clk200 vm 2004 Moot A209 tyhjäkäynnin säätö

Viesti Kirjoittaja 20Mersu04 »

On A209 moottori siis sama kuin M271E18ML. Mikä on sinun tietosi oikeasti kyseisestä viasta. Onko kokemusta? pitäisikö katsoa onko ajoitus oikea?
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2307
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: Clk200 vm 2004 Moot A209 tyhjäkäynnin säätö

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

20Mersu04 kirjoitti: Su 16.05.2021 20:45 On A209 moottori siis sama kuin M271E18ML. Mikä on sinun tietosi oikeasti kyseisestä viasta. Onko kokemusta? pitäisikö katsoa onko ajoitus oikea?
Luulen, että vika on botissa. Se kirjoittaa älyttömyyksiä latomalla sanoja peräkkäin.
20Mersu04
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 31.05.2020 17:15

Re: Re: Clk200 vm 2004 Moot A209 tyhjäkäynnin säätö

Viesti Kirjoittaja 20Mersu04 »

Moikat: Mikä on oikea kaupallinen termi "botille"
Vastaa Viestiin