CLS 350 CDI Airmatic toiminta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

CLS 350 CDI Airmatic toiminta

Viesti Kirjoittaja mpower »

Potilas on CLS 350 CDI vm. 2011. Homma on nyt sellainen, että vaikkapa kotiin tullessa ja moottorin sammuttaen auto jää ihan normaalikorkeuteen. Mutta kun laittaa kaukosäätimestä auton lukkoon, niin joku rele tai venttiili takapäässä naksuu, ilman suhina kuuluu ja auto laskeutuu noin 25 milliä. Onko toiminta normaalia? Mitään virheilmoituksia ei ole tullut.
Noh, sitten taas ajoon lähtiessä kompuran ääni kuuluu ja nostaa autoa sen noin 25 milliä. Semmonen juttu sitten taas tänään. Auto on vasta vajaa puoli vuotta minulla ollut, ja mielestäni alussa ei tuollaisesti alas laskeutunut ja ajoon lähtiessä kompura käynnistynyt. Tuskin tuollaisesti kuitenkaan kuuluu käyttäytyä? Pitäisi varmaan taas viedä "kuusen alle" ja antaa hänen tutkia Starilla?
Viimeksi muokannut mpower, La 15.05.2021 13:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CLS 350 CDI Airmatic toiminta

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Oma S212 tekee samaa jos sattuu parkkeeraamaan epätasaiselle.
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: CLS 350 CDI Airmatic toiminta

Viesti Kirjoittaja mpower »

MJPfin kirjoitti: La 15.05.2021 13:38 Oma S212 tekee samaa jos sattuu parkkeeraamaan epätasaiselle.
Ahaa, mun pitää viedä sitten parkkihalliin tasaiselle ja sitten tutkia tarkemmin. Ilmeisesti ei ole syytä olla alustavasti huolissaan?
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CLS 350 CDI Airmatic toiminta

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

No en ole varma pitäisikö olla huolissaan, ainakaan itse en ole asiasta jaksanut huolestua.
Juuri äsken ajoin pihaan ja auto jäi vähän rinteeseen perä koholleen niin laski alas parikytä milliä kun ovet lukitsin.
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1893
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: CLS 350 CDI Airmatic toiminta

Viesti Kirjoittaja tony »

Mulla suhahtaa juuri kun ovet laittaa lukkoon ja auto laskee just 20-25mm. Auto seisoi yli kk ja siihen 20-25mm laskuun jämähti, eli ei ainakaan pussit vuoda. Mielestäni kuuluu juuri tehdä edellämainituin tavoin. W218 350CDI -12 ja Airmatic.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: CLS 350 CDI Airmatic toiminta

Viesti Kirjoittaja mpower »

Kävin tuota omaani parkkihallissa tutkimassa kun siellä ainakin tasaista. Kyllä se sen noin 25 mm laskeutuu, mutta vasta sitten kun laittaa ovet lukkoon. Jätin nyt auton kotipihaan lukitsematta yöksi ja katson onko korkeus muuttunut.
Tasaisesti oli 385 mm lokasuojasta pyörän keskiöön. Comfort asetus mulla aina.
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: CLS 350 CDI Airmatic toiminta

Viesti Kirjoittaja mpower »

Ei ollut korkeus yön aikana mihinkään muuttunut. Laitoin sitten auton lukkoon, niin sen noin 25 mm laskeutui. Kai sen sitten kuuluu noin toimia kun ei mitään virheilmoituksiakaan tule? :o
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Avatar
julB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 03.11.2011 18:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: CLS 350 CDI Airmatic toiminta

Viesti Kirjoittaja julB »

mpower kirjoitti: Ma 17.05.2021 07:05 Ei ollut korkeus yön aikana mihinkään muuttunut. Laitoin sitten auton lukkoon, niin sen noin 25 mm laskeutui. Kai sen sitten kuuluu noin toimia kun ei mitään virheilmoituksiakaan tule? :o
Itsellä W212 Airmaticilla ja tuntuu välillä ettei tuo Airmaticin toiminta aivan omaan järkeen käy, mutta kuunnellut olen monien muiden kokemuksia asiasta, niin juuri kuvailemasi oireet (ominaisuudet) kuulostavat normaaleilta. Ilmeisesti tuo Airmatic ei meinaa "nukkua" oikein koskaan vaan aina on säätelemässä alustaa, myös ajon aikana ajoprofiilista riippuen.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________

*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: CLS 350 CDI Airmatic toiminta

Viesti Kirjoittaja mpower »

Mielenkiinnosta ja piruuttaan vielä kokeilin nostaa auton ylös ennen kotiin tullessa. Laitoin sitten auton lukkoon, mitään pihinää, puhinaa, releen tai venttiilin naksumista ei kuulunut, vaan jäi siihen ylös. Pitääpi katsoa mitä se on aamulla.
Mites tuo muuten on, saako tuota korkeutta myös jostain namiskuukkelista laskettua jos ylös nostettu ja haluaa normaalikorkeuteen? :)
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: CLS 350 CDI Airmatic toiminta

Viesti Kirjoittaja mpower »

tupla pois
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: CLS 350 CDI Airmatic toiminta

Viesti Kirjoittaja mpower »

Noniin, siellä se aamullakin nökötti samassa ylhäisessä korkeudessaan, eipähän ainakaan pussit eikä kai muukaan sitten vuoda!? :lol:
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Pacer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 17.08.2020 15:30
Paikkakunta: Nummela

Re: CLS 350 CDI Airmatic toiminta

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Samantyyppistä täälläkin w219. Minusta vaan tuntuu, että, kun laitan ne ovet lukkoon, niin silloin se putoaa asetettuun ajokorkeuteen. Autossa madalluslinkit ja pudotuksem jälkeen korkeus on se johon olen sen säätänyt. Ja kun seuraavaksi lähden liikenteeseen, niin mielestäni ei nosta alustaa eli jostain syystä se nousee ajossa (miksi?) ja pudottaa vasta parkkiin tullessa oikeaan tasoon. Vain keula tekee tätä, mutta ei joka kerta.
Voisi tietenkin tehdä perusteellisempaa tutkimusta ja seurailla anturiarvoja, missä vaiheessa ne alkaa muuttua. Nyt tasaisella tallissa, oikeassa levelissä näyttää keula -25 ja perä -15. En tiedä mitä tuo nyt meinaa, kun linkeillä huijataan. Järjestelmäpaine oli 6,45bar.
CLS 55 AMG
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: CLS 350 CDI Airmatic toiminta

Viesti Kirjoittaja mpower »

Kyllä minua tämä homma nyt vaan jotenkin häiritsee. Varmaan pitäisi Starilla tutkia onko korkeus sitä mitä pitääkin. Ja mun mielestä ilmakompura ei silloin auton ostaessa joka kerta ajoon lähtiessä käynnistynyt.
Laitan kuvan kun auto lukkoon laitettuna ja korkeus ajon jälkeen alas laskeutuneena sen noin 25mm. Korkeus lokasuojasta pyörän keskiöön 360-365mm. Mun mielestä se olisi hyvä noin aina. Pitänee viedä "kuusen alle" tai saa joku toinenkin Starin omistaja ilmoittautua Lohjan lähistöltä. Niin, ja jos jollakin sama auto, niin jos viitsisi katsoa heidän auton korkeuden.
Kuva
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Pacer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 17.08.2020 15:30
Paikkakunta: Nummela

Re: CLS 350 CDI Airmatic toiminta

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Tuli mieleen, kin puhut, että kompura käy ajoon lähtiessä ja nostaa taas, niin mulla kyllä mylvintää kuuluu yleensä myös joskus virtoja kytkiessä ja taas tallista peruutellessa, mutta olen koko ajan pitänyt sitä SBC-yksikön mylvintänä. Jotkut kuvaa sitä lehmän ammunnaksi. Mutta tiä vaikka se olis kompura? Toisaalta, kun se ei pudota muuten korkeutta (vuoda), niin miksi se kompura sitten kävisi.
Vaatii tutkimista.
CLS 55 AMG
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Re: CLS 350 CDI Airmatic toiminta

Viesti Kirjoittaja Ari »

Ainahan Airmatic päästää ilmaa pois kun auton parkkeeraa.Sensijaan välitön kompuran käyminen auton käynnistyessä ei mielestäni kuulu asiaan.Auton toki kuuluu nousta vähän,mutta ilman pitäisi tulla ilmasäiliöstä eikä kompuran tuottamana.En tästä mallista tiedä,mutta muistaakseni W220 ei säädä alituiseen ajossa jousitusta,vaan tsekkaa tilanteen 15-20min.välein ja päästää tarvittaessa ilmaa jousiin tai pois.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
tehodia
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 366
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:10

Re: CLS 350 CDI Airmatic toiminta

Viesti Kirjoittaja tehodia »

Tämän mukaan ainakin 219:ssa pitäisi toimia juuri noin, kun ovet lukitsee:

https://www.youtube.com/watch?v=w2S0vMbB4ok

Ja noin pitäisi toimia myös 211:ssa, vaikken omassa ole vielä asiaa huomannut, pitääpä ensi kerralla katsoa. Ilmeisesti ei sitten enää laskeudu, jos on jo valmiiksi päällä alempi asento (sport)?
tehodia
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 366
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:10

Re: CLS 350 CDI Airmatic toiminta

Viesti Kirjoittaja tehodia »

Pacer kirjoitti: Pe 21.05.2021 20:13 Tuli mieleen, kin puhut, että kompura käy ajoon lähtiessä ja nostaa taas, niin mulla kyllä mylvintää kuuluu yleensä myös joskus virtoja kytkiessä ja taas tallista peruutellessa, mutta olen koko ajan pitänyt sitä SBC-yksikön mylvintänä. Jotkut kuvaa sitä lehmän ammunnaksi.
Minukin autossa on sbc ja airmatic, mutta ei se mylvi eikä ammu. Ja silti toimii ihan normaalisti.
Pacer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 17.08.2020 15:30
Paikkakunta: Nummela

Re: CLS 350 CDI Airmatic toiminta

Viesti Kirjoittaja Pacer »

SBC-generaatiolla tai automallilla on varmasti eroa. Ainakin w211/w219 platoissa tuo on ihan normaalia (tai ainakin paljon keskuteltu), että paineistelee hydrauliikkaa, milloin mistäkin syystä. Siihen on tullut päivitysosiakin (damper), jotka vaimentavat ääntä ja värinää polkimessa.
CLS 55 AMG
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CLS 350 CDI Airmatic toiminta

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Pacer kirjoitti: Pe 21.05.2021 20:13 Tuli mieleen, kin puhut, että kompura käy ajoon lähtiessä ja nostaa taas, niin mulla kyllä mylvintää kuuluu yleensä myös joskus virtoja kytkiessä ja taas tallista peruutellessa, mutta olen koko ajan pitänyt sitä SBC-yksikön mylvintänä. Jotkut kuvaa sitä lehmän ammunnaksi. Mutta tiä vaikka se olis kompura? Toisaalta, kun se ei pudota muuten korkeutta (vuoda), niin miksi se kompura sitten kävisi.
Vaatii tutkimista.
218 CLS 350cdi ei taida olla äänne lähde sbc yksikkö
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Mikvei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ma 15.02.2016 12:10

Re: CLS 350 CDI Airmatic toiminta

Viesti Kirjoittaja Mikvei »

Kun lukitset auton sammutuksen jälkeen, oliko parin minuutin kuluessa, Airmatic pudottaa korkeutta hieman molemmista päistä. Palautuu takaisin edelliseen ajokorkeuteen kun seuraavana kerran avaat kuskin oven.

Jos menee tuon parin minuutin yli, auto ei lukittuna pudota korkeutta vaan pysyy siinä missä oli. Sama pätee myös "mökkitie"-asetukseen, ei pudota sitä.

Takapenkin selkänojan takana on lisäilmasäiliö millä Airmatic pääsääntöisesti muuttelee sitä auton korkeutta, minulla kompura käynnistyy vähäksi aikaa ehkä kerran kaksi kuukaudessa kun järjestelmä tarvitsee lisää painetta. Jos jyskyttää joka kerta lähtiessä niin jossain alkaa olla vuotoa.
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: CLS 350 CDI Airmatic toiminta

Viesti Kirjoittaja mpower »

Mikvei kirjoitti: Ma 31.05.2021 13:37 Kun lukitset auton sammutuksen jälkeen, oliko parin minuutin kuluessa, Airmatic pudottaa korkeutta hieman molemmista päistä. Palautuu takaisin edelliseen ajokorkeuteen kun seuraavana kerran avaat kuskin oven.

Jos menee tuon parin minuutin yli, auto ei lukittuna pudota korkeutta vaan pysyy siinä missä oli. Sama pätee myös "mökkitie"-asetukseen, ei pudota sitä.

Takapenkin selkänojan takana on lisäilmasäiliö millä Airmatic pääsääntöisesti muuttelee sitä auton korkeutta, minulla kompura käynnistyy vähäksi aikaa ehkä kerran kaksi kuukaudessa kun järjestelmä tarvitsee lisää painetta. Jos jyskyttää joka kerta lähtiessä niin jossain alkaa olla vuotoa.
Alkaa pudottaa heti korkeuttaa kun lukitsee auton. Jos ei lukitse, niin korkeus sama, ei siis pudota yhtään.
Jos auton ollessa lukossa ja korkeus siis laskenut sen noin 25 mm, niin oven avatessa ei mitään tapahdu, vasta sitten kun käynnistät , niin joka kerta kompura käynnistyy, nousee sen noin 25mm. Jotain häikkää nyt mielestäni on?
Tuskin kuuluu noin käyttäytyä? Ja niin kuin aikaisemmin kerroin, esim. jos illalla tulet kotipihaan ja jätät auton lukitsematta, niin auto on aamulla samassa korkeudessa, ei kai siis mikään voi vuotaa?
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Mikvei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ma 15.02.2016 12:10

Re: CLS 350 CDI Airmatic toiminta

Viesti Kirjoittaja Mikvei »

mpower kirjoitti: Ma 31.05.2021 18:20 Alkaa pudottaa heti korkeuttaa kun lukitsee auton. Jos ei lukitse, niin korkeus sama, ei siis pudota yhtään.
Jos auton sammutuksesta auton lukitsemiseen on alle se pari minuuttia, niin juuri näin sen pitäisi käyttäytyä. Samoiten jos ei lukitse.

oven avatessa ei mitään tapahdu, vasta sitten kun käynnistät , niin joka kerta kompura käynnistyy, nousee sen noin 25mm. Jotain häikkää nyt mielestäni on?
Ovea avatessa pitäisi ainoastaan SBC systeemin surahtaa (jos sellainen on) kompura tosiaan lähtee vasta kun virrat on päällä, muttei sen pitäisi joka kerta sitä tarvita jos systeemi ok.

Kannattaisi lukaista vikakoodit starilla antaako se mitään.
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: CLS 350 CDI Airmatic toiminta

Viesti Kirjoittaja mpower »

Joo, voisihan sitä "kuusen alla" tutkia. SBC ei näin nuoressa ole. Auto noin puoli vuotta ollut ja mun mielestä alussa ei näin toiminut, siis joka kerta ajoon lähtiessä kompura käynnistynyt. :roll:
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: CLS 350 CDI Airmatic toiminta

Viesti Kirjoittaja mpower »

tupla pois
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Pacer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 17.08.2020 15:30
Paikkakunta: Nummela

Re: CLS 350 CDI Airmatic toiminta

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Minä huomasin, että kun aiemmin tykkäsin käyttää sport1:stä, niin teki tuota pudotusta sammutuksen jälkeen, mutta nyt olen ajellut pari viikkoa sport2:lla ja en ole kertaakaan huomannut, että laskisi enää "lepoasentoon", jos se sellainen toiminto nyt on. Ja tämä taso on nyt se missä auton haluan olevankin ja diagnostiikan mukaan sport1 oli sentin ylempänä, vaikka olin siinä uskossa, ettei korkeudessa ole eroa noilla moodeilla, vain jäykkyydessä.
CLS 55 AMG
Vastaa Viestiin